Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää vaatteita näkemättä. Liian usein kuvista jää pois todellinen kuluma, tahrat ja jopa reijät jätetään mainitsematta. Kunto hyvä tai erinomainen on erittäin laaja käsite. Kun ostaa näkemättä vaatteen, ei myöskään voi sitä haistaa. Liian monta kertaa olen saanut vaatteen, jossa kellarin/hometalon hajua. Vaikka olen tästä vielä erikseen kysynyt. Kissan karvoja tai muuten ummehtunut haju. Ei ikinä enää. Jotain astioita tms. voi pestä koneessa ja desinfioida, vaatteiden kanssa se on melko hankalaa. 

Vierailija
162/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori on enemmän huonekaluja ja jotain urheilukamoja varten. Ei vaatteita, eikä ainakaan lumppuja. Kaikki mitä itse sieltä ostanut niin huonoa olen saanut. Lampunvarjostin rikki, matto aivan paskassa (kuvassa ei näkynyt), lapsen haalarissa reikiä jne jne. En ymmärrä mikä ihme pas kahuussi tuo tori nykyään on. Ei kukaan halua toisten romuja. 

Facekirpuilla on se etu, että siellä yp voi puuttua huonoihin kauppoihin ja pystyy sopimaan, jos laatu ei vastaa lainkaan sitä mitä on kerrottu. 

Kun laittaa annetaan niin ai että miten ihanaa kun pääsee nopeesti tavarasta eroon. Kerran annoin lasten kylpyammeen niin tyyppi tuli ja sieppasi sen mun kädestä ja lähti äkkiä menee. Nauratti oikein että ei edes moro voi sanoa. Varmaan vei johonkin livekirpulle sen 5e hintaa myyntiin, mutta itse pääsin tuhrasta eroon ja nopesti. 

Tori on kyllä ihan koijareiden paikka muutenkin. 

Just ostin Torista oikein kivan lampun! Täytyy vain kysellä ja olla itsekkin järkevä. Mikä itseä siellä ärsyttää, joku sanoo: melkein uusi vain kulmat koira on jyrsinyt. tms. Tai joku kehuu ihana ja silti myy?

Tuo "ihanuus" rasittaa itseä myös. Antaa ostajan päättää onko kohde hänelle riittävän ihana. On tosi ristiriitaista ja jotenkin "epätoivoista" kehua ihanaksi ja sitten kuitenkin haluta siitä eroon. Kyllä ostaja osaa hyvistä kuvista ja tuotekuvauksesta päätellä haluaako hän ostaa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, vähintään postimaksut pois. Sama fb-kirppareilla.

Olen fyysiset kirpparit huomannut paremmiksi. Vaikka iso työ se on varata pöytä, hinnoitella lapulle ja laittaa näytille, on vaiva sen arvoinen. Ei jää turhaa tavaraa nurkkiin roikkumaan.

Harmi vaan että noi pöytävuokrat on niin kovat. Kuitenkin joka päivä pitäisi käydä pöytää siistimässä ja harva asuu ihan kirppiksen vieressä.

Vierailija
164/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaja osaa hyvistä kuvista ja tuotekuvauksesta päätellä haluaako hän ostaa vai ei.

Toriin ei saa enää hyviä kuvia laitettua jostain syystä. Kun paikka vaihtoi omistajaa nykyiseen, ladatut myyntikuvat muuttuivat järjestään suttuisiksi vaikka mitä tekisi.

Hiljaista on ollut siellä myynti, selittynee sähkön hinnalla, elinkustannuksilla, joululla ja alennusmyynneillä.

Vierailija
165/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin keväällä ehjiä lapseni vanhoja Burtonin step on-siteitä. Niiden ovh on uutena 200-300e mallista riippuen. Pyysin 75e. Tässä siis ei-lumilautailijoille tiedoksi, että näissä ei ole mitään toista vaihtoehtoa tai halvempaa merkkiä, et voi ostaa muuta kuin Burtonin step onit jos sellaiset kengätkin on jo.

Joku nainen laittoi hirveän floodauksen miten lapsella hajosi side eikä lapsi pääse mäkeen ja hän maksaa posteineen 40e jos postitan ne hänelle heti tänään. Totesin että 75e+postit, haukkui minut miten minä ahneena estän hänen lapsen harrastuksen. "Ok". Noita on myynnissä kerran ja kesällä, varmaan lapsi edelleen ilman siteitä. Myin siteet seuraavalle 70e+postit.

Älyttömäksi mennyt tinkiminen. Puolet pois jo valmiiksi sopivasta hinnasta? Get real.

Vierailija
166/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi torista mitään postituksella vaan aina noudan, jotta voin tarkistaa tuotteen kunnon ja että se vastaava ilmoitettua. Toki tää rajaa kaupat vaan lähialueelle.

Etenkin vaatteissa ja tekstiileissä on tärkeetä sekin, ettei ne haise tunkkaiselta, röökiltä, hajuvedeltä, homeelta, Omolta tai joltain orkidea-vanilja-huuhteluainehirvitykseltä.

Ja jossain muutaman euron tuotteessa ei mitään tolkkua maksaa postikuluja.

Olen tehnyt muutaman kuukauden sisään ainakin kahdeksat onnistuneet torikaupat ostajana. Ylihinnoiteltua romua en osta, hintojen pitää olla kohdillaan.

Vierailija
167/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori on enemmän huonekaluja ja jotain urheilukamoja varten. Ei vaatteita, eikä ainakaan lumppuja. Kaikki mitä itse sieltä ostanut niin huonoa olen saanut. Lampunvarjostin rikki, matto aivan paskassa (kuvassa ei näkynyt), lapsen haalarissa reikiä jne jne. En ymmärrä mikä ihme pas kahuussi tuo tori nykyään on. Ei kukaan halua toisten romuja. 

Facekirpuilla on se etu, että siellä yp voi puuttua huonoihin kauppoihin ja pystyy sopimaan, jos laatu ei vastaa lainkaan sitä mitä on kerrottu. 

Kun laittaa annetaan niin ai että miten ihanaa kun pääsee nopeesti tavarasta eroon. Kerran annoin lasten kylpyammeen niin tyyppi tuli ja sieppasi sen mun kädestä ja lähti äkkiä menee. Nauratti oikein että ei edes moro voi sanoa. Varmaan vei johonkin livekirpulle sen 5e hintaa myyntiin, mutta itse pääsin tuhrasta eroon ja nopesti. 

Just ostin Torista oikein kivan lampun! Täytyy vain kysellä ja olla itsekkin järkevä. Mikä itseä siellä ärsyttää, joku sanoo: melkein uusi vain kulmat koira on jyrsinyt. tms. Tai joku kehuu ihana ja silti myy?

Tuo "ihanuus" rasittaa itseä myös. Antaa ostajan päättää onko kohde hänelle riittävän ihana. On tosi ristiriitaista ja jotenkin "epätoivoista" kehua ihanaksi ja sitten kuitenkin haluta siitä eroon. Kyllä ostaja osaa hyvistä kuvista ja tuotekuvauksesta päätellä haluaako hän ostaa vai ei.

Tuo myyntiin laitetun tavaran ihanaksi hehkuttaminen ärsyttää minuakin, samoin muiden ylitsevuotavien adjektiivien käyttö. Myyjästä tulee heti feikki ja epätoivoinen kuva.

Vierailija
168/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori fi. meni pilalle kun se myytiin.  Sensuuri tuli samalla.

Vierailija
169/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo myyntiin laitetun tavaran ihanaksi hehkuttaminen ärsyttää minuakin, samoin muiden ylitsevuotavien adjektiivien käyttö. Myyjästä tulee heti feikki ja epätoivoinen kuva.

Juu, tätä näkee Huudossakin. Kuvaillaan tuotetta esim. "ihana", "upea", "tosi kiva". Pahimmassa tapauksessa nämä rusinannuuhkijat laittavat hehkutuksensa jo otsikkoon.

Vierailija
170/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 jatkaa, että itekin oon myynyt nettikirpparilla tavaraa ja jätän vaan vastaamatta kaikille ilmaisen tavaran kerjääjille, överitinkaajille ja ihmisille joilla ei oo mitään käytöstapoja ja viestit on vaan tökeröitä. Yleensä pelkästään viestien perusteella filtteröimällä oon onnistunu karsimaan kaikki sekopäät ja hankalat tyypit ostajaehdokkaista ja myynti on mennyt kivasti.

Vierailija
171/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ostaisi torista mitään postituksella vaan aina noudan, jotta voin tarkistaa tuotteen kunnon ja että se vastaava ilmoitettua. Toki tää rajaa kaupat vaan lähialueelle.

Etenkin vaatteissa ja tekstiileissä on tärkeetä sekin, ettei ne haise tunkkaiselta, röökiltä, hajuvedeltä, homeelta, Omolta tai joltain orkidea-vanilja-huuhteluainehirvitykseltä.

Olen tehnyt muutaman kuukauden sisään ainakin kahdeksat onnistuneet torikaupat ostajana. Ylihinnoiteltua romua en osta, hintojen pitää olla kohdillaan.

Miksei ole tolkkua maksaa postikuluja muutaman euron tuotteesta? Itse olen löytänyt vaikka kuinka paljon ostettavaa postituksella. Jos etsin vaikka jotain tiettyä kirjaa ja joku myy sen hintaan 2 eur + postitus 6,90 ostan sen ilman muuta jos sitä ei kaupasta saa. Saatan myös ostaa jonkin edullisen vaatteen jonka postitus on kalliimpi kuin itse tuote. Juuri nyt harkitsen eräitä farkkuja, jotka ovat sitä mallia joita ei enää ko. kaupasta saa ja ovat juuri omaa kokoani ja joku myy niitä hintaan 3 eur.

Ei kaikkea voi laskelmoida noin, että kannattaako vai ei. Kaupasta ei saa kaikkea samaa mitä toreissa ja huudoissa ym. myydään.

Vierailija
172/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta koskaan himomyyjiltä (yli 20 artikkelia myynnissä).

Saanko kysyä miksi? Kun tekee suursiivouksen, niin myytävää riittää.

Suuri osa niistä on trokareita, kun niillä on vielä usein eri koon vaatteita myynniissä.

Tunnen jo muutaman tällaisen myyjän nimeltä, koska olen seurannut toria jo vuosia.

Ja muutenkaan en lähde hakemaan parin euron tavaraa, koska vaiva on iloa suurempi.

Minulla on paljon tavaroita myynnissä, koska ajatuksena on kohta muuttaa pienempään taloon mieheni kanssa. Kotona asuu vielä 2 tyttöä ja myyn myös heidän vaatteitaan eli kokoja on S,M ja L. Myös pojat tuovat joskus itselleen tarpeettomia vaatteita, joten myös miesten vaatteita voi olla eri kokoisia, kun myyn myös mieheltäni vaatteita, joita hän ei käytä.

Myyn/annan vain hyväkuntoisia vaatteita. 

Vierailija
173/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole tolkkua maksaa postikuluja muutaman euron tuotteesta? Itse olen löytänyt vaikka kuinka paljon ostettavaa postituksella. Jos etsin vaikka jotain tiettyä kirjaa ja joku myy sen hintaan 2 eur + postitus 6,90 ostan sen ilman muuta jos sitä ei kaupasta saa. Saatan myös ostaa jonkin edullisen vaatteen jonka postitus on kalliimpi kuin itse tuote. Juuri nyt harkitsen eräitä farkkuja, jotka ovat sitä mallia joita ei enää ko. kaupasta saa ja ovat juuri omaa kokoani ja joku myy niitä hintaan 3 eur.

Ei kaikkea voi laskelmoida noin, että kannattaako vai ei. Kaupasta ei saa kaikkea samaa mitä toreissa ja huudoissa ym. myydään.

Jos tulee vastaan jotain spessua niin sittenhän se kannattaa. Mutta ite en oo valmis ottaa riskiä että maksan tuotteen ennen kun oon nähnyt sen. En kyllä muutenkaan osta kovin mielelläni netistä uuttakaan tavaraa ellei oo ennestään tuttu tuote :)

Vierailija
174/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Tori fi. meni pilalle kun se myytiin.  Sensuuri tuli samalla.

Hupiostajien (trollaajien) määrä ainakin pieneni eli kyllä siitä hyvääkin seurasi.

Vierailija
175/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas uudessa versiossa on enemmän hupiostajia ja onko vielä vapaana-katoajia.

Vierailija
176/218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% tinkaus on vielä ihan ok mutta 90% tinkaus ei ole.

90% ei ole tinkausta vaan lähinnä pyyntö oikaista aivan tolkuton hinnoitteluvirhe.

Näitä näkee pilvin pimein varsinkin sellaisissa vanhoissa tuotteissa joissa nollasta poikkeava hinta muodostuu 100% keräilyarvosta.

Vaikka yhden nimenomaisen merkin ja mallin keräilyarvo on tänään satasia, muiden aikoinaan sen kanssa kilpailleen vastaavien tuotteiden hinta on pyöreä nolla tai maksimissaan kympin luokkaa.

Otetaan nyt esimerkkinä vaikka yli 30v kamerat/objektiivit, hifi (C-kasettimankat), kellot jne.

Näitä kun laittaa hakuun sopivilla hakusanoilla niin puolet tuloksista on helposti sellaisia joissa 90% alennuskaan ei riittäisi pudottamaan hintaa järkevälle tasolle.

Vierailija
177/218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi?Mikä se on ???

Vierailija
178/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas uudessa versiossa on enemmän hupiostajia ja onko vielä vapaana-katoajia.

Joo nimenomaan näin olen minäkin kokenut, näitä on nyt todella paljon liikenteessä.

Laittakaa toriin palautetta että saadaan näihin höpöhöpöostajiin joku roti, esim palaute/pisteytys olisi hyvä

Vierailija
179/218 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö nyt kauppa?

Vierailija
180/218 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä kun ihmiset eivät vaivaudu laittamaan siihen ilmoituksen otsikkoon tarkkaa kokoa. Jos haluan ostaa naisten takin niin sitten klikkaan ilmoitusta, jossa lukee vaikka naisten punainen takki, merkkiä parempaa Seppälää, EU-koko 40, hinta 10€ .

On todella turhauttavaa alkaa klikkailemaan miljoonaa eri ilmoitusta. Minusta on todella helppoa laittaa omat hakuehtoni siihen hakukenttään ja katson ne, mitä löytyy minun kokoiselleni. Ei minulla ole mitään järkeä katsoa muun kokoisia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä