Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaja osaa hyvistä kuvista ja tuotekuvauksesta päätellä haluaako hän ostaa vai ei.

Toriin ei saa enää hyviä kuvia laitettua jostain syystä. Kun paikka vaihtoi omistajaa nykyiseen, ladatut myyntikuvat muuttuivat järjestään suttuisiksi vaikka mitä tekisi.

Hiljaista on ollut siellä myynti, selittynee sähkön hinnalla, elinkustannuksilla, joululla ja alennusmyynneillä.

Olen huomannut saman.  Etsin  usein Torista kirjoja. Jos myyjä myy useita kirjoja pakettina, niin kirjojen nimistä ei saa ruudulla selvää, ei edes isosta kuvasta.

Vierailija
202/218 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhien ostajien temmellyskenttiä on sekä Tori.fi että huuto.net. Etenkin tori.fi. Monesti sellaisten joilla ei ole rahaa ostaa uusia asioita tai esimerkiksi sellaisten joille tullut ero tai mennyt työpaikka alta. Monilla ei mahdollisuutta ostaa uutta velaksi koska luottotiedot ei kunnossa tai muuten ei velkaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nämä jotka tinkii vielä tavaraa hakiessa ja nämä jotka kommentoivat ilmoitukseen että tulen hakemaan kympillä jos hinta on vaikka viisikymppiä. Sitten on näitä joille tavarat pitäisi tuoda niiden kotiin.

Vierailija
204/218 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa käy, kun hinta on kohdillaan.

Vierailija
205/218 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä kun ihmiset eivät vaivaudu laittamaan siihen ilmoituksen otsikkoon tarkkaa kokoa. Jos haluan ostaa naisten takin niin sitten klikkaan ilmoitusta, jossa lukee vaikka naisten punainen takki, merkkiä parempaa Seppälää, EU-koko 40, hinta 10€ .

On todella turhauttavaa alkaa klikkailemaan miljoonaa eri ilmoitusta. Minusta on todella helppoa laittaa omat hakuehtoni siihen hakukenttään ja katson ne, mitä löytyy minun kokoiselleni. Ei minulla ole mitään järkeä katsoa muun kokoisia vaatteita.

Just näin. Jo otsikkoon koko. Jos ei ole kokoa mainittu en avaa ilmoitusta ollenkaan.

Vierailija
206/218 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi- myyjiltä toivoisin selkeää hinnan esittämistä. Hinta kyllä mainitaan, mutta ei sitä, onko se yhdestä kappaleesta vai useammasta.

Myydään esimerkiksi mukeja 2 kpl. Mainitaan, että hinta 18 €. Mutta ei kerrota, onko se yhden mukin hinta vai niistä molemmista mukeista yhteishinta.

Tätä ei pysty itse päättelemään, koska samanlaisia mukeja saatetaan myydä tosi erilaisilla hinnoilla.

Mahdollisimman tarkat mitta-, kunto- ja hintatiedot edistävät myyntiä. Sekä selkeät kuvat.

Vierailija
207/218 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto netissä olen myynyt tavaraa.

Vierailija
208/218 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mun tutuista ei osta enää tori.fi :stä mitään.

Se on kankea, tunkkainenja sekava sovellus, haku ei toimi hyvin.

Vierailija
209/218 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan valokuvausta ja uusien komponenttien lisäksi minulla on kaiken aikaa kasvava kokoelma vanhoja filmiajan objektiiveja sekä varhaisia digikameroita joilla on hauska ottaa varsinkin näin auringon vihdoinkin paistaessa kuvia joissa on aidosti nostalginen kuvanlaatu.

En tiedä mitä oikein tapahtui mutta puoleen vuoteen en ole löytänyt torista enää mitään ostettavaa ja hintapyynnöt ovat yhtäkkiä niin utopistisia että tuskin vaivautuisin ottamaan yhteyttä edes 50% alennuksen jälkeen.

Selvimmin tämä näkyy sellaisissa 1-2v ikäisissä kameroissa ja objektiiveissa joita saa vielä uutena kaupastakin. Hintapyynnöt ovat järjestään sellaisia että saisin selvästi halvemmalla uuden tilaamalla Saksasta, viralliselta jälleenmyyjältä kotiovelle toimitettuna.

Jos joku väittää että hinnat ovat kohdallaan kun kauppa käy niin ei muuten käy. Tavaraa kasaantuu myyntiin niin että "kameroita" on jo yli 2300 ilmoitusta ja "objektiiveja" lähes 1400 ilmoituksen verran. Yhteensä 3700 ilmoitusta.

Aivan eläimellisiä lukuja artikkelille jota käytännössä kaikki myyvät ja enää kourallinen harrastajia ostaa kännyköiden vietyä markkinat mutta silti hintapyynnöt näyttävät hilautuvan kaiken aikaa ylöspäin.

Sama ilmiö näkynyt aika monessa muussakin harrastus/keräilkategoriassa.

Ihan uteliaisuudesta, mikä sinun mielestäsi olisi sitten se sopiva hinta? Jos objektiivi maksaa vaikka uutena 300-400 e ja on uudenveroinen, ja käytettynä sitä saa tälläkin hetkellä kameraliikkeestä hinnalla 199 e, onko tosiaan 100 e siitä Torissa ylihintaa? Minulla kun oli tuollainen myynnissä. Sain tarjouksia, että ostan tämän 20 tai 50 eurolla. Mieluummin olen myymättä sitten.

Puoleen hintaan saa liikkestä alesta uusia. Käytetyn hinta max 35% uudesta.

Vierailija
210/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa uhkaava lama näkyä torissakin. Vaikka myy lähes uudenveroisia merkkivaatteita, joissa hinnoiteltu max. 25% uudesta, heitellään ihan päättömiä tarjouksia. Aiemmin tavara liikkui paremmin, nyt ei ollenkaan. Osalle pitäisi myös viedä tavarat ostajan kotiin sovitettavaksi puoli-ilmaiseksi, ihan järjetöntä.

Vierailija
211/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka myy lähes uudenveroisia merkkivaatteita, joissa hinnoiteltu max. 25% uudesta, heitellään ihan päättömiä tarjouksia.

Lasketko tuon 25% siitä hinnasta jolla täysin uuden ja halutun värisen sekä kokoisen todella saa zalandon tai booztien -60% -70% kausialesta. Ilmaiseksi kotiovelle toimitettuna, täydellä palautusoikeudella.

Ai et? Lasketkin sen siitä samasta fiktiivisestä ovh-hinnasta josta em. -60%-70% aletkin lasketaan.

Kuka haluaa maksaa käytetystä 25% "uuden hinnasta" kun ihan uusikin maksaa 30% "uuden hinnasta"

Siinäpä sinulle vastaus.

Vierailija
212/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ei tee mieli ostaa kokeilematta, ja harvoin kiinnostava tuote on niin lähellä, että sitä viitsii lähteä kokeilemaan.

Kierrätyskeskuksesta saa hyväkuntoisia merkkivaatteitakin edullisesti, ja pääsee kokeilemaan.

Tori.fi ei ole mielestäni hyvä paikka myydä vaatteita, lukuunottamatta ehkä kalliimpia päällystakkeja ja urheiluvaatteita. Esimerkiksi kaupunginosien omat Fb-kirpparit toimivat paremmin, koska ostajakunta asuu silloin lähistöllä. 

Vierailija
213/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo touhu vaatii kärsivällisyyttä. Tosi paljon Torissa pyörii näitä hupikyselijöitä sekä porukkaa, joille tuote pitäisi antaa ilmaiseksi. Myös ohareita porukka tekee säännöllisesti, ja sitten on myös näitä kuumakalleja, jotka vetävät herneen nenään kun et samantien ehdi vastaamaan heidän viestiin.

Vierailija
214/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka myy lähes uudenveroisia merkkivaatteita, joissa hinnoiteltu max. 25% uudesta, heitellään ihan päättömiä tarjouksia.

Lasketko tuon 25% siitä hinnasta jolla täysin uuden ja halutun värisen sekä kokoisen todella saa zalandon tai booztien -60% -70% kausialesta. Ilmaiseksi kotiovelle toimitettuna, täydellä palautusoikeudella.

Ai et? Lasketkin sen siitä samasta fiktiivisestä ovh-hinnasta josta em. -60%-70% aletkin lasketaan.

Kuka haluaa maksaa käytetystä 25% "uuden hinnasta" kun ihan uusikin maksaa 30% "uuden hinnasta"

Siinäpä sinulle vastaus.

Merkkivaatteet ei missään Zalandossakaan ole ilmaisia. Vaatteille parempi foorumi on esim Facen kirppis, designer tuotteita voi myydä myös esim Vestiairessa.

Vierailija
215/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei edes sitä kymppiä ylimääräistä. Kaapissa on vaatteita ja pärjään niillä. Eli en tarvitse uusia enkä käytettyjä. Myös lapsille ostetaan enää vain tarpeellinen, käytettynä heille ei löydy mitään, ostavat sen mitä tarvitsee edullisista nuorisoliikkeistä.

Vierailija
216/218 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

torissa lukuisia kauppoja tehneenä olen huomannut että kaupaksi meneminen on pitkälti tuuripeliä. Välillä mikään ei mene kaupaksi ja sitten samalla viikolla menee monet tavarat. En myöskään ylihinnoittele koska olen aina saanut myytyä sillä hintaa jota alunperin olen laittanut. Toki katson muiden vastaavien hinnan ja laitan hinnan hieman halvemmaksi mikä houkuttelee ostajia. 50 euron tuotteenkin kun alentaa 40 euroon voi se jo tuoda paikalle ostajan. Hankalin on se että oikea henkilö näkee ilmoituksen. Sitä tosin en ymmärrä miksi ihmiset maksaa esim punaisen ristin Konttiin aivan järkyttäviä hintoja mutta ei yksityiselle suoraan vaikka tuote olis vähän käytetty. Myin neulepaitoja 5 eurolla mitkä kontissa olis maksaneet vähintään 10-15 € koska he koittavat saada parhaan max hinnan uiden ihmisten lahjoitustavaroilla jotka hyvää hyvyyttään heille annetaan että antaisivat edullisesti vähävaraisille. Oksettavaa toimintaa

Vierailija
217/218 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse ihmettelen, miten jotkut jaksavat yrittää saada jostain räteistä paria euroa tai 50 senttistä. Hirveä vaiva ja riesa.

Itse vien kaikki hyväkuntoiset joutavat vain johonkin keräykseen tai sellaiseen kierrätysmyymälään mikä pyörii lahjoitustavaralla. Paitsi en SPR:n.

En ole kolikoita vailla.

SPR ottaa ilomielin vastaan tavaraa ja laittaa uskomattomia ylihintoja. Vasta viimeksi näin marimekon paitoja kuluneitakin 40-50 e kpl.  Moniko vähävarainen pystyy tuolla hintaa sieltä ostamaan kun alunperin on tarkoitettu pulassa olevien ihmisten auttamiseen koko heidän toiminta

Vierailija
218/218 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku yrittänyt tarjota jotain näille joilla on torissa ostoilmoitus? Miten teille on vastattu ja etenkin, onko kauppoja tullut?

Juuri näihin vastaaminen on ajanhukkaa, koska hyvin harvoin kauppa käy. Ja jos on ilmoitus tyyliin "Kaikenlaista x kategorian tavaraa", niin voit olla varma ettei kauppoja tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi