Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat
Otsikko provokatiivinen, sori siitä.
En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet
- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.
Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?
-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta
Kommentit (1217)
OnlyFansissa on paljon laatumiehiä.
Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.
T. M34, 100k e+ /v. maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisten naisten kanssa juristimiehet yleensä ovat?
Olen tuolla aiemmin kommentoinut ap:n kollega; ap:n vihjehän oli nimimerkki "signumsi201", joka perinteisessä, luultavasti myös ap:n opiskeluaikana käytetyssä Suomen laki I -kirjassa viittasi avioliittolakiin.
Asiaan: Monet kollegat ja opiskeluaikaiset kaverit ovat samoissa suhteissa, joita löysivät opiskeluaikana. Paljon toisia juristeja, jonkun verran lääkäreitä (nuorena oli jopa lääkiksen ja oikiksen yhteisbileitä - tunnetusti hyviä paikkoja löytää tyttö-/poikaystävä) ja joitakin DI:jä. Tietystä muitakin koulutuksia, nämä subjektiivisessa "minä, kollegat ja kaverit" -otannassa yleisimpiä. Kaikki ei pysyneet yhdessä, eronneet, osa useampaankin kertaan, mutta enin osa taitaa jatkaa saman kanssa kuin aloitti parikymppisenä.
Monilla puolisot varsin miellyttäviä ihmisiä ja aika tasaisen harmaan tylsähköä menoa.
Pehmeiden humanistien mielestä juristit ja lääketieteilijät eivät ole välttämättä kovinkaan miellyttäviä ihmisiä laskelmoivine arvomaailmoineen. Minä itse en ikinä voisi seurustella kovin laskelmoivan naisen kanssa, jos kokisin hänen arvomaailmansa pinnalliseksi tai materialistiseksi.
MItse en jaksaisi miestä joka perustaa maailmankuvansa pelkille leffoista opituille stereotypioille.
hihihi - tämä mun täytyy kertoa exälle
-sama
Vierailija kirjoitti:
Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.
Lauantai.illan larppaushan se ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset kumppania? Ihan oikeasti. Nauti hyvästä taloudellisesta tilanteesta ja mukavasta elämästä.
En ajatellut avata aiempia deittejä, mutta ne ei mitään menestyksiä olleet. Puuduttavia päivällisiä, joilla juttu ei luista, raskasta kysellä koko ajan jotakin mieheltä, joka vastaa yksitavuisia vastauksia
Parikymppisenä oli kiva käydä tyttöporukalla useana iltana viikossa ulkona, mutta nyt siinä porukassa suurella osalla on tyttöporukan asemesta illat aikaa miehelle, parisuhde-elämälle jne. Ikävää iltoja on yksin viettää, vaikka silloin tällöin näkee kavereita.
Ap
Susta paistaa narsismi läpi niin kauas että ei ihme jos ei deitit syty.
Aika kauan menikin ennenkuin tuo diagnoosikortti heitettiin peliin.
No kyllähän luotettavan diagnoosin tekemiseen vaaditaan enemmänkin kuin pelkkä avausviesti.
etäajatustenlukua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuolla aiemmin kommentoinut ap:n kollega; ap:n vihjehän oli nimimerkki "signumsi201", joka perinteisessä, luultavasti myös ap:n opiskeluaikana käytetyssä Suomen laki I -kirjassa viittasi avioliittolakiin.
Asiaan: Monet kollegat ja opiskeluaikaiset kaverit ovat samoissa suhteissa, joita löysivät opiskeluaikana. Paljon toisia juristeja, jonkun verran lääkäreitä (nuorena oli jopa lääkiksen ja oikiksen yhteisbileitä - tunnetusti hyviä paikkoja löytää tyttö-/poikaystävä) ja joitakin DI:jä. Tietystä muitakin koulutuksia, nämä subjektiivisessa "minä, kollegat ja kaverit" -otannassa yleisimpiä. Kaikki ei pysyneet yhdessä, eronneet, osa useampaankin kertaan, mutta enin osa taitaa jatkaa saman kanssa kuin aloitti parikymppisenä.
Monilla puolisot varsin miellyttäviä ihmisiä ja aika tasaisen harmaan tylsähköä menoa.
Pehmeiden humanistien mielestä juristit ja lääketieteilijät eivät ole välttämättä kovinkaan miellyttäviä ihmisiä laskelmoivine arvomaailmoineen. Minä itse en ikinä voisi seurustella kovin laskelmoivan naisen kanssa, jos kokisin hänen arvomaailmansa pinnalliseksi tai materialistiseksi.
MItse en jaksaisi miestä joka perustaa maailmankuvansa pelkille leffoista opituille stereotypioille.
-sama
Mielikuvitusexäsi (juristilääkäri siis ilmeisesti?) = kaikki juristit ja lääkärit, vai? Hihihi....
Vierailija kirjoitti:
hys-hys, ei saa sanoa noin totuuksia, se on naisvihaa ja kohta tämä ketju poistuukin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että en itse ole havainnut samaa. Vaikka trolliltahan tää kyllä haiskahtaakin, mutta voihan sitä aiheesta keskustella ihan keskustelun ilosta :)
Deittaillessa kävin kyllä myös ei-akateemisesti koulutettujen kanssa treffeillä, sillä monet uskomattoman mielenkiintoiset, älykkäät ja hienot ihmiset ovat myös ei-korkeakoulutettuja (shocking, vai mitä?). Deittipooliin mahtui yliopistokoulutetuista eri alojen tutkijoita, lääkäreitä, arkkitehtejä, dippainssejä jne. Yksi oli rasittava tyyppi, sillä hänellä oli joku aivan outo random-säätö jonkin naisen kanssa, mutta ainakin hän toi sen jollain tapaa sivumennen ilmi. Muuten nämä miehet vaikuttivat musta mukavilta ja tavallisilta, siis eivät miltään pelimiehiltä (ja muutamaan tutustuin paremmin myöhemminkin joten tiedän sen myös pitävän paikkansa). Lopulta löysin puolisokseni DI:n. En ole mikään erityisen kaunis vaan "ihan tavallisen" suomalaisen naisen näköinen, vähän pyöreäkin. Mutta pidän itseäni aitona ja empaattisena ihmisenä ja käytän älyäni muuhunkin kuin rahan tahkoamiseen. Se tuntui vetoavan moniin miehiin tosi vahvasti ja moni jopa kehui, että vaikutan virkistävän avarakatseiselta ja lämminsydämiseltä ihmiseltä, jonka kanssa on helppo olla. Joten jos tuntuu, että tarjonta on jatkuvasti huonoa, voisi ehkä olla paikallaan miettiä mikä on näiden huonojen kokemusten yhteinen nimittäjä ja alkaa ratkoa ongelmaa siitä.
Kuinka monen kanssa tapasit ennen kuin tuo puoliso löytyi? Vaikuttaa tosi työläältä, jos kymmenien kanssa pitäisi tutustua ja huhhuh.
t. tinderiin menoa harkitseva eronnut KTM-nainen
En käyttänyt Tinderiä. Kokeilin, ja se oli rasittavaa. Jotain 2 viikkoa taisin sitä jaksaa, ihmisiltä tuntuu katoavan siinä sovelluksessa käytöstavat. Yhden ihanan ystävän ehdin kyllä lyhyen Tinder-urani aikana löytää. Muuten käytin Okcupidia. Ei ihan täydellinen sekään. Siellä on tosi paljon vähän... miten sen sanoisi, alakulttuurihenkistä poppoota. On polyamoristeja, aktivistihenkisiä ihmisiä yms. (toki saa asetuksilla pois) että en tiedä, löytyykö sieltä sopivaa seuraa ihan kaiken tyylisille, mutta kokeilla kannattaa. Sivuston vahvuus on, että monilla on tosi hyvin laaditut profiilit ja paljon profiilitekstiä, joten jo ihan profiilin perusteella on superpaljon helpompaa tietää, kenen kanssa mielenkiinnonkohteet mätsää ja kenen kanssa jutteluun kannattaa käyttää aikaa.
Okcupidia käytin n. 1,5 vuotta ennen puolisoni löytymistä ja kävin kyllä välillä aika paljon treffeillä mutta se oli kyllä enemmän oma valintani siksi, että olen niin kiinnostunut erilaisista ihmisistä ja ihmisiin tutustumisesta ja siitä treffeillä käymisestä tuli mulle vähän kuin harrastus :'D Mutta koen kyllä saaneeni myös, monet deittailemistani miehistä jäi ainakin joksikin aikaa kaveriksi ja pääsääntöisesti oli oikeasti tosi kivaa ja mielenkiintoista.
Kannattaa kyllä kokeilla. Tärkeintä on se kliseinen avoin mieli.
- se jolta kysyit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-samaMielikuvitusexäsi (juristilääkäri siis ilmeisesti?) = kaikki juristit ja lääkärit, vai? Hihihi....
ei kun toi mun leffojenkatselu :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tuli. Nyt voimme päättää koko keskustelun, ja jättää aloittajan tekemään tykönään uudenlaisen suunnitelman pariutumiselleen tämän uuden informaation voimin.
Vierailija kirjoitti:
Nro 21, yhdyn mainitsemaasi. Nimenomaan yhden yön juttuja yms. kyllä riittäisi, mutta laadukasta miestä parisuhteeseen ei löydy millään. Tuntuu välillä, että "karkoitan" osan miehistä pois olemuksella (olenko liian koulutettu, liian hyvät tulot tms., en tiedä sitten).
Ammattia koskeviin arvailuihin en kommentoi; tämä ei ole puolto eikä kielto.
Ap
Tuskin olet liian koulutettu. Yksi tuttavanainen oli pitkään sinkku, hyvätuloinen KTM Helsingin keskustasta eli aika samat setit kuin sinulla.
Selitti itse, että ehkä miehet pitää häntä liian "pelottavana" koska on niin kouluttautunut ja hyvätuloinen, mutta eihän sitä viitsinyt sanoa, että ei ole siitä varmasti kyse, vaan yrität liian komeita. Hän on sellainen ihan nätti naapurintyttö, mutta ihastui aina komistuksiin joiden vaimot on laihoja ja kauniita. Löysi kyllä sitten lopulta lähempänä neljääkymppiä kaltaisensa, eli ihan söpön naapurinpojan, jonka kanssa elää nykyään onnellisesti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tuli. Nyt voimme päättää koko keskustelun, ja jättää aloittajan tekemään tykönään uudenlaisen suunnitelman pariutumiselleen tämän uuden informaation voimin.
Hyvää yötä teille kaikilta, ja ap:lle minulta miehinen jaxuhali, kaikesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin AP:n välistä. Ihan siitä syystä kun mainostaa itseään. Tasokkaan naisen ei tarvitse kirjoitella millekään keskustelupalstalle ja valittaa sitä että kun ei löydä mistään itselleen sopivaa seuraa.
Paistaa lähinnä epätoivo läpi, ja samalla myös tyrkky. Ei jatkoon.
M50
Ap on alle 30-vuotias. Ihan varmasti hän myös jättäisi sinut välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko hyvätuloinen, koulutettu ja seksuaalisesti täysin kokematon mies?
m28
Joku tuossa kuvauksessasi ei täsmää...
Ei naiset aloitteita tee.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähtee ihan mun subjektiivinen mutuilu, mutta tunnen melko paljon varsinkin KTM ja DI-porukkaa, jonkin verran oikislaisia. Lähes kaikilla on kumppani, jolla on myös KTM, DI, oikis tai lääkis -tutkinto, tai sitten joku pienempi pääaine, jolla kuitenkin voi päästä hyvillekin palkoille, tyyliin viestintä tms. Ja kaikki eivät todellakaan ole tutustuneet opiskeluaikoina, että myös ne n. 40-vuotiaana pariutuneet ovat pariutuneet suurin piirtein samalla tulo- ja koulutustasolla olevan kanssa.
Ihan pari tiedän, ja nekin nimen omaan koulutettuja naisia, joiden kumppani on matalammin koulutettu. Koulutetuista miehistä, joilla matalammin koulutettu vaimo, en keksi omasta sukupolvestani ketään (vanhemmista kyllä).
Vierailija kirjoitti:
Olen m47, akateeminen ja hyvätuloinen (kai, no listoilla olen ollut vuosia jo), tykkään työstäni. Fiksuksikin sanovat, osaan jutella aiheesta kuin aiheesta, seuraan maailmantapahtumia, en ole minnekään suuntaa kovin äänekäs tai äärimielipiteinen. Osaan kohdella naisia, en pyöritä useita naisia yhtäaikaa ja haluan sitoutua vakavasti. Takana yksi pitkä suhde (20v), lapset aikuisia.
Kaikinpuolin kiltti ja kunnollinen.
Arvatkaapa mikä näistä on naisille se turn-off.
Varmaan ikä. Harva kolmikymppinen oikeasti haluaa 50v miestä.
Kai ymmärrätte, että olette jo ohittaneet sen iän, kun poikaystävä voi olla kanssanne samanikäinen?
Nyt nelikymppiset miehet ovat teidän juttunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hys-hys, ei saa sanoa noin totuuksia, se on naisvihaa ja kohta tämä ketju poistuukin...
Toruuksia my ass... Tuossa taas yksi tunnevammainen ikisinkku selostaa omaa ajatusmaailmaansa joka onkin johtanut siihen että hän on 34 v ja ikisinkku. Todellisuus on se, että siinä vaiheessa kun enemmistö pariutuu, ei olla mitään neljääkymmentä lähestyviä poikamiehiä päuväunelmoimassa nuoremmista, vaan ollaan itsekin nuoria. Ja tilastojen mukaan pariskuntien ikäerot on kaikissa ikäluokissa pieniä. Mitä olen oman lähipiirin pariutumista seurannut, siinä noudatetaan suorastaan naurettavan uskollisesti ennen kaikkea koulutuskarsinoita. Amk-amk, yliopisto-yliopisto x 3, amis-amk (nainen se amk eikä toisinpäin).
Uranaisten pitää oppia pariutumaan alaspäin. Ei pariutumisesta mitään tule jos vain samantasoinen kelpaa.
No kyllähän luotettavan diagnoosin tekemiseen vaaditaan enemmänkin kuin pelkkä avausviesti.