Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka syöt kasviksia vähintään suositellut puoli kiloa päivässä - miten saat sen täyteen?

Vierailija
11.01.2023 |

Ilmeisesti tuossa max 200 grammaa voi olla hedelmiä ja mukaan ei lasketa perunaa.

Mistä 500 grammaa kasviksia saa täyteen? Mitä sinä syöt, joka saat sen kulutettua?

Kommentit (519)

Vierailija
501/519 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juurikaan pastaa tai riisiä. Eli lämmin ruoka on yleensä kypsennetyt kasvikset, kanaa/kalaa/lihaa/tofua/soijavalmisteita tms. ja kastiketta. 

Syön naposteluna tuoreita kasviksia ja hedelmiä. 

Vierailija
502/519 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin esimerkiksi juuri lounaaksi 400 g pussillisen pakastewokvihanneksia. Aamupalaleivän päällä on aina paprikaa tai tomaattia ja kurkkua. Alkuillasta ateriaksi voi olla paahdettuja juureksia. Voisin syödä erilaisia kasviksia ihan tolkuttoman määrän, pystyn esimerkiksi hyvin napostelemaan keskikokoisen kukkakaalin itsekseni. Kasvikset on tosi hyviä ja onneksi ruuansulatuselimistöni on tottunut niihin, eikä tule ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/519 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin esimerkiksi juuri lounaaksi 400 g pussillisen pakastewokvihanneksia. Aamupalaleivän päällä on aina paprikaa tai tomaattia ja kurkkua. Alkuillasta ateriaksi voi olla paahdettuja juureksia. Voisin syödä erilaisia kasviksia ihan tolkuttoman määrän, pystyn esimerkiksi hyvin napostelemaan keskikokoisen kukkakaalin itsekseni. Kasvikset on tosi hyviä ja onneksi ruuansulatuselimistöni on tottunut niihin, eikä tule ongelmia.

Monen lihansyöjän maha menee aluksi kipeäksi kasvisruokien jälkeen. Kaasua. Muutamassa päivässä kaikki ok.

Vierailija
504/519 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen lihansyöjän maha menee aluksi kipeäksi kasvisruokien jälkeen. Kaasua. Muutamassa päivässä kaikki ok.

Siihen pitäisikin totutella vähitellen, eikä niin että jos on tähän saakka syönyt päivässä korkeintaan kurkkua muutaman siivun ja ruokalusikallisen porkkanaraastetta, alkaa yhtäkkiä vetämään 500 g kasviksia.

Vierailija
505/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön kurpitsa,porkkana ja paprikoita ja sieniä .... ja syön kylläkin välillä riisiä,perunaa ja pastaa mutta yleensä lautasellani ei niitä ole. mutta olen syönyt  enemmän omaa leipomaani hapanjuurileipää ja se toki on hieman nostanut painoani.... pitää jättää leipä pois hetkeksi .... ja illalla kun tekee mieli syökää marjoja 

Vierailija
506/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpalan päälle salaattia, tomaattia tai halutessa vaikka kurkkua. Puuron sekaan marjoja, itse en usein kokkaa liharuokia vaan olen korvannut suuren osan kasvisvaihtoehdoilla. Esim. kasvispullat+perunoita ja lisänä kasviksista ja tomaattimurskasta tehty kastike sekä salaatti, johon voi lisäillä oman maun mukaan eri vihanneksia. Makaronilaatikon voi tuunata helposti eri kasviksilla, itse käytän usein vielä soijarouhetta (kuivana kun ostaa niin tulee PALJON lihoja halvemmaksi..) Välipalaksi porkkanaa, omenaa tai sitrushedelmiä, iltapalaan kuuluu itsellä myös aina jokin hedelmä. Yllättävän helppoa, esim pakastekasviksista saa hyvän lisukkeen vaikka mille ruoalle laitettua.

Vierailija
507/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäpalan päälle salaattia, tomaattia tai halutessa vaikka kurkkua. Puuron sekaan marjoja, itse en usein kokkaa liharuokia vaan olen korvannut suuren osan kasvisvaihtoehdoilla. Esim. kasvispullat+perunoita ja lisänä kasviksista ja tomaattimurskasta tehty kastike sekä salaatti, johon voi lisäillä oman maun mukaan eri vihanneksia. Makaronilaatikon voi tuunata helposti eri kasviksilla, itse käytän usein vielä soijarouhetta (kuivana kun ostaa niin tulee PALJON lihoja halvemmaksi..) Välipalaksi porkkanaa, omenaa tai sitrushedelmiä, iltapalaan kuuluu itsellä myös aina jokin hedelmä. Yllättävän helppoa, esim pakastekasviksista saa hyvän lisukkeen vaikka mille ruoalle laitettua.

Ei sua paljon terveys kiinnosta :)

Vierailija
508/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen hedelmät kuulu, ne on karkkia.

Mutta joka aterialla marjoja ja värikkäitä kasviksia, siihen kylkeen pieni määrä jotain muuta ruokaa.

Ensin maha täyteen kasviksilla ja sitten vähän muuta, että saa proteiinit yms täyteen.

Välipalaksi vaikka porkkanoita, tomaattia, kurkkua, kaalia, marjoja.

Vierailija
509/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen volyymisyöjä, tarvitsen suuria annoksia tullakseni kylläiseksi. Olisi katastrofi, jos söisin näin isoja annoksia ilman kasviksia. Marjoja menee jo lounaalla (puuro tai rahka) ainakin 200g. Päivällinen mulla on usein jättimäinen salaatti (vaikka pussillinen salaattia, sipuli, rasiallinen kirsikkatomaatteja, puolikas kurkku ja jokin protsku, esim halloumia). Tai kasviswokki johon lisänä vaikka paistettua kanaa. Wokkiin laitan esim. Kokonaisen kesäkurpitsan, pari-kolme isoa tomaattia, sipulin ja pinaattia.

minulla ei siis taida kilo kasviksia päivässä riittää. Muuta sitten vähemmän. Minä ihmettelen toisin päin, että mitä te syötte, jotka syötte kovin vähän kasviksia? Ehkä olette hyvin pieniruokaisia. Itse tosiaan kaipaan niin runsaita annoksia, että ilman kasviksia olisin sairaalloisen ylipainoinen.

Vierailija
510/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisella 50 g marjoja (puuron kanssa)

Lounas + päivällinen 200 x 2 = 400 g kasviksia

Lisäksi välipalaksi omena ja iltapalaksi banaani. Tulee yli puoli kiloa. 

Vierailija
511/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (yksin asuva) teen niin, että teen valtavan kulhon salaatia missä on myös raejuustoa, kanaa, fetaa, chilikastike antamassa "ruokaisuutta". Ja siihen tungen kasviksia 500 grammaa (tai ylikin). Omenaa, paprikaa, jääsalattia, kurkkua, porkkanaa yms.. syön sen telkkariohjelman tai elokuvan ääressä. Syömiseen aikaa menee paljon, mutta sitä on kiva puputtaa.

Se on mun kotona syötävä päivän pääatearia. Syön joka päivä saman setin, mutta vaihtelen kasviksia mitä sinne heitän. Muilla aterioilla en syö niin paljoa kasviksia, jos lainkaan

Harrastan kuntosaliharjoittelua joten muutenkin syön hyvin terveellisesti. Mutta ruokien pitää olla hyviä, on löydettävä ruoat minkä mausta pitää. Muuten kaikki "terveelliset" ruokailutavat lopahtaa, eikä jää pysyväksi

Vierailija
512/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä

sosekeittoa tai raastetta, salaattia

Pelkästään

Eikä

Mitään muuta

Vierailija
513/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasiallinen kirsikkatomaatteja 200g

2 banaania 200g

Pussi pakastesekavihanneksia 200g

+ kurkkua ja ehkä aamupuuroon marjoja

Vierailija
514/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti..minulla on kilon pakaste vihannes pusseja joista keitän aina osan lisukkeeksi ruuan kanssa

Vierailija
515/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla omena. Lounaalla 50% lautasesta täyteen kasviksia. Lounasravintolassa erittäin helppo toteuttaa. Kotona ruoan kanssa porkkanaraastetta, ananasta, kurkkua, tomaattia, hapankaalia, punajuurta säilykkeenä, viinirypäleitä, paprikaa, ituja tms mitä nyt on kaupasta tarttunut mukaan. Porkkanaa sellaisenaan naposteltavaksi ja keitettynä lisukkeeksi, se on myös tosi edullista. Välipalalla hedelmää, vaikka banaani tai päärynä tai satsuma/persimon kaudesta riippuen. Välillä keitettyä parsa- tai kukkakaalia, uunijuureksia, dippivihanneksia, ruokaisaa salaattia ruoaksi yms.

Ruokiin piilotan aina kasviksia. Esim jauhelihakastikkeeseen voi lisätä kesäkurpitsan paloja tai porkkanaraastetta. Makaronilaatikkoon lisään välillä pakastemaissia suoraan pussista, ja usein pinaattia tai lehtikaalia pakkasesta valmiina paloina (sinne vaan sekaan). 

kasvisten käyttöä helpottaa, jos preppaa esim salaattiaineksia ja naposteltavaa valmiiksi rasioihin jääkaappiin. Silleen kun on ruoanlaittoaika, niin ei joka kerta alusta asti tarvi tehdä tai valmistella myös salaattia. Vaan voi kaapista suoraan ottaa. 

Vierailija
516/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä aterioita saan määrän täyteen. Olen kasvissyöjä, kaikki mitä syön, on kasvista. Helppoa. :)

Vierailija
517/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitoista kannattaa aloittaa niin hoksaa heti ettei kasvisten tarvitse olla pelkkää kallista salaattia. Ei ehkä kannata pelkästä porkkanasta ja kukkakaalista tehä ensimmäistä 🙊

Iltapala esimerkiksi leipä maapähkinövoilla (jos et ole allerginen!) ja banaania tai omenaa päälle. Maistuu oikealta kun maapähkinävoi on lähellä huoneenlämpöä. Jääkaappikylmä on huonompi.

Vierailija
518/519 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari keitettyä porkkanaa, punajuuri, parsa- tai ruusukaalia, sitrushedelmiä, banaania, marjoja jne. Helposti tulee. Syö vaan niitä joka aterialla.

Vierailija
519/519 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sen täyteen peeniksellä, mutta miten se liittyy kasviksiin?