Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla asioilla saa sisustuksessa aikaan ns. vau-efektin?

Vierailija
10.01.2023 |

Ihastusta, ihmettelyä hyvällä tavalla? Miten saisi tavalliseen kotiin tuollaista?

Kommentit (462)

Vierailija
241/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sademetsätapetti-ihminen varmaan loukkaantui minuun. Pyydän anteeksi! Jos tykkäät, laita ihmeessä sellainen. Ei minun mielipiteeni todellakaan ole mikään laki.

Oli kiva jutella teidän kaikkien kanssa. Harmi, että palsta sulkeutuu taas niin aikaisin. Hyvää yötä :)

Vierailija
242/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii siltä kannalta ettei meitä enää ole  50v päästä.Niin mitä väliä.*?

Ei mitään! Kannattaa muistaa tämä perspektiivi.

Tällä logiikalla millään ei ole mitään väliä. Sama kuin päättäisi päivänsä nyt saman tien.

Monellakin asialla on paljon enemmän väliä kuin sisustuksella. Muun muassa rakkaudella ja uskolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täältä nyt kovin hyviä vinkkejä löydy vaikka tekstiä sivu tolkulla... Lue sisustuslehtiä tai sisustusblogeja vai missä nämä sisuatusintoiset nyt näitä kuviaan kodistaan näyttävät.

Ota niistä mallia jos rahaa on. Usein kirjava paljon yksityiskohtia kuten taulut ja koriste-esineitä sisältävä tai sitten maanläheinen luonnonmateriaaleja ja kovuutta ja pehmeyttä sopivassa suhteessa sisältävät kodit ovat niitä wau-koteja.

Vierailija
244/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sademetsätapetti-ihminen varmaan loukkaantui minuun. Pyydän anteeksi! Jos tykkäät, laita ihmeessä sellainen. Ei minun mielipiteeni todellakaan ole mikään laki.

Oli kiva jutella teidän kaikkien kanssa. Harmi, että palsta sulkeutuu taas niin aikaisin. Hyvää yötä :)

Vihoittelee vieläkin ja alapeukuttaa :(

Vierailija
245/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin rohkeaa sellaisen laittaminen olisi. Rohkeus puuttuu monelta sisustajalta, ja ilman sitä on vaikea saada aikaan vau-efektiä vieraille.

Vierailija
246/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihoittelee vieläkin ja alapeukuttaa :(

Otatpas sä henkilökohtaisesti.

Vierailija
247/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina, kuinka siskoni mies joskus mennessään vierashuoneeseemme laukkuineen heidän tullessa yökylään huudahti itsekseen "vau", kuulin keittiöstä. Syynä tähän vauhun oli se, että olin tuolloin siivonnut koko päivän, ei ollut taatusti pölyhiukkastakaan, kyseisessä huoneessa oli tuolloin lasiovinen iso kaapisto ja olin laittanut jouluvalot niin, että kirkkaat valot jotenkin kimmelsivät ja heijastuivat kaapiston ovista. Valaistus oli täydellinen pelkillä jouluvaloilla. Olin itsekin ennen vieraiden tuloa käynyt huokailemassa kyseisessä huoneessa. Valojen kanssa yhteen sopi pehmeä paksu matto jalkojen alla. Antoi ylellisen tunteen.

Ylipäätään sanoisin, että siisti koti, tahrattomat ja ehjät huonekalut ja huoneet ilman ylimääräistä tavaraa ja värien sekasotkua on aina vau! Muutama katseenvangitsija ja kivasti asetellut esineet luovat tunnelmaa.

Vierailija
248/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sanoa nou-nou asiat:

En koskaan ihastu asuntoon, joka on liian täynnä. Liikaa huonekaluja tai esineitä, verhoja, kukkia, kaikkea. Vielä vähemmän, jos nämä ovat erivärisiä ja -tyylisiä. (Menee puoli elämää hukkaan siivoamisessakin ;))

Toinen juttu on väärän kokoiset huonekalut. Niiden pitää olla tilaan suhteutettuja. Myös matot ja verhot.

Kolmas on pimeä asunto (ei luonnovaloa), putkimainen, ikkunat joko pieniä tai vain yhdellä seinällä. Ja juu ei ole sisustusta.

Muuten wow on aika vaikea saavuttaa, kun ihmisten maku on niin erilainen. Hyvän näköisiä sisustuksia on tullut nähtyä paljon, mutta wow:ta hyvin harvoin. Minulla se vaatii usein korkean tilan ja suuret ikkunat, joista hieno näköala ja nämähän eivät ole sitä sisustusta.

Vierailija
249/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sisustuslehdissä ja Suomen kaunein kotiohjelmassa on ollut niitä betonikuutiolähiön kerrostalokoti kohteita joita on ihasteltu. Ihan löytyy 1970 luvun rakennuksia.

Sopusuhtaiset tilaan sopivat kalusteet. Kekseliäs harmoninen värien käyttö. Niillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
250/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti on ollut parissa sisustusjulkaisussa, joten voi ajatella, että siinä on jotain Wau-efektiä. Oma sisustus rakentuu laadukkaisiin materiaaleihin. Se vaikuttaa yleisilmeeseen yllättävän paljon. Eli ei lastulevyä vaan puuta eikä tekokuitua vaan villaa, puuvillaa, silkkiä, pellavaa. Ostan paljon käytettynä, joten laadukkaat tuotteet ei tule sen kalliimmaksi kun vain vähän jaksaa etsiskellä.

Klassinen tyyli kestää aikaa, eikä sisustusta tarvitse olla koko aikaa päivittämässä.

Pinterestistä löytyy paljon kuvia, minkä yhteydessä on koottu ihan viiden-kuuden sävyn kokoelma, minkä pohjalle sisustus on rakennettu. Niistä saa vinkkiä miten rakentaa yhteneväinen sisutus. Murretut sävyt toimii itselle paremmin kuin täysvalkoinen tai kirkkaat sävyt. Mieti muutama kallein esine, mitä sulla ei ole varaa vaihtaa tai et halua vaihtaa ja ala rakentaa sisustusta sen ympärille. Älä osta yksittäisiä kivan näköisiä sistuselementtejä, siihen menee vain rahaa ja kertyy turhaa kamaa, vaan panosta esim. viherkasveihin.

Vierailija
251/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä ymmärrä kenelle se Wau-efekti pitäisi saada aikaan?

Itselleni koti on koti, se on paikka missä viihdyn, missä minun on turvallinen ja hyvä olla ja missä saan olla rauhassa maailmalta jos niin haluan.

En haluaisi asua näyteikkunassa tai esittelyasunnossa.  

Oman kotini olen rakentanut pikkuhiljaa. Siitä on tullut oman näköiseni, paikka jossa viihdyn ja tunnen oloni hyväksi kuten sanoin.

Ei minulla ole tarvetta näyttää ja herättää mitään Wau-reaktioita. Tuntuu melkoisen pinnalliselle sellainen elämä. Ei kiitos minulle.

Vierailija
252/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla. Kalliit design-huonekalut. Niissä on se wau sisäänrakennettuna. Ikean kamppeilla saa kyllä kotoisan ja kivan sisustuksen, mutta kun vaihdat tilalle "oikeat" huonekalut, niin wau on siinä.

Minulla ei tähän itselläni ole varaa, että en mitenkään elvistele nyt omillani.

Vierailija
253/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kyllä ymmärrä kenelle se Wau-efekti pitäisi saada aikaan?

Itselleni koti on koti, se on paikka missä viihdyn, missä minun on turvallinen ja hyvä olla ja missä saan olla rauhassa maailmalta jos niin haluan.

En haluaisi asua näyteikkunassa tai esittelyasunnossa.  

Oman kotini olen rakentanut pikkuhiljaa. Siitä on tullut oman näköiseni, paikka jossa viihdyn ja tunnen oloni hyväksi kuten sanoin.

Ei minulla ole tarvetta näyttää ja herättää mitään Wau-reaktioita. Tuntuu melkoisen pinnalliselle sellainen elämä. Ei kiitos minulle.

Miksi tulet kommentoimaan, jos asia ei kosketa sinua? Ole hiljaa.

Vierailija
254/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle vai muille vau efekti? Itselle se olisi kai pääasia, jos siellä asuu. Ihmisille tehoaa erilaiset elementit, joku pitää kauniista taulusta, toinen posliinimaalauksesta ja kolmas luonnon elementeistä. Miehet miehisistä aiheista. Entä värit, materiaalit, lämpö.

Pitää ja olla wau-efekti on vähän eri asioita. Itse voi suorastaan rakastaa jotain omassa sisustuksessaan, mutta ei sitä ensimmäisten päivien jälkeen pysty yllättymään kotiin tullessaan, että wau, mikä ratkaisu!

Vierailija
255/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau-juttu ihan itsellesi vai viis siitä mistä itse pidät, kunhan vieraat ällistyvät? Saattavat olla eri juttuja.

Samaa mietin.

Sisusta ap kämppäsi siis just niin kuin itse tykkäät ja muiden mielipiteillä ja tykkäämisillä ei ole ketun väliä. Kuten ap huomasit jo vastauksista, että makuja on monia ja et voi mitenkään miellyttää kaikkia tai saada sitä wauta joka jampalta, et edes joka toiselta tai kolmannelta.

On niin lapsekasta ajatella mitä muut tykkäävät jostain. Aikuistu.

Onko siinä jotain pahaa että haluan vau-efektiä kotiini? Itselläni ei ole sisustustaitoa ollenkaan ja siksi kysyn millä keinoin kotiin saa näyttävyyttä. Olkoonkin lapsekasta, en välitä. Ap

Hyvä, ap! Sulla on oikeus hakea sisustukselta juuri sitä, mitä haluat.

Kaikki toitottaa, että tee oman pääsi mukaan, mutta sitten kun joku haluaa sisustuksen, joka säväyttää jokaista vierailijaa, niin se ei sitten enää olekaan sallittu tapa tehdä mitä haluaa. Onpas!

Vierailija
256/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneeseen pari taulua kaunokirjoituksella:

1. Live, laugh, love

2. Don't dream your life, live your dream

3. HOME

En ymmärrä, miksi tekstitauluja pitää jatkuvasti pilkata. Mulla ei ole koskaan ollut noita, eikä ehkä tulekaan, mutta jos toinen niistä tykkää, niin ei se ole muilta pois. Eikä ne olis kenenkään mielestä sen kummallisempia, jos joku ei olis tehnyt elämäntehtäväkseen pilkata niitä somessa ja levittänyt sen aatoksen joksikin yleiseksi mielipiteeksi. Antakaa ihmisten olla!

Vierailija
257/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Live, love, laugh-sisustustarrat ja tokmannilta ostetut tähtityynyt saavat aina vieraan huokailemaan ennen pulahtamista puhallettava porealtaaseen.

No minussa ei aiheuttaisi mitään huokailuja. Tarroista en pidä enkä tähtityynyistä eikä se poreallaskaan mikään ihmeellinen asia ole. Mulla oli 6000e poreallas (ei puhallettava) vuoden. Sitten kyllästyin siihen ja myin pois.

Oletko sama henkilö kuin tuo edellinen? Ei tää nyt taida ottaa tulta.

Vierailija
258/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Live, love, laugh-sisustustarrat ja tokmannilta ostetut tähtityynyt saavat aina vieraan huokailemaan ennen pulahtamista puhallettava porealtaaseen.

No minussa ei aiheuttaisi mitään huokailuja. Tarroista en pidä enkä tähtityynyistä eikä se poreallaskaan mikään ihmeellinen asia ole. Mulla oli 6000e poreallas (ei puhallettava) vuoden. Sitten kyllästyin siihen ja myin pois.

Vitsi taisi mennä viheltämällä pään yli.

Pointti oli se että nuo massatarrat ja tähtityynyt ovat junttiuden ja sieluttomuuden huippu.

Esimerkiksi nuo tähtityynyt oli sen yhden TV-sisustajan suosikki. Äsken tässä hehkutettiin juuri sisustussuunnittelijan käyttöä 😭

Vierailija
259/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kerätä kotiini romua luomaan vieraille ihmisille vaufiilis? En ole majalavastajalintu enkä ohjaudu ulkoapäin.

Vierailija
260/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsi taisi mennä viheltämällä pään yli.

Pointti oli se että nuo massatarrat ja tähtityynyt ovat junttiuden ja sieluttomuuden huippu.

Mutta pääsipähän leuhkimaan kalliilla porealtaallaan ja sillä että on varaa hankkiutua siitä eroon ihan vaan siksi ettei huvita, pikkuraha.

Noloo.

Harvassa on ne asiat mitkä ei olis noloa jonkun mielestä. Säkin omistat/teet asioita mikä on noloa jonkun mielestä t:eri

Leuhkiminen on kuitenkin noloa melkein kaikkien mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän