Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi työkavereilleen että olen mielenterveyden takia eläkkeellä!

Vierailija
12.01.2023 |

Suutuin tosi paljon. Mitä tehdä?
Olivat siis viettämässä kosteaa iltaa juhlien ja avautuivat kaikki naisistaan, niin mun mies meni lipsauttamaan että oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuli tosi paha mieli :(

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hän tietoinen, että asia on pidettävä salassa? Mitä olitte sopineet vastattavan, jos tulee puhetta mitä teet työksesi?

Opiskelen myös tosi hitaasti yliopistossa, ollaan sovittu että mua sanotaan opiskelijaksi.

Työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa opiskella, tai ainakaan suorittaa tutkintoa. Ilmeisesti teet jotain yksittäisiä avoimen kursseja?

Saa opiskella ja valmustuakin. Jos valmistuu uuteen ammattiin, työkyvyttömyysoikeus voidaan arvioida uudelleen. Itse olen tehnyt tutkinnon, johon kestit 10 vuotta eikä tuonut uutta pätevyyttä, ei tullut sanomista, koska terveydentila ei ollut muuttunut.

Miehesi teki väärin, mutta humalassa niitä sattuu. Eihän sinun tarvitse niitä työkavereita nähdä.

Vierailija
82/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävää. Miksi mies on noin ajattelematon? Ehkä se lipsahti tai mies ei pidä asiaa nolona ja salailtavana?

Eihän mt-diagnoosi ole sen kummempi asia kuin neliraajahalvauskaan. En tuomitse. Vain ymmärtämätön ja tietämätön tuomitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys AP:lle

Saavatko lapsesi kertoa rehellisesti kavereilleen, miksi äiti on kotona eikä töissä? Jos eivät saa kertoa totuutta, niin mitä he vastaavat kavereille?

Mistä päättelet olevan kotona lapsia? Ehkä lapset itsekään eivät halua kertoa kaikille äidin mt-ongelmista. Se valitettavasti voi kääntyä heitä vastaan.

Vierailija
84/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks hyvänpäivän tuttu ei tiedä että oon eläkkeellä reilu 40 vuotiaana. Luulee että työttömänä ja aina puhuu siihen malliin asioista. Milloinkohan totuus valkenee? Ei nähtävästi tiedä mt asioistani.

Vierailija
85/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävää. Miksi mies on noin ajattelematon? Ehkä se lipsahti tai mies ei pidä asiaa nolona ja salailtavana?

Eihän mt-diagnoosi ole sen kummempi asia kuin neliraajahalvauskaan. En tuomitse. Vain ymmärtämätön ja tietämätön tuomitsee. 

Niitä ymmärtämättömiä on todella paljon, kuten tämä ketjukin osoittaa.

Vierailija
86/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa seksiä ja parisuhteen vaikka on työkyvyttömyyseläkkeellä mutta miestä ei huolita samassa tilanteessa. Naurettavan pumpulielämää naisilla.Miehillä on paljon vaikeampaa

Vierailija
87/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen tk-eläkeläisille. Saa sen pari kolme sataa enemmän kuin työtön vaikka eivät eroa mitenkään työttömistä

Vierailija
88/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä siitä puhu enää koskaan kenellekään. Ihmiset ei ymmärrä, alkavat karttaa.

Parempi näin kuin häpeän leima otsassa ja pahan puhuminen selän takana.

Ei ihmiset nyt ihan hölmöjä ole, eihän siinä ole kauheasti vaihtoehtoja, jos joku makaa päivät kotona ja tulee toimeen.

Törkeää näissä työkyvyttömyyseläkkeellä on, että korkeakoulutetut saavat sitä ihan liikaa. Ei ole mitenkään reilua, että pitkää päivää painava pienipalkkainen duunari saa vähemmän kuin työkyvyttömyyseläke ikäinen. Pahimmassa tapauksessa töitäkään ei ole juuri tehty ennen eläkettä, siihen vielä korkeammat asumistuki edut.

Vierailija
89/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vain sairaus muiden joukossa. Harmillista, ettet ole saanut toimivaa lääkitystä.

Ei vakaviin mt ongelmiin useinkaan ole toimivia lääkkeitä (oireettomiksi ja toimintakykyiseksi tekeviä), on vain lääkkeitä jotka saa sietämään elämää noin puoli prosenttia paremmin. 

En tosiaan ole tavannut ketään, holla olisi niin vakavia mielenterveysongelmia, ettei häntä ole sopivalla lääkityksellä saatu työkykyiseksi. 

Usein ensimmäinen ja toinen lääke ei ole hyvä, mutta kolmas lääke jo toimii. Ehkä avaajalla ei ole ollut asiaan riittävän hyvin paneutuvaa lääkäriä.

Ne, joihin mikään lääke ei tehoa ovat ns. seinähulluja tai lusmuja.

Vierailija
90/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ukot kannattaa jättää

Vierailija
91/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtis ukko samantien ovesta, jos tuollaisen kertoisi. Se olisi loppu samantien. Ikinä en antaisi anteeksi. Tyhmä, idi ootti mies.

Vierailija
92/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla noin tyhmä että kertoo toisen henkilökohtaisen asian. Ja vielä sairauden!

Kerro sinä aloittaja kavereillesi miehesi impotentista. 

Vierailija
93/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen tk-eläkeläisille. Saa sen pari kolme sataa enemmän kuin työtön vaikka eivät eroa mitenkään työttömistä

No toivotaan että saat vaikka parantumattoman syövän tai skitsofrenian. 

Vierailija
94/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä kommentti. Kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä, osa on todella tuomitsevia ja ilkeitä.

Vierailija
95/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No harmi, että pahoitit mielesi. Miten tuo edes tuli ilmi, että mitä ovat siellä puhuneet? Tenttasitko kaikki keskustelut alusta loppuun?

Ei kannata hävetä sitä eläkettä vaan ottaa ilo irti! Voit vaikka opiskella tai tehdä osa-aikatöitä, kunhan kunto sallii. Nuo on harvojen aikuisten hupia tänä päivänä!

Vierailija
96/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sellaisia yksityisasioita, joista jokainen päättää itse, milloin, missä ja kenelle asiasta kertoo ja mitä.

Suomen lain mukaan terveystiedot ovat yksityisiä ja salassapidettäviä. Ei ole oikein eikä edes laillista levitellä toisen yksityiselämän asioita kännissä ympäriinsä. 

Aivan hyvin voi ympäripyöreästi sanoa kavereille jotain avaamatta asian yksityiskohtia. Eikä se, häpeääkö asiaa vai ei, tee siitä yhtään sen vähemmän yksityisasiaa, josta tiedottamisen muille ihminen päättää itse.

Vierailija
97/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vain sairaus muiden joukossa. Harmillista, ettet ole saanut toimivaa lääkitystä.

Ei vakaviin mt ongelmiin useinkaan ole toimivia lääkkeitä (oireettomiksi ja toimintakykyiseksi tekeviä), on vain lääkkeitä jotka saa sietämään elämää noin puoli prosenttia paremmin. 

En tosiaan ole tavannut ketään, holla olisi niin vakavia mielenterveysongelmia, ettei häntä ole sopivalla lääkityksellä saatu työkykyiseksi. 

Usein ensimmäinen ja toinen lääke ei ole hyvä, mutta kolmas lääke jo toimii. Ehkä avaajalla ei ole ollut asiaan riittävän hyvin paneutuvaa lääkäriä.

Ne, joihin mikään lääke ei tehoa ovat ns. seinähulluja tai lusmuja.

Sinä sen sijaan olet matalastikoulutettu kretiini. Siihenkään, kuten joihinkin mielen sairauksiin, ei ole parantavaa lääkitystä. 

Vierailija
98/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa työkyvyttömyyseläkettä, vaikka on skitsofrenia, koska en halua ottaa aineita, jotka tekisivät minut myös elinkyvyttömäksi enkä halua myöskään valehdella että otan ettei tule vääriä käsityksiä, että niitä aineita käytävä voisi olla toimintakykyinen kuten minä olen...

En uskalla hakea monia työpaikkoja, koska pelkään työnantajien olevan rikollisia, jotka lähettävät minut vaikka kontissa Kiinaan seksiorjaksi.

Milleköhän työpaikalle voisin hakeutua ja mitä siellä touhuilla väittäen sitten, että äänet käski?

Tiedän mihin pystyn ja mihin en, mutta sietoalueella pysytellessä on toimeentulo huono... Jos saisin eläkettä, osa-aikatyöt muuttuisi kannattaviksi tai voisin opiskella asiantuntija-ammattiin jollaista psykologi minulle suositteli siihen aikaan kun diagnoosin sain.

Vierailija
99/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä todella herjaavia, ala-arvoisia ja tuomitsevia kommentteja mt-ongelmaisia ja tk-eläkeläisiä kohtaan ja jotkut viitsii vielä samassa ketjussa lässyttää, ettei asiassa ole mitään hävettävää eikä pahaa. Juuri tämmöisten asenteiden, joista tämäkin ketju on täyttynyt, takia näistä asioista ei kertoilla ympäriinsä. Valtaosa ihmisistä ei todellakaan ymmärrä ja pääset julkisen halveksunnan ja kiusaamisen kohteeksi. Itseään saa ja pitää suojella ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä.

Vierailija
100/111 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä todella herjaavia, ala-arvoisia ja tuomitsevia kommentteja mt-ongelmaisia ja tk-eläkeläisiä kohtaan ja jotkut viitsii vielä samassa ketjussa lässyttää, ettei asiassa ole mitään hävettävää eikä pahaa. Juuri tämmöisten asenteiden, joista tämäkin ketju on täyttynyt, takia näistä asioista ei kertoilla ympäriinsä. Valtaosa ihmisistä ei todellakaan ymmärrä ja pääset julkisen halveksunnan ja kiusaamisen kohteeksi. Itseään saa ja pitää suojella ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä.

Siitä asiasta, ettei asiassa ole mitään hävettävää tai pahaa lässyttää täällä ihmiset joilla on itsellä vakavia mielenterveysongelmia, kuten minä. Jotenkin ajattelen, että se että asioista puhuttaisiin avoimesti lisäisi sitä ymmärrystä, mutta voin toki olla väärässä, kuten usein olen suhteessa valtaväestön tapaan ajatella. Suurin osa ihmisistä on todella epäloogisia, typeriä ja empatiakyvyttömiä.

Se nyt lienee normaalia, että työkavereiden kanssa jutellaan asioista. Mitä jos mies olisi valehdellut vaimonsa toimivan jossakin ammatissa, jossa sattumalta työkaverin vaimokin toimii ja toisessa illanvietossa, missä vaimotkin olisivat mukana tämä työkaverin vaimo alkaisi jutella ammattiasioista kun luulisi että ollaan samalla alalla?

Sitä en edelleenkään ymmärrä, että miten mies on tuonut tämän asian vaimolleen julki: "Kerroin työkavereille, että olet sairaseläkkeellä sun hulluuden takia!" ...Hähää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan