Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta koskaan himomyyjiltä (yli 20 artikkelia myynnissä).

Omituinen periaate. Voisit saada vielä paremman hinnan jos ostat useamman kerralla.

Vierailija
122/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Mitä sitten? Nehän on äytetyt ja todennäköisesti kerran ainakin pestyt silti. Ei ehkä nyt 2 eurolla, mutta 10e alkaa olla aika maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Et sinä päivässä etkä viikossa lihonnut niistä yli. Jos myyt vuoden kahden vanhaa, niin sori, hinta ei enää ole sama. 

Ajattomat mustat housut eivät vuodessa muutu miksikään. Ei sitä nyt pidä niin muodin orja olla. Itse käytän jopa kymmenen vuotta vanhoja housuja eikä kukaan niitä ihmettele. Eivät toki ole jokapäiväisessä käytössä kun ovat ns. siistimmät housut. Yleensä käytän farkkuja, sinisiä tai mustia tai arkisempia suoria housuja.

Vierailija
124/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalavaryhmistä löytää syyn tälle ilmiölle: haaskalinnut ettii ilmaiseksi, eivätkä halua maksaa edes sitä euroa jostakin tarpeellisesta. Pahimmat haaskalinnut haalivat ihan mitä vaan noista ryhmistä - ehkä sitten myyvät eteenpäin, en tiedä. Alkoi ärsyttää niin paljon, että päätin etten anna enää ikinä mitään ilmaiseksi, muuta kuin korkeintaan ukrainalaisille.

Itselläkin käyttämätöntä tavaraa myynnissä ihan muutamilla roposilla, eikä mene kaupaksi... sama tilanne fb-kirppiksillä ja Torissa.

Vierailija
125/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Nehän on äytetyt ja todennäköisesti kerran ainakin pestyt silti. Ei ehkä nyt 2 eurolla, mutta 10e alkaa olla aika maksimi.

8e

Vierailija
126/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kunto on huonompi, mitä kuvauksessa ollut. Postitus on kallista, noutamisen sopiminen vie aikaa vaivaa, myös bensa maksaa, olen myös tullut huijatuksi ihan lasten vaatepaketin oston yhteydessä. Edellä syyt, miksi en enää itse osta Torista.

Minäkään en osta enää vaatteita näkemättä. Ne parit vaatteet mitä olen ostanut näkemättä, ovat olleet aivan muuta kuin hyväkuntoisia.  Ehkä olisi pitänyt pyytää lisäkuvia ja pyytää tarkennuksia, mutta olen luottanut myyjään.  Itsepalvelukirppis voisi olla perempi paikka myydä vaatetta jos sitä on paljon.

Vierailija
127/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Mä voisin jotain hintoja laskea Torissa, mutta en tykkää siitä punaisesta alanuolesta mikä tulee kohteen yhteyteen ja että alkuperäinen hinta jää näkyviin. Huudossa pystyy muuttamaan hintaa siten, että uusi hinta vain korvaa vanhan eikä mitään muutosnuolia tai vanhoja hintoja jää näkyville.

Mun mielestä tuota nuolta ei enää jää näkyviin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jää se näkyviin, mutta ei se ainakaan minua haittaa. Ei siinä ole mitään häpeällistä minusta, että on tajunnut yrittäneensä ensin myydä ylihintaan. Kiusallisempaa se on, kun joku listaa joka aamu (teen joka päivä postinumerohaun omalta alueeltani) jo ties kuinka monetta kuukautta uudelleen useamman vuoden vanhat yhdistelmävaunut jo poistunutta mallia, kun kaupasta saa saman merkin aivan uudet laittamalla alle 200 euroa lisää rahaa peliin. 

Ei jää. Ainakaan kännykällä selattaessa. Testasin eilen.

Vierailija
128/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn oman paikkakunnan Facebook-kirppiksellä ja välillä menee tavara ja välillä ei. Parempi kuin tori, koska ei tarvitse maksaa postimaksuja, kun tavaran voi hakea samalta paikkakunnalta.

Sitten saattaa tulla viestiä, että ostan, jos kulkeutuisi Kortesjärvelle jossain vaiheessa (100 km päässä meistä). Vastasin, että ei, ja että sama matka se on sieltä tänne, tule hakemaan. Ei vastannut enää mitään.

Vastaat vaan, että kulkeutuu toki, kun maksatte postimaksun. Vaikka Utsjoelle asti.

Kyseessä oli lasitavaraa, jota en postita rikkoutumisvaaran vuoksi. Ja tämä oli mainittu ilmoituksessa.

Vierailija
129/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa veikaaan että ovat joko erikoisen mallisia tai värikkäitä tai sitten materiaali on huono. Jos myyt neutraalinnäköistä merinovillaista, silkkistä tai kashmirista tehtyä hyväkuntosita vaatetta noin kympillä niin menee taatusti kuumille kiville. Jos kyseessä on virittynyt Nanson trikoopaita tai polyesterivaate, tuskin myy ellei merkki ole muuten tosi haluttu tai vaate muuten erityisen kaunis.

T. Paljon vaatteita torista ostanut ja myynyt

Mm neutraalin väriset villakangastakit, 4 kappaletta myynnissä. Matsku vähintään 70% villaa ja hinta oli 2-8 euroa. Ap

Outoa ettei mene tuohon hintaan. Itse maksoin kirppiksellä 12e käytetystä villakangastakista. Oli hyvässä kunnossa ja siisti, ainoa haittapuoli on että se on painava kun on tottunut toppiksiin.

Ovatko takkisi kovin pientä kokoa?

Xs-S kokoa. Sekö selittääkin sltten? Nykyään olen itse kokoa L

Vierailija
130/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt etsiä 80cmx200cm petauspatjaa, mutta ei löydy. Olen etsinyt jo vuoden. Olen valmis maksamaan siitä 5-10€, ja haen, ei tarvitse postitella. Yksi oli myynnissä 90€, aivan liian kallis käytetystä.

Ne maksavat parisataa uutena, kuka haluaisi viitosella sellaisesta luopua. Parilla kympillä näyttäis torissa olevan jokunen myynnissä.

Vierailija
131/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Mä voisin jotain hintoja laskea Torissa, mutta en tykkää siitä punaisesta alanuolesta mikä tulee kohteen yhteyteen ja että alkuperäinen hinta jää näkyviin. Huudossa pystyy muuttamaan hintaa siten, että uusi hinta vain korvaa vanhan eikä mitään muutosnuolia tai vanhoja hintoja jää näkyville.

Mun mielestä tuota nuolta ei enää jää näkyviin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jää se näkyviin, mutta ei se ainakaan minua haittaa. Ei siinä ole mitään häpeällistä minusta, että on tajunnut yrittäneensä ensin myydä ylihintaan. Kiusallisempaa se on, kun joku listaa joka aamu (teen joka päivä postinumerohaun omalta alueeltani) jo ties kuinka monetta kuukautta uudelleen useamman vuoden vanhat yhdistelmävaunut jo poistunutta mallia, kun kaupasta saa saman merkin aivan uudet laittamalla alle 200 euroa lisää rahaa peliin. 

Ei jää. Ainakaan kännykällä selattaessa. Testasin eilen.

Alanuoli näkyy desktop-versiossa, mutta ei mobiilissa. Vähän kumma juttu kyllä.

Vierailija
132/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt etsiä 80cmx200cm petauspatjaa, mutta ei löydy. Olen etsinyt jo vuoden. Olen valmis maksamaan siitä 5-10€, ja haen, ei tarvitse postitella. Yksi oli myynnissä 90€, aivan liian kallis käytetystä.

https://www.masku.com/tuotteet/357719-basic-petauspatja/?conf%5B334%5D=…

https://vaahtomuovi.net/tuote/2488/petauspatja-80x200-cm-%28dx121v%29

Vierailija
133/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa kun ilmaiseksi pitäisi saada 😑

Tämä juuri. Mulla oli lasten verkkapuku myynnissä 4e, ei mennyt. Laitoin, että annetaan ja johan tuli kysyntää.

Tai useamman sadan arvoinen siisti, ehjä jne huonekalu (ei sohva ja muuton vuoksi laitettava pois) pitäisi saada maks 10e. Hoh hoijaa.. mutta sama se. Mielummin annan ilmaiseksi ukrainalaisille kuin noille haaskoille, jotka sitten koittavat vain voitolla myydä.

Ja neljää euroako olit itse vailla lapsen vanhasta verkkapuvusta?

Jos itse olen siitä maksanut 30e ja lapsi käyttänyt yhden kevään ja syksyn, ei 4e ole paha hinta pyytää. Mutta sinun kaltaisille haaskoillehan sekin on liikaa ja ilmaiseksi tulisi antaa.

Jos olisit itse ostanut käytetyt neiljällä eurolla, ei haittaisi antaa ilmaiseksi. 

Vierailija
134/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne maksavat parisataa uutena, kuka haluaisi viitosella sellaisesta luopua. Parilla kympillä näyttäis torissa olevan jokunen myynnissä.

Saatko ylihintaiset tuotteesi myytyä nopeasti? 

Vierailija
135/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elektroniikka, huonekalut menee aina kaupaksi kun katsoo millä hinnoilla muut ovat myynnissä ja ottaa itse siitä pois noin 30-50€.

Ei todellakaan mene. Kuvaputkitöllöt, VHS-nauhurit ja jopa sinsänsä vielä käyttökelpoiset DVD-soittimet, suuret halpahallin stereoräkit ja digitallentimet ovat ongelmajätettä jotka onneksi saa jättää ilmaiseksi SER-keräykseen

Paihimpia ovat karmeat suuret sohvat ja muut lastulevyhuonekalut joiden toimittaminen kaatopaikalle maksaa ja vaatii peräkärryn tai pakettiauton. Niistä pääsee eroon yhtä helposti kuin herpeksestä.

Vierailija
136/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ek pidä paikkansa mulla oli ikivanhoja aurinkopulloja ja aalto maljakoita ym lasiesineitä... niissä oli kova kysyntä .viestejä tuli koko ajan

Vierailija
137/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten tapahtuu kun kukaan ei osta niitä 20€ hintaan?

Hillot niitä muiden vastaavien seurana vaatekaapissa tilaa viemässä seuraavat 10v kunnes kiikutat ne UFF:n laatikkoon?

Vierailija
138/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi katselee kyllä innokkaasti kohteita torissa, vaan eipä tule viestejä. Ihmettelen miksei kukaan edes yritä ehdottaa alempaa hintaa tms. jos on kiinnostunut?

Et ole sitten hirveästi tätä foorumia lukenut.  Täällähän harva se päivä haukutaan parhaimmillaan nimeltä mainiten kaikilla tunnetuilla solvauksilla ostajat jotka julkesivat tinkimään hinnasta jonka heti Jumalasta seuraavana itseään pitävä myyjä on tuotteelle asettanut.

Käsittämättömät persaukiset mulqvisti-ostajat eivät vaan tajua miten jalo ja hyvä ihminen HÄN on kun asettaa ihan hyvää hyvyyttään tarjolle loppuunkäytettyä paskaa 90%:lla uuden hinnasta.

Kaikki kulut ja vaiva ostajalle, rahat tilille niin harkitsen sitten viitsinkö edes myydä sitä kun jokuhan voisi tarjota yli pyynnin.

Vierailija
139/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten tapahtuu kun kukaan ei osta niitä 20€ hintaan?

Hillot niitä muiden vastaavien seurana vaatekaapissa tilaa viemässä seuraavat 10v kunnes kiikutat ne UFF:n laatikkoon?

No mistä hitosta nyt vetäsit ton 20e kun jo vastasin muutama viesti sitten että 8e? Lukutaito (tai luetun ymmärtäminen) ei taida olla ihan hallussa sinulla. Sitä paitsi tämä on täysin hypoteettinen kysymys, en ole mitään housuja edes myymässä vaan viesti oli sille tyypille jonka mielestä ovh:lla ei ole mitään merkitystä. Oikeasti kun on! Ja oletetaan että tilanne olisi totta niin en sittenkään myisi 2eurolla kenellekään ahneelle vaan veisin ne SPR:lle jolloin siellä asiantuntija ne hinnoittelisi. Katsos kun niissä housuissa ei lue vuosilukua, ovat ajattomat ja hyvää materiaalia niin hinta ei sielläkään olisi 2e. Taidat olla todella nuori kun olet noin pintamuodin perään etkä ymmärrä laadukkaista ajattomista vaatteista yhtikäs mitään.

Vierailija
140/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla sama, jos en saa tuotteesta itse haluamaani hintaa tai lähes sitä, en ala sitä kellekään -50% low ball-huutelijalle alihintaan myydä. Vien pari kertaa vuodessa myymättömät tuotteet SPR tai eläinsuojeluyhdistyksen hyväntekeväisyyskirpparille.

Saamallani rahalla ei ole väliä, kunhan pääsen turhasta tuotteesta vaivatta eroon. En vaan HALUA asioida ja säätää näiden tarjoan puolet pyydetystä-nuukailijoiden kanssa. Kurakansaa ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän