Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat
Otsikko provokatiivinen, sori siitä.
En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet
- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.
Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?
-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta
Kommentit (1217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kerro deitille että olen koodaaja vaan sanon että olen liikkeenjohdon konsultti. No sehän on itse asiassa työnantajani päätoimiala
Harmi vaan että totuus paljastuu kun deitti käy stalkkaamassa linkedin profiilin :-/
Mikä siinä koodariudessa sitten on niin kamalaa? Oletko kysynyt? En osaa naisena varoa koodareita :D Enemmän vastenmieliseltä titteliltä tuntuu liikkeenjohdon konsultti.
Moni ajattelee että koodari on sellainen autistinen hiljainen nörtti jonka ajatukset pyörivät vain tietokoneiden sisuksissa.
Vaikka nykypäivänä koodari on erittäin sosiaalinen ammatti missä on paljon kokouksia ja yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa.
:D Ehkä oma ennakkoluulottomuuteni johtuu juuri siitä, että olen työskennellyt vuosia mm. koodareiden kanssa (myös lakimiesten ja kauppatieteilijöiden kanssa). Koodarit ovat yleisesti ottaen taviksemman oloisia.
Mä olen KTM-nainen, työskennellyt IT-alalla ja koodarit on fiksua porukkaa, heissä on toki sitäkin koulukuntaa, ketkä mieluummin ei puhu ihmisille, mutta sitten on myös niitä asiakasrajapinnassa toimivia teknisiä arkkitehtejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan fiksua seuraa parisuhteeseen - jollaista yleensä olen kokenut vain korkeakoulutettujen kanssa. Haluan jakaa elämäni miehen kanssa, jolle ei tarvi selittää auki mitä freudilainen tarkoittaa ja joka osaa käyttäytyä väliajalla ja lämpiössä jne. Toisekseen jokainen koulutetusta tausta tuleva tietää, että perhe- ja ystäväpiirissä herättäisi hilpeyttä, jos koulutettu nainen viihtyy vähän, jos lainkaan koulutetun miehen kanssa.
Ap
Mä olen sinkku, koulutettu kolmekymppinen mies Helsingistä, joka olisi valmis perustamaan perheen jos se oikea löytyy. Noh, rahaa mun alalla ei liikaa liiku vaikka en persaukinen olekaan.
Ihan vaan jo näiden juttujen perusteella tulee ihan selväksi, että esimerkiksi meillä ei olisi yhtikäs mitään yhteistä. Etsit ilmeisesti jotain älykköä, mutta haluat sellaisen vain pinnallisista syistä, esiteltäväksi. Itse et ole tällaisen miehen mielestä niin kiinnostava kuin kuvittelet. Et kykenisi käymään esimerkiksi vaikka siitä psykoanalyysistä keskustelua, joka sellaista miestä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset kumppania? Ihan oikeasti. Nauti hyvästä taloudellisesta tilanteesta ja mukavasta elämästä.
En ajatellut avata aiempia deittejä, mutta ne ei mitään menestyksiä olleet. Puuduttavia päivällisiä, joilla juttu ei luista, raskasta kysellä koko ajan jotakin mieheltä, joka vastaa yksitavuisia vastauksia
Parikymppisenä oli kiva käydä tyttöporukalla useana iltana viikossa ulkona, mutta nyt siinä porukassa suurella osalla on tyttöporukan asemesta illat aikaa miehelle, parisuhde-elämälle jne. Ikävää iltoja on yksin viettää, vaikka silloin tällöin näkee kavereita.
Ap
Aloittaja on oikeassa. Itse tyydyin AMKin käyneeseen, tulotaso puolet omastani. Hänellä ei omaisuutta, minulla oma asunto, auto, ei opintolainaa ollut aikoihin jne. Kaverini otti eronneen miehen, jolla jo kolme lasta edellisestä liitosta eikä halua enempää. Yksi kaveri ollut sinkku jo 10v ja lapsentekoikä mennyt ohi. Onnellisessa tasavertaisessa suhteessa olevat kaverit ovat pariutuneet opiskeluaikana jo. Ei ihan tuulesta temmattu aloituksen väite.
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin AP:n välistä. Ihan siitä syystä kun mainostaa itseään. Tasokkaan naisen ei tarvitse kirjoitella millekään keskustelupalstalle ja valittaa sitä että kun ei löydä mistään itselleen sopivaa seuraa.
Paistaa lähinnä epätoivo läpi, ja samalla myös tyrkky. Ei jatkoon.
M50
Höpsistä, kunhan leviää hiukan turhautumistaan, kun ei saa toivomaansa. Mahtuuhan tänne purkautumisia, ja keskustelu sujuu vähintään kohtalaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset kumppania? Ihan oikeasti. Nauti hyvästä taloudellisesta tilanteesta ja mukavasta elämästä.
En ajatellut avata aiempia deittejä, mutta ne ei mitään menestyksiä olleet. Puuduttavia päivällisiä, joilla juttu ei luista, raskasta kysellä koko ajan jotakin mieheltä, joka vastaa yksitavuisia vastauksia
Parikymppisenä oli kiva käydä tyttöporukalla useana iltana viikossa ulkona, mutta nyt siinä porukassa suurella osalla on tyttöporukan asemesta illat aikaa miehelle, parisuhde-elämälle jne. Ikävää iltoja on yksin viettää, vaikka silloin tällöin näkee kavereita.
Ap
Kunhan tosissaan itse haluat sitä.
Minä menin sen virran mukana ja perustin perheen. Jos minulla olisi rahaa, eläisin mieluusti itsenäistä elämää.
Mutta sinä et ole minä. Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kerro deitille että olen koodaaja vaan sanon että olen liikkeenjohdon konsultti. No sehän on itse asiassa työnantajani päätoimiala
Harmi vaan että totuus paljastuu kun deitti käy stalkkaamassa linkedin profiilin :-/
Vieläkin, ei se ammatti tai koulutus....
Tavallaan joo, mutta koodarin ammatti vaan on monelle naiselle automaattinen turn off.
Varmaan jotain sellaisia naisia jotka ei ehkä koodarinkaan listalla ihan kärkipäätä olisi eli sikäli aika yhdentekeväää.
Selailin suurimman osan ketjusta. En huomannut, että vastaan olisi tullut se ilmeisin selitys: "huippumies" on erilainen kuin "huippunainen".
Huippumies on koulutettu, hyvätuloinen, kunnianhimoinen, menestynyt, sosiaalinen, pitkä, tumma, komea, oikean ikäinen ja mitä nyt vielä. Huippunainen on nuori, kaunis ja lapseton. Hyvin harva mies on kiinnostunut pätkääkään naisen koulutuksesta tai urasta.
Meillä on söpöjä kovapalkkaisia nörttejä töissä sekä asiakasrajapinnassa työskenteleviä puheliaampia miehiä. Aikalailla varattuja. Vaimot ja lapset ja talot löytyy jo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisiko aika kehittää pehmeämpiä arvoja, jospa niin maailma avartuisi?
Jos olet hyvätuloinen ja kaunis, niin parisuhdetilanne on kumminkin hankala...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo, mutta koodarin ammatti vaan on monelle naiselle automaattinen turn off.
Mä luulen, että toi on muuttunut. Koodaus on normalisoitunut. Ennen koodarit olivat vain sellaisia tosinörttejä, mutta nykyään se on ihan tavaomainen alavalinta kelle vaan. Myös koodareiden palkat on olleet esillä ja hyvä työllisyystilanne tiedossa, eli siinä voi olla positiiviakin piirteitä kumppaninvalintaa ajatellen.
Mitä sitten mahdatte koodarilla tarkoittaa, koskaan en ole kumminkaan nähnyt hyvää ohjelmoijaa, joka olisi normi-ihmisten kirjoissa.
Varmaan kovinkaan montaa ei kiinnosta mitä joku itsemurhayksiöstään paasaava anonyymi joka-alan asiantuntija on nähnyt tai jättänyt näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se on harmi, mutta luonnon laki, että opiskeluajan kaveriporukat hajoaa. Perheen perustaminen ja muutot eri puolille tekee sen. Ja niin sen kuuluu mennä
Anssi Kela sen sanoitti...:
ennen meni tunteja jutellen / oli kiva nähdä / muuta osaa sanoa en (tai jotenkin noin)
Vierailija kirjoitti:
Selailin suurimman osan ketjusta. En huomannut, että vastaan olisi tullut se ilmeisin selitys: "huippumies" on erilainen kuin "huippunainen".
Huippumies on koulutettu, hyvätuloinen, kunnianhimoinen, menestynyt, sosiaalinen, pitkä, tumma, komea, oikean ikäinen ja mitä nyt vielä. Huippunainen on nuori, kaunis ja lapseton. Hyvin harva mies on kiinnostunut pätkääkään naisen koulutuksesta tai urasta.
Noin ei mene yleinen terminologia, vaikka asiassa oletkin oikeassa suunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Susta paistaa narsismi läpi niin kauas että ei ihme jos ei deitit syty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että toi on muuttunut. Koodaus on normalisoitunut. Ennen koodarit olivat vain sellaisia tosinörttejä, mutta nykyään se on ihan tavaomainen alavalinta kelle vaan. Myös koodareiden palkat on olleet esillä ja hyvä työllisyystilanne tiedossa, eli siinä voi olla positiiviakin piirteitä kumppaninvalintaa ajatellen.
Mitä sitten mahdatte koodarilla tarkoittaa, koskaan en ole kumminkaan nähnyt hyvää ohjelmoijaa, joka olisi normi-ihmisten kirjoissa.
Varmaan kovinkaan montaa ei kiinnosta mitä joku itsemurhayksiöstään paasaava anonyymi joka-alan asiantuntija on nähnyt tai jättänyt näkemättä.
Kuinka arvasitkaan, että tosiaan tiedän ihan kaikesta ihan kaiken :)
Naisen taso määritellään ulkonäöllä eikä koulutuksella,heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Susta paistaa narsismi läpi niin kauas että ei ihme jos ei deitit syty.
Aika kauan menikin ennenkuin tuo diagnoosikortti heitettiin peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisten naisten kanssa juristimiehet yleensä ovat?
Olen tuolla aiemmin kommentoinut ap:n kollega; ap:n vihjehän oli nimimerkki "signumsi201", joka perinteisessä, luultavasti myös ap:n opiskeluaikana käytetyssä Suomen laki I -kirjassa viittasi avioliittolakiin.
Asiaan: Monet kollegat ja opiskeluaikaiset kaverit ovat samoissa suhteissa, joita löysivät opiskeluaikana. Paljon toisia juristeja, jonkun verran lääkäreitä (nuorena oli jopa lääkiksen ja oikiksen yhteisbileitä - tunnetusti hyviä paikkoja löytää tyttö-/poikaystävä) ja joitakin DI:jä. Tietystä muitakin koulutuksia, nämä subjektiivisessa "minä, kollegat ja kaverit" -otannassa yleisimpiä. Kaikki ei pysyneet yhdessä, eronneet, osa useampaankin kertaan, mutta enin osa taitaa jatkaa saman kanssa kuin aloitti parikymppisenä.
Monilla puolisot varsin miellyttäviä ihmisiä ja aika tasaisen harmaan tylsähköä menoa.
Pehmeiden humanistien mielestä juristit ja lääketieteilijät eivät ole välttämättä kovinkaan miellyttäviä ihmisiä laskelmoivine arvomaailmoineen. Minä itse en ikinä voisi seurustella kovin laskelmoivan naisen kanssa, jos kokisin hänen arvomaailmansa pinnalliseksi tai materialistiseksi.
M
Itse en jaksaisi miestä joka perustaa maailmankuvansa pelkille leffoista opituille stereotypioille.
:D Ehkä oma ennakkoluulottomuuteni johtuu juuri siitä, että olen työskennellyt vuosia mm. koodareiden kanssa (myös lakimiesten ja kauppatieteilijöiden kanssa). Koodarit ovat yleisesti ottaen taviksemman oloisia.