Iltasanomissa: Anna säästää
https://www.is.fi/perhe/art-2000009304653.html
Vois jättää tuon muovikassinkin ostamatta ja hankkia ostoskassin.
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian vierestä mutta tuleeko se punalaputettujen 60 % alennus voimaan klo 20? Meillä paikallis-Alepassa alennetaan 30 % --> 60 % vasta klo 21.
Meillä S-market ja alennukset 60% klo 20 eteenpäin. Tuo aika riippuu varmaan siitä, miten pitkään kyseinen liike on auki. Meillä S- market menee kiinni klo 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työtön ja oletko hakenut näitä kaikkia työpaikkoja? Ja millaisia työpaikkoja olet hakenut ja kuinka kaukaa kotoa? Monissa kaupoissa työskentelee myös eläkeikäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä perhe säästäisi jo toisesta autosta luopumisella satasia kuussa! Muutto lähelle äidin työpaikkaa esim.
Meillä on ratkaistu auto homma niin, että hain kuumeisesti etätyötä, koska mies tarvitsee auton työreissuilleen. Lisäksi asutaan taajamassa josta on kävelymatka kaupoille, lasten kouluun ym . Kaikki lähellä.
Tuon kokoinen perhe tarvitsee ison asunnon, että se on ihan ymmärrettävää ettei vuokra-asunto heidän kohdallaan välttämättä tulisi paljon edullisemmaksi .
Jos olisin tuon perheen isä, niin menisin töihin ja jatkaisin opintoja myöhemmin. Eihän nyt 7 lapsen isällä ole varaa opiskella ! Tarviihan ne uutta vaatetta ja kenkiäkin jatkuvasti.
Minne mennään suomessa töihin? Kiinnostaisi puolen suomalaisen työttömän edustajana. Ei ainakaan Helsingissä saa koulutettu mies töitä.
Siivoamaan, kaupankassalle, grillille, huoltsikalle, puhelinmyyntiin.
Töitä kyllä on jos ne kelpaa! Ja enemmän niistä maksetaan kuun tuo 300€n opintotuki.
Ai mistä tiedän? No vaikka siit että asun keskellä mörön peetä ja aina olen töitä löytänyt . En oo nääs liian kranttu.
Minäkin asun syrjässä eikä täällä ole yhtään siivoojan paikkaa auki. Kauppaan ei oteta iän takia, grilliä ei ole ja huoltoasema ei tarvi työntekijöitä.
Puhelinmyynti ei ole oikeaa työtä.Olen Hesalainen ja olen hakenut ulkomailta ja suomessa kaukaisin on Inarista ja Ahvenanmaalta. Helsigistä duunia en tule saamaan, keskityn nyt ulkomaihin. Eläkeläiset tekee töitä koska osa-aikainen palkka ei haittaa kun saa jo valtiolta tilille muhkean eläkkeen. Tekevät ahneuttaan ja firmat palkkaa kusipäisyyttään.
Valtio maksaa eläkkeen? Kyllä se minulla on aikakin työeläkeyhtiö.
Pienellä 1850 br eläkkeellä kitkuttelen. Työt jätän nuorille, 44 v työelämässä riitti.
No, asunto tuli maksettua työssäoloaikana
Ihan hyvä juttuhan tuo säästöjuttu oli. Tosin kaikki vinkit on jo tuttuja minun ikäluokalle.Suomessa vain osan eläkkemenoista kattaa eläkeyhtiöt, suurimman osan eläkkeistä maksetaan valtion velkarahalla ja työikäisten palkanmaksun yhteydessä. Luuletko tosiaan että eläkeyhtiöt maksaa eläkkeesi.
En luule, vaan Tiedän, että eläkeyhtiö maksaa eläkkeeni. Olen maksanut eläkemaksuja vuodesta 1972 lähtien...
Mistä kumpuaa tuo väite, että meille kaikille maksetaan työeläke veronmaksajien piikkiin, emme me kaikki elä kansaeläkkeen varassa. Olen samoin maksanut eläkemaksuja 1972 vuodesta lähtien ja maksan nyt työeläkkeestäni veroa. Sain sen huiman korotuksen, mutta verokin napsahti ylöspäin. Edesmennyt isäni sanoi, että toiseen taskuun annetaan ja toisesta otetaan.
ELäkkeet maksetaan työntekijöiden työeläkemaksuista.Nyt töissä olevat maksavat eläkkeet .Osa maksuista rahastoidaan.
Täällä vauvalla kun porukka syö niin terveellisesti, niin miten Suomessa on niin valtavana lihavuusepidemia? Asun Aasiassa, olen kokoa eurooppalainen S ja joka kerta kun tulen Suomeen niin tunnen itseni keijukaiseksi. Katsoo mihin vain niin aina on lihavaa naista ja miestä. Silti tällä palstalla on pokkaa arvostella ihmisiä, jotka syövät kuin siihen aikaan kun ihmiset olivat vielä normaalipainoisia eli 1990-luvulle saakka. Muistan kun äitini oli 1970-luvulla kuulemma suuri kun oli kokoa 40. Muistan muiden kommentit hänen kropastaan.
Vedättekö naamaan kerralla sen pussillisen niitä chiasiemeniä, pähkinöitä ja kokonaisen avocadon? Pähkinöitä pitäisi syödä vuorokaudessa ihan muutama eli maks. 6. Chiasiemeniä ihan vähän kerrallaan ja avocadoa ehkä neljännes vuorokaudessa. Noissa on ihan mieletön määrä rasvaa ja jopa haitta-aineita. Kilpirauhaspotilaiden ei tulisi syödä oikeastaan ollenkaan pähkinöitä ja chiasiemenetkin on siinä ja siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 lasta - itse aiheutettu köyhyys.
Lapsilisät vain 500 ,00 , voineeko pitää paikkansa ?
Voi pitää paikkansa, jos kolme isointa on täyttänyt 17 vuotta.
Wow, Anna on siis saanut kolme lasta jo ennen kuin oli itse täyttänyt 18 v. Melko horoa.
Itse olet se, joksi toista haukut. Nuo vanhemmat lapset voivat olla miehen, koska kyseessä uusioperhe.
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin kiire kirjoittamaan eka kommentti, ettet edes lukenut juttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillähän tilanne muuttui, kun mies lähti opiskelemaan. Ovat nyt opiskelujen ajan köyhyysrajan alapuolella, niiden päätyttyä taas normaalituloisia.
Kituuttaminen on erilaista silloin, kun tietää tilanteen parantuvan vielä, kuin silloin, kun tietää puutteen jatkuvan hautaan asti.
En liikuntarajoitteisena ole päässyt kauppoihin pariin kolmeen vuoteen, joten en tiedä, miten valtavasti noita punalapputuotteita on tarjolla. Muistaakseni niitä on vain satunnaisesti ja silloinkin vähän, mutta näistä lehtien säästöjutuista päätellen kaikille riittää 60 % alennuksella puoli ostoskärryllistä aina, kun haluaa ostaa, Miten on?
Haluatko jonkun urhoollisuusmitalin vai mitä nyt itket? Siitä, että joku pystyy ruokkimaan perheen edullisesti?
Olen opettaja. Koulussa huomaan ne lapset jotka syövät vatsansa täyteen, koska kotona pihistellään ruoasta. Monesti lapset avoimesti kertovatkin perheensä ruoka-asioista ja välillä tulee itku niitä kuunnellessa, kun lapsella aina nälkä. Moni lapsi syö koulussa valtavasti kasviksia ja sanoo ettei kotona ole ikinä kasviksia. Lapsi saattaa kotona syödä kiltisti sen mikä annetaan, mutta hänellä on hätä ruoasta eikä uskalla kertoa siitä kotona. Oikeesti antakaa lapsille riittävästi terveellistä ruokaa ja juomaa!!
Vierailija kirjoitti:
On han käsittämätöntä, miten jotkut tarttuvat tuohon marjajugurttiin. Onko tyhmyyttä vai epäkaytännöllisyyttä.
Itse köyhänä, tosin ei ole muita kuin itseni , niin tietenkin katson aina mikä tulee halvimmaksi.
Vaikka pajasteessa olisikin niitä marjoja niin todellakin kannattaa ostaa halpa versio jugurtista kuin kallis ja samalla kuluttaa niitä omia marjoja pakastimesta.
Niitä voi käyttää taas toisella kerralla. Tai siihen marjajugurttiinkin.Jos kaupan hyllyssä on litran jugurtti (mitä tahansa laatua) vaikka tuo 60 senttiä ja vieressä litran jugurtti (mitä tajhnsa laatua) paljon kalliiimmalla niin tietenkin ostan sen halvimman.
Samoin juustossa, harvoin tosin pystyy ostamaan. Jos on 300 gramman juustoja vierekkäin niin tietenkin ostan sen halvimman. Jne.Köyhän täytyy heittää välillä periaatteet narikkaan ja käyttää laskutaitoaan.
Sitä laskutaitoa pitää nimenomaan käyttää siihen, että ei maksa pelkästä vedestä ja sokerista. Tuollaisen sokerivesi"jugurtin" litrahinta ei ole jugurtin kohdalta halvempi. Sen tölkin litrahinta on vain näennäisesti halvempi koska siinä ei ole jugurttia juuri ollenkaan vaan hirveästi vettä ja sokeria. Kannattaa lukea ne sisältökuvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa kiistellä jostain pähkinöistä.
Tuolle perheelle 100 grammaa ravinnollisesti on ihan se ja sama. Ei mitn järkeä alkas ostamaan ylimääräisiä paitsi tosiaan ehkä joskus herkutteluun.
Pähkinät ovat lillukanvarsia, johonkinhan pitää päästä närppimään.Miksi elatusmaksuja ei makseta mihinkään suuntaan?
Vaikka autot on ehkä ostettu hyvänä aikana kahden auton ylläpito on kallista.
Tuon perheen koko ruokavalio pitäisi laittaa kokonaan uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuossa taas kerran outouksia. Jos tosiaan on hankittu seitsemän lasta, ei silloin lähdetä opiskelemaan. Mä tiedän että tuon sanominen herättää tunteita, koska nyky-yhteiskunta on sitä "jokainen saa tehdä mitä elämällään haluaa" ja muuta sen semmoista. Mutta ei. Jos tuollainen lapsikatras on hankittu, siinä on opinnot nyt pitkäksi aikaa opiskeltu. Molempien vanhempien pitää olla työelämässä, vaikka kuinka tympäisisi. Jos omalla alalla ei ole töitä, niin virhe on tehty jo nuoremmalla iällä ja tilannehan ei silti miksikään muutu. Tehtaalle linjastoon tai kaupan kassalle istumaan. Opinnot ei kuulu tuohon kohtaan tuollaista elämää. Piste.
Toinen juttu on tietenkin autot ja talo. Ei tuohon yhtälöön kuuluisi kahta autoa, tuskin yhtäkään. Elämä on varmasti sikavaikeaa tuollaisen lapsikatraan kanssa ilman autoa, mutta ilman autoa tuo perhe ei silti kuolisi. Eli ei se välttämätön ole, jos kerran köyhyydestä puhutaan. Mutta tuo perhe nyt on feikku muutenkin. Jos ruuasta oikeasti olisi puute, niin ei siellä Marimekon laukkuja annettaisi lahjaksi toisille.
Kuka v.... sinä olet sääntöjä tekemään. XD
No on se moraalitonta äipän tuhlata koko perheen kuukauden ruokarahat yhteen laukkuun samalla kun lapsia ei ruokita kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pisti silmään, miten kevyt aamupala oli. Koululaiset jaksavat lounaaseen asti jonkun kiisselin voimin?
Itsehän en ikinä syö aamupalaa, en edes lapsena tai teini-ikäisenä, että ihan hyvin voi pärjätä kiisselillä. Tuskin kyse ylipainoisistakaan lapsista, ihan terveelliselle kotiruualle tuo ruokavalio minusta näyttää.
Aivan liian vähän vihanneksia, hyviä rasvoja ja joinain päivinä liian vähän energiaa. Ainakin kasvavat ja liikkuvat lapset ja nuoret tarvitsevat kunnon ravintoa. Ja tuo tehollinen liha pastan ja kerman kanssa ei sisällä mitään terveellistä ja ravitsevaa. Ei ole mielestäni terveellistä kotiruokaa nähnytkään.
Hoohhoijakkaa teidän hinvointi-himmeleiden kanssa. Suomalaisista 1/10 syö riittävästi kasviksia ja tuo ostoskorin sisältö oli mun mielestä aika lailla perus, mitä tulee kaupan kassalla vastaan. Joku voi varmasti täällä kiillotella sädekehäänsä, mutta fakta on, että ruokavalio on monilla ihan tuo sama. Paljon huonompiakin tulee vastaan
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe, tuo on turhaa haukkumista, varsinkin kun eivät ole mitään elämäntapa-toimeentulotukiasiakkaita. Ihan voisi käydä noin kenelle hyvänsä! Minun miesystävälläni on kaksi lasta myös, eli jos hynttyyt lyötäisiin yhteen, se olisi kuuden hengen talous.
Hämmästelen tosiaan miten Anna hoitaa 9 hengen sapuskat noin vähällä. Minulla meni maanantaina neljäkymppiä kauppaan ja tänään pitää lähteä taas käymään.
Tässähän ei ole kyse köyhyyden maksimoinnista eikä velttoilusta, vaan perhe ihan tosissaan yrittää päästä elämässä eteenpäin, kun isä opiskelee - oletusarvoisesti siis palaa työelämään. Nostan korkealle hattua.
Minulla on sama linja kuin Annalla, eli koska olen aikoinaan ollut aika köyhä opiskelija, ja sen jälkeen työttömänä vuoden, niin pakko se oli miettiä miten selviää. Mutta mun tulot on jonkun satkun enemmän kuin heillä ja elätän yh: na kahta lasta ja pikku koiraa. Ja asun Keski-Uudellamaalla 80-luvun omakotitalossa, jonka erossa lunastin itselleni kun ex-mies lähti. .
Huonekalut on kaikki minun hommaamia, ex-miehen mielestä sisustaminen oli täysin naisten hommia. Eipähän sitten ottanut mitään niistä mukaansakaan.
Uutena huonekaluna tänne on ostettu ainoastaan sängyt (suomalaisketju) ja kirjahylly (ruotsalaisketjusta), muut on hommattu kirppareiltä ja netistä käytettynä ja ps. en huoli lastulevyä vaan ainoastaan puuta, koska se on kestävää. Vaatteet hommataan aleista ja kirppareilta ja lasten tavara kiertää muutenkin sisarusteni kesken, eikä siitä rahaa pyydetä. Ruuassa kyttään kaikki tarjoukset ja mietin ruokalistan sen mukaan.
Sähkö ei ole tänä vuonna ollut ongelma kun tein sähkösopimuksen vuosi sitten ja saan sitä halvalla :) ja keittiössä on puuliesi ja leivinuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On han käsittämätöntä, miten jotkut tarttuvat tuohon marjajugurttiin. Onko tyhmyyttä vai epäkaytännöllisyyttä.
Itse köyhänä, tosin ei ole muita kuin itseni , niin tietenkin katson aina mikä tulee halvimmaksi.
Vaikka pajasteessa olisikin niitä marjoja niin todellakin kannattaa ostaa halpa versio jugurtista kuin kallis ja samalla kuluttaa niitä omia marjoja pakastimesta.
Niitä voi käyttää taas toisella kerralla. Tai siihen marjajugurttiinkin.Jos kaupan hyllyssä on litran jugurtti (mitä tahansa laatua) vaikka tuo 60 senttiä ja vieressä litran jugurtti (mitä tajhnsa laatua) paljon kalliiimmalla niin tietenkin ostan sen halvimman.
Samoin juustossa, harvoin tosin pystyy ostamaan. Jos on 300 gramman juustoja vierekkäin niin tietenkin ostan sen halvimman. Jne.Köyhän täytyy heittää välillä periaatteet narikkaan ja käyttää laskutaitoaan.
Sitä laskutaitoa pitää nimenomaan käyttää siihen, että ei maksa pelkästä vedestä ja sokerista. Tuollaisen sokerivesi"jugurtin" litrahinta ei ole jugurtin kohdalta halvempi. Sen tölkin litrahinta on vain näennäisesti halvempi koska siinä ei ole jugurttia juuri ollenkaan vaan hirveästi vettä ja sokeria. Kannattaa lukea ne sisältökuvaukset.
Kuule, kyllä moni noita ostaa. Mitäs luulet, mitä porukka ostaa kaupasta, jos muka noille ei ole kysyntää? Teollisuus lopettaisi noiden tekemisen, jos niitä ei myytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo , me kaikki av:llä olevat lapsinemme ja siskonkummin kaimoineen syödään pelkästään täydellisen terveellisesti valmistettua lisäaineettomia luomuruokia joka aterialla.
Me eletään mahdollisemman oma varaistaloudessa. Liha tulee metsästä, kala merestä, marjat metsästä, munat naapurin kanalasta(luomutila), kasvikset omasta maasta ja kaupassa mietimme mistä tämä on poimittu tai nostettu. Kauppalistassa on noin 15 tuotetta.
t. terveisiä Turun saaristosta
Good for you. Jotkut taas käyvät töissä eivätkä näin ollen voi käyttää valtaosaa valveillaoloajastaan silakanpomintaan.
t. terveisiä Tampereen kaupungista
Vierailija kirjoitti:
Täällä vauvalla kun porukka syö niin terveellisesti, niin miten Suomessa on niin valtavana lihavuusepidemia? Asun Aasiassa, olen kokoa eurooppalainen S ja joka kerta kun tulen Suomeen niin tunnen itseni keijukaiseksi. Katsoo mihin vain niin aina on lihavaa naista ja miestä. Silti tällä palstalla on pokkaa arvostella ihmisiä, jotka syövät kuin siihen aikaan kun ihmiset olivat vielä normaalipainoisia eli 1990-luvulle saakka. Muistan kun äitini oli 1970-luvulla kuulemma suuri kun oli kokoa 40. Muistan muiden kommentit hänen kropastaan.
Vedättekö naamaan kerralla sen pussillisen niitä chiasiemeniä, pähkinöitä ja kokonaisen avocadon? Pähkinöitä pitäisi syödä vuorokaudessa ihan muutama eli maks. 6. Chiasiemeniä ihan vähän kerrallaan ja avocadoa ehkä neljännes vuorokaudessa. Noissa on ihan mieletön määrä rasvaa ja jopa haitta-aineita. Kilpirauhaspotilaiden ei tulisi syödä oikeastaan ollenkaan pähkinöitä ja chiasiemenetkin on siinä ja siinä.
Jep, sama homma, olen Suomen kokoa XS/S, joka riippuu vaatteesta. En silti leijuile mun ruokailutottumuksilla, että voi vitsi kun syön tosi terveellisesti. Ravitsemussuositusten mukainen vihreiden määrä lautasellla ei täyty, kalaa syön epäsäännöllisen säännöllisesti muutaman kerran viikossa, papuja ja linssejä pyrin lisäämään ruokaan kuin ruokaan ja muroissa pakottaudun ostamaan vain Weetabixia ja Talkmuruja, ettei menisi puolta pakettia kerralla ja tulisi kuitua. Mutta kyllä rehellisyyden nimissä on jaksoja, jolloin voisin elää pelkällä karkilla ja sipsillä. Varsinkin kun stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskutaitoa köyhyys juuri vaatiikin. Köyhällä ei ole varaa ostaa monen euron jugurttia. Ei se terveellisyys- tms. -ero niin suuri ole kuitenkaan. Silloin juuri ostaa kun on esimerkiksi 60 % ale, mutta silloinkin halvinta.
Muuten ei osta mitään laatua.
Jos rahaa on käytössä vähän niin on sitten pakko jättää monta tuotetta väliin. Oli siinä tuoteselostuksessa räntätty sitten mitä tahansa.
Hinta, hinta ja vielä kerran hinta ratkaisee. Laadusta pitää sitten tinkiä jos edes jotain suuhunsa toivoo saavansa.
On eri mennä kauppaan kun tilillä reilusti rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon ruokalista oli todella onneton ja kämänen. Puuttui täysin esim kasvikset ja pähkinät. Kiisseleitä kiisseleiden perään. Yök.
Vaikka olen pienituloinen niin varsinkin lasten syömisiin panostan, että syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Että kasvavat hyvin ja saavat kasvuun hyvät jutut ruoasta.
Pähkinät nyt hyvällä tahdollakaan ei kuulu mihinkään tarpeellisten ruokien listaan. Kas kun ei kermakakku tai suklaa.
Et oo tosissasi. Pähkinät ja siemenet ovat osa terveellistä ruokavaliota.
Kalliit pähkinät on ensimmäinen mistä köyhä luopuu. Voi kun tietäisit mistä kaikesta luopuu tai oikeammin miten vähään on tyytyminen. Et edes uskoisi. Moni joutuu tulemaan nykysuomessa toimeen 570 eurolla kuussa. Sellainen on suomi jossa pm reissaa pankkiirien miitingeissä yksityissuihkarilla ja valtion virkanaiset vaatii lisää liksaa vaikka saa jo 3500 euron keskipalkkaa istumisesta.
Pähkinät maksavat ehkä jotain 1,70€/100 grammaa ja siinä määrässä on energiaa melkein 600 kcal. Ei se siihen energiamäärään nähden kovin kallista ole. Jos syö päivässä vaikkapa n. 30 grammaa pähkinöitä, niin saa energiaa 200 kcal ja hinnaksi tulee jotain 60snt/päivä. Ei mielestäni mahdottoman kallista. Vertailun vuoksi esim. rasvattomassa jogurtissa on energiaa 340 kcal/litra ja se varmaan maksaa tuon 1,70€.
No kerropa, mistä irtoaa noin halpoja pähkinöitä? Niinpä. Sitäpaitsi pähkinät eivät pidä nälkää laisinkaan, ainakaan sellaisina "pieninä kourallisina", joka lienee suositeltu annoskoko. Pähkinöitä voi varmaan kerran viikossa syödä herkkuna tai karkkipäivänä, muuta iloa niistä ei ole. Ja ostapa yhdeksänhenkiselle perheelle joka päiväksi pähkinät, se tulee jo todella kalliiksi.
No tässä on vielä halvemmalla https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-1kg-natural-peanuts-maapahkina/73…
Eli hinta on 0,335e / 100g
Maapähkinä hernekasvien sukulaisena ei ravintoarvoltaan ole pensaspähkinöiden veroinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältökuvaukset eivät paljon auta jos on varaa vain siihen halvimpaan marjajogurttiin.
Ja sitäpaitsi ihan hyviä ne ovat, paljon on erilaisia hyllyt täynnä, joten ostaa niitä muutkin kuin köyhät, ilmeisesti.
Jos kerran niitä kaupoissa luvan kanssa myydään niin ihan syötävää tavaraa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskutaitoa köyhyys juuri vaatiikin. Köyhällä ei ole varaa ostaa monen euron jugurttia. Ei se terveellisyys- tms. -ero niin suuri ole kuitenkaan. Silloin juuri ostaa kun on esimerkiksi 60 % ale, mutta silloinkin halvinta.
Muuten ei osta mitään laatua.Jos rahaa on käytössä vähän niin on sitten pakko jättää monta tuotetta väliin. Oli siinä tuoteselostuksessa räntätty sitten mitä tahansa.
Hinta, hinta ja vielä kerran hinta ratkaisee. Laadusta pitää sitten tinkiä jos edes jotain suuhunsa toivoo saavansa.
On eri mennä kauppaan kun tilillä reilusti rahaa.
Samaa mieltä kanssasi muuten, mutta paksu lompakko ei silti takaa, että perhe ostaisi kalleinta mitä on. Lapsellamme on lapsuudesta saakka käynyt kavereita kylässä ja jossain vaiheessa lapseni halusi ostettavaksi lauantai- ja goutermakkaraa sekä ruuaksi ranskiksia ja muuta helppoa. En edes tiennyt, että lauantaimakkaraa syödään vielä. Ja kavereiden vanhemmat ovat ihan hyväpalkkaisissa ammateissa. En sano itsekään, että ostaisin kalleinta mitä kaupassa on, mutta leikkeleeksi olen valinnut vähärasvaisempia broileri- yms. leikkeleitä. Enkä voi sanoa olevani super-hyvätuloinen.
Wow, Anna on siis saanut kolme lasta jo ennen kuin oli itse täyttänyt 18 v. Melko horoa.