Muistatteko vielä siskonmakkarakeittoa? Syökö kukaan sitä nykyään?
Tuli mieleen, kun näin telkkarissa Lidlin mainoksen jossa oli siskonmakkarat tarjouksessa.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin Lidlistä pari pakettia makkaroita ja keitto on tämän viikon arkiruokalistalla.
Itse olen pitänyt siskonmakkarakeitosta lapsesta asti, mutta mies ei ollut koskaan syönyt, ilmeisesti alue-eroja.
Alue-erot varmaankin. Itse olen Helsingistä ja mies Savon seudulta. Heillä ei oltu syöty siskonmakkarakeittoa koskaan. Tykästyi kyllä, kun tein/teen.
Kuule kyllä sitä Savossakin syödään. Anoppisi ei vaan ole tykännyt.
Teen sitä, jos löydää vähemmän suolaisia siskonmakkaroita. Muuten tulee liian suolaista soppaa
Söin eka kerran aikuisena, kun kotona sitä ei ollut tehty, eikä kouluissakaan ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin Lidlistä pari pakettia makkaroita ja keitto on tämän viikon arkiruokalistalla.
Itse olen pitänyt siskonmakkarakeitosta lapsesta asti, mutta mies ei ollut koskaan syönyt, ilmeisesti alue-eroja.
Alue-erot varmaankin. Itse olen Helsingistä ja mies Savon seudulta. Heillä ei oltu syöty siskonmakkarakeittoa koskaan. Tykästyi kyllä, kun tein/teen.
Kuule kyllä sitä Savossakin syödään. Anoppisi ei vaan ole tykännyt.
Savosta olen, ei meilläkään koskaan ollut, eikä mummolassa tai tädeilläkään
Hyviä. Vakioruoka.
Kokeile myös pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Just eilen tein ja söin.
Onks niitä eri merkkejä?
En syö enää pahemmin makkaraa ni en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Just eilen tein ja söin.
Onks niitä eri merkkejä?
En syö enää pahemmin makkaraa ni en tiedä.
Wursti ja Korpela nyt ainakin muistuu mieleen.
Tosi herkkua, lasteni suosikkiruokia. Ostin aina Pajuniemen tuoreita siskonmakkaroita, niitä sai kerran viikossa talvisin 90-luvulla meidän kaupasta, ihan parhaita olivat. Eri valmistajien makkaroiden laaduissa oli isoja eroja.
Nykyisin olen itse kasvissyöjä ja perhe maailmalla, eikä taida Pajuniemeäkään enää olla.
Minusta jos siskon makkarakeitto kyseessä,taisipa olla sisko sittenkin veli. Jäänyt syömäti.
Kiitos ketjusta!
Meillä ei koskaan ollut siskonmakkaroita. Musta nimi joka nyt on täällä oiottu oli epämiellyttävä ja sormenpätkän näköiset pallerot kammottavia.
Mutta nyt mä kyllä kokeilen.
Näinä nimimuutosten aikoina tässä olisi jollekin Elias Lönnrotille töitä.