Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit, jos ystäväsi kertoisi olleensa sinuun viimeiset 15 vuotta palavasti ihastunut?

Vierailija
08.01.2023 |

... ja että hän uskalsi kertoa minulle vasta nyt, kun olen itse eronnut?
Ja tämä ystäväsi olisi itse varattu, mutta kertoi että haluaa erota, ettei oikeasti rakasta puolisoaan?
Ja lisäksi olisit itsekin ollut jo vuosia aivan mielettömän ihastunut tähän ystävääsi?

Minulla on tällainen tilanne ja koska en halunnut astua kuvion kolmannen osapuolen varpaille, en kertonut omista tunteistani yhtään mitään.

Niin sekava ja ahdistava tilanne, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itsekin olet rakastunut, niin mitä vielä mietit?

Minulle on tapahtunut kaksi kertaa sama, mutta niin, että olen itse edelleen avioliitossa myös enkä pätkääkään kiinnostunut ko. miehestä romanttisessa mielessä. Se on hankala tilanne. 

Minusta tilanteesi on harvinaisen yksinkertainen, kokeilet millainen tuo mies on, tuleeko siitä mitään vai ei? Vai onko nainen paras ystäväsi?

Minua pelottaa, että kerron tunteistani, kiinnyn häneen liikaa ja lopulta hän päättää, ettei haluakaan erota. Yksi ystäväni oli tällaisessa tilanteessa pari vuotta ja kuvasi sitä traumaattiseksi. Pelkään, että joudun samanlaiseen välitilaan lillumaan. 

Ap 

Se selviää vain kokeilemalla. Jos mies on vain seksin perässä (eli huijaa sinua ihastumisestaan), niin mieti hänen käytöstään. Tunnistatko merkit, mistä voi tietää onko mies tosissaan?

Meneekö sinun seurassasi hiukan kipsiin? Muistaako kaiken mitä olet sanonut vuosienkin päästä, hyvinkin pienet asiat kuten sen mitä olet sanonut 10 vuotta sitten jostain biisistä tai vaatteesta? Ostaako sinulle lahjoja mielellään ja ne ovat selkeästi mietittyjä? Onko sinulle kaikessa mielin kielin?

Jos et ole ikinä huomannut mitään, niin voi olla, että mies on vain mulkku, ja tahtoo hyödyntää sinua sivusuhteessa. Anna hänen näyttää onko hän tosissaan ennen kun kerrot mitään. Tarkkaile tilannetta ja mieti hänen persoonaansa. Onko hän tasainen, luotettava ihminen muissa tekemisissään? Vai lyhytjänteinen, mukavia kaikille puhuva seuramies ja naisten mies? 

Eli käytä järkeäsi. Mutta ei se niin vakavaa ole, jos jotain menee pieleen.

Vierailija
22/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia asioita mennä sanomaan ja kaatamaan omaa vastuutaan omasta liitostaan ulkopuolisen päälle.

No siis tämä tässä onkin tosi inhottavaa. Jouduin tahtomattani ikävään välitilaan johon nimenomaan en halunnut.

Enkä tuollaisten sanojen jälkeen pysty enää "nollaamaan" tilannetta. Joku raja on ylitetty, en voi sille mitään että nyt ajattelen häntä jatkuvasti, kun tiedän että kiinnostus on vahvaa ja molemminpuolista. 

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, millaista ystävyyttä sinun ja miehen välillä on ollut? Oletteko jakaneet paljon henkilökohtaisia asioita? Siinä käy helposti niin, että molemmat rakastuvat. Siksi vältänkin elämässäni ystävyyssuhteita miesten kanssa.

Vierailija
24/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ystäväsi olisi itse varattu, mutta kertoi että haluaa erota, ettei oikeasti rakasta puolisoaan?

Niinhän ne aina väittää, kun seksiseuraa tahtovat :D

Vierailija
25/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mies varmisti AP:n tunnekoukkuun kertomalla tunteistaan. Tuo on tunteiden manipulointia ja siksi tuollaisia asioita ei pidä mennä kertomaan. Kyse ei ole aidosta rakkaudesta, vaan siitä, että mies on tietoisesti ottanut AP:n valtaansa. Suosittelen irrottautumaan tuosta. Tuolla ystävyydellä ei ole sinulle enää mitään annettavaa.

Vierailija
26/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos et rakasta puolisoasi? 

Olen itse sinkku. Tämä toinen on siis varattu mutta rakkaudettomassa liitossa. Hyvä kysymys on, että miksi hän vielä on siinä suhteessa. Mutta se taas ei ole minun asiani. 

Ap 

Hah :D Sinä et toisten tunteista voi tietää. Eiköhän tuossa mies vain halua hetken hupia epätoivoisesta "ystävästään". Ei se vaimoaan ole sinun takiasi jättämässä. Klassinen kuvio. 

Voi olla että ole väärässä, tai sitten voi olla että olet oikeassa.. Ja siksi minua epäilyttää tämä homma ihan tosi paljon.

Onko kyse hetken huumasta, jossa sitten uskotellaan ja ehkä jopa itse uskotaan, että kyse on tosirakkaudesta, kun omassa suhteessa on tyhjiö, jonka haluaa täyttää?

Jokainen, joka on joka tällaisessa kuviossa minun roolissani, haluaa uskotella, että kyllä TÄMÄ mies on juuri sellainen, joka puhuu totta, ja kyllä tämä MEIDÄN juttu on aitoa rakkautta, ja kohta hän rientää valkealla ratsullaan luokseni ja meillä on auvoisa tulevaisuus. Ja näinhän se ei mene. 

Tiedän kokemuksesta, että eroaminen on pirun vaikeaa. Tunteet joita siinä nousee pintaan yllättää raakuudellaan silloinkin, kun päätyy lopulta siihen että ero oli oikea ratkaisu. Siksi en kovin herkästi sekaannu tällaiseen. 

Ap 

Vierailija
27/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuvio on tämä:

Varattu mies haluaa suhteen nuoremman naisen kanssa ja valehtelee surutta olevansa ihastunut, jotta saa tämän (naiivin) nuoremman naisen koukkuun. Ei ole mitään aietta jättää vaimoaan, mutta vakuuttelemalla eron olevan vain ajan kysymys saa neitosen avaamaan haaransa. Tarpeeksi, kun on tarpeita tyydytetty, neito jää kuin nalli kalliolle ja tulee av:lle itkemään, kun tuli vedätetyksi. 

Vierailija
28/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sinkku. Tämä toinen on siis varattu mutta rakkaudettomassa liitossa. Hyvä kysymys on, että miksi hän vielä on siinä suhteessa. Mutta se taas ei ole minun asiani. 

Ap 

Hah :D Sinä et toisten tunteista voi tietää. Eiköhän tuossa mies vain halua hetken hupia epätoivoisesta "ystävästään". Ei se vaimoaan ole sinun takiasi jättämässä. Klassinen kuvio. 

Voi olla että ole väärässä, tai sitten voi olla että olet oikeassa.. Ja siksi minua epäilyttää tämä homma ihan tosi paljon.

Onko kyse hetken huumasta, jossa sitten uskotellaan ja ehkä jopa itse uskotaan, että kyse on tosirakkaudesta, kun omassa suhteessa on tyhjiö, jonka haluaa täyttää?

Jokainen, joka on joka tällaisessa kuviossa minun roolissani, haluaa uskotella, että kyllä TÄMÄ mies on juuri sellainen, joka puhuu totta, ja kyllä tämä MEIDÄN juttu on aitoa rakkautta, ja kohta hän rientää valkealla ratsullaan luokseni ja meillä on auvoisa tulevaisuus. Ja näinhän se ei mene. 

Tiedän kokemuksesta, että eroaminen on pirun vaikeaa. Tunteet joita siinä nousee pintaan yllättää raakuudellaan silloinkin, kun päätyy lopulta siihen että ero oli oikea ratkaisu. Siksi en kovin herkästi sekaannu tällaiseen. 

Ap 

Mies, joka on tosissaan, eroaa ensin ja rupeaa vasta sitten virittelemään uutta. Älä ole lapsellinen. 

Vierailija
29/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tapahtunut kaksi kertaa sama, mutta niin, että olen itse edelleen avioliitossa myös enkä pätkääkään kiinnostunut ko. miehestä romanttisessa mielessä. Se on hankala tilanne. 

Minusta tilanteesi on harvinaisen yksinkertainen, kokeilet millainen tuo mies on, tuleeko siitä mitään vai ei? Vai onko nainen paras ystäväsi?

Minua pelottaa, että kerron tunteistani, kiinnyn häneen liikaa ja lopulta hän päättää, ettei haluakaan erota. Yksi ystäväni oli tällaisessa tilanteessa pari vuotta ja kuvasi sitä traumaattiseksi. Pelkään, että joudun samanlaiseen välitilaan lillumaan. 

Ap 

Se selviää vain kokeilemalla. Jos mies on vain seksin perässä (eli huijaa sinua ihastumisestaan), niin mieti hänen käytöstään. Tunnistatko merkit, mistä voi tietää onko mies tosissaan?

Meneekö sinun seurassasi hiukan kipsiin? Muistaako kaiken mitä olet sanonut vuosienkin päästä, hyvinkin pienet asiat kuten sen mitä olet sanonut 10 vuotta sitten jostain biisistä tai vaatteesta? Ostaako sinulle lahjoja mielellään ja ne ovat selkeästi mietittyjä? Onko sinulle kaikessa mielin kielin?

Jos et ole ikinä huomannut mitään, niin voi olla, että mies on vain mulkku, ja tahtoo hyödyntää sinua sivusuhteessa. Anna hänen näyttää onko hän tosissaan ennen kun kerrot mitään. Tarkkaile tilannetta ja mieti hänen persoonaansa. Onko hän tasainen, luotettava ihminen muissa tekemisissään? Vai lyhytjänteinen, mukavia kaikille puhuva seuramies ja naisten mies? 

Eli käytä järkeäsi. Mutta ei se niin vakavaa ole, jos jotain menee pieleen.

Hän muistaa minusta paljon yksityiskohtia ensitapaamisestamme alkaen. Olin hämmentynyt kun hän kertoi siitä, sillä itse en sitä enää muistanut. Hän on nähnyt minut rönttöisenä ilman meikkiä, itkemässä silmät päästäni, en ole koskaan esittänyt hänelle muuta kuin olen. Hän on rauhallinen ja vakaa. Hän ei ole koskaan ylittänyt rajaa kanssani. Mutta olen aina nähnyt miten hyvin hän viihtyy seurassani, ja minä hänen. Hän pyyteli miljoona kertaa anteeksi, että meni kertomaan tunteistaan. Sanotaanko, että jälkikäteen ajateltuna minä rohkaisin häntä tahtomattani omalla elekielelläni, koska no, olen kiinnostunut. Mutta silti hän oli se joka ylitti rajan avaamalla suunsa.

Ap 

Vierailija
30/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Mies, joka on tosissaan, eroaa ensin ja rupeaa vasta sitten virittelemään uutta. Älä ole lapsellinen. 

En ole lapsellinen. Hän teki väärin, kun kertoi tunteistaan. Näen sen taakse ja näen, että tämä kuvio on ihan valtava riski. 

Ap 

Vierailija
31/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet toiminut. Jos hän on kiinnostunut vielä puolen vuoden päästä omasta erostaan, niin voit katsoa, mitä tuosta tulee.

Nyt on kuitenkin selvää, että jäädytät välinne ystävinä, etkä anna hänelle mitään lupauksia.

Vierailija
32/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

En ole lapsellinen. Hän teki väärin, kun kertoi tunteistaan. Näen sen taakse ja näen, että tämä kuvio on ihan valtava riski. 

Ap 

Olet hyvinkin lapsellinen, kun selkeästi elättelet jotain kuvitelmia asioista, joita ei tule tapahtumaan, koska elämä ei ole elokuvaa. 

Vierailija
33/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies varmisti AP:n tunnekoukkuun kertomalla tunteistaan. Tuo on tunteiden manipulointia ja siksi tuollaisia asioita ei pidä mennä kertomaan. Kyse ei ole aidosta rakkaudesta, vaan siitä, että mies on tietoisesti ottanut AP:n valtaansa. Suosittelen irrottautumaan tuosta. Tuolla ystävyydellä ei ole sinulle enää mitään annettavaa.

Tuosta olen samaa mieltä, että hän varmisti tunnekoukun kertomalla tunteistaan. Se taas, oliko se tahallista manipulointia vai ei, sen näyttää aika. Tunnen hänet todella hyvin, olemme olleet tosi läheisiä pitkään, ja uskon että hänen tunteensa ovat aitoja ja pitkäaikaisia, kuten hän sanoi. 

Silti olen itsekin sen kannalla, että minun kannattaa irrottautua tästä eikä lähteä ruokkimaan tätä enempää. Emme voi enää palata vanhaan, valitettavasti.

Ap 

Vierailija
34/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Sano että olet valmis kokeilemaan heti kun hänen eronsa on selvä. Kyllähän siihen se minimi puoli vuotta menee ennen kuin avioero on virallinen. Sitten vasta.

Vierailija
35/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Ap 

Olet hyvinkin lapsellinen, kun selkeästi elättelet jotain kuvitelmia asioista, joita ei tule tapahtumaan, koska elämä ei ole elokuvaa. 

Mähän nimenomaan sanoin, että tiedän, ettei se mene todellisuudessa niin, että *MINÄ olen hänen tosirakkautensa ja hän valitsee MINUT ja ME kaksi kuulumme yhteen*.

Todennäköisesti käy niin, että hän ei eroa nykyisestään. On mahdollista, että hän eroaa, mutta klassinen kuvio on juuri se, että hetken huumassa on uskoteltu jotain ja sitten tullaan katumapäälle ja jätetään se toinen roikkumaan. 

Aloitin tämän keskustelun vain siksi, että en tiedä mitä pitäisi tehdä, koska tämä tilanne on tuskallinen henkisesti. Viimeinen vaihoehto kaikista on se, että sekaantuisin varattuun. Sitä en tee. Siksi pidin suuni visusti supussa. 

Ap 

Vierailija
36/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi ihmeessä olet pitänyt varattuun mieheen tuollaista ystävyyttä, jossa puhutaan henkeviä ja henkilökohtaisia, itketään yms? Lopputulos on erittäin arvattava. Noin ne tunteet syttyvät kun niitä oikein lietsotaan. Ihan itse aiheutettu tilanne. Mikään avioliitto ei kestä noin intiimiä ja tunnepitoista ystävyyttä vastakkaista sukupuolta olevaan viehättävään ystävään. Siksi on syytä pitää tiettyjä rajoja.

Vierailija
37/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Ap 

Mähän nimenomaan sanoin, että tiedän, ettei se mene todellisuudessa niin, että *MINÄ olen hänen tosirakkautensa ja hän valitsee MINUT ja ME kaksi kuulumme yhteen*.

Todennäköisesti käy niin, että hän ei eroa nykyisestään. On mahdollista, että hän eroaa, mutta klassinen kuvio on juuri se, että hetken huumassa on uskoteltu jotain ja sitten tullaan katumapäälle ja jätetään se toinen roikkumaan. 

Aloitin tämän keskustelun vain siksi, että en tiedä mitä pitäisi tehdä, koska tämä tilanne on tuskallinen henkisesti. Viimeinen vaihoehto kaikista on se, että sekaantuisin varattuun. Sitä en tee. Siksi pidin suuni visusti supussa. 

Ap 

Saathan sinä sanoa, mitä tahansa. Mutta todellisuudessa uskot satuun, vaikka yritätkin kiistää että uskoisit. Mitä enemmän vakuuttelet, ettet usko, sitä varmemmin paistaa läpi, että todellakin uskot. 

Vierailija
38/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta suhde syntyy, jos te molemmat sitä haluatte, mutta onko se oikein? Siis se, että olette vuosikausia tietoisesti lietsomeet tunteita ja suhdetta välillenne ja miehen avioliitto on kuollut. Oletko ylpeä itsestäsi?

Vierailija
39/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuvio on tämä:

Varattu mies haluaa suhteen nuoremman naisen kanssa ja valehtelee surutta olevansa ihastunut, jotta saa tämän (naiivin) nuoremman naisen koukkuun. Ei ole mitään aietta jättää vaimoaan, mutta vakuuttelemalla eron olevan vain ajan kysymys saa neitosen avaamaan haaransa. Tarpeeksi, kun on tarpeita tyydytetty, neito jää kuin nalli kalliolle ja tulee av:lle itkemään, kun tuli vedätetyksi. 

hauskaa, täällä oletetaan kaikenlaista: ensinnäkin, kaikki olettaa heti että ap on nainen ja tunteiden tunnustaja mies? onko näin? 

ja mies haluaa vain seksiä ja valehtelee. voi olla, mutta kyllä näitä kuvioita on, että on väärän ihmisen kanssa ja rakastuu toiseen. valitettavasti. mielestäni ihan yhtä toksinen on tuo oletus, että joo klassinen kusipää manipuloija mies. 

minä olen nainen ja rakastuin toiseen olelssani vielä varattu. olin mennyt 20-vuotiaana naimisiin, aivan väärän ihmisen kanssa. sitten rakastuin. nykyisen kanssa olen ollut kohta 17 vuotta. kyllä näitäkin tapahtuu. tunteet ei nimittäin katso kelloa. 

hyvän ja moraalittoman ihmisen erottaa tässä tilanteessa se, mitä he näillä tunteillaan tekevät ja lähtevätkö sekoilemaan limittäin ja loukkaavat toisiaan. vai hoitavatko asiat siististi ja rehellisesti, kaikkien tunteita kunnioittaen. 

Vierailija
40/116 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää olla jännänainen. Tietoisesti leikkinyt tulella ja nyt tulikin pupu pöksyyn, kun pitäisi ottaa seuraava askel ja avata jalat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan