Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneet

Vierailija
11.01.2023 |

Mikä sai teidät lopettamaan? Miten onnistuitte? Haluaisin lopettaa, mutten tiedä riittääkö pelkkä tahdonvoima. N37

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullisesti lopetin, kun raskaustesti näytti plussaa. Siitä on nyt 14 vuotta ja hyvin on päätös pitänyt. En usko, että aloittaisin enää uudelleen. Oma asenne on muuttunut, tupakka haisee pahalle ja tupakoitsijoista tulee epämiellyttävä olo. Kovasti tsemppiä! Ota vain kaikki mahdolliset apukeinot käyttöön.

Vierailija
22/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tupakoi. Moni ystäväni lopetti tupakoinin siloin kun tupakka laki tiukentui. Koska pätös lopetaa ei yksin autanut.Hakivat terveyskeskus , työpaikka lääkäri ja hammaslääkäri : SV- lääke reseptin tupakoinnin lopetus.Sanoivat alussa sai tupakoida ja ohjeen mukaan lääke.Tupakka jäi itsestän pois.Lääke kuuri oli syötävä loppuun.Se on 3 kk.satsi.Moni nainen onistui.Mutta ottivat tupakan tilalle,pullat,keksit,kaakut karkit ymm.Syy lihoavat ja alkavat uudelleen tupakoida.Vaikka se tupakka ei maistuisi väkisin totuttavat itsensä takas tupakkaan.Ylätys eivät laihdukaan enään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus voisi kieltää tupakan myymisen kokonaan niin ehkä minäkin onnistuisin lopettamaan

M39

24/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin satunnaisesti yliopistoaikana 1970-luvulla. Myöhemmin se muuttui älyttömäksi sauhutteluksi. Sitten tuli astma nelikymppisenä ja keuhkoahtauma, mutta en uskonut lääkäreitä. Viisi vuotta sitten tuli lopulta tilanne, että jouduin sydämen vuoksi OYS:iin teholle ja keuhkot oli "sökönä". Kun siitä selvisin, laitoin Nicorete- laastarin käsivarteen, pidin sitä viikon, pari. Tupakanpoltto loppui siihen. Mieheni oli harvakseltaan polttaja. Hänkin lopetti laastarilla. Suosittelen suurilla aloitusannoksilla.

Vierailija
25/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakanpolton tultuani raskaaksi. Sen jälkeen en enää aloittanut, koska mielestäni sivistyneet, aikuiset ihmiset eivät tupakoi. Että se tupakanpoltto oli osa sitä huoletonta, 32-vuotiaaksi asti jatkettua nuoruutta, mutta nykyelämääni se ei kuulu.

Vierailija
26/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus voisi kieltää tupakan myymisen kokonaan niin ehkä minäkin onnistuisin lopettamaan

M39

Kannattaa edes yrittää lopettaa 👍

Vierailija
27/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tupakoi. Moni ystäväni lopetti tupakoinin siloin kun tupakka laki tiukentui. Koska pätös lopetaa ei yksin autanut.Hakivat terveyskeskus , työpaikka lääkäri ja hammaslääkäri : SV- lääke reseptin tupakoinnin lopetus.Sanoivat alussa sai tupakoida ja ohjeen mukaan lääke.Tupakka jäi itsestän pois.Lääke kuuri oli syötävä loppuun.Se on 3 kk.satsi.Moni nainen onistui.Mutta ottivat tupakan tilalle,pullat,keksit,kaakut karkit ymm.Syy lihoavat ja alkavat uudelleen tupakoida.Vaikka se tupakka ei maistuisi väkisin totuttavat itsensä takas tupakkaan.Ylätys eivät laihdukaan enään..

Olipa sekava sepustus.

Vierailija
28/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekava sepustus.

Se on boomeri, niiden kirjoituksissa vilisee kirjoitusvirheitä.

Vierailija
29/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicorette ja pitävä päätös lopettaa, siinäpä ne niksit. Säästät rahasi ja terveytesi.

Vierailija
30/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipurkka auttoi täälläkin, 2v polttamatta enkä ole kertaakaan sortunut. Tosin purkkaa täytyy olla edelleen käsillä jos tulee yhtään nautittua alkoholia koska silloin iskee paha tarve. Jos tulisi häät kohdalle niin voisin sikarin polttaakin.

Vierailija
31/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenalustabletti ja vakaa päätös. 50 vuotta poltin, nyt yli 6 vuotta ilman. Joskus tulee vieläkin mieliteko. En sorru. 3 kk liottelin tabletteja.

Vierailija
32/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki 27 vuoden savuttelun jälkeen. Pari-kolme viikkoa "pää humisi" ja oli jotenkin paha olo vähän väliä. Siitä sitten oireet lievenivät aika nopeasti. Enää ei hengästy pienillä kävelymatkoilla ja jaksaa paljon paremmin. Kolmas savuton vuosi menossa. 

Vierailija
33/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsitte tupakanhimosta eroon? -eri

Ja kauanko kesti päästä eroon himosta?

Oon ollut nyt 3 kk polttamatta. Edelleen tupakka tulee mieleen päivittäin. Käytän Zonnicia 4 mg, joita menee 3-4 päivässä. Lähipäivinä vaihdan 2 mg Zonniciin. Onneksi ne halu kerran on lyhyempiä ja harvenee päivittäin.

Tupakointi tavasta on varmaan vaikeampaa päästä eroon kuin nikotiiniriippuvuudesta? Meinasin lopettaa nikotiini korvikkeet noin 5 kk tupakoimattomuuden jälkeen. Olin polttanut 37 vuotta ja noin askin päivässä.

Tahdon lujuus ja se lopettamis päätös. Ei ole oikotietä. Ja sen jälkeen ei voi vetää enää yhtään savua koska yhdestäkin tupakasta palataan takaisin lähtökuoppiin.

Kyllä se siitä. Luja tahto ja päättäväisyys. Terveys ja lompakko kiittää.

Vierailija
34/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä polttanut 40 vuotta ja keuhkoahtaumaa sairastaa. Sitä isän omaan limaansa "tukehtumista" ja rykimistä katseltuani ostin nikotiinilaastareita ja niiden avulla pääsin eroon tupakasta.

Vierailija
35/61 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa joku motivoiva tupakan lopettamiseen tarkoitettu sovellus. Sieltä näet miten kehosi terveys alkaa parantua sitä mukaa mitä pidempään olet ollut ilman. Näet myös paljonko säästät rahaa lopettamalla ja voit asettaa itsellesi tavoitteita jne. Mun kohdallani toimi ja motivoi valtavasti.

Vierailija
36/61 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n37 minäkin aloitin ihan vasta ja täällä m36 polttanut 22+vuotta.

Päätin jo marraskuussa että minun osalta loppu syyt selvät (keuhko ahtauma,vanhentunut iho, tulevaisuudessa erektio vaikeaudet , rasvaisempi iho kun polttaa yms SYITÄ lukemattomia mutta tuossa tärkeimmät MIKSI itse lopetin. viimeviikon poltin 6 tupakkaa päivässä, sit loppui eli tällä viikolla ei ENÄÄ AINUTTAKAAN ole tullut poltettua enkä tule polttamaankaan.

Käyttänyt nää ekat päivät 24mg laastaria, illalla pudotan jo miedompaan laastariin 14mg / vrk MIKSIKÖ näin nopeasti pudotan, koska se on totta pahimmat viekkarit on 1-3vrk tutkitustikkin ja onhan se selvääkin ainakin itselle. Siksi vähennän nopeasti ja lopulta jää myös korvikkeet max 14vrk aion käyttää ja koko ajan pudotan eli vain ekat 3vrk enemmän sit pikkuhiljaa pois.

Tuohon ei ole antaa ohjetta mutta MIETI MIKSI POLTTAISIT älä sitä miksi lopettaisit.

Kyllä sanon että jo muutamassa päivässä tullut itselle hymy että kannatti, ja odotan innolla tulevia päiviä 

minä en aio enää koskaan polttaa ainuttakaan tupakkaa 22+vuotta riitti minulle siihen mahtuu keuhkokuumetta keuhkoputken tulehduksia yms suoraan röökin takia ahtauma riski suuri ihmisillä kuten minulla ketkä polttaneet sen yli 20vuotta

Lopetus kannattaa, se ei ole helppoa mutta siitä tulee helppoa kun VALMISTAUDUT HYVIN

Ei onnistu kovin monella niin että yks kaks vain ei polta 

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty NIIN AINAKIN TÄSSÄ ASIASSA

Vierailija
37/61 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä olette käyttäneet laastaria NIIN KERTOKAA OIKEASTI MIHIN SE KANNATTAA LAITTAA ETTÄ PYSYY eikä tarvitsisi vähän väliä katsella sitä että onko se paikallaan? paketissa luki muistaakseni vain rinta ylä selkä. 

Olen miettinyt voiko laastarin laittaa normaalisti käteen tai vaikka kaulaan? mistä imeytyisi hyvin.

Vierailija
38/61 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopettaa ja lopetin ilman apukeinoja. Sitä ennen kyllä tupakkaa kului runsaasti ja baari-illan aikana varsinkin. Olen sanonut, että tuli kiintiö täysi.

Vierailija
39/61 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä voiko se edes onnistua, jos itse haluaa polttaa. Ennemminkin pitäisi löytää itsestä se aito halu olla polttamatta kuin keskittyä aprikoimaan jo ennalta lopettamisen todennäköistä epäonnistumista..

Ja eihän se aloittaminenkaan mitenkään helppoa ollut vaan se rööki maistui aivan kauhealta ja yskitti ym. Silti sitä sitkeän päättäväisesti vaan jatkoi kunnes se sujui.

Miksi samaa sitkeyttä ja tahtoa ei itsestä löytyisi lopettaessa? Toki jos ei edes oikeasti halua lopettaa niin sitten on varmasti hankalaa. 

Vierailija
40/61 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarin voi laittaa minne tahansa ihoalueella mutta ohjeessa ns parhaimmat paikat mainittu.

Olen nähnyt pidettävän kaulassa, jalassa , ranteen jälkeen käsivarressa jopa nilkassa , mutta fiksuin kohta sellainen joka ei joudu ns taipumaan , maha on kaikista huonoin alue laittaa se.

Sanoisin että niska, suoraan pään taakse kun pyytää vaikka puolisoa laittamaan sen. 

Kannattaa jos ei pysy niin laittaa sellaista sairaalastakin tuttua HARSOTEIPPIÄ mulla pysyy sillä kiinni jopa saunassa käydessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi