Raaskisitteko ostaa yli 100 e talvikengiä?
Minulla ei ole ikinä ollut hyviä talvikengiä, lähinnä jotain cittarin 20-30 e kenkiä ja niissä aina varpaat ihan jäässä heti. Olen saanut tarpeekseni ns. halpiskengistä ja meinasin jatkossa satsata laatuun. Haaveilen Pomarin koli-huopalengistä, mutta halvimmallaan saa nyt 138e!!!!!! Vain onko muita suosituksia oikeista lämpimistä kengistä!?
Kommentit (123)
Molemmat ostettiin just uudet. Mä en merkeistä piittaa mutta Bugatti-merkkiset tuli alle, vaimo osti jotkut Dr. Martenssit, joista pulitti reilusti yli 200€.
Kertokaa rakkaat ystävät, mistä niitä villapohjallisia nykyään saa. En vaan ole löytänyt, vaikka kaksi vuotta etsinyt.
Ennen niitä alumiinipohjaisia ja täyttä villaa olevia pehmeitä pohjallisia sai joka kaupasta. Nyt on vaan jotain muovipohjallisia, jotka eivät lämmitä.
Maksaisin, jos löytäisin nätit jotka ovat lämpimät ja kitkapohjaiset. Vaatimus olisi että menee kaupunkikäytössä vaikka hameen kanssa eli ei mitkään erähirmut ulkonäöltään. Esim. mustat nahkaiset goretexit sirolla ulkonäöllä.
En ole käyttänyt talvisaappaita sitten lapsuuden. Kasvaisitte te muutkin aikuisiksi.
Requisiten talvisaappaat. Maksoi alle viisikymppiä ja pitävät nyt lumen, loskan, veden kuin kylmänkin ulkona. Harmi, ettei enää saatavilla, brittilässä niitä joskus oli myynnissä.
Zalandon lounge on hyvä paikka etsiä kenkiä. Saa kalliitkin kengät reippaalla alennuksella.
Mitä toimistotyötä tekevä kaupunkilainen tekee talvisaappailla?
Mulla on kolmet talvijuoksukengät joista jokainen pari on maksanut vähintään 160 €....
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olis minkä hintaiset kengät, niin hiekoitushiekka rikkoo pohjat. Mulla jo tänä talvena yhdet uudet kengät reiälliset pohjasta. Eihän se kuivalla kelillä haittaa, mutta vähänkin kosteella kelillä kastuu jalat.
Liian ohuet pohjat talvikengiksi siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ostettiin just uudet. Mä en merkeistä piittaa mutta Bugatti-merkkiset tuli alle, vaimo osti jotkut Dr. Martenssit, joista pulitti reilusti yli 200€.
Jos Bugatti valmistaa yhtä hyviä kenkiä kuin autoja, niin luultavasti erinomainen valinta.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt talvisaappaita sitten lapsuuden. Kasvaisitte te muutkin aikuisiksi.
Kyllä ne on maalla hyvät olla. Kuitenkin niillä kävellään useita kilometrejä suuntaansa. Kaupunkilaisten kengät on tarkoitettu istumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Esim menee sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempia en osta koskaan. Pidän sitten 2-3 vuotta.
Luulis et noin kalliit kestäis sit kauemmin. Itse pidän cittarin halpis kengiä (my wear ) jne ainakin sen 2-3 vuotta.
Kestää kyllä, mutta en myöskään kulje vanhanaikaisissa. Muoti muuttuu. Jotkut nastakengät toki ei muotia katso.
Kengät vaikuttaa todella paljon myös terveyteen ja turvallisuuteen. Harva miettii näitä.
Vai että kenkämuoti. Meinaatko, että ihmiset katsovat sinun kenkiäsi ja miettivät, että ohhoh, sinäpä se kuljet toissavuotisissa kengissä? Voin sanoa, että ketään ei kiinnosta ja kukaan ei huomaa. Olet lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin yli 200 euroa maksaneet Sievit. Kyllä kannatti.
Minulla on 5 talvea käytössä olleet Sievit, maksoivat n 150 euroa. Ovat oikein hyvät edelleen, menee ainakin tämä talvi. Nauhat olen joutunut uusimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on maalla hyvät olla. Kuitenkin niillä kävellään useita kilometrejä suuntaansa. Kaupunkilaisten kengät on tarkoitettu istumiseen.
Kaupungissa kävellään keskimäärin enemmän
Mieleen tulee toimiston naiset joille sanotaan että mennäänpä syömään, sittenne alkavat pukea niitä saappaita ja toppavaatteita johon menee kymmenenkin minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa rakkaat ystävät, mistä niitä villapohjallisia nykyään saa. En vaan ole löytänyt, vaikka kaksi vuotta etsinyt.
Ennen niitä alumiinipohjaisia ja täyttä villaa olevia pehmeitä pohjallisia sai joka kaupasta. Nyt on vaan jotain muovipohjallisia, jotka eivät lämmitä.
Viimeksi ostin Prismasta.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/osasto/pukeutuminen-kengat-pohjalliset-…;
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan paljoa liiku kodin ulkopuolella? Et ainakaan harrasta talvisia urheilulajeja. Tirsk! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim menee sinne töihin.
Et pysty auratulla jalkakäytävällä kävelemään ilman erityisiä talvikenkiä??? 🤦🏻
Miksi minulla ei kengät hajoa jostain hiekoitushiekasta?