Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kiinnität ensimmäisenä huomiota kyläpaikassa (siisteys)?

Vierailija
11.01.2023 |

Eli vieraita tulossa, enkä millään ehdi koko huushollia puunaamaan. Meillä on ihan perussiistiä, ja aina kun vieraita on tulossa niin huolehdin että ainakin vessat ja keittiö ovat puhtaita. Mutta mihin oikeasti ensimmäisenä vieraiden huomio kiinnittyy?

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly ja seinät

Yleensäkin romukasat. Mua ei hetkahduta pikkukaaos, ei tiskit. Ne on elämää, mutta koti missä ei ikinä siivota niin sen kyllä huomaan.

Vierailija
82/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio kiinnittyy mihin tahansa likaan ja lähmään negatiivisesti. Keittiö ja vessa on tärkeimmät olla puhtaat. Suoraan sanottuna inhottaa joidenkin tuttujen vessat kun hanassa on ties mitä töhnää kun nopeasti roiskaisemalla pesty kädet siinä eikä sitä pyyhitä koskaan, pönttö pesty joskus viime vuonna ja lattialla saattaa olla vaikka käytetty vanulappu, eikö nyt sen vertaa onnistu että roskat poimii lattioilta kun tulee kutsuttuja vieraita... Ja jos pyydetään kahville ja pöytää ei ole pyyhitty, niin että siinä on ruokatahroja viime aterialta ja kasa muruja, niin ei tee mieli kahvitella sellaisessa kodissa. Näitä ihmisiä tapaan mieluummin jossain kahvilassa. Jos on pölyä tai lasten leluja tms ympäriinsä niin ei se haittaa mitään. Kahvinkeitin kiinnittää myös huomion, jos siitä näkee että sitä ei ole pesty pitkiin aikoihin.

Vierailija
84/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan olematta mikään tupatarkastaja.

Talo elää tavallaan.

No, jos tarjotaan jotain syötävää/juotavaa ja astiat ovat likaiset tai pöytä tavattoman törkyinen, voi se vähän huomiota kiinnittää.

Vierailija
85/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitän huomioni siihen, että kaikkien muiden kodit ovat siistimpiä kuin omani. Ap:n koti on todennäköisesti neuroottisen siisti minun silmissäni. 

Kodin siisteyteen voi vaikuttaa omalla aktiivisuudella.

Vierailija
86/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan ihmisiä mieluiten julkisissa kahviloissa ja ruokaravintoloissa enkä ole suuremmin kiinnostunut miten siistissä kunnossa muut pitävät asuntonsa. Omassa asunnossani on aina tasaisen siistiä ja tavarat löytyvät niille tarkoitusta paikasta. Ei minun tarvitse koskaan siivota erikseen jos joku sattuu käymään.

Vierailija
87/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarjolla punaviiniä?

88/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menen kylään .Menen henkilön luokse .Enkä arvioimaan asuntoa .enkä varalisuutta tai siisteyttä.Minulla on vierasrakko,mikä tärkoittaa tämän mutsin ei tarvitse kylä paikassa käydä wc.

Sinä osaa Kirjoitaa soomi keeli tosi hyvin . Minäkin osaan . Minulakin olla vieras rakko . Joka tarkoitaa myös että tämän mutsin ei tarvitse kylä paikassa käydä wc .

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
89/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta toisten siivot muuten, mutta se vähän ällöttää, jos vessa tai keittiö on kovin likainen.

Vierailija
90/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia mihin kiinnittää väkisin huomion on ummehtunut haju, mikäli sellaista ilmenee. Eli raikas ilma on ykkönen.

Toisena se, että lattioilla ja tasoilla ei ole ylimääräisiä tavaroita, mielellään siis eteinen ja esim olohuone olisi siistejä, ts siis sisääntulo olisi miellyttävä ja oleskelutila missä pääosin ollaan.

Kolmanneksi pöytien ja astioiden puhtaus miltä syödään. Sohvapöytä ja keittiönpöytä on syytä olla tahrattomia.

Vasta neljäntenä tulee vessa, koska siellä ei välttämättä tule käytyä ollenkaan.

Vierailija
91/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti en mene kenelläkään kylään kyyläämään, olen itse supersiisti mutten oleta että kaikki toimivat samalla tavalla. Toki huomaan jos wc pönttö on likainen, käsipyyhe on kostea ja haisee ummehtuneelta ja lavuaari likainen. Muuten maassa maan tavalla. Meillä on lähtökohtaisesti aina siistiä kun ei ole enää lapsia sotkemassa mutta kun on tulossa vieraita niin vaihdan käsipyyhkeet vieras wchen, pesen tietty wct (no ovat muutenkin puhtaat), kiillotan hanat, pesen peilit ja katson ettei tuuletusaukossa ole pölyä. Wchen laitan huonetuoksun ja joskus tuoksukynttilän palamaan. Eteisen tulee olla ilman roinaa ja vaatteille tilaa. Ei ole kiva kompastua kenekään kenkiin tullessaan sisään. Ostan kimpun kukkia eteisen pöydälle. Tyhjennän tiskikoneen ja pidän huolta että keittiöntasot ja pöytä on pyyhitty.

Näin astmaatikkona saisin heti kohtauksen, jos talo on myrkytetty huonetuoksulla tai hajukynttilällä, yäk. Puhdas koti ei haise, eikä sitä tarvitse peittää lemuavilla hajusteilla!

Vierailija
92/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx                              

Haju.

Vierailija
93/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänkäynti eteisessä on oltava vapaa.

Vierailija
94/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyläillessä  käyn vessan tutkimassa, eri asia, jos on pidempi vierailu 

Enpä kyylää paikkoja, tietysti se kiinnittä huomion, jos kenkä ja mopokypärä  on keittiön  työtasoilla  tms., sekin on tullut nähtyä

Vierailija
95/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi likaiset ja tahmaiset lapset! Todellakin oksettavaa, että lapsia ei pidetä puhtaina. Ei minun lapseni ole koskaan olleet ruoat pitkin naamaa ja paita sotkussa jne. Ällöttää, kun tuollaisten sotkulasten annetaan ihan räpiä siinä yhteisessä kahvipöydässä ja lähmiä sormin niitä tarjottavia. Ei mitään tapoja. 

Ja ihmettelen tosiaan niitä tahmaisia käsiä, että kuinka vaikeaa se käsien pesu voi oikein olla? Ällöttävää, kun joka paikka on tahmassa, tai kun yrittävät tunkea syliin tms. Ja paljaat varpaat, joilla juostaan ulos ja sisään ja sitten ängetään siihen sohvalle viereen. Ja olenpa sellaistakin todistanut, että lapset juoksentelevat sukkasillaan ulkona ja tulevat niillä rapasukillaan sitten sisälle. - Ja vanhempien mielestä ihan normaalia. Ihmeellisiä tapoja ihmisillä!

Vierailija
96/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa ja keittiö, jos ne on likaiset tulee ällö olo eikä tee mieli koskea tarjoiluihinkaan. 

Vierailija
97/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira tai kissa kävelee ruokapöydällä.

Haju.

Sisäänkäynti ja eteinen viittaa tulevaan.

Keittiö.

Wc.

Yleisilme.

Vierailija
98/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessa ja keittiö, jos ne on likaiset tulee ällö olo eikä tee mieli koskea tarjoiluihinkaan. 

Jatkan vielä, pieni epäjärjestys ei haittaa, likaisuus vaan. 

Vierailija
99/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys kertoo mielestäni toisen ihmisen kunnioittamisesta. Tämä siis, jos ollaan kylään pyydetty.

Kävin jokin aikaa sitten kylässä hieman vieraamman tuttavaperheen luona ja aika alkoi käydä pitkäksi. Siinä istuessani huomasin joka paikassa tursuavan roinan: keittiönpöydällä, tasoilla ihan joka paikassa. Tätä ennen olin jo huomannut miten kissanvessan hiekat tarttuivat sukkiini. Tämän jälkeen en enää nähnyt muuta, kuin epäjärjestystä; aivoni ohjelmoituivat näin, se oli ainoa asia mihin kiinnitin huomiota.

En itse välitä juuri siivoamisesta, kun olen aina yksin. Jos tiedän, että on tulossa vieraita, siivoan ihan aina ja ihan kaiken mahdollisen. Meinasin sanoa, että en jääkaappia, mutta viimeisimmän kokemuksen jälkeen siivoan myös sen. Ps. älkää menkö kylässä toisten jääkaapille.

Vierailija
100/195 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menen kylään .Menen henkilön luokse .Enkä arvioimaan asuntoa .enkä varalisuutta tai siisteyttä.Minulla on vierasrakko,mikä tärkoittaa tämän mutsin ei tarvitse kylä paikassa käydä wc.

Sinä osaa Kirjoitaa soomi keeli tosi hyvin . Minäkin osaan . Minulakin olla vieras rakko . Joka tarkoitaa myös että tämän mutsin ei tarvitse kylä paikassa käydä wc .

Vielä, kun sivistät itseäsi hiukan on kaikki hyvin. Lukihäiriö olisi se asia, johon voisit perehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän