Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
10181/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää vartijat olisi pitänyt raudoittaa heti tapahtuman jälkeen maata vasten itse ja painaa polvella niskasta oikein kunnolla!

Mennyvittuun jo ääliö.

Olisivat voineet itse kokeilla samaa kohtelua. Kuinkahan monta niistä vartijoista olisi jäänyt henkiin tästä oikeasuhtaisesta voiman käytöstä?

Vierailija
10182/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "niputtaminen" kuuluu vartijoiden ja muuten myös poliisien koulutukseen ja on ns. peruskauraa. Näyttää hurjalta, mutta liittyy oikeastaan turvallisuuteen. Eivät nämä vartijat voi millään tietää kaikkien terveydentiloja. Toki elintoimintoja pitää silti tarkkailla. Mielestäni vartijoita on syyllistetty liikaa. 

Liian vähän heitä on syyllistetty. Se muija KUOLI.

Oma syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10183/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa minulle niiden vartijoiden nimet.

Anna sinulle turpaan, käykö se?

Vierailija
10184/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos seuraava uhri on kuuro kehitysvammainen joka "huitoo uhkaavasti " tai ääntään nostava dementoitunut vanhus?

Jos he aiheuttavat vaaratilanteen, niin toivottavasti vartijat panevat nippuun.

Vierailija
10185/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliövartija itsekö siinä rutisee 

Voi itkua, kun pikkuista nyt sattuu arvostelu 

Vierailija
10186/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö päästään ihmisistä, jotka eivät nauti vartija miesten ihailua. Sata varmasti olemus aiheutti tämän rikoksen. Tätähän voidaan jatkossa käyttää myös suunnitellusti. 

Kun laitetaan suusuojassa makaamaan mahalleen ihmisten keskelle käsiraudoissa, en pysyisi hengissä edes minuuttia. 

No sitten kannattaa varmaan olla aiheuttamatta häiriöitä.

Vierailija
10187/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos seuraava uhri on kuuro kehitysvammainen joka "huitoo uhkaavasti " tai ääntään nostava dementoitunut vanhus?

Jos he aiheuttavat vaaratilanteen, niin toivottavasti vartijat panevat nippuun.

Tarkoitit kai, että lupa tappaa, jos ei miellytä vartijan silmää?

Vierailija
10188/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nainen vikuroi ja päätti vain kualla. Oma syy.

Vartijoille korvaukset ja vapautus syytteistä.

Tuon takia en ikinä mene tuohon kauppakeskukseen. Entä, jos ne vartijat toteavat että minä olen ruma? Ei muuta kuin maahan vaan ja henki pois 

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Vierailija
10189/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en ikinä mene tuohon kauppakeskukseen. Entä, jos ne vartijat toteavat että minä olen ruma? Ei muuta kuin maahan vaan ja henki pois 

Ei varmasti satu enää sen jälkeen, kun pääsee hengestään pelkästään siksi, että kävelee väärän ostoskeskuksen ovesta sisään 

Vierailija
10190/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy.

Hyvin sä pärjäät jos et vastustele vartijoita

Potkin kuule munille jos tulet lähelle. Ja on meillä naisillakin nykyään kättä pidempää mukana. Että tiedoksi vaan sullekin.

No sitten päädyt naama mustana nippuun lattialle. Pelaa typeriä pelejä, voita typeriä palkintoja.

Vierailija
10191/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenkäynnistä en osaa sanoa, mutta toivottavasti tapauksesta otetaan opiksi eli vartijoiden sekä poliisien voimankäyttökoulutusta parannetaan niin, että tällaisia tilanteita ei enää koskaan pääse tapahtumaan.

Tuossa voimakäytössä ei ollut mitään vikaa. Sen on oikeuskin todennut. Ihan täysin oikeaa voimankäyttöä, jota vartijat käyttävät päivittäin.

Sitä paremmalla syyllä kannattaa iettiä minkä kauppakeskuksen ovesta sisään oikein kävelee, jos ihmiset on sallittua tappaa pelkästään siksi, koska vartija on nähnyt sut tuolla ennenkin eikä tykkää susta 

Ei tarvitse kun osaa olla aiheuttamatta häiriöitä ja ymmärtää käskyjä.

Vierailija
10192/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti satu enää sen jälkeen, kun pääsee hengestään pelkästään siksi, että kävelee väärän ostoskeskuksen ovesta sisään 

Ne voisi siellä ompussa laittaa erilaisia hautakiviä siihen sisäänkäynnin viereen valikoitavaksi, että voisi kuoleva itse valita mieleisensä 

Vierailija
10193/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vartijat voi vain päättää, että joku on häirikkö. Videolla häiriköintiä ei näy, joten oletus on, että sitä ei tapahtunut.

Vartijat nimenomaan voivat sen päättää, ja oikeuden mukaan se päätös oli oikea.

Vartija voi päättää elätkö vai kuoletko!

Miettikää minkälaisessa maassa me asutaan 

Ihan kuka vaan voi sen päättää. Mieti sitä.

Vierailija
10194/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat vain ohjanneet ulos jos oli häiriöksi. Miksi piti tukahduttaa, kun tiedetään mitä hennolle ihmiskeholle käy kun painetaan maahan ja neljä miestä koko painolla painaa littanaksi?

Ei kovin ole vartijoilla oma voimanhallinta hallussa. Se on yksi perusasioista että hallitaan sitä voimaa. Mut ei.

Syyttäjä oli kylläkin sitä mieltä että heillä nimenomaan oli voimankäyttö hallussa.

Voimankäyttö hallussa silloin, kun asiakas kuoli?  

Kyllä.

Vierailija
10195/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. En enään mene Omenaan. Itkettää. Vartiat pelottaa. Sniif. Yhyy. 

Vierailija
10196/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut häirikkö ja ei ollut häriöksi!! Vartijat olivat tilanteessa innokkaita väkivaltaan!!

Toivottavasti oikeuslaitos olisi   nyt se oikeuslaitos , joka antaiai tuntuvan rangaistuksen näille vatipäille!!

Helvetti on irti, jos pääsevät kun koira veräjästä!Joillain sakoilla!

Oli häirikkö, ja oli häiriöksi jopa syyttäjän mukaan.

Ja siksi saa vaikka puukolla tuikata hengiltä 

Koska vartija? Poliisikaan ei saa huitoa miten sattuu edes pippurisumutteella, mutta vartija saa tappaa, koska heille aiheutui nuorina jannuina särkyä päähän nähdä ylipainoa 

Vierailija
10197/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenkäynnistä en osaa sanoa, mutta toivottavasti tapauksesta otetaan opiksi eli vartijoiden sekä poliisien voimankäyttökoulutusta parannetaan niin, että tällaisia tilanteita ei enää koskaan pääse tapahtumaan.

Tuossa voimakäytössä ei ollut mitään vikaa. Sen on oikeuskin todennut. Ihan täysin oikeaa voimankäyttöä, jota vartijat käyttävät päivittäin.

Sitä paremmalla syyllä kannattaa iettiä minkä kauppakeskuksen ovesta sisään oikein kävelee, jos ihmiset on sallittua tappaa pelkästään siksi, koska vartija on nähnyt sut tuolla ennenkin eikä tykkää susta 

Ei tarvitse kun osaa olla aiheuttamatta häiriöitä ja ymmärtää käskyjä.

Jonkun kakaroiden käskyjä, jotka on käyneet arpajaisissa vartijakoulutuksen, kun ei poliisiopistoon päässyt? 

Vierailija
10198/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää vartijat olisi pitänyt raudoittaa heti tapahtuman jälkeen maata vasten itse ja painaa polvella niskasta oikein kunnolla!

Mennyvittuun jo ääliö.

Olisivat voineet itse kokeilla samaa kohtelua. Kuinkahan monta niistä vartijoista olisi jäänyt henkiin tästä oikeasuhtaisesta voiman käytöstä?

Sitä ei tarvitse kokeilla kun osaa käyttäytyä.

Vierailija
10199/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vartijoille tulee jotain. 

Vierailija
10200/10574 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliövartija itsekö siinä rutisee 

Voi itkua, kun pikkuista nyt sattuu arvostelu 

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi