Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
101/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Toria yli 10 vuotta ja aina olen kaiken saanut kaupaksi.

Jos ei mene kaupaksi, tuote on huonolaatuinen tai liian korkealle hinnoiteltu. Esim. käytetyistä vaatteista on ihan valtava ylitarjonta, ja ellei se ole jotain todella arvokasta brändiä kuten Canada Goose tai Moncler niin et siitä saa kuin kymppejä jos sitäkään.

Ja jos se on jotain Gina Tricotia tms. massatavaraa, ihan turha siitä on pyytää yli 5€ vaikka se olisi ollut uutena 50€. Kaupat ottavat omat katteensa ja vaatteen reaaliarvo on niiden materiaalien arvo jos se vaate on ehjä.

Elektroniikka, huonekalut menee aina kaupaksi kun katsoo millä hinnoilla muut ovat myynnissä ja ottaa itse siitä pois noin 30-50€.

Jos tuote on uusi, niin otat kaupan hinnoista -20-30% pois niin varmasti menee kaupaksi. Applen kellon joka käynnistetty tasan kerran myin 400€ kuitteineen paketteineen, joka on kaupoissa 569€. Silti se on minulle ihan loistokauppa koska muutoin se olisi pölyttynyt kaapissa ilman käyttöä ja sen arvo minulle olisi 0€.

Ymmärtäkää rahan arvo ja sen arvo, että ihminen ostaa sinulta eikä kaupasta. Se ainoa ja suurin täky 99%:lle ihmisistä on hinta. Jos pyydät 100€ uutena maksavasta tuotteesta 90€, tai kaupassa 40€ myytävästä tavarasta 20€, voit olla varma että se pyörii myyntilistoilla kuukausia ilman että yksikään ihminen ottaa yhteyttä. Se 100€ tavara suoraan myyntiin 50e:llä ja se 40€ tuote kympillä tai korkeintaan 15e niin kauppa käy.

Ketään ei myöskään kiinnosta tuotteen tunnearvo paitsi sinua. Ei se vanha lipasto tai senkki ole yli satasen arvoinen ellei se ole sellaista antiikkia että siinä on vaikka vaivalla tehtyjä koristekultauksia tai kaiverruksia. Jos joku siitä edes sen satasen tarjoaa, ole iloinen ettet joudu viemään sitä kaatikselle omalla kustannuksella.

Vierailija
102/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Mä voisin jotain hintoja laskea Torissa, mutta en tykkää siitä punaisesta alanuolesta mikä tulee kohteen yhteyteen ja että alkuperäinen hinta jää näkyviin. Huudossa pystyy muuttamaan hintaa siten, että uusi hinta vain korvaa vanhan eikä mitään muutosnuolia tai vanhoja hintoja jää näkyville.

Mun mielestä tuota nuolta ei enää jää näkyviin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Mä voisin jotain hintoja laskea Torissa, mutta en tykkää siitä punaisesta alanuolesta mikä tulee kohteen yhteyteen ja että alkuperäinen hinta jää näkyviin. Huudossa pystyy muuttamaan hintaa siten, että uusi hinta vain korvaa vanhan eikä mitään muutosnuolia tai vanhoja hintoja jää näkyville.

Mun mielestä tuota nuolta ei enää jää näkyviin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jää se näkyviin, mutta ei se ainakaan minua haittaa. Ei siinä ole mitään häpeällistä minusta, että on tajunnut yrittäneensä ensin myydä ylihintaan. Kiusallisempaa se on, kun joku listaa joka aamu (teen joka päivä postinumerohaun omalta alueeltani) jo ties kuinka monetta kuukautta uudelleen useamman vuoden vanhat yhdistelmävaunut jo poistunutta mallia, kun kaupasta saa saman merkin aivan uudet laittamalla alle 200 euroa lisää rahaa peliin. 

Vierailija
104/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kirjoitti:

Olen huomannut saman. Olen myynyt yli kymmenen vuotta aktiivisesti Torissa eri tavaroita. Joulukuusta alkaen myynti on ollut nihkeää. Tavara ei vaihda omistajaa kuten aiemmin vaikka hintatason olen pitänyt omasta mielestäni samana tai jopa pudottanut pyyntihintaa aiemmasta tasosta. 

Voiko olla, että porukka odottaa henki kurkussa talven sähkölaskuja eikä mitään osteta ennen kuin niistä on selvitty? Jos kaikki on nyt myyntipuolella tästä syystä.

Vierailija
105/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta koskaan himomyyjiltä (yli 20 artikkelia myynnissä).

Miksi näin? Itse olen myynyt periytyä tavaraa, parhaimmillaan yli sata ilmoitusta. Osa omaa osa perittyä. Toivottavasti muilla ei ole samaa periaatetta.

Vierailija
106/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa käytettyjä vaatteita etenkin jos ei pysty sovittamaan tai palauttamaan?

Mä olen ostanut mittojen ja hyvien kuvien perusteella montakin ja hyvin on sopinut. Ei ole tarvinnut sovittaa.

Sama juttu. Olen ostanut 30€lla vaatepaketin jossa oli todella siistejä ja kivoja vaatteita, olen myös myynyt vastaavia itse. Sillä yhden H&M vaatteen hinnalla voi löytää useita hyviä vaatteita itselle, ja jotka sisältävät sellaisia mitä voisi ostaa kaupastakin tai voisi hyvin nähdä kaupan rekissä.

Vierailija
107/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että tämän ketjun mukaan käytetyt vaatteet ovat automaattisesti retkua ja turhaketta. Minä kun olin ollut ymmärtävinäni, että supertiedostavat nuoremmat sukupolvet ostavat nykyään melkein kaiken käytettynä, ja uusien tavaroiden hinnatkin ovat kaupoissa nousseet niin huimasti että ihmisillä on hädintuskin varaa perusruokaan ja vessapaperiin.

Vaatteita on liikaa tarjolla ja uutena moni ostaa ja saa sovittaa. Ketään ei vaan kiinnosta.

Vierailija
108/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi katselee kyllä innokkaasti kohteita torissa, vaan eipä tule viestejä. Ihmettelen miksei kukaan edes yritä ehdottaa alempaa hintaa tms. jos on kiinnostunut?

No täällä on ainakin nöyryytetty vastaavissa keskusteluissa tinkijät ihan maanrakoon, joten ihmekös tuo, jos ei kehdata. 

Vierailija
109/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ihan peruskirppikselle. Mulla liikkunut tavara niin oikein hyvin. Myymättä jääneet vaatteet nakkasin UFFin laatikkoon.

Vierailija
110/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteille Tori ei ole kovin hyvä myyntipaikka. Olen saanut myytyä siellä muuta tavaraa kyllä.

Vierailija
111/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seudulla on myyjät ahneita. Myyvät käytettyjä tuotteita lähes samaan hintaan, jolla kaupasta saa uuden.

Torilla oli ilmoitus jääkaappipakastimesta. Tiiviste rikki toisessa ovessa. Hinta 800 euroa.

Kaupassa sama tuote 900 euroa.

Jep jep. Sitten oli lastulevyinen 70-luvun ruskea vaatekaappi hintaan 400 euroa.

Menin kauppaan, ja ostin uuden samanmerkkisen jääkaappipakastimen tehdaspaketissa. Alennusta myyjä antoi 20 prossaa, koska kauppias halusi varastoaan tyhjäksi toimipisteen lopettamisen takia. Maksoin siten vähemmän uudesta, kuin torin myyjä piti käytetyllä hintaa.

Vierailija
112/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa veikaaan että ovat joko erikoisen mallisia tai värikkäitä tai sitten materiaali on huono. Jos myyt neutraalinnäköistä merinovillaista, silkkistä tai kashmirista tehtyä hyväkuntosita vaatetta noin kympillä niin menee taatusti kuumille kiville. Jos kyseessä on virittynyt Nanson trikoopaita tai polyesterivaate, tuskin myy ellei merkki ole muuten tosi haluttu tai vaate muuten erityisen kaunis.

T. Paljon vaatteita torista ostanut ja myynyt

Mm neutraalin väriset villakangastakit, 4 kappaletta myynnissä. Matsku vähintään 70% villaa ja hinta oli 2-8 euroa. Ap

Vierailija
113/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa veikaaan että ovat joko erikoisen mallisia tai värikkäitä tai sitten materiaali on huono. Jos myyt neutraalinnäköistä merinovillaista, silkkistä tai kashmirista tehtyä hyväkuntosita vaatetta noin kympillä niin menee taatusti kuumille kiville. Jos kyseessä on virittynyt Nanson trikoopaita tai polyesterivaate, tuskin myy ellei merkki ole muuten tosi haluttu tai vaate muuten erityisen kaunis.

Mm neutraalin väriset villakangastakit, 4 kappaletta myynnissä. Matsku vähintään 70% villaa ja hinta oli 2-8 euroa. Ap

Villa myy yleensä huonommin koska ihmiset mieltävät materiaalin kutittavaksi (vaikka ei pidä kaikkien villatuotteiden kohdalla paikkaansa mutta tori on riski paikka kun vaatetta ei pääse sovittamaan). Joten jos jokin tuotteista on kuitenkin merinovillaa (tai sitä kashmiria) mainitse tämä otsikossa, myy varmasti noilla hinnoilla. 

Vierailija
114/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, siis oikeasti maalla. Olen juuri tänään menossa erään naisen kotiin ostamaan ja sovittamaan vaatteita. Hänellä oli paljon hyvännäköistä vaatetta, minun kokoani ja kohtuuhintaan. Että kyllä onneksi jotkut päästää sovittamaan. Aion ostaa vaikka kaikki, jos sopii päälle.

Sovittamatta en ostaisi, kun kyseessä on kuitenkin useamman kympin vaatteet/kengät per kpl.

Vierailija
115/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Vierailija
116/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetyn tuotteen korkea hinta perustellaan sillä, että ovh xxxx euroa, niin skippaan suosiolla. Ei mua kiinnosta käytetyn tuotteen ovh, koska jos haluan uuden, maksan sen ovh:n.

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Vierailija
117/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta koskaan himomyyjiltä (yli 20 artikkelia myynnissä).

Saanko kysyä miksi? Kun tekee suursiivouksen, niin myytävää riittää.

Yhden suursiivouksen jälkeen ymmärrän tuon. Muussa tapauksessa ostat liikaa. 

Vierailija
118/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei mene tuohon hintaan. Itse maksoin kirppiksellä 12e käytetystä villakangastakista. Oli hyvässä kunnossa ja siisti, ainoa haittapuoli on että se on painava kun on tottunut toppiksiin.

Ovatko takkisi kovin pientä kokoa?

Vierailija
119/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen maksanut housuista 100€ ja lihon (enkä saa laihdutettua) en todellakaan myy niitä 2€:lla muutaman käyttökerran jälkeen. Kahdenkympin housut voin myydä. Niin että on sillä ovh:lla jotain merkitystä.

Et sinä päivässä etkä viikossa lihonnut niistä yli. Jos myyt vuoden kahden vanhaa, niin sori, hinta ei enää ole sama. 

Vierailija
120/218 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa kun ilmaiseksi pitäisi saada 😑

Tämä juuri. Mulla oli lasten verkkapuku myynnissä 4e, ei mennyt. Laitoin, että annetaan ja johan tuli kysyntää.

Tai useamman sadan arvoinen siisti, ehjä jne huonekalu (ei sohva ja muuton vuoksi laitettava pois) pitäisi saada maks 10e. Hoh hoijaa.. mutta sama se. Mielummin annan ilmaiseksi ukrainalaisille kuin noille haaskoille, jotka sitten koittavat vain voitolla myydä.

Ja neljää euroako olit itse vailla lapsen vanhasta verkkapuvusta?

Jos itse olen siitä maksanut 30e ja lapsi käyttänyt yhden kevään ja syksyn, ei 4e ole paha hinta pyytää. Mutta sinun kaltaisille haaskoillehan sekin on liikaa ja ilmaiseksi tulisi antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän