Tori.fi kauppa ei käy
Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.
Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Nettiin kannattaa laittaa vain jotain sellaista mistä kannattaa maksaa myös posti, eikä siinä ole mitään järkeä jos itse tuote on postia halvempi.
Olen vähän eri mieltä tästä. Olen myynyt paljonkin sellaista, joista pyydän vähemmän kuin postituskulut ovat. Esim. kirjoja menee usein helposti kirjeenä. Ostan myös itsekin.
Kirjat on vähän menneen talven lumia. Facebookin Roskalavalla niitä on jatkuvasti tarjolla ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse myyn oman paikkakunnan Facebook-kirppiksellä ja välillä menee tavara ja välillä ei. Parempi kuin tori, koska ei tarvitse maksaa postimaksuja, kun tavaran voi hakea samalta paikkakunnalta.
Sitten saattaa tulla viestiä, että ostan, jos kulkeutuisi Kortesjärvelle jossain vaiheessa (100 km päässä meistä). Vastasin, että ei, ja että sama matka se on sieltä tänne, tule hakemaan. Ei vastannut enää mitään.
Vastaat vaan, että kulkeutuu toki, kun maksatte postimaksun. Vaikka Utsjoelle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Nettiin kannattaa laittaa vain jotain sellaista mistä kannattaa maksaa myös posti, eikä siinä ole mitään järkeä jos itse tuote on postia halvempi.
Olen vähän eri mieltä tästä. Olen myynyt paljonkin sellaista, joista pyydän vähemmän kuin postituskulut ovat. Esim. kirjoja menee usein helposti kirjeenä. Ostan myös itsekin.
Eikö painavampi kirje ole ollut jo kauan yhtä kallis kuin pienin XXS-paketti? Ja kirjeillä ei ole seurantakoodeja....
Saahan kirjeille lisäksi 1,50 euron plus-merkin seurannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjat on vähän menneen talven lumia. Facebookin Roskalavalla niitä on jatkuvasti tarjolla ilmaiseksi.
Eivät ole kaikille menneen talven lumia.
Kun raha ja tavara vaihtaa omistajaa yhtaikaa niin ei tule huijauksia.
Hyvin pystyy ostamaan ilman sovitusta. Olen usein tehnyt hyviä löytöjä ns. takakonttikirpuilla.
Minä olen tehnyt viime aikoina tehnyt paljon Tori-kauppoja, koska on tarve ostaa tulevalle vauvalle vaatteita ja tarvikkeita, itselleni olen ostanut äitiysvaatteita. Olen kuitenkin aika nirso ja tarkka, joten en kelpuuta mitä vaan, eikä minun tietenkään tarvitsekaan - näissä keskusteluissa tuntuu usein tulevan sellainen asetelma, että kun myyjä nyt jotakin hyvää hyvyyttään yrittää myydä, niin moukkamaista on olla ostamatta.
Syitä, miksei tule kauppoja, vaikka tuote sinänsä olisikin kiinnostava:
1. Hinta. Jos vaikka Babybjörnin sitterin saa ihan uutena kaupasta edullisimmillaan n. 180 eurolla, en maksa käytetystä 160 euroa enkä edes 140 euroa.
2. Sijainti. Ei maksa vaivaa käyttää omaa aikaa ja maksaa polttoainetta, että pääsee hakemaan tuotteen jostakin syrjäkyliltä. Vaatteita olen ostanut noudolla käytännössä omasta ja naapurikaupunginosasta, isompia tarvikkeita omasta kaupungista. Helsingistä ei kannata rintapumpun tai kantorepun takia ajaa Loviisaan tai Kirkkonummelle.
3. Tietoja puuttuu. Miksei niihin vaatteisiin voi laittaa sitä kuntoluokitusta, tai parilla sanalla kuvailla kuntoa? Esim. "siisti käytetty, ei tahroja tai reikiä" riittää minulle vauvan trikoovaatteiden kohdalla ihan hyvin, mutta pelkän kuvan ja "newbie body koko 56 cm"-tekstin perusteella en osta.
4. Oudot ehdot. Yksi myyjä vaati juuri, että tuote maksetaan Mobilepaylla ensin ja hän laittaa sen sitten kuistilleen noudettavaksi. No ei tule kauppoja.
5. Epäilyttävät kohteet/kuvat. Tämä on hankalimmin selitettävä kohta, mutta ostan tuotteen todennäköisemmin, jos se sijaitsee ns. "hyvällä" asuinalueella (Torissa luokittelu postinumeroittain) ja on kuvattu siistissä ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, miten jotkut jaksavat yrittää saada jostain räteistä paria euroa tai 50 senttistä. Hirveä vaiva ja riesa.
Itse vien kaikki hyväkuntoiset joutavat vain johonkin keräykseen tai sellaiseen kierrätysmyymälään mikä pyörii lahjoitustavaralla. Paitsi en SPR:n.
En ole kolikoita vailla.Tämä. Paitsi vien juuri SPRlle koska helpoin.
Ihan yhtä helppoa se on kipata ne rätit mille tahansa muullekin lahjoituskirpparille.
Kenelle on, kenelle ei kun matkaa lähimmälle lahjoituskirpparille on 80 kilsaa.
No polta ne sitten, kun kerran asut autiomaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie kirpputorille ihmiset käyttävät nykyään niitä paljon.
Sieltä varastellaan aika paljon myytäviä tavaroita.
No sinähän haluat niistä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pystyy ostamaan ilman sovitusta. Olen usein tehnyt hyviä löytöjä ns. takakonttikirpuilla.
Siinä nyt sentään pystyt näkemään vaatteen kunnon ja koon.
Jengi katselee kyllä innokkaasti kohteita torissa, vaan eipä tule viestejä. Ihmettelen miksei kukaan edes yritä ehdottaa alempaa hintaa tms. jos on kiinnostunut?
Kummallista että tämän ketjun mukaan käytetyt vaatteet ovat automaattisesti retkua ja turhaketta. Minä kun olin ollut ymmärtävinäni, että supertiedostavat nuoremmat sukupolvet ostavat nykyään melkein kaiken käytettynä, ja uusien tavaroiden hinnatkin ovat kaupoissa nousseet niin huimasti että ihmisillä on hädintuskin varaa perusruokaan ja vessapaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.
Mä voisin jotain hintoja laskea Torissa, mutta en tykkää siitä punaisesta alanuolesta mikä tulee kohteen yhteyteen ja että alkuperäinen hinta jää näkyviin. Huudossa pystyy muuttamaan hintaa siten, että uusi hinta vain korvaa vanhan eikä mitään muutosnuolia tai vanhoja hintoja jää näkyville.
Myy Sellpyssa. Ostan sieltä kaikki vaatteni ja myyn.
Esittelyt selkeitä ja myynti yli 20 maassa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että tämän ketjun mukaan käytetyt vaatteet ovat automaattisesti retkua ja turhaketta. Minä kun olin ollut ymmärtävinäni, että supertiedostavat nuoremmat sukupolvet ostavat nykyään melkein kaiken käytettynä, ja uusien tavaroiden hinnatkin ovat kaupoissa nousseet niin huimasti että ihmisillä on hädintuskin varaa perusruokaan ja vessapaperiin.
Ihmiset, joilla on varaa hädintuskin perusruokaan ja vessapaperiin eivät osta yhtään minkäänlaisia vaatteita, jos ei ole ehdoton pakko. Se alempi keskiluokka, joka on nyt sähkölämmitteisissä omakotitaloissaan diesel-autoineen tiukoilla, selviää kuukausi- tai vuositolkulla ostamatta aikuisille yhtään mitään uutta, lapsille nyt toki on pakko ostaa. Toimeentulotuen varassa elävät saanevat vaatteita esim. diakonialta lahjoituksena tai ostavat eurolla, parilla livekirppiksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi vaatteita ilman, että niitä saa sovittaa etukäteen. Ei se kokolappu kerro koko totuutta. Siksi karsiutuu oman paikkakunnan ulkopuolella myyjät.
Ja jos ostan muita kuin vaatteita, suosin noutoja. Monesti postikulut ovat kalliimpia kuin itse tuotteet.
Tämän vuoksi ehkä vaatteet, jotka annetaan ilmaiseksi, menevät paremmin "kaupaksi", koska sitten ei haittaa, jos ovat vääränkokoisia, voi pistää ne "kiertoon".
Siis päästääkö joku oikeasti kotiinsa sovittamaan vaatteita?
Olen huomannut saman. Olen myynyt yli kymmenen vuotta aktiivisesti Torissa eri tavaroita. Joulukuusta alkaen myynti on ollut nihkeää. Tavara ei vaihda omistajaa kuten aiemmin vaikka hintatason olen pitänyt omasta mielestäni samana tai jopa pudottanut pyyntihintaa aiemmasta tasosta.
Mä olen yrittänyt etsiä 80cmx200cm petauspatjaa, mutta ei löydy. Olen etsinyt jo vuoden. Olen valmis maksamaan siitä 5-10€, ja haen, ei tarvitse postitella. Yksi oli myynnissä 90€, aivan liian kallis käytetystä.
Onkohan kysymys pelkästään siitä, että ihmiset eivät ostaisi mitään, vai ovatko Torin omat muutokset vaikuttaneet asiaan?
Minusta yhteydenotot vähenivät merkittävästi jo kirjautumisen muututtua.
Itse myyn oman paikkakunnan Facebook-kirppiksellä ja välillä menee tavara ja välillä ei. Parempi kuin tori, koska ei tarvitse maksaa postimaksuja, kun tavaran voi hakea samalta paikkakunnalta.
Sitten saattaa tulla viestiä, että ostan, jos kulkeutuisi Kortesjärvelle jossain vaiheessa (100 km päässä meistä). Vastasin, että ei, ja että sama matka se on sieltä tänne, tule hakemaan. Ei vastannut enää mitään.