Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Antakaa minulle niiden vartijoiden nimet.
Vierailija kirjoitti:
Kytät painoivat villaisella tuttujen vartijoiden naisen murhan. Etsikää niiden vartijoiden nimet. Ne eivät saa jäädä rangaistuksetta.
Oot selkeästi katsellut liikaa dekkareita ja lukenut yöt läpeensä alibia ja minfoa. Oikeassa elämässä suomalaiset vartijat eivät suunnittele murhaavansa kauppakeskuksen asiakkaita ja vieläpä toteuta suunnitelmiaan.
Mitä jos seuraava uhri on kuuro kehitysvammainen joka "huitoo uhkaavasti " tai ääntään nostava dementoitunut vanhus?
Näilä tyypeillä on selvästi noussut virtsa hattuun,kuvitellaan että voidaan tehdä mitä vain kun vartijan puku päällä ja henkilö aiheuttaa "häiriötä."
Toivottavasti tuomio on kovampi sitten kun Sepolla 80v on ilmarinta ja kylkiluut murskana "rauhoittamisen" seurauksena.
Mitä jos seuraava uhri on kuuro kehitysvammainen joka "huitoo uhkaavasti " tai ääntään nostava dementoitunut vanhus?
Näilä tyypeillä on selvästi noussut virtsa hattuun,kuvitellaan että voidaan tehdä mitä vain kun vartijan puku päällä ja henkilö aiheuttaa "häiriötä."
Toivottavasti tuomio on kovempi sitten kun Sepolla 80v on ilmarinta ja kylkiluut murskana "rauhoittamisen" seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuomio on kovempi sitten kun Sepolla 80v on ilmarinta ja kylkiluut murskana "rauhoittamisen" seurauksena.
Joo, mutta kato kun täytyy totella tai henki lähtee
Sairasta
Näinkö päästään ihmisistä, jotka eivät nauti vartija miesten ihailua. Sata varmasti olemus aiheutti tämän rikoksen. Tätähän voidaan jatkossa käyttää myös suunnitellusti.
Kun laitetaan suusuojassa makaamaan mahalleen ihmisten keskelle käsiraudoissa, en pysyisi hengissä edes minuuttia.
Tuo ihmisryhmä ei ymmärrä inhimillisyydestä mitään. Tähän on myös tutkittua tietoa olemassa.
Mitäs nainen vikuroi ja päätti vain kualla. Oma syy.
Vartijoille korvaukset ja vapautus syytteistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en ikinä mene tuohon kauppakeskukseen. Entä, jos ne vartijat toteavat että minä olen ruma? Ei muuta kuin maahan vaan ja henki pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en ikinä mene tuohon kauppakeskukseen. Entä, jos ne vartijat toteavat että minä olen ruma? Ei muuta kuin maahan vaan ja henki pois
Yhyy.
Hyvin sä pärjäät jos et vastustele vartijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole tuolla käyneet tapahtumien jälkeen, emmekä kä, ellei nuo saa käypää rangaistusta ja Securitas ja kauppakeskus selkeästi pahoittele tapahtunutta. Myyrmanni ja Lippulaiva ovat myös samaa puljua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy.
jees, vartiJa on kuningas ja luomakunnan kruunu. Kuolet jos et minun saappaitani nuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy.
jees, vartiJa on kuningas ja luomakunnan kruunu. Kuolet jos et minun saappaitani nuole.
Näin se menee. Sana on laki. Jos olet ihmisiksi ei käy mitään. Jos vikuroit joudut nippuun. Kannattaa siis vain tehdä ostokset ja poistua niin selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jos tekee vastarintaa on pakko viedä vatsalleen maahan, 4 miestä ja yksi painaa kovaaa jalalla rintakehää? Miksei voi vaikka pitää polvillaan, istuttaa tms? Maahanpainaminen vatsallaan ON vaarallista ja lisäksi hirveellä paineella kun painetaan polvella rintakehää!
Miksi pitää väkivaltaisesti vastustaa kauppakeskuksen ja sen asiakkaiden turvallisuudesta vastaavaa tahoa?
Vierailija kirjoitti:
Nainen tarttuu miestä kädestä ja mies säikähtää niin, että kutsuu vartijat apuun päästäkseen tilanteesta. Vartijana olisin nauranut jampalle päin naamaa.
Siksi sinusta ei olekaan vartijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, millainen ihminen ei usko, jos vartijat käskevät tekemään jotain. Vartijat ylläpitävät järjestystä, ja jos heidän mielstään olet häiriöksi, niin silloin OLET häiriöksi. Aivan sama mitkä omat tarkoitusperäsi ovat olleet. Kun vartija käskyttää, niin käskyjä NOUDATETAAN.
Höpö höpö. Mielivaltaan ei tarvitse alistua, jos tilanne sellaiselta tuntuu.
No ei. Seurauksista saa toki vastata sitten ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijoille lisää koulutusta ja seurantaa. Ja niiden pomoille valtavan vahva vastuu. Esim mielenterveyspotilaat pitää osata käsitellä oikein, eikä laittaa nippuun jos ne ei toimi kuin tavallinen ihminen toimii.
No autapa meitä ja kerro mitä vartijan pitää tehdä mt-potilaalle, joka ei noudata käskyjä ja vastustelee poistamista?
En ole paneutunut tähän juttuun kovinkaan tarkasti, mutta voishan sitä aikaa käyttää henkilön suostuttelemiseen vähän enemmän kuin 5 minuuttia. Tullut mielikuva, että käskytetään ja seuraavaksi jo tapetaan.
Väkivaltaisesti käyttäytyvän henkilön suostuttelemiseen ei tule käyttää edes viittä sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, millainen ihminen ei usko, jos vartijat käskevät tekemään jotain. Vartijat ylläpitävät järjestystä, ja jos heidän mielstään olet häiriöksi, niin silloin OLET häiriöksi. Aivan sama mitkä omat tarkoitusperäsi ovat olleet. Kun vartija käskyttää, niin käskyjä NOUDATETAAN.
Ei todellakaan. Vartijat ei ole mitään poliiseja, vaan 10-luokan käyneitä drop outteja alhaisella ÄO:lla. Ei heillä ole mitään valtuuksia, uskottavuudesta puhumattakaan.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Toivottavasti ne vartijat saavat todella ankarat rangaustukset.
Ne olivat kaikin puolin niin uskomattoman törkeitä, että en voi hyväksyä enkä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. En mene mimäkään. En halua tukea kaupoakeskusta, joka pitää työssä tuollaisia ihmisiä.
Kytät painoivat villaisella tuttujen vartijoiden naisen murhan. Etsikää niiden vartijoiden nimet. Ne eivät saa jäädä rangaistuksetta.