Muistatteko vielä siskonmakkarakeittoa? Syökö kukaan sitä nykyään?
Tuli mieleen, kun näin telkkarissa Lidlin mainoksen jossa oli siskonmakkarat tarjouksessa.
Kommentit (112)
Meillä tehdään veljenpiparikeittoa
Riippuu miten ja millä vihanneksilla ja juureksilla se on valmistettu. Mutta ehdottomasti syödään, usein tehdään itsekin.
Kuuluu oikeastaan arkisapuskiin. voittaa halpisnakkikeitot menen tullen. Myös braatwurstista saa hyvää keittoa. Maustamisellakin on oma osansa siinä.
Meidän lasten lempparia! Ja kyllä me aikuisetkin siitä tykätään :D
Kyllä noita siskonmakkaroita on nähty ihan tarpeeksi. Ja vielä pitäisi syödä! Oksetus.
Siskonmakkarapasta on myös herkkua! Tagliatellea,kermaa ja pannussa paistettuja siskonmakkarapalleroisia. Tähän sopii myös erilaiset tuoreet yrtit tuomaan makua. Joskus laitoin sitruunamelissaa kun sitä sattui olemaan. Tuli tosi hyvää.
Valitettavasti viimeaikoina on täytynyt jättää siskonmakkara kauppaan ja tehtävä ihan lenkistä makkarasoppaa. Meidän kaupassa se on muuten tosi usein loppunut hyllystä, eli ilmeisen suosittua?
Ruokalistallani on noin kerran kuukaudessa siskonmakkarakeittoa. Saarioisten siskokset valmistavat sitä minullekin. Naminami!
Joo syödään! Oikein perinteinen keitto pakkaspäiville.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko pakastaneet siskonmakkaroita? Muuttuuko maku? Siskonmakkarakeitto on lempiruokiani ja olisi kiva olla aina niitä varastossa.
Halvalla kun saa siskonmakkaroita niin pakkaseen menee. periaatteessa kaiken voi pakastaa.
Tasapuolisuuden vuoksi pitäis olla myös veljenmakkara ja veljenmakkarakeitto.
Äiti savusti, teki kyllä itsekin makkaraa ja savusti niistäkin osan. Kaupan verimakkaroista en ole oppinut pitämään, kotona tehty verimakkara oli niin paljon parempaa.
Äitini savusti siskonmakkarat leivinuunissa valurautapadassa ritilän päällä. Niiden seurana muusi ja kermakastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko pakastaneet siskonmakkaroita? Muuttuuko maku? Siskonmakkarakeitto on lempiruokiani ja olisi kiva olla aina niitä varastossa.
Se säilyy pakastimessa mielestäni suht samalla tavalla kuin muutkin makkara- ja nakkikeitot, joten pakasta vain. Hidas sulatus sitten jääkaapissa niin koostumus ei kärsi.
Makkaroita voi pakastaa sellaisenaan mutta ei valmista keittoa. Mitään keittoa missä on perunoita ei kannata pakastaa, menee ihan muhjuksi.
itse oon huomannut että perunat eivät parane uudelleen lämmitettynä tai pakastettuna mutta pataruuat ja sopat noin muuten voivat parantuakin pitäsköhän sitä keittää aina uudet potut ja laittaa sitten keittoon? Peruna kuitenkin sopii keittoon.
Rehellisesti en muista milloin olisin viimeksi syönyt siskonmakkaraa tai miltä se maistuu. Asun ulkomailla, joten ei pääse heti testiin mutta tuskin se kovin erilaista on täältä löytyviin raakamakkaroihin nähden ja niistä tulee tehtyä erilaisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden vuoksi pitäis olla myös veljenmakkara ja veljenmakkarakeitto.
Kehitä resepti ja tule kuuluisaksi.
Mitä se löysä olminvärinen lötkö muistuttaa? Houkutteleeko?
Ihanaa oman äidin tekemänä. Parasta.
Vierailija kirjoitti:
Just ostin Lidlistä pari pakettia makkaroita ja keitto on tämän viikon arkiruokalistalla.
Itse olen pitänyt siskonmakkarakeitosta lapsesta asti, mutta mies ei ollut koskaan syönyt, ilmeisesti alue-eroja.
Alue? Hölön pölön, kaikkialla Suomessa sitä syö toiset, mutta toiset taas ei. Miehesi kotona siitä ei ole tykätty eikä siksi tehty.
En minäkään tykkää enkä tee, eikä lapset siksi ole sitä syöneet ikinä.
Kaupoissa sitä täälläkin silti myydään ja monet sitä käyttää.
Lounaspaikassa syön, jos on tarjolla. Itse en jaksa tehdä. On hyvää ruokaa kyllä, tykkään.