Jos tulisit 48 vuotiaana raskaaksi, niin mitä tekisit?
Kommentit (102)
Näköjään palsta estää nyt laittamasta @bortti
Ihmettelisin miten se on mahdollista koska kohtuni poistettiin kun olin 37.
Abortin, kuten ihan missä tahansa muussa iässä.
T. vela
Musta tulisi maailman kuuluisin CIS-mies :D
Julistaisin että tämä on messias, olen tullut neitseellisesti raskaaksi ilman miestä. Pyhimyksen toinen tuleminen, juhlat.
Sain nuorimmaiseni 48-vuotiaana. Nyt lapsi on menossa armeijaan.
En kadu päätöstäni synnyttää lapsi.
Tekisin saman uudestaan jos olisin 48-vuotias.
Alkaisi armoton pohdita milloin olen käynyt vieraissa kun en sitä muista. Abortti ja ero.
En puhuisi miehelle mitään, kaikessa hiljaisuudessa tekisin abortin. Kroppa ei kestäisi synnytystä edes keisarinleikkauksella. Voisin itse menehtyä synnytykseen ja lapsi jäisi eloon.
Ensin kiroaisin tuurini sekä minipillerit alimpaan h*lvettiin, sitten hankkisin keskeytyksen.
Epäilisin dementiaa, sillä olisin unohtanut ikäni, joka on yli 50 v.
Tuntuu liian myöhäiseltä mutta vaikea sanoa mitä olisi tehnyt jos noin olisi käynyt.
45-vuotiaskin on hirveän vanha äiti - tai isä.
Ab*rtin !!!!!!
Ajatus siitä, että minulla olisi nyt tässä elämänvaiheessa alle kouluikäinen tenava - ,,,,,tulee huono olo pelkästä ajatuksesta. Tulin äidiksi kolmekymppisenä, lapseni ovat nyt nuoria aikuisia. Nautin elämästäni, matkustelen, harrastan, olen vähentänyt työmäärää - elämä on ihanaa!! Terveiset Portugalista, olen täällä vielä kaksi viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu liian myöhäiseltä mutta vaikea sanoa mitä olisi tehnyt jos noin olisi käynyt.
45-vuotiaskin on hirveän vanha äiti - tai isä.
Ei kai nyt niin "hirveän" vanha. Paljonhan riippuu ihmisen muusta tilasta, terveydestä, kyvystä tulla hyväksi äidiksi, parisuhteesta, muusta verkostosta.
En missään tapauksessa pitäisi lasta.
Sain kaksi ekaa parikymppisenä ja seuraavat kaksi 36- ja 38-vuotiaana.
Tämä viimeisin ja neljäs lapsi syntyi rv 24+3, painoi 580 grammaa. Ensimmäinen vuosi meni kokonaan sairaalassa, nyt alakoululainen, mutta edelleen paljon pysyväksi jääviä terveysongelmia.
Nelosen syntymä ja alkuvuodet olivat järjettömän raskaita sekä lapselle, että muulle perheelle. En ikinä ottaisi riskiä, että uudestaan kävisi niin. Sitä paitsi ongelma raskaudessa oli selkeä viesti minulle, että mun kohdusta ei enää terveitä lapsia synny.
Sitä paitsi juuri tänään totesin, kun näin jonkun äidin lykkivän tuolla loskassa vaunuja, että olen niin onnellinen, että tuo vaihe elämästäni on todellakin ohi. Aika aikaansa kutakin, mun aikani on mennyt ohi jo.
T:tänä vuonna 46-vuotias
No kävisin lääkärissä ja ultra saa ja miettisin että olenko Maria ja odotan jeesus lasta.
Vierailija kirjoitti:
Sain nuorimmaiseni 48-vuotiaana. Nyt lapsi on menossa armeijaan.
En kadu päätöstäni synnyttää lapsi.
Tekisin saman uudestaan jos olisin 48-vuotias.
Kuinkahan monesti sinua ja lastasi katsottiin ja ajateltiin "Oi, kun kivasti taapero on päässyt mäkkäriin mummin kanssa!"
Abortin