Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuloerot suhteessa

Vierailija
08.01.2023 |

Seurustelen miehen kanssa joka on varakas. Itse opiskelen ja olen nuorempi. Mies on aika nuuka rahoistaan ja harvoin esim. tarjoaa mitään, kaikki laitetaan 50/50. Kovasti hän haluaisi kuitenkin tehdä erilaisia asioita minun kanssani, kuten matkustella ja syödä ulkona ja harrastaa kalliita urheilulajeja, mutta joudun usein kieltäytymään rahatilanteeni vuoksi. Mietityttää tulevaisuus, sillä valmistumiseeni menee vielä vuosia enkä tule koskaan tienaamaan saman verran rahaa kuin hän. Olen tästä avoimesti puhunut, ja mies ei näe ongelmaa. Kuulemma voi tehdä näitä kalliita asioita sitten jonkun muun kanssa ja voi tarvittaessa alentaa omaa elintasoaan niin, että yhdessäolo on helpompaa (esim. yhteisen asunnon osto). Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Onko tämä kestävää? Epäilen itse että jompaa kumpaa, tai kenties molempia alkaa tilanne häiritsemään enemmän tai vähemmän ajan mittaan.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sua ala potuttaa kun mies juoksee matkoilla ja ravintoloissa jonkun muun kanssa.

Laitat sille pihviä ja itselle makaronilaatikkoa...

Etsi joku muu.

Vierailija
2/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pariutua sellaisen kanssa jolla on samansuuntaiset tulot. Ärsyttävää tämä kaikkialla rahasta vinkuminen. Raharaharaha. Ap myy itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa nelisen tonnia kuussa, minä 1300 e/kk. Kaikki maksetaan puoliksi, meille se on itsestäänselvää.

Vierailija
4/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa nelisen tonnia kuussa, minä 1300 e/kk. Kaikki maksetaan puoliksi, meille se on itsestäänselvää.

Juuri näin.

Vierailija
5/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole ongelmaa. Ap kannattaa valita sellainen mies joka tienaa saman verran, niin silloin ap ei tee ongelmaa rahasta.

Vierailija
6/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaise vanha ukko pihalla ja etsi poikaystävä ikäistesi joukosta. Miehen matkassa joudut vain maksuvaikeuksiin. Ei se mikään parisuhde ole, jos te ette tee mitään yhdessä.

Vierailija
7/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä oletettavasti olet se, jolla on ylin päätösvalta teidän talouden suhteen? Mies ei hanki teille mitään maksullista ilman sinun lupaasi, ei edes kalliimpaa juustoa?

Vierailija
8/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka seurustelua.

Miehen piheily tulee jatkumaan, entä jos saatte lapsia? Tuon luonteinen mies ei rahojaan laita edes yhteisen lapsen tarpeisiin vaan olettaa että sinä tietysti kaiken maksat.

Vierailija
9/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka seurustelua.

Miehen piheily tulee jatkumaan, entä jos saatte lapsia? Tuon luonteinen mies ei rahojaan laita edes yhteisen lapsen tarpeisiin vaan olettaa että sinä tietysti kaiken maksat.

Voisitko sinä katkera rahanahne mamma mennä tuomitsemaan itseäsi peilin eteen. Siellä sentään tiedät asiasta jotain.

Olen näistä vastaavista ketjuista kyllä lukenut miesten nillitystä vaimon, lastensa äidin lompakkoloiseilusta kun vaimo ihan oikeutetusti äitiyslomalla ollessaan ihmettelee kun mies vaatii kaiken maksamista tasan puoliksi.

Kyllä siinä on kaukana ajatus perheen yhteisestä hyvästä kun mies mustasukkaisena vahtii ettei vaan euroakaan menetä.

Vierailija
10/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka seurustelua.

Voisitko sinä katkera rahanahne mamma mennä tuomitsemaan itseäsi peilin eteen. Siellä sentään tiedät asiasta jotain.

MIstäs tämä vihanhallintaongelmainen kommentti tähän tupsahti? Sanoja katkera ja rahanahne, kun kyse on yksinkertaisimmillaan siitä että oman lapsensa luulisi laittavan kaiken edelle ja on molempien velvoite osallistua oman jälkeläisensä yhtesiin menoihin. Palstalla ollut ennenkin viestejä asiasta, ett miehen rahat ovat miehen rahat ja lapsista maksaa pienemmällä liksalla nainen. Näitä lukiessa olen onnellinen että mieheni on kaikkea muuta kuin pihi, emmekä milloinkaa elä kahdessa eri taloudessa saman katon alla. 

Vierailija
11/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seurustelet työssäkäyvän miehen kanssa ja oletat, että seurustelusuhde on synonyymi maksulliselle rakkaudelle?

Vierailija
12/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan enemmän kuin mieheni, ja totta kai maksan hänen kulujaan.

Vierailija
13/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustele jonkun opiskelijan kanssa, silloin voitte yhdessä miettiä, mihin rahat riittävät.

Vierailija
14/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka seurustelua.

Siinä joku toistenpuolestaloukkaantujamies suuttuu, kun vanhalta mieheltä viedään pois oikeus saada nuori ja timmi opiskelijaneitonen. Nuorten ei ikinä kannata sekaantua vanhojen matkaan.

Vierailija
15/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys on todella ikävä ja hankala piirre ihmisessä. Pihi rahoistaan, pihi rakkaudessa.

Ei tuo teidän tulevaisuutenne hyvältä kuulosta. Kuitenkin olisi aika normaalia, että avioliitossa eletään samaa elintasoa. En ymmärrä, miksi omaisuutta pitää niin kovasti suojella omalta rakkaaltaan.

Vierailija
16/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi kirjoitetaan yhteen (kantasanana on joku).

Vierailija
17/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa.

Etsi joko sellainen joka tienaa suunnilleen samoja määriä, tai sitten sellainen jonka mielestä parisuhteessa rahat on yhteisiä.

Itse etsin jälkimmäisen, ei haittaa "tuloero" kun kaikki menee yhteiseen pottiin.

Vierailija
18/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 3000-3500e netto ja avovaimo 1000-1700e. Vaimo maksaa 1/3 osan ja minä 2/3 osan yhteisistä menoista. Mielestäni tämä on reilua. Asumme helsingin kantakaupungissa velattomassa asunnossa. Asunto on minun ja itse olen tämän maksanut. Autoa emme omista, koska emme sitä tarvitse. Kesällä vuokraan auton muutamaksi viikoksi.

Vierailija
19/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan tätini neuvo oli, että kun seurustelukumppani olettaa sinun maksavan kulunsa, on aika lähteä ja lujaa. Rakastuneena ei välttämättä huomaa tulevansa vain hyväksikäytetyksi, ei tuollaisessa ihmissuhteessa ole kyse muusta kuin halusta hyötyä toisesta.

Vierailija
20/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan itse 4k ja mies 6k/kk. Hän maksaa kyselemättä, viimeksi piti hoitaa itse lennot lomakohteeseen edes ja oli siitäkin tunkemassa tilille osuuttaan. Nyt kun olin hetken ilman töitä, vaikka sainkin ansiosidonnaista niin hän maksoi enemmän. Kun hän jää eläkkeelle 7 vuoden sisään, se varmaan on mun vuoroni sitten maksaa enemmän. Parisuhde on parisuhde, ei yksilötalous. Yksilötalous asuu yksin.