Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko vielä siskonmakkarakeittoa? Syökö kukaan sitä nykyään?

Vierailija
11.01.2023 |

Tuli mieleen, kun näin telkkarissa Lidlin mainoksen jossa oli siskonmakkarat tarjouksessa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme suosikki keitoista. Siskonmakkara ykkösenä. Hernekeitto kakkosena (itse tehtyä olla pitää, ei purkki-).

Vierailija
42/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 jatkaa vielä:teen myös pihvejä siskonmakkarasta: massa pois kuorista, maustetaan esim. Valkosipulilla, oreganolla ja chilillä. Paistetaan pihveiksi, jotka voi vaan lusikoida pannulle ja painaa paistinlastalla litteiksi, ei tarvitse muotoilla. Parempaa ja halvempaa kuin tuoremakkarat! Kaikki mausteet käyvät, paitsi suolaa sisältävät ( esim. chilitahna), koska makkaroista on jo suolaa. Nopeaa myös, voi laittaa perunat tai pastan kiehumaan ja sillä aikaa tehdä pihvit, valmista vartissa!

Meillä lasten suosikki on hampurilaispihvit, joissa massaksi sekoitetaan paketti siskonmakkaroita, 600-800 grammaa naudan jauhelihaa, puntti persiljaa silputtuna, maustetaan mustapippurilla. 

Pihvit saa näppärästi muotoiltua öljytetyn leivinpaperin välissä haluamaansa kokoon ja paksuuteen. Nämä pihvipaketit voi taitella valmiiksi, säilyttää jääkaapissa ja kantaa sitten vaikka grillille ja paistaa tilausten mukaan.

Lasten iän ja makutottumusten mukaan mausteita voi käyttää enemmänkin, esim. chiliä.

Ohhoh, jopa on erikoinen "taikina". Hauska kuulla mitä kummallisuuksia joissain perheissä syödään.

Resepti on muistaakseni bongattu 90-luvulta jostain Pirkka reseptivihkosesta ja jäänyt sieltä pysyväiskäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tehdä tänä iltana. Teen pariksi päiväksi. Elellään kahdestaan avovaimon kanssa.

Vierailija
44/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia ei ole, eli tuollekin olisi syytä keksiä uusi nimi, tuolle sopalle...

Henkilökeitto?

Vierailija
45/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistetaan ja syödään! Aika useinkin, pitääkin taas lisätä siskonmakkarat kauppalistalle. Hyvää, nopeaa ja edullista! Kun tekee kunnon satsin saa seuraavana päivänä lämmittää sitä jolloin on vielä nopeampaa. Meillä kaikki tykkäävät siitä.

Vierailija
46/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia ei ole, eli tuollekin olisi syytä keksiä uusi nimi, tuolle sopalle...

On kyllä hieman pervo nimi keitolle kun ottaa huomioon, että siskonmakkarakeiton makkarapalaset on sellaisia kikkkelin palasen näköisiä 

Vierailija
47/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä itse, mutta tykkään

valmiista mikrolämmitettävästä

siskonmakkarakeitosta.

Vierailija
48/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tehdä itse, mutta tykkään

valmiista mikrolämmitettävästä

siskonmakkarakeitosta.

Osta pakastepussissa peruna-keittojuureksia. Pistä ne kiehuvaan veteen kymmeneksi minuutiksi. Pudota siskonmakkarat palleroita joukkoon ja keittele toiset kymmenen minuuttia. Valmis! No, muista maustaa tietenkin. Esimerkiksi lihaliemikuutio on hyvä. Lisäksi suolaa ja pippuria.

Vierailija
49/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita linssejä tai papuja sekaan, pysyt terveenä pitkään !

Vierailija
50/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein, tosi hyvää. Å

Vierailija
51/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itseäni varten, mies ei sitä syö.

Perunoita, siskonmakkaroita, kukkakaalia ja parsakaalia. Lihaliemikuutio, maistepippureita runsaasti.

Syön monta päivää peräkanaa ja osa pakastimeen suoraan, että on mistä ottaa hätävaraksi.

Paras keitto.

Vierailija
52/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin loput kattilan pohjalta, hyvää oli vieläkin, neljäs peräkkäinen päivä samaa safkaa.

Vierailija
53/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä ruoka, nam

Vierailija
54/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarat on muuten aika hyvää kiinalaisessa hotpotissa.

Vierailija
55/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan sitä joskus syötyä, mutta meidän perheen nykyinen suosikki on siskonmakkarakastike. Periaatteessa perus nakkikastike mutta siskonmakkaralla. Muusi kylkeen ja ääntä kohti. :)

Vierailija
56/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan sitä joskus syötyä, mutta meidän perheen nykyinen suosikki on siskonmakkarakastike. Periaatteessa perus nakkikastike mutta siskonmakkaralla. Muusi kylkeen ja ääntä kohti. :)

Mitä mä olen missannut? Tämähän kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta idealta.

Vierailija
57/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä olen missannut? Tämähän kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta idealta.

Kokeile ihmeessä, se on törkeän hyvää. Kannattaa käristää niitä makkaroita kunnolla, niin että saat ruskeaa pintaa. Maku syvenee ja siskonmakkarat saa ihan uuden elämän. :D

Vierailija
58/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pakastaneet siskonmakkaroita? Muuttuuko maku? Siskonmakkarakeitto on lempiruokiani ja olisi kiva olla aina niitä varastossa.

Vierailija
59/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko pakastaneet siskonmakkaroita? Muuttuuko maku? Siskonmakkarakeitto on lempiruokiani ja olisi kiva olla aina niitä varastossa.

Se säilyy pakastimessa mielestäni suht samalla tavalla kuin muutkin makkara- ja nakkikeitot, joten pakasta vain. Hidas sulatus sitten jääkaapissa niin koostumus ei kärsi.

Vierailija
60/112 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja pakko oli syödä hoidossa/koulussa.

Kotona ei koskaan ollut enkä itse tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä