Raaskisitteko ostaa yli 100 e talvikengiä?
Minulla ei ole ikinä ollut hyviä talvikengiä, lähinnä jotain cittarin 20-30 e kenkiä ja niissä aina varpaat ihan jäässä heti. Olen saanut tarpeekseni ns. halpiskengistä ja meinasin jatkossa satsata laatuun. Haaveilen Pomarin koli-huopalengistä, mutta halvimmallaan saa nyt 138e!!!!!! Vain onko muita suosituksia oikeista lämpimistä kengistä!?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Raaskisin. Mutta jos kenkien ulkonäöllä ei ole väliä, ostaisin sen sijaan Kuomat ja laittaisin niihin vielä villapohjallisen. Ei takuulla tule vilu.
Kuomat on ihanat aikuiselle naisellekin.Ne on lämpimät ja pystyy nillä kävelee hyvin talvisessa säässä 12 km lenkin.Maksaa alle 100e. Prisma saa 70e. Eiköhän kohta ale niin lähtee halvemalla viellä.
Ei kannata. Pyri ostamaan sopivat.
Yllätys että suomessa ei raaskita edes panostaa kunnon kenkiin.
Kyllä. Minulla on kahdet talvikengät, varrelliset nahkaiset nauhakengät ja Pomarin alesta ostetut huopakengät. Molemmat maksoivat reilusti yli 100€. Maiharit ovat nyt käytössä kolmatta talvea, huopakengät toista. Kummatkin vielä hyvässä kunnossa.
Kyllä keskiverto maiharitkin maksavat jo yli kaksisataa. Pakko on raskia, kun kunnon kengillä jaksaa liikkua ja tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
200€ yli niin en ostaisi koska sen jäkeen ei enää laadukkuus parane ja maksat vain brändistä.
Ei pelkästä brändistä, vaan ehkä myös ulkonäkö miellyttää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Satasella saa jo hyvät. Cittarista en osta mitään kenkiä ikinä
Täällä cittarissa on jotain Vikingin ja Clarksin kenkiäkin. Ne oman merkin halpis kengät on kyllä kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempia en osta koskaan. Pidän sitten 2-3 vuotta.
Luulis et noin kalliit kestäis sit kauemmin. Itse pidän cittarin halpis kengiä (my wear ) jne ainakin sen 2-3 vuotta.
Kestää kyllä, mutta en myöskään kulje vanhanaikaisissa. Muoti muuttuu. Jotkut nastakengät toki ei muotia katso.
Kengät vaikuttaa todella paljon myös terveyteen ja turvallisuuteen. Harva miettii näitä.
Mummoilla kolmensadan kengät ja satosen puhelin 😆🤣😁😂
Vierailija kirjoitti:
Halvempia en osta koskaan. Pidän sitten 2-3 vuotta.
Mulla kestää ovh:lta kalliit ns. pakkaskengät heittämällä 7 vuotta. Tälle vuosituhannelle kolmannet ostin juuri.
Aiemmin hankkinut uudet kevätpuolen isoimmista aleista. Nyt oli pienempi alennus. Ovh näis ois ollut 200e. Sorelit.
Olen entinen köyhä, nykyään sellainen ei-tuhlaava isotuloinen
Vierailija kirjoitti:
200€ yli niin en ostaisi koska sen jäkeen ei enää laadukkuus parane ja maksat vain brändistä.
Et niinkään välttämättä brändistä vaan siitä, että niillä kengillä voi mennä pää pystyssä muuallekin kuin pulkkamäkeen ja Prismaan.
Vaikka olis minkä hintaiset kengät, niin hiekoitushiekka rikkoo pohjat. Mulla jo tänä talvena yhdet uudet kengät reiälliset pohjasta. Eihän se kuivalla kelillä haittaa, mutta vähänkin kosteella kelillä kastuu jalat.
Minulla ei taida olla yhtäkään alle satasen talvikenkiä. Liikun paljon luonnossa talvella, teen lumitöitä pihalla, käymme usein Lapissa ja sen lisäksi tarvitsen siistimpiä talvikenkiä muutamia erilaisia, mutta koskaan en viitsi ostaa mitään huonoa ja krääsää.
Olen joskus mennyt ostamaan huonoja ja ne hajosivat samantien, joten satsaan mielummin ja sen takia käytössäni on useita hyviä ja laadukkaita kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella saa jo hyvät. Cittarista en osta mitään kenkiä ikinä
Täällä cittarissa on jotain Vikingin ja Clarksin kenkiäkin. Ne oman merkin halpis kengät on kyllä kamalia.
Vanha totuus, että marketteihin myydään ne huonoimmat ja kehnoimmat markettimallit merkkikengistä. Tiedän sillä olen niitä sinne myynyt.
Mä käytän Sievin työkenkiä, on lämpimät, maksaa sen about 2-300€
Mulla ei ole talvikenkiä, tai siis on mutta en käytä niitä koska ne hiertävät. Juuri siksi että ei ole laittaa satasta kenkiin vaikka periaatteessa keskituloinen olenkin ja olen talvella mahdollisimman vähän ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se sanonta kuuluu, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kunnon kengät voi kestää vaikka kymmenen talvea. Ei siitä yhtä talvea kohti kovin paljon tule, vaikka yli satasen maksaakin.
Kannattaa muistaa, että niitä nahkakenkiä pitää muistaa huoltaakin. Puhdistaa ja rasvata
Eihän juuri mitään kunnollisia kenkiä saa alle 100€. Markettien merkittömiä tietty kyllä jopa kympeillä mutta minkään tunnetun valmistajan ei.