Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fida on nostanut hintoja paljon viimeisen vuoden aikana. Tuleeko tavaraa sisään vähemmän? Ehkä ihmiset lahjoittavat nyt ukrainalaisille?

Vierailija
142/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Et sinä päivässä etkä viikossa lihonnut niistä yli. Jos myyt vuoden kahden vanhaa, niin sori, hinta ei enää ole sama. 

Ajattomat mustat housut eivät vuodessa muutu miksikään. Ei sitä nyt pidä niin muodin orja olla. Itse käytän jopa kymmenen vuotta vanhoja housuja eikä kukaan niitä ihmettele. Eivät toki ole jokapäiväisessä käytössä kun ovat ns. siistimmät housut. Yleensä käytän farkkuja, sinisiä tai mustia tai arkisempia suoria housuja.

No luultavasti et sitten ole torin käyttäjäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit on vaatteiden myyjän paikka. Mutta huomioi hinnoittelussa haluatko kantaa takaisin kotiin.

Vierailija
144/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Et sinä päivässä etkä viikossa lihonnut niistä yli. Jos myyt vuoden kahden vanhaa, niin sori, hinta ei enää ole sama. 

Ajattomat mustat housut eivät vuodessa muutu miksikään. Ei sitä nyt pidä niin muodin orja olla. Itse käytän jopa kymmenen vuotta vanhoja housuja eikä kukaan niitä ihmettele. Eivät toki ole jokapäiväisessä käytössä kun ovat ns. siistimmät housut. Yleensä käytän farkkuja, sinisiä tai mustia tai arkisempia suoria housuja.

No luultavasti et sitten ole torin käyttäjäkään.

Mistähän tämä oletus sitten tuli? Olen torin käyttäjä, myyn ja ostan. Ostan myös kaupasta. Ja hyvästä tavarasta olen valmis maksamaan. Viimeinen ostamani tuote maksoin 45 euroa (kotimaista lasia).

Vierailija
145/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v sitten kauppa kävi erittäin hyvin nettikirppareilla.

Myös vaatteet myivät hyvin.

Nykyään tosi nihkeää, kaikilla on jo kaapit niin täynnä HALPA vaatetta.

Eli hm ja muita ketjuja, ne polki hinnat nollaan.

Vierailija
146/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelu:

Uusissa tuotteissa puolet alkup. hinnasta ja selvästi käytetyissä 1/10 alkuperäisestä.

Tuo on aika hyvä lähtökohta.

Vierailija
147/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en juuri hintoja kato, kun jotain tuotetta etsin (en osta vaatteita torista). Kerron, minkä hinnan olen valmis maksamaan ja myyjä saa päättää, myykö. Usein myy, tai tulee ainakin niin paljon vastaan hinnassa, että päästään kauppoihin

Vierailija
148/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en juuri hintoja kato, kun jotain tuotetta etsin (en osta vaatteita torista). Kerron, minkä hinnan olen valmis maksamaan ja myyjä saa päättää, myykö. Usein myy, tai tulee ainakin niin paljon vastaan hinnassa, että päästään kauppoihin

Enkä siis tarjoa mitään älyttömiä polkuhintoja, vaan omasta mielestni järkevän ja realistisen hinnan, mihin myyjä voisi hyvin olla tyytyväinen

Vierailija
149/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu:

Uusissa tuotteissa puolet alkup. hinnasta ja selvästi käytetyissä 1/10 alkuperäisestä.

Höpö höpö. Esim. 2v vanha 700e lumilauta ei irtoa 70e hintaan. Hintataso noin 50% alkuperäisestä.

Just tuon takia sulta jää tekemättä ostokaupat.

Vierailija
150/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu:

Höpö höpö. Esim. 2v vanha 700e lumilauta ei irtoa 70e hintaan. Hintataso noin 50% alkuperäisestä.

100-200 olis ton laudan järkevä pyynti

Vierailija
151/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi katselee kyllä innokkaasti kohteita torissa, vaan eipä tule viestejä. Ihmettelen miksei kukaan edes yritä ehdottaa alempaa hintaa tms. jos on kiinnostunut?

Et ole sitten hirveästi tätä foorumia lukenut.  Täällähän harva se päivä haukutaan parhaimmillaan nimeltä mainiten kaikilla tunnetuilla solvauksilla ostajat jotka julkesivat tinkimään hinnasta jonka heti Jumalasta seuraavana itseään pitävä myyjä on tuotteelle asettanut.

Käsittämättömät persaukiset mulqvisti-ostajat eivät vaan tajua miten jalo ja hyvä ihminen HÄN on kun asettaa ihan hyvää hyvyyttään tarjolle loppuunkäytettyä paskaa 90%:lla uuden hinnasta.

Kaikki kulut ja vaiva ostajalle, rahat tilille niin harkitsen sitten viitsinkö edes myydä sitä kun jokuhan voisi tarjota yli pyynnin.

En mollaa tinkaajia, ymmärrän heitäkin koska ostan itsekin tavaraa huudosta ja torista ja jokusen kerran olen myös kysynyt voisiko hinnasta keskustella. Asiallisesti kysyvillä on aina mahdollisuus. Miettikää kuinka muotoilette viestinne.

Tuli mieleen tuosta tekstistä että kuinka useasti oikeasti on sattunut niin päin, että joku tarjoaisi yli pyyntihinnan? Itselleni ei ole sattunut kertaakaan ja tori - ja huutonet -kokemusta on sentään ainakin jo 10 vuoden ajalta.

Vierailija
152/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä siis tarjoa mitään älyttömiä polkuhintoja, vaan omasta mielestni järkevän ja realistisen hinnan, mihin myyjä voisi hyvin olla tyytyväinen

En ole vielä tähän päivään mennessä vastannut Torissa tinkaajille mitään. Huutokaupat käydään Huutonetissä. Esim. myyn ennestään reilulla alennuksella kallista tavaraa niin joku alkaa tinkimään jotain 10 % hinnasta pois, naurettavaa.

Vierailija
153/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu:

Riippuu myös tuotteesta ja merkistä.

2v vanha Applen puhelin joka on ollut uutena 799€ menee kyllä vielä tänäänkin 600 eurolla.

2v vanha 700 euron lumilauta voi mennä realistisesti kaupaksi noin 400-500 eurolla. Se on käyttökelpoinen eikä ikä rasita tuotetta.

Sitten jos otetaan vaikka käyttötavara, kuten 2 vuotta vanha 200 euron mikro. Ihan turha sille on laittaa yli 70 euron hintalappua, kun ei sitä kukaan osta.

Vierailija
154/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tähän päivään mennessä vastannut Torissa tinkaajille mitään. Huutokaupat käydään Huutonetissä. Esim. myyn ennestään reilulla alennuksella kallista tavaraa niin joku alkaa tinkimään jotain 10 % hinnasta pois, naurettavaa.

Ja perään sitten se tähän luonnevikaan kuuluva hallusinaatio "Ja kaikki on aina mennyt kaupaksi just sentilleen pyyntihintaan minuutissa! Eiku kaikista on tusina ostajaa tarjonnut sata prosenttia enemmän ja tulleet onnenkyyneleet silmissä hakemaan kotiovelta just sillä sekunnilla kun minä armollisesti suvaitsin tavaran luovuttaa. Ottivat vielä suihinkin kun pelottelin että muuten voi jäädä ilman"

Sitten kannattaakin ihmetellä miksi ketään ei enää nykyään kiinnosta edes tehdä järkevää tarjousta ylihintaisia romujaan torissa kauppaavalle euroopanomistajalle.

Vierailija
155/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, vähintään postimaksut pois. Sama fb-kirppareilla.

Olen fyysiset kirpparit huomannut paremmiksi. Vaikka iso työ se on varata pöytä, hinnoitella lapulle ja laittaa näytille, on vaiva sen arvoinen. Ei jää turhaa tavaraa nurkkiin roikkumaan.

Vierailija
156/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetta ei kannata ostaa kun saa parilla eurolla uusia toppeja ja 20e takkeja. Tai ostaa vähän kalliimman mutta alesta. Samoin itse ainakin tykkään kokeilla ensin, harva vaate sopii vain koon perusteella. 

Kodin tavara menee jos edullinen hinta.

Vierailija
157/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v vanha Applen puhelin joka on ollut uutena 799€ menee kyllä vielä tänäänkin 600 eurolla.

2v vanha 700 euron lumilauta voi mennä realistisesti kaupaksi noin 400-500 eurolla. Se on käyttökelpoinen eikä ikä rasita tuotetta.

Onko tämä Applen tuotteiden hankkiminen joku virallisesti diagnosoitu mt-ongelma?

799€ ovh-hintainen kännykkä maksoi uutenakin tarjouksessa korkeintaan 749€ ja hetken seuraavan Black Fridayn aikaan 699€.

Joo, siitä vaan kauppaamaan 2v käytettyä kapulaa 600€ hintaan ja valittamaan seuraavaksi miten Torissa on vaan jotain kuspiä tinkijöitä ja persaukisia kun kauppa ei käy.

Tämä on yksi pahimman tori-kauppiaan prototyyppi. Hemmo joka kauppaa jotain kallista, yli 1000€ elektroniikkaa tai kameraa joka on ostettu 6kk sitten uutena planeetan kalleimmasta suomalaisesta kivijalkakaupasta just lanseerauksen jälkeen ovh-hintaan.

Nyt runoillaan kyynärvarren mittainen jollotus oikein kuitin kanssa siitä miten kallis tuote tämä on ja miten 1950€ hintaa on nyt pudotettu huikeasti 1750€ tasolle joten tää on once-in-a-lifetime-tarjous. 

Jos tällaiselle myyjälle laittaa linkin saksalaiseen viralliseen jälleenmyyjään jolla laite maksaa tänään uutena 1350€  sisältäen kuljetuksen kotiovelle ja ehdottaa että tuolta tasolta voisi tarjota alaspäin, niin äijä suunnilleen latelee tappouhkauksia ja yrittää selvittää yhteystietoja että voi lähteä siitä paikasta ajamaan pesäpallomailan kanssa 800km kotiovelle.

Vierailija
158/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on enemmän huonekaluja ja jotain urheilukamoja varten. Ei vaatteita, eikä ainakaan lumppuja. Kaikki mitä itse sieltä ostanut niin huonoa olen saanut. Lampunvarjostin rikki, matto aivan paskassa (kuvassa ei näkynyt), lapsen haalarissa reikiä jne jne. En ymmärrä mikä ihme pas kahuussi tuo tori nykyään on. Ei kukaan halua toisten romuja. 

Facekirpuilla on se etu, että siellä yp voi puuttua huonoihin kauppoihin ja pystyy sopimaan, jos laatu ei vastaa lainkaan sitä mitä on kerrottu. 

Kun laittaa annetaan niin ai että miten ihanaa kun pääsee nopeesti tavarasta eroon. Kerran annoin lasten kylpyammeen niin tyyppi tuli ja sieppasi sen mun kädestä ja lähti äkkiä menee. Nauratti oikein että ei edes moro voi sanoa. Varmaan vei johonkin livekirpulle sen 5e hintaa myyntiin, mutta itse pääsin tuhrasta eroon ja nopesti. 

Tori on kyllä ihan koijareiden paikka muutenkin. 

Just ostin Torista oikein kivan lampun! Täytyy vain kysellä ja olla itsekkin järkevä. Mikä itseä siellä ärsyttää, joku sanoo: melkein uusi vain kulmat koira on jyrsinyt. tms. Tai joku kehuu ihana ja silti myy?

Vierailija
159/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, vähintään postimaksut pois.

Jos kumpikin on sitä mieltä että tuote on 20€ arvoinen ja postitus maksaa 10€ niin lopulta päädytään aina siihen että :

a) myyjä vaatii 20€ + 10€ postikulut = 30€ -> ostaja sanoo kiitos ei ja menee muualle koska tuote on hänelle vain 20€ arvoinen.

b) ostaja ilmoittaa että on valmis maksamaan 20€ ko. tuotteesta joten myyjän joko pitää tyytyä 10€ summaan että hinta postikuluineen on myyjän ilmoittamalla tasolla tai kauppoja ei synny

Ihan sama tilanne silloinkin kun tuotteen pääsee periaatteessa hakemaan. Pelkästään pk-seudun laidalta toiselle menee omalla autollakin kaksi tuntia edestakaisin kun myyjä ilmoittaa että hänelle sopii vain perjantaina kello 17.00.

Pelkkä polttoaineen ja ajan haaskaus riittää tekemään 100€ hintaisen tuotteenkin kannattamattoman kalliiksi puhumattakaan jostain 20-30€ artikkelista.

Vierailija
160/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10% tinkaus on vielä ihan ok mutta 90% tinkaus ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä