Mies kertoi työkavereilleen että olen mielenterveyden takia eläkkeellä!
Suutuin tosi paljon. Mitä tehdä?
Olivat siis viettämässä kosteaa iltaa juhlien ja avautuivat kaikki naisistaan, niin mun mies meni lipsauttamaan että oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuli tosi paha mieli :(
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mielenterveyseläkeläismies löytäisi itselleen naiselättäjän?
Ei toimi näin päin tasa-arvoisessa maassa.
Tottakai toimii. Jokainen saa haluta mitä vaan ja jos nainen löytyy, niin nainen saa elättää miestään rauhassa. Kukaan ei puutu asiaan. Kyllähän niitä naisia löytyy, jotka miehiä elättää. Jos sellaisen haluaa, niin täytyy ihan itse, omilla rahkeillaan hurmata ja tehdä peli selväksi. Mutta miksi kukaan haluaa olla elätti?
Sai porukka hyvät naurut, kun äijäsi kertoi hullusta akastaan. Hullut akat on kuulemma parhaita sängyssä!
Pysyvällä vai määräaikaisella?
Ehkä rehellisyys helpotti hänen oloaan edes vähän. Onhan tuo raskasta muutenkin, saatikka jos joutuu peittelemään, valehtelemaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä siitä puhu enää koskaan kenellekään. Ihmiset ei ymmärrä, alkavat karttaa.
Parempi näin kuin häpeän leima otsassa ja pahan puhuminen selän takana.
Sama homma. Lähipiiriin kuuluu juoruilevia pahantahtoisia ihmisiä. En halua olla heille "riistaa".
Mies ei kunnioita minua vaan on jo kertonut työkavereilleen työkyvyttömyydestäni. Ei tunnu kivalle. Kai sitä itse saisi päättää omista asioistaan? Mitä se muille kuuluu! En minäkään kerro miehen henk.koht asioista, vai pitäisikö....?
Susta ei ole mitään kunnioitettavaa. Olet pelkkä kuluerä, kun loisit veronmaksajien rahoilla. Olet roskaa. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää. Miksi mies on noin ajattelematon? Ehkä se lipsahti tai mies ei pidä asiaa nolona ja salailtavana?
Niin, ap voisi pohtia että mitä noloa siinä hänen tilanteessaan muka on. Hävetä pitää silloin, kun on aiheuttanut pahaa jollekin toiselle. Muulloin ei pidä koskaan hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä siitä puhu enää koskaan kenellekään. Ihmiset ei ymmärrä, alkavat karttaa.
Parempi näin kuin häpeän leima otsassa ja pahan puhuminen selän takana.
Ei siinä todennäköisesti ole kyse ihmisten pahantahtoisuudesta. He vain haluavat suojella itseään, ja siihen heillä on oikeus.
Vakaviin mielenterveysobgelmiin liittyy usein kohonnut väkivallan ja itsetuhoisuuden riski, ja ihmiset eivät halua olla siinä mukana. Se on ihan ymmärrettävää, eikä heitä siitä pidä tuomita pahantahtoisiksi.
minkä verran AP:lla on ikää tällä hetkellä?
sillä ole mitääään oikeuksia kertoa toisen henkilön terveystietoja,olkoon mielensairauksia tai jopa mielisairautta,kohdunpoistoa,suonikohjuja. potilas-sekä terveystiedot voimakkaasti suojatut. mua v...taa sun puolesta.
niin mitä hää jahnukainen tykkäis kun sö mimmikavereiden kanssa kertoisit- esim jos olisi- mun ukolla on ny vaipat, se kävi eturauhasen höyläämössö ja epäilee syöpääkin. ja on sill hirveet pukamat kuin viinirypäleet...
yksityisyyden vahva suoja on myös liitossa. aina voi ympäripyöreestikin sanoo, en viitsi toisen asioita ruotia,on nyt ollut sairauslomilla,kremppaa piisaa. ei tarvii mennä yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
mene sinä sairaalaan nyt heti
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pitänyt valehdella että käyt töissä vai joku mediaseksikkäämpi sairaus? Nolompaa se olisi jos miehesi olisi väritellyt jotain omiaan ja myöhemmin olisi tullut ilmi asian oikea laita. Ajatteleppa niin että miehesi ei ainakaan häpeä sinun sairauttasi kun kerran rehellisesti kertoi kuinka asia on.
terveys ja potilastiedot ovat salaisia. on myös yksityisyydensuoja. mieti jos sun asiat lavereltaisiin,olkoon kohdunpoisto,suonikohjut,mt, vaikka sappikivet, ne ei kuulu kellekään ilman asianosaisen lupaa, vaikka tekohampaat. voi hyvin yleisluontoisestikin mainita,että en halua ruotia toisen asioita, mutta kaikenlaista kremppaa on ollut ja sairauslomalla tms. tykkäätkä itse sun perspukamat on illanistujaisssa käsittelyssä. no joo hei ei se ainakaan häpee että mull riekaleet roikkuu persiistä,jeeee. painu sää vaan nurkkaan häpeemään
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
totta,mä jättäisin.oli viiminen niitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hän tietoinen, että asia on pidettävä salassa? Mitä olitte sopineet vastattavan, jos tulee puhetta mitä teet työksesi?
Opiskelen myös tosi hitaasti yliopistossa, ollaan sovittu että mua sanotaan opiskelijaksi.
Työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa opiskella, tai ainakaan suorittaa tutkintoa. Ilmeisesti teet jotain yksittäisiä avoimen kursseja?
Höpö höpö. Saa opiskella. Mikä sen kieltäisi?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt tommosesta mieltäs pahoita jos mies on kertonut kuinka asiat on.
yksityisyyden suoja,terveystiedot nauttivat lainkin mukaan erityistä suojausta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tälä hetkellä pilvin pimein eri-ikäsitä porukkaa työkyvyttömyyseläkkeellä.
Mitä kummallista tossa nyt on?
Väksin ruinattu taas joku "hienompi titteli" ettei tarvitse olla työtön, vaikka ihan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tälä hetkellä pilvin pimein eri-ikäsitä porukkaa työkyvyttömyyseläkkeellä.
Mitä kummallista tossa nyt on?
Väksin ruinattu taas joku "hienompi titteli" ettei tarvitse olla työtön, vaikka ihan sama asia.
Eikös tämä uusi potkulaki korjaa tämän ja näistäkin tulee aina työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Rehti ja suora mies.
Ei itten mitään hävettävää työkyvyttömyyseläkkeestä, sitä myönnetään muutoinkin todella painavista syistä.
Ei eläkkeessä ole mitään hävettävää, mutta toisen terveysasioita ei huudella muille. Sen luulisi tollukankin miehen ymmärtävän.
näin kirjoitti:
Ihan hyvä, että asiat kerrotaan niinkuin ne on, ottaen huomioon, että mielenterveysongelmat ovat erittäin yleisiä. Nolompaa se on, että valehdellaan ja asia paljastuu myöhemmin.
ei tarvitse valhdella,mutta on yksityisyydensuoja!
terveys-sekä potilastiedot ovat lain mukaan voimakkaasti suojatut. aina voi sanoa,että en voi toisen asioita ja toisen puolesta kertoa kuulumisia. tai. on ollut kaikenmoista kremppaa,on lomalla nyt.
et itsekään pitäisi sun mitään asioita tai peröpukamia, tekohampaitas,suonikohjujas tai mielensairauksia tai jopa mielisairauksiasi ruoditaan illanistujaissa. se,että on naimisissa ei anna väljyyksiä toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sai porukka hyvät naurut, kun äijäsi kertoi hullusta akastaan. Hullut akat on kuulemma parhaita sängyssä!
Pieni lapsi täällä taas kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo.
Vierailija kirjoitti:
Pysyvällä vai määräaikaisella?
Ehkä rehellisyys helpotti hänen oloaan edes vähän. Onhan tuo raskasta muutenkin, saatikka jos joutuu peittelemään, valehtelemaan jne.
Mitä valehtelemaan ja peittelemään? Nämä utelut toisten ihmisten ammateista ottaa kaaliin. Mitä se kenellekkään kuuluu mitä tekee. Vain pätijät haluavat kertoa ammateistaan ja oppiarvoistaan.
Eiköhän oteta poikien illoissa sama tyyli käyttöön. Voisi olla ihan mukava tietää kuka antaa anneliin ja muuta pervoa.