Raaskisitteko ostaa yli 100 e talvikengiä?
Minulla ei ole ikinä ollut hyviä talvikengiä, lähinnä jotain cittarin 20-30 e kenkiä ja niissä aina varpaat ihan jäässä heti. Olen saanut tarpeekseni ns. halpiskengistä ja meinasin jatkossa satsata laatuun. Haaveilen Pomarin koli-huopalengistä, mutta halvimmallaan saa nyt 138e!!!!!! Vain onko muita suosituksia oikeista lämpimistä kengistä!?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri 159 e kengät alesta 100 eurolla. Entiset vastaavat ovat kestäneet 5 vuotta ja ovat käyttökelpoiset edelleen halusin nyt eriväriset kengät. Kannattaa olla useampia pareja kenkiä, että saavat välillä levätä.
Tämä! "Kannattaa olla useampia pareja kenkiä, että saavat välillä levätä" Kahdet kengät vuorotellen käytössä kestävät kuten kolme paria. Jos et saa kuivattua ja huollettua välillä ja joudut kävelemään suolasohjossa, hyvätkään yhdet kengät eivät kestä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt talvisaappaita sitten lapsuuden. Kasvaisitte te muutkin aikuisiksi.
Kyllä ne on maalla hyvät olla. Kuitenkin niillä kävellään useita kilometrejä suuntaansa. Kaupunkilaisten kengät on tarkoitettu istumiseen.
Kaupungissa kävellään keskimäärin enemmän
Ei nämä näköjään kävele, varmaan jotain vaappuvia ihrakasoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin, jos löytäisin nätit jotka ovat lämpimät ja kitkapohjaiset. Vaatimus olisi että menee kaupunkikäytössä vaikka hameen kanssa eli ei mitkään erähirmut ulkonäöltään. Esim. mustat nahkaiset goretexit sirolla ulkonäöllä.
Alapeukuista päätellen tulisi vapaaehtoisesti pukeutua rumiin kenkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempia en osta koskaan. Pidän sitten 2-3 vuotta.
Luulis et noin kalliit kestäis sit kauemmin. Itse pidän cittarin halpis kengiä (my wear ) jne ainakin sen 2-3 vuotta.
Kestää kyllä, mutta en myöskään kulje vanhanaikaisissa. Muoti muuttuu. Jotkut nastakengät toki ei muotia katso.
Kengät vaikuttaa todella paljon myös terveyteen ja turvallisuuteen. Harva miettii näitä.
Vai että kenkämuoti. Meinaatko, että ihmiset katsovat sinun kenkiäsi ja miettivät, että ohhoh, sinäpä se kuljet toissavuotisissa kengissä? Voin sanoa, että ketään ei kiinnosta ja kukaan ei huomaa. Olet lapsellinen.
Ostan itseäni varten, en muita. Kulkekoot muut niissä Kuomissaan pilaten jalkansa.
Norjalaiset yli satasen COre-Tex "nilkkurimalliset" talvikengä oli hyvässä tarjouksessa - kannatti ostaa (saada lahjaksi).
Toimii hyvän monessa paikassa ja kannattaa pitää hyvää huolta, niin iloa moneksi moneksi vuodeksi.
P.S. kannatta suosia Suomalaista myös aina tilaisuuden tullen.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt talvisaappaita sitten lapsuuden. Kasvaisitte te muutkin aikuisiksi.
Ai eiks aikuiset pidäkään talvikenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toimistotyötä tekevä kaupunkilainen tekee talvisaappailla?
Esim menee sinne töihin.
Et pysty auratulla jalkakäytävällä kävelemään ilman erityisiä talvikenkiä??? 🤦🏻
Jalkakäytävät on aika liukkaita. Tietysti jos haluaa laittaa sellaiset nastaremmit pohjiin, mutta minusta ne on rumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan paljoa liiku kodin ulkopuolella? Et ainakaan harrasta talvisia urheilulajeja. Tirsk! :D
Mitä talviurheilua harrastetaan jossain Kuomasaappaissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempia en osta koskaan. Pidän sitten 2-3 vuotta.
Luulis et noin kalliit kestäis sit kauemmin. Itse pidän cittarin halpis kengiä (my wear ) jne ainakin sen 2-3 vuotta.
Kestää kyllä, mutta en myöskään kulje vanhanaikaisissa. Muoti muuttuu. Jotkut nastakengät toki ei muotia katso.
Kengät vaikuttaa todella paljon myös terveyteen ja turvallisuuteen. Harva miettii näitä.
Vai että kenkämuoti. Meinaatko, että ihmiset katsovat sinun kenkiäsi ja miettivät, että ohhoh, sinäpä se kuljet toissavuotisissa kengissä? Voin sanoa, että ketään ei kiinnosta ja kukaan ei huomaa. Olet lapsellinen.
Ostan itseäni varten, en muita. Kulkekoot muut niissä Kuomissaan pilaten jalkansa.
Kuomathan nimenomaan ostaisin itseni ja lämpimyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai eiks aikuiset pidäkään talvikenkiä?
Oikeasti aikuiset käyttää kunnon talvikenkiä, teinit menee rimpuloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim menee sinne töihin.
Helsingissä tarvii kunnon kengät. Sanon tämän ihmisenä, joka on muuttanut pohjoisesta. Pohjoisessa riitti että ovat lämpimät, täällä pitää pärjätä lisäksi suolaisessa loskassa ja peilijäässä
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olis minkä hintaiset kengät, niin hiekoitushiekka rikkoo pohjat. Mulla jo tänä talvena yhdet uudet kengät reiälliset pohjasta. Eihän se kuivalla kelillä haittaa, mutta vähänkin kosteella kelillä kastuu jalat.
Eikö teidän kylällä ole suutaria? Jos on muuten kaikin puolin hyvät kengät, kannattaa käydä laittamassa uudet pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ostettiin just uudet. Mä en merkeistä piittaa mutta Bugatti-merkkiset tuli alle, vaimo osti jotkut Dr. Martenssit, joista pulitti reilusti yli 200€.
Minun mieheni ei ainakaan tiedä yhtään mitään minkä merkkiset tai hintaiset talvikengät minulla on. Olipa siis jotenkin neitimäinen viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim menee sinne töihin.
En tykkää palella. Osaan vaihtaa kengät toimistossa sisäkenkiin. Työhuoneen kaapissa on kolmet avokkaat.
Vaikeaa tässä oli mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim menee sinne töihin.
Pystyn tietysti, mutta en halua palelluttaa varpaitani. Oletko kulkenut ilman hattua?
Vierailija kirjoitti:
Zalandon lounge on hyvä paikka etsiä kenkiä. Saa kalliitkin kengät reippaalla alennuksella.
Jos sattuu löytymään oikea koko.
Ihminen joka pitää ainoastaan lenkkikenkiä, Crocseja, talvilenkkareita tai muita lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitettuja kenkiä pilaa jalkansa.
Jalka mukautuu liian pehmeään eikä kenkä tue jalkaa siksi aikaa myöten tukevammat ja laadukkaammat kävelykengät ja talvikengät painaa kun jalka on pilattu. Kun pilaa jalkansa se vaikuttaa selkärankaan ja koko terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ostettiin just uudet. Mä en merkeistä piittaa mutta Bugatti-merkkiset tuli alle, vaimo osti jotkut Dr. Martenssit, joista pulitti reilusti yli 200€.
Minun mieheni ei ainakaan tiedä yhtään mitään minkä merkkiset tai hintaiset talvikengät minulla on. Olipa siis jotenkin neitimäinen viesti.
Ukkos ei nähtävästi ollut mukana kenkiä ostettaessa ja kuunnellut sitä selittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se sanonta kuuluu, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kunnon kengät voi kestää vaikka kymmenen talvea. Ei siitä yhtä talvea kohti kovin paljon tule, vaikka yli satasen maksaakin.
Tämä. Olen nyt käyttänyt 8v Uffista ostamiani 5e talvikengiä.
Pomarit on hyviä ja kestää vuosikausia. Kalliimmaksi ne halpikset tulee kun saa ostaa uusia jatkuvasti.