Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kauppa ei käy

Vierailija
07.01.2023 |

Mikähän on, kun enää mikään ei mene kaupaksi? Olen laittanut noin 300 ilmoitusta ja 3 kyselyä tullut viikossa. Paljon naisten merkkivaatteita, erittäin siistejä, max 10 euroa. Lapsen vaatteita max 4 euroa, kaikki melkein hyviltä merkeiltä ja jälleen kerran tosi siistissä kunnossa. Lapsen kenkiä myös euron pari, ei näytä nekään menevän.

Itse ainakin tässä taloustilanteessa suosin käytettyä. Onkohan tori ihan väärä paikka myydä? Mitä te suosittelette vaihtoehdoksi?

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestitin tekstiilien myyjälle, että ostan nämä tuotteet ja niiden hinta on siis yhteen laskettuna X euroa. Kysyin, paljonko tekee yhteensä postimaksun kanssa.

Hän viestitti hinnan ja tilinumeronsa.Ihmettelin ja kysyin, miten postikulut on alle euron. Ei ollut ihan tilanteen tasalla.

Ei sitten kertonut postitus aikataulusta, että milloin lähettää, eikä myyjää kiinostanut kysyä mihin osoitteeseen.

No en jaksa lypsää lypsämällä tietoja ja viedä kaupantekoa eteenpäin yksipuolisesti.

Väkisin tuli ajatus, että onkohan kyseessä huijari. Ei tullut kauppoja.

Vierailija
62/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kaupaksi koska myyt vaatteita. Itse myynyt paljon ja noin 90 prossaa saanut myytyä. Yhtään retkua ei ole joukossa.

Jopa verkko meni kaupaksi ja iso saavi.

Kodinkoneet, puutarhakalusteet, keräily ja ym,

Vaatteet vein roskiksen päälle. Adidas, Puma ja ym. merkkivaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä laitan ilmoitukseen ensisijaisesti nouto. Jos joku haluaa postitusta sekin käy, sanon että katso jos löytyy muitakin niin tulisi samalla postikululla (esim . Ärräpaketti). Usein tulen pari euroa vastaan jos ostaa useamman tuotteen koska postikulut kalliita.

Vierailija
64/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa käytettyjä vaatteita etenkin jos ei pysty sovittamaan tai palauttamaan?

Mä olen ostanut mittojen ja hyvien kuvien perusteella montakin ja hyvin on sopinut. Ei ole tarvinnut sovittaa.

Vierailija
65/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo vaatteissa/sohvassa/hyllyssä jne. mittoja, ja erityisesti jos ilmoitetaan suoraan, ettei mitata, niin eipä viitsi vaivautua. 

Vierailija
66/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustavara ei liiku, koska sitä saa uutenakin tarjouksista edullisesti. Torissa menee sellainen, mitä ei enää kaupasta saa.

Ei mene välttämättä sekään. Mulla lasitavaraa ja muumimukeja, kannu ja kulho myynnissä, mutta mikään niistä ei mene. Viisi muumimuki sain myytyä joista kolme alehintaan.

Kyllä menee kaupaksi. Keräily on myös se mikä ei liiku. Sielläkin vain tietyt tuotteet ja tietyt värit. Perus muumimuki kyllä jää myymättä.

Vierailija
67/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihakalusteet myytiin kuljetuksella omaan kaupunkiin ja kuljetus 5 tai 10 euroa.

Kauppa kävi kuin häkä.

Otettiin vain bensakulut. Kaikki sai 5 eurolla kuljetuksen kun eivät asuneet toisella puolella kaupunkia.

Vierailija
68/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo vaatteissa/sohvassa/hyllyssä jne. mittoja, ja erityisesti jos ilmoitetaan suoraan, ettei mitata, niin eipä viitsi vaivautua. 

Sama. En ala erikseen kyselemään yhtään mitään jos myynti-ilmoitukseen ei ole laitettu tuotteesta edes olennaisia perustietoja, saati jos yksi ainoa kuvakin on perunalla otettu.

Vierailija
69/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku parin euron rytky kiinnostais ja tekis mieli ostaa, niin postikulujen kera tulee liian kallista.

Ja jos myyjällä on joku 500 tuotetta, niin en jaksa selata niitä. Tori.fissä pitäis olla selkeämpi ja yksityiskohtaisempi hakutoiminto.

Vierailija
70/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan jaksa lähteä hakemaan jotain 2e t-paitaa autolla jostain.. laita 2e lisää ja ostan hmltä tai Citymarketista tai prismasta, samalla kun ruuat ja kaiken muunkin. Joskus jaksoin noita hakureissuja paremmin mut totuus on et arjen luksusta on se että saa olla kotona ilman aikatauluja, se on tosi harvinaista. Ei vaan jaksa sopia jotain halppisrättien hakemisia.

Vierailija
71/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt perusvaatteet Vähänkäytetyssä, vaikka euron per tuote joutuu maksaan. Edullisempi kuin pöytäkirppikset. Torissa ei kannata myydä kuin designervaatteita ja -asusteita, vintagea ja jotain erikoisuuksia.

Vierailija
72/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Vierailija
73/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy halvemmalla ja hyvää niin ostetaan.

Halvalla ei saa hyvää. Eikä varsinkaan ilmaiseksi. Itse en katso pahalla pidempiä myyntiaikojakaan kunhan saan asiallisen hinnan tuotteesta. En myy huonoa tavaraa eikä ole pulaa penneistä eli jaksan odotella ja aina ajan kuluessa löytyy se oikea, mukava ja tyytyväinen ostaja.

Vierailija
74/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaatteita, mutta vain tiettyjen merkkien ns varmoja valintoja, esim mekkoja. Nyt en ole ostanut aikoihin mitään koska ei ole tarvetta. Tämän valikoimani vaatteissa hinnat yleensä 20-80e, tuotteesta riippuen. Ja minä ostan vain erittäin hyväkuntoista /laput kiinni-tuotteita, koskaan en ole vielä tullut tässä huijatuksi.

Myös raskausajan kaikki vaatteet ostin Torista koska en suostu maksamaan lyhyen ajan tarpeen vaatteista paljoa.

Itse olen myynyt mm. Greengaten astiat ja Muumimukit Torissa. Kirppikselle jos vien jotain, niin kyseessä halvempi tavara ja myyn kaiken myös halvoilla hinnoilla pois. Nettiin kannattaa laittaa vain jotain sellaista mistä kannattaa maksaa myös posti, eikä siinä ole mitään järkeä jos itse tuote on postia halvempi.

Vierailija
75/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että tämä on vähän sattumankauppaa. Keväällä mulla oli jotain sellaista tavaraa myynnissä joita sillä kertaa ei kukaan halunnut. Puoli vuotta myöhemmin taas siivosin ja kun laitoin samalla myös näitä edellisellä kerralla myymättä jääneitä uudestaan myyntiin, niin jo alkoi tapahtumaan.

Vaatteissa auttaa myös oikea sesonki. Nytkin olen katsellut kaapeistani, että pari hametta ja kesätoppeja joutaisi mennä myyntiin, mutta laitan ne vasta muutaman kuukauden päästä.

Vierailija
76/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että tämä on vähän sattumankauppaa. Keväällä mulla oli jotain sellaista tavaraa myynnissä joita sillä kertaa ei kukaan halunnut. Puoli vuotta myöhemmin taas siivosin ja kun laitoin samalla myös näitä edellisellä kerralla myymättä jääneitä uudestaan myyntiin, niin jo alkoi tapahtumaan.

Vaatteissa auttaa myös oikea sesonki. Nytkin olen katsellut kaapeistani, että pari hametta ja kesätoppeja joutaisi mennä myyntiin, mutta laitan ne vasta muutaman kuukauden päästä.

Sesonkijutussa on pointtinsa, mutta itse esim. etsin joulukoristeita ympäri vuoden ja usein löytöjä tekee paremmin ns. "off-season" -kaudella.

Vierailija
77/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Nettiin kannattaa laittaa vain jotain sellaista mistä kannattaa maksaa myös posti, eikä siinä ole mitään järkeä jos itse tuote on postia halvempi.

Olen vähän eri mieltä tästä. Olen myynyt paljonkin sellaista, joista pyydän vähemmän kuin postituskulut ovat. Esim. kirjoja menee usein helposti kirjeenä. Ostan myös itsekin.

Vierailija
78/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Torissa annetaan-ilmoituksella lasten ulkohousuja, joissa pikkuvikoja (esim. heijastin irronut). Ei tullut edes kyselyjä.

Menin sitten lokakuussa livekirppikselle myymään ja laitoin nämä samat housut 1€ hintaan. Molemmat oli myyty ennenkuin pääsin edes itse kirppikseltä ulos.

Luulen, että Torissa on liikaa artikkeleita myynnissä, yksittäinen tuote hukkuu sinne nopeasti.

Vierailija
79/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Nettiin kannattaa laittaa vain jotain sellaista mistä kannattaa maksaa myös posti, eikä siinä ole mitään järkeä jos itse tuote on postia halvempi.

Olen vähän eri mieltä tästä. Olen myynyt paljonkin sellaista, joista pyydän vähemmän kuin postituskulut ovat. Esim. kirjoja menee usein helposti kirjeenä. Ostan myös itsekin.

Eikö painavampi kirje ole ollut jo kauan yhtä kallis kuin pienin XXS-paketti? Ja kirjeillä ei ole seurantakoodeja....

Vierailija
80/218 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kirpputorille ihmiset käyttävät nykyään niitä paljon.

Sieltä varastellaan aika paljon myytäviä tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi