Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
1001/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä alapeukuttaa poliisin ilmoittamia faktoja?

Ottaako voimille kun miehet on pahiksia?

VPN laulaa nyt ketjussa selkeästi. Omia ala-arvoisia kommenttejaan peukuttavat ylöspäin.

Joo näin iltapäivällä ne kiltit pojat tulee yläasteelta kotiin, ja amista etänä käyvät on ehtineet herätä ja vetää kertaalleen tumppuun.

50+ mies, ei mikään nuorukainen tämä.

het tuli kaksi alapeukkua. ok, korjataan kaksi 50+ miestä. Toinen akateeminen toinen peruskoulun käynyt. Missä lie tutustuneet.

Tyyppi on kännykällä ja naksauttaa wifin pois päältä antaakseen omalle kommentilleen toisenkin tykkäyksen. Tai painaa ilmaisesta VPN:sta disconnect hetkeksi ja reitittää sit seuraavalla kerralla jonkun toisen maan kautta. Ilmaiset VPN:T antaa yleensä 2-3 vaihtoehtoa, mikä mahdollistaa yhtä monen tykkäyksen antamisen omalle kommentilleen.

Vierailija
1002/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, pienikokoinen nainen, juuri sellainen kiltti hiirulainen. Minä nimenomaan  arvostan vartijoita ja vartiointia, koska inhoan kaikkia häiriökäyttätymistilanteita ja öykkärointiä! Tämä siksi, että sellaisissa koen oloni turvattomaksi, varmaan juuri pienen kokoni takia.

Häiriökäyttätymistä on myös se, että joku tunkee lähelle ja alkaa julistaa tai kerjätä tai kaupustella. Todellakin oikein, että vartijat poistavat tälaliset kauppakesukuksista.

En yhtään ymmärrä täällä olevaa ajatusta, että naiset olisivat jotekin tämän Ison Omenan uskonnonlevittäjän puolella. Minusta täällä on lähinnä yksi maaninen kirjoittaja, joka on 5 päivää dramatisoinut, liioitellut ja spekuloinut tapahtumaa, joka oli luultavasti onnettomuus.

Paskanvitut olet. Yksikään nainen ei vapaaehtoisesti luonnehdi itseään hiirulaiseksi. Ulilautavartija sinä olet.

Mistä sinä sen tiedät? Tunnet kaikki naiset ja heidän ajatuksensa?

luulen, että monikin nainen luonnentii itsensä hiirulaiseksi. Mitä pahaa siinä on? Jos olet arka ja hiljanen ja välttelet ihmisiä, voit hyvinkin luonnehtia itseäsi noin. 

En ole tuo jolle täällä kiroilet, mutta kyllä monikin nainen varmasti tuntee itsensä hiirulaiseksi. Ja onhan ne aika söpöjä otuksia nappisilmineen ja pienine vaaleanpunaisine tassuineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä alapeukuttaa poliisin ilmoittamia faktoja?

Ottaako voimille kun miehet on pahiksia?

VPN laulaa nyt ketjussa selkeästi. Omia ala-arvoisia kommenttejaan peukuttavat ylöspäin.

Joo näin iltapäivällä ne kiltit pojat tulee yläasteelta kotiin, ja amista etänä käyvät on ehtineet herätä ja vetää kertaalleen tumppuun.

50+ mies, ei mikään nuorukainen tämä.

het tuli kaksi alapeukkua. ok, korjataan kaksi 50+ miestä. Toinen akateeminen toinen peruskoulun käynyt. Missä lie tutustuneet.

Tyyppi on kännykällä ja naksauttaa wifin pois päältä antaakseen omalle kommentilleen toisenkin tykkäyksen. Tai painaa ilmaisesta VPN:sta disconnect hetkeksi ja reitittää sit seuraavalla kerralla jonkun toisen maan kautta. Ilmaiset VPN:T antaa yleensä 2-3 vaihtoehtoa, mikä mahdollistaa yhtä monen tykkäyksen antamisen omalle kommentilleen.

molemmat tekee samaa heitä on  kaksi

Vierailija
1004/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän naisen kohtaloksi tullut tämä trendi äkillisen kuoleman oireyhtymä, joka johtuu r-o-k-o-t-t-e-i-s-t-a?

Muistakaanhan käydä hakemassa b-u-u-s-t-e-r-i-t.

Vierailija
1005/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, pienikokoinen nainen, juuri sellainen kiltti hiirulainen. Minä nimenomaan  arvostan vartijoita ja vartiointia, koska inhoan kaikkia häiriökäyttätymistilanteita ja öykkärointiä! Tämä siksi, että sellaisissa koen oloni turvattomaksi, varmaan juuri pienen kokoni takia.

Häiriökäyttätymistä on myös se, että joku tunkee lähelle ja alkaa julistaa tai kerjätä tai kaupustella. Todellakin oikein, että vartijat poistavat tälaliset kauppakesukuksista.

En yhtään ymmärrä täällä olevaa ajatusta, että naiset olisivat jotekin tämän Ison Omenan uskonnonlevittäjän puolella. Minusta täällä on lähinnä yksi maaninen kirjoittaja, joka on 5 päivää dramatisoinut, liioitellut ja spekuloinut tapahtumaa, joka oli luultavasti onnettomuus.

Paskanvitut olet. Yksikään nainen ei vapaaehtoisesti luonnehdi itseään hiirulaiseksi. Ulilautavartija sinä olet.

luulen, että monikin nainen luonnentii itsensä hiirulaiseksi. Mitä pahaa siinä on? Jos olet arka ja hiljanen ja välttelet ihmisiä, voit hyvinkin luonnehtia itseäsi noin. 

En ole tuo jolle täällä kiroilet, mutta kyllä monikin nainen varmasti tuntee itsensä hiirulaiseksi. Ja onhan ne aika söpöjä otuksia nappisilmineen ja pienine vaaleanpunaisine tassuineen.

Elämässäni olen tavannut vain yhden ihmisen, joka luonnehtii naisia hiirulaisiksi. On vain kauniita tai hiirulaisia. Oli mies, tai luulen niin.

Vierailija
1006/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat yksinäiset palstatädit samastuu tottakai johonkin helluntailaiseukkoon enemmän kuin vartijamiehiin. Se kuuluisa naisten tunneäly ja empatia varmaan 😁

Vierailija
1007/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että akka oli niin hermoheikko ja fyysisesti 90-vuotiaan tasolla että luuli miesten tarttuessa kädestä tuomiopäivän tulleen ja sain halvauksen jo siitä.

Silloin vartijoiden olisi pitänyt huomata naisen tilanne ja sopeuttaa menetelmänsä sen mukaan.

Ihme, että ohikulkijat ymmärsivät naisen tilanteen ja kehoittivat vartijoita useaan otteeseen lopettamaan ja häkeen tuli useita puheluita asiasta.

Monet silminnäkijät myös kommentoivat että he olisivat halunneet mennä väliin, mutta eivät uskaltaneet, koska vartijat näyttivät kadottaneen itsehillintänsä. Jotkut yrittivät auttaa, mutta vartijat tönivät heitä pois "häiritsemästä".

Yksi tuttu vankilapappi, jota on lehdissäkin haastateltu sanoi mulle kerran, että vankilassa istuu paljon porukkaa, jotka toivovat vain yhtä asiaa: "Kumpa joku olisi pysäyttänyt mut silloin, estänyt mua, viheltänyt pilliin".

Vierailija
1008/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy sää hiirulainen sitten kotonasi.

Vierailija
1009/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS:

"Poliisin voimankäytöstä väitellyt oikeustieteen tohtori Henri Rikander arvelee videoiden perusteella, että naista on pidetty maassa tarpeettoman pitkään.

Olen nähnyt niitä videoita ja mielestäni häntä pidetään tarpeettoman pitkään mahallaan. Raajoissa ei näy minkäänlaista liikettä, mikä näyttäytyy minulle niin, ettei painetta pitäisi enää kohdentaa, Rikander kertoo."

Vierailija
1010/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni olen tavannut vain yhden ihmisen, joka luonnehtii naisia hiirulaisiksi. On vain kauniita tai hiirulaisia. Oli mies, tai luulen niin.

Jokainen saa luonnehtia itseään miten haluaa, sinulla ei ole mitään oikeutta väittää hänen valehtelevan sukupuolesta.

Vierailija
1011/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän se alkutilanne ollut? Sivullinen on tulkinnut, että nainen jotenkin häiriköi, mutta tässä on kyllä kaikenlaisia vaihtoehtoja:

-nainen on häiriköinut jotakuta

-nainen on yrittänyt keskustella uskonnosta jonkun kanssa

-nainen on yrittänyt saada lainaamiaan rahoja takaisin ja tilanteesta on tullut riita (veli kertoi haastattelussa, että naiselta on pummittu rahaa)

-joku on yrittänyt suostutella naista taas "lainaamaan" rahaa ja nainen on kieltäytynyt

-naisella on ollut jokin sanaharkka häntä aiemmin pahoinpidelleen miehen kanssa

- nainen on törmännyt henkilöön, jolla on lähestymiskielto, ja heille on tullut konflikti (jonkin lehtijutun mukaan nainen oli hakenut ja saanut lähestymiskiellon jotakuta vastaan yli 10 v sitten)

Eli kuka häiriköi ja ketä? Nainen ilmeisesti ollut jotenkin kovaäänisempi tai muuten aktiivisempi tilanteessa, koska sivullinen oli tulkinnut naisen olevan se häirikkö. Joka tapauksessa vartijoiden toivoisi selvittävän tarkkaan ja rauhassa tällaiset tilanteet eikä hypätä suoraan johtopäätöksiin.

Luulisi että olisi ylisökameraan tallentunut. Entäpä jos soittaja on joku joka on lainannut, eikä maksa takaisin. Äänet on voinut koottua. Kyllä pummi on voinut valehdella että nainen häiriköi pahasti. Tiesivätkö vartijat varmasti tilanteen, vai soiton perusteella suoraan rautoihin jne... Siinä kuvitteellisessa Häiriötilanteessa vartijat eivät olleet paikalla.

Vierailija
1012/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vartijat tekivät rikoksen silloin lauantaina. He olivat ja ovat siis kriminaaleja. Täällä jotkut pyrkivät koko ajan valkopesemään heitä. Ei, he ovat rikollisia!

Vierailija
1013/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keski-ikäinen, keskikokoinen nainen ja arvostan kaikkia asiallisia ammattilaisia, myös poliiseja ja vartijoita. Erityisesti arvostan sitä, kun tiukka tilanne saadaan hoidettua puhumalla.

Lähelle tunkeminen on toki häiritsevää, mutta vaarallisena en sitä pidä, jos toinen ei kuitenkaan käy käsiksi. Voimakeinot on suhteutettava tilanteen aiheuttamaan vaaraan, oli kyseessä sitten kansalainen itsepuolustuksessa, vartija tai poliisi. Jos erityistä vaaraa ei ole, niin voimakeinotkin pitäisi olla lieviä.

Vierailija
1014/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tästä pojille kunnon tuomiot napsahtaa. Mikä on ihan oikein.

Vierailija
1015/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vartijat tekivät rikoksen silloin lauantaina. He olivat ja ovat siis kriminaaleja. Täällä jotkut pyrkivät koko ajan valkopesemään heitä. Ei, he ovat rikollisia!

Ai elät sellaisessa maassa jossa mitään ei tutkita vaan tuomitaan heti?

Vierailija
1016/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai vartijat usko vain yhtä ilmoittajaa häiriöstä? Pitäähän siinäkin kuulla molempia osapuolia, ellei mitään muuta tietoa asiasta ole?

Vierailija
1017/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän se alkutilanne ollut? Sivullinen on tulkinnut, että nainen jotenkin häiriköi, mutta tässä on kyllä kaikenlaisia vaihtoehtoja:

-nainen on häiriköinut jotakuta

-nainen on yrittänyt keskustella uskonnosta jonkun kanssa

-nainen on yrittänyt saada lainaamiaan rahoja takaisin ja tilanteesta on tullut riita (veli kertoi haastattelussa, että naiselta on pummittu rahaa)

-joku on yrittänyt suostutella naista taas "lainaamaan" rahaa ja nainen on kieltäytynyt

-naisella on ollut jokin sanaharkka häntä aiemmin pahoinpidelleen miehen kanssa

- nainen on törmännyt henkilöön, jolla on lähestymiskielto, ja heille on tullut konflikti (jonkin lehtijutun mukaan nainen oli hakenut ja saanut lähestymiskiellon jotakuta vastaan yli 10 v sitten)

Eli kuka häiriköi ja ketä? Nainen ilmeisesti ollut jotenkin kovaäänisempi tai muuten aktiivisempi tilanteessa, koska sivullinen oli tulkinnut naisen olevan se häirikkö. Joka tapauksessa vartijoiden toivoisi selvittävän tarkkaan ja rauhassa tällaiset tilanteet eikä hypätä suoraan johtopäätöksiin.

Luulisi että olisi ylisökameraan tallentunut. Entäpä jos soittaja on joku joka on lainannut, eikä maksa takaisin. Äänet on voinut koottua. Kyllä pummi on voinut valehdella että nainen häiriköi pahasti. Tiesivätkö vartijat varmasti tilanteen, vai soiton perusteella suoraan rautoihin jne... Siinä kuvitteellisessa Häiriötilanteessa vartijat eivät olleet paikalla.

Et ollut sinäkään, joten millä perusteella haukut jotain pummiksi? Tai yrität keksiä tarinaa tapahtuneesta?

Vierailija
1018/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS:

"Poliisin voimankäytöstä väitellyt oikeustieteen tohtori Henri Rikander arvelee videoiden perusteella, että naista on pidetty maassa tarpeettoman pitkään.

Olen nähnyt niitä videoita ja mielestäni häntä pidetään tarpeettoman pitkään mahallaan. Raajoissa ei näy minkäänlaista liikettä, mikä näyttäytyy minulle niin, ettei painetta pitäisi enää kohdentaa, Rikander kertoo."

Niinpä. Lähtenyt lapasesta voimankäyttö. Vartijan hommiin pitäisi olla 3 vuoden koulutus vähintään. Vartijat ovat ihan pohjasakkaa tällä hetkellä, 3kk koulutuksella saavat oikeudet hyvin monenlaisiin asioihin.

Vierailija
1019/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän häirinnän kohteeksi joutuneen pitäisi tulla julkisuuteen jos häntä on syyttömästi häiritty mitä en ihan heti usko tai muuten minä uskon sen että hän oli sille naiselle velkaa jota ei halunnut maksaa takaisin ja nainen koitti sitä häneltä periä. 

Miksi ihmeessä tulisi julkisuuteen joidenkin nettiöyhöttäjien (jotka ovat jo etukäteen päättäneet että hän on väärässä) maalitettavaksi? Riittää oikein hyvin että poliisille kertoo tietonsa.

Ja lisäksi hänet on jopa leimattu palkkamurhan tilaajaksi.

No hui kamalaa. Tuota en vielä tiennytkään, hyvä kun kerroit asian niin tiedän suhtaantua.

Vierailija
1020/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1075: Totean vain, että poliisi tutkii noita vartijoita rikosnimikkeellä kuolemantuottamus. USA:ssa Floydin ta ppaja tuomittiin vastaavasta teosta mur ha s ta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä