Tori.fi kauppa ei käy
Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.
Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?
Kommentit (218)
En osta mitään sieltä muuten kuin naamakkain koska ei ole tunnistautumista.
Inflaation takia joudun nostamaan kaikkia hintojani joka kuukausi, mistä aiheutuu ylimääräistä vaivaa.
Mulla on halvat hinnat, silti monet yrittää tinkiä postituksen samaan hintaan, eivät tajua mitä postikulut ovat tänä päivänä. Ennen annan tavarat SPR:lle kuin että postitan +-0.
Mieluiten kuitenkin nouto vaikka ostaja maksaisikin postikulut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa kun ilmaiseksi pitäisi saada 😑
Tämä juuri. Mulla oli lasten verkkapuku myynnissä 4e, ei mennyt. Laitoin, että annetaan ja johan tuli kysyntää.
Tai useamman sadan arvoinen siisti, ehjä jne huonekalu (ei sohva ja muuton vuoksi laitettava pois) pitäisi saada maks 10e. Hoh hoijaa.. mutta sama se. Mielummin annan ilmaiseksi ukrainalaisille kuin noille haaskoille, jotka sitten koittavat vain voitolla myydä.
Haluaisin ostaa käytetyn hyllyn, ei tartte olla halpa, toki plussaa jos on, MUTTA! Kaik on ikeaa! "Ilmaiseksi" "vitosen" "euro" EN osta ikeaa, jaksan odottaa hyvää hyllyä joka EI OLE ikeaa!
Viime keväänä mielestäni ilmoituksia katseltiin enemmän ja pitempään niiden julkaisun jälkeen kuin nyt, mitä omien myyntikohteideni laskureita olen seurannut.
Olen saanut aika kivasti myytyä sellaista vähän arvokkaampaa vaatetta ja tavaraa. Muutamia satasia saanut vaivanpalkaksi kevätsiivouksen johdosta. Mulla oli myös ihan fyysinen kirpparipöytä kaikelle muulle ja onhan tuo tori ihan ehdottomasti helpompi myyjän kannalta. Helpompi, nopeampi ja tuottoisampi.
Harrastan valokuvausta ja uusien komponenttien lisäksi minulla on kaiken aikaa kasvava kokoelma vanhoja filmiajan objektiiveja sekä varhaisia digikameroita joilla on hauska ottaa varsinkin näin auringon vihdoinkin paistaessa kuvia joissa on aidosti nostalginen kuvanlaatu.
En tiedä mitä oikein tapahtui mutta puoleen vuoteen en ole löytänyt torista enää mitään ostettavaa ja hintapyynnöt ovat yhtäkkiä niin utopistisia että tuskin vaivautuisin ottamaan yhteyttä edes 50% alennuksen jälkeen.
Selvimmin tämä näkyy sellaisissa 1-2v ikäisissä kameroissa ja objektiiveissa joita saa vielä uutena kaupastakin. Hintapyynnöt ovat järjestään sellaisia että saisin selvästi halvemmalla uuden tilaamalla Saksasta, viralliselta jälleenmyyjältä kotiovelle toimitettuna.
Jos joku väittää että hinnat ovat kohdallaan kun kauppa käy niin ei muuten käy. Tavaraa kasaantuu myyntiin niin että "kameroita" on jo yli 2300 ilmoitusta ja "objektiiveja" lähes 1400 ilmoituksen verran. Yhteensä 3700 ilmoitusta.
Aivan eläimellisiä lukuja artikkelille jota käytännössä kaikki myyvät ja enää kourallinen harrastajia ostaa kännyköiden vietyä markkinat mutta silti hintapyynnöt näyttävät hilautuvan kaiken aikaa ylöspäin.
Sama ilmiö näkynyt aika monessa muussakin harrastus/keräilkategoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä kun ihmiset eivät vaivaudu laittamaan siihen ilmoituksen otsikkoon tarkkaa kokoa. Jos haluan ostaa naisten takin niin sitten klikkaan ilmoitusta, jossa lukee vaikka naisten punainen takki, merkkiä parempaa Seppälää, EU-koko 40, hinta 10€ .
On todella turhauttavaa alkaa klikkailemaan miljoonaa eri ilmoitusta. Minusta on todella helppoa laittaa omat hakuehtoni siihen hakukenttään ja katson ne, mitä löytyy minun kokoiselleni. Ei minulla ole mitään järkeä katsoa muun kokoisia vaatteita.
Saman olen todennut, sillä seurauksena että omalta osaltani kaikki ne vaateilmoitukset joissa ei ole mainittu kokoa jo otsikossa, jäävät todellakin avaamatta ja katsomatta. Luulenpa myös etten ole ainoa ohittaja, siinähän sitten myyjät valittavat kun mikään ei mene kaupaksi.
Hinta kohilleen niin menee kaupaksi. Tosin pitää ottaa huomioon, että jos poikkeuksellinen koko tai virttynyt kesämekko, niin ei välttämättä ole kysyntää. Itse olen ostanut justiinsa kahdet kengät ja kevät takin torista. Selaan päivittäin tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että tämä on vähän sattumankauppaa. Keväällä mulla oli jotain sellaista tavaraa myynnissä joita sillä kertaa ei kukaan halunnut. Puoli vuotta myöhemmin taas siivosin ja kun laitoin samalla myös näitä edellisellä kerralla myymättä jääneitä uudestaan myyntiin, niin jo alkoi tapahtumaan.
Vaatteissa auttaa myös oikea sesonki. Nytkin olen katsellut kaapeistani, että pari hametta ja kesätoppeja joutaisi mennä myyntiin, mutta laitan ne vasta muutaman kuukauden päästä.
Sesonkijutussa on pointtinsa, mutta itse esim. etsin joulukoristeita ympäri vuoden ja usein löytöjä tekee paremmin ns. "off-season" -kaudella.
Mä olen myynyt sukset keskellä kesää peräkonttikirppiksellä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta ja uusien komponenttien lisäksi minulla on kaiken aikaa kasvava kokoelma vanhoja filmiajan objektiiveja sekä varhaisia digikameroita joilla on hauska ottaa varsinkin näin auringon vihdoinkin paistaessa kuvia joissa on aidosti nostalginen kuvanlaatu.
En tiedä mitä oikein tapahtui mutta puoleen vuoteen en ole löytänyt torista enää mitään ostettavaa ja hintapyynnöt ovat yhtäkkiä niin utopistisia että tuskin vaivautuisin ottamaan yhteyttä edes 50% alennuksen jälkeen.
Selvimmin tämä näkyy sellaisissa 1-2v ikäisissä kameroissa ja objektiiveissa joita saa vielä uutena kaupastakin. Hintapyynnöt ovat järjestään sellaisia että saisin selvästi halvemmalla uuden tilaamalla Saksasta, viralliselta jälleenmyyjältä kotiovelle toimitettuna.
Jos joku väittää että hinnat ovat kohdallaan kun kauppa käy niin ei muuten käy. Tavaraa kasaantuu myyntiin niin että "kameroita" on jo yli 2300 ilmoitusta ja "objektiiveja" lähes 1400 ilmoituksen verran. Yhteensä 3700 ilmoitusta.
Aivan eläimellisiä lukuja artikkelille jota käytännössä kaikki myyvät ja enää kourallinen harrastajia ostaa kännyköiden vietyä markkinat mutta silti hintapyynnöt näyttävät hilautuvan kaiken aikaa ylöspäin.
Moni pyytää tavarasta melkein uuden hintaa. Minäkin aloin katselemaan kaupasta mieluummin tarjouksista.
Toriin on tullu yrityksiä myymään kaupan hinnoilla käytettyjä ja paremmin toimeentulevia myymään jotain kultaista rolexiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mikä sinun mielestäsi olisi sitten se sopiva hinta? Jos objektiivi maksaa vaikka uutena 300-400 e ja on uudenveroinen, ja käytettynä sitä saa tälläkin hetkellä kameraliikkeestä hinnalla 199 e, onko tosiaan 100 e siitä Torissa ylihintaa? Minulla kun oli tuollainen myynnissä. Sain tarjouksia, että ostan tämän 20 tai 50 eurolla. Mieluummin olen myymättä sitten.
Kannattaa kysymystulvan vähentämiseksi kokeilla rahtihinnoittelua, jolla ilmoitetaan ainoa tapa saada tuote hankittua huokeammin. Rahtihinnoittelu toimii etenkin jos asuu korvessa kuten minä. Asiakas näkee hinnan toimituskuluineen lähimpään noutopisteeseensä tai kooltaan pienemmissä tuotteissa postiluukkuunsa. Ilmoituksessa kannattaa toki mainita myös noutohinta käteisellä, joka käytännössä on pahvit, teipit ja ajelut postimaksuun ynnäten äkkiä parinkympin tuotteessa tuplahinta. Tuolla 20 eurolla ei ajella 15 km pidempiä hakumatkoja, mikäli on tarkoitus palata ostoksen kanssa kotiinkin.
Ihmiset on liikaa kiinni tavarassa ja monet luulee saavansa huippuhintajoa romuistaan.
Käytetyn hinta on -50% vähintään uuden hinnasta ja kalliimmalla ei tosiaan tee kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni taas uudessa versiossa on enemmän hupiostajia ja onko vielä vapaana-katoajia.
Nimenomaan näin. Enemmän on nykyisessä.
Entisessä oli aika vähän näitä. Mutta nykyään tietää jo miltei etukäteen kun kysytään "onko vapaa" tai "ostaisin tämän, onko vielä vapaana". Kun vastaa niin ei edes avata tai sitten katoaa kun lukee vastauksen.
Jotkut kysyvät lähetystapaa, pyytävät lisää mittoja vaikka jo ilmoituksessa on tärkeimmät, jne. Sitten ei mitään kuulu.
Näihin on pakko vastata kun ei ensin tiedä onko kuitenkin todellinen ostaja.
Jossain vaiheessa oli joku tai jotkut oikein päivystämässä, heti kun ilmoitus julkaistiin niin oltiin kysymässä "onko vielä vapaana" aikomattakaan ostaa tai vastata mitään sen jälkeen.
Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni taas uudessa versiossa on enemmän hupiostajia ja onko vielä vapaana-katoajia.
Nimenomaan näin. Enemmän on nykyisessä.
Entisessä oli aika vähän näitä. Mutta nykyään tietää jo miltei etukäteen kun kysytään "onko vapaa" tai "ostaisin tämän, onko vielä vapaana". Kun vastaa niin ei edes avata tai sitten katoaa kun lukee vastauksen.
Jotkut kysyvät lähetystapaa, pyytävät lisää mittoja vaikka jo ilmoituksessa on tärkeimmät, jne. Sitten ei mitään kuulu.
Näihin on pakko vastata kun ei ensin tiedä onko kuitenkin todellinen ostaja.Jossain vaiheessa oli joku tai jotkut oikein päivystämässä, heti kun ilmoitus julkaistiin niin oltiin kysymässä "onko vielä vapaana" aikomattakaan ostaa tai vastata mitään sen jälkeen.
Huvinsa kullakin.
Olen huomannut että tuota on nykyään tosi paljon, että joku vaikuttaa ihan tosissaan olevalta ostajalta tyyliin "ostaisin tämän ja pitää postittaa, kerrotko maksutiedot niin maksan" ja sitten vastausviestiä kyseinen ostaja ei koskaan edes näe.
Onko tämä kenties jokin bugi, ettei ostaja saa vastausviestistä mitään ilmoitusta tai viesti ei päädy edes perille? Nimittäin jotkut tällaiset ovat kertoneet ihan nimensä ja osoitteensakin, mikä olisi vanhanaikaiselle hupikyselijälle aika epätyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä sovittamatta kannata ostaa. Käytettyjä riepuja on myynnissä joka puolella.
Ei pikkupaikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Fida on nostanut hintoja paljon viimeisen vuoden aikana. Tuleeko tavaraa sisään vähemmän? Ehkä ihmiset lahjoittavat nyt ukrainalaisille?
Helsingissä lopetettiin Sörnäisten Fida, josta löysin vaatteita itselleni ja työttömälle lapselleni. Ostin myös kirjoja ja DVD-filmejä. En ole löytänyt muuta sentasoista Fidan myymälää.
Ihmiset valittaa että rahat eivät riitä mihinkään mutta silti torissa ei tavara liiku. Kysyjiä on mutta häviävät heti sen jälkeen, eivät edes lue mitä niille vastaa. Kun on sovittu tapaaminen niin tehdään oharit!
Mikä teitä oikein vaivaa kun ette pidä sovitusta tapaamisesta kiinni? Saatteko jotain kummaa tyydytystä siitä kun kyselette onko tuote vapaa ja sen jälkeen häviätte?!
Todella ärsyttävää!