Oletko matkustanut merenalaisessa tunnelissa?
Eikö siellä ole pelottavaa? Jos se tunneli sortuisi.
Kommentit (29)
Kyllä, olen matkustanut Helsingin metrolla.
Se on pelottavaa vain jos sitä alkaa ajatella miten pelottavaa se on.
Onko missään koskaan ikinä tuollainen tunneli sortunut?
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ei sortunut eikä edes pelottanut. Sitä paitsi jos se tunneli sortuisi niin kyllä siinä lytistyisi vaikka tulisi vain vuori niskaan.
Vuori ei välttämättä sortuessaan täytä koko tunnelia, vesi täyttää.
Olen, Helsingissä ja Tukholmassa metrolla.
En kyllä uskaltaisi mennä Tallinnaan tunnelissa. Onneksi sitä ei taideta enää suunnitella.
Olen kun liikun usein metrolla Hgissä. Joskus aloin miettimään asiaa liikaa ja ahdistuin. No en yleensä onneksi ajattele sitä.
Olen matkustanut usein Helsingissä metrolla keskustasta Niittykumpuun. En ole pelännyt. En ajattele sitä sortumisen mahdollisuutta.
Helsingissä se merenalainen osa ei ole onneksi kovin pitkä.
Joo, junalla Ranskasta Englantiin. Ja autolla Tanskasta Ruotsiin, Juutinrauman sillan länsipuolellahan tie menee ensin meren alla. Tunnelin ja sen päällä olevan merenpohjan vedenpitävyys mietityttää hiukan enemmän kuin itse tunnelin sortuminen, mutta tällainen katastrofi tuskin sattuisi yhtäkkiä vaan rakenteiden halkeamista tai pieniä vesivuotoja havaittaisiin ensin.
Tampereella kuljen päivittäin Rantatunnelia, joka kulkee Tammerkosken alitse. Eipä tuo ole pelottanut sen enempää kuin Helsingin metrolla kulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella kuljen päivittäin Rantatunnelia, joka kulkee Tammerkosken alitse. Eipä tuo ole pelottanut sen enempää kuin Helsingin metrolla kulkeminen.
Tammerkoski on Tampereen meri.
sortuma ei pelota, mutta joskus miettii, ovathan tunnelin suuaukot ääriolosuhteissakin riittävän paljon merrenpinnan yläpuolella
Olen matkustanut Pariisista Lontooseen ja toisinpäin Eurostarilla monta kertaa. Ensimmäisellä kerralla tunneli oli ollut auki vasta vajaan vuoden, ja kuuluttivat etukäteen kun alettiin lähestyä tunnelia. Kyllähän se vähän mietitytti mutta en mitenkään pelännyt.
Nyt ei ole enää moneen vuoteen kuulutettu mitenkään, joskus en edes huomaa että olemme kanaalin ali menevässä tunnelissa (tunneleita on muutenkin useita reitin varrella, monet niistä pitkiä).
Hesa-Tallinna tunnelissa olen matkustanut monesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut Pariisista Lontooseen ja toisinpäin Eurostarilla monta kertaa. Ensimmäisellä kerralla tunneli oli ollut auki vasta vajaan vuoden, ja kuuluttivat etukäteen kun alettiin lähestyä tunnelia. Kyllähän se vähän mietitytti mutta en mitenkään pelännyt.
Nyt ei ole enää moneen vuoteen kuulutettu mitenkään, joskus en edes huomaa että olemme kanaalin ali menevässä tunnelissa (tunneleita on muutenkin useita reitin varrella, monet niistä pitkiä).
Ei sitä huomaakaan, koska tunnelin kumpikin pää on näköetäisyyden ulkopuolella merenrannasta.
Vierailija kirjoitti:
Hesa-Tallinna tunnelissa olen matkustanut monesti.
Umpitunnelissa?
Olen helsingistä espooseen metrolla. Oli pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama, lisäksi ajanut vuonojen alta Islannissa ja Norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, lisäksi ajanut vuonojen alta Islannissa ja Norjassa.
New Yorkissa olen ajanut joenalaisella metrolla. Lasketaanko sitä?
Olen. Ei sortunut eikä edes pelottanut. Sitä paitsi jos se tunneli sortuisi niin kyllä siinä lytistyisi vaikka tulisi vain vuori niskaan.