Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ei saa töitä mutta on omaisuutta ja ei oikeutettua asumistukeen

Vierailija
07.08.2024 |

Eli ei ole oikeutettu asumistukeen. Miten hoidatte asumisen? Säästöistäkö? 595 netto työttömyyskorvauksella vaikea löytää asuntoa suomen hinnoilla ja siitä pitäisi riittää ruokaan, sähkölaskut ja muut.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varallisuusraja ei ole vielä voimassa. Se on vasta tulossa käyttöön asumistuen myöntämisen kriteerinä.

Sitten kun se tulee, niin pitää ruveta kuluttamaan sitä varallisuutta sen verran, että saa asumistukea, jos se asumistuki on asunnon pitämisen edellytyksenä tarpeen.

Vierailija
2/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.

Olen joutunut työttömäksi ja yhtiövastike on enemmän kuin työttömyystuki 595 e.

Eli tuloni eivät riitä edes yhtiövastikkeeseen.

En saa töitä, vaikka olen koko ajan hakenut. Säästöt on käytetty sitten muutamassa vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varallisuusraja ei ole vielä voimassa. Se on vasta tulossa käyttöön asumistuen myöntämisen kriteerinä.

Sitten kun se tulee, niin pitää ruveta kuluttamaan sitä varallisuutta sen verran, että saa asumistukea, jos se asumistuki on asunnon pitämisen edellytyksenä tarpeen.

Se varallisuusraja on 10t ja on tulossa parin kuukauden päästä. 10t ei ole iso raha omaisuutta nykyaikana.

Vierailija
4/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

En saa töitä, vaikka olen koko ajan hakenut. Säästöt on käytetty sitten muutamassa vuodessa. 

Onneksi ei ole omistusasuntoa, toi vastike ei edes ole ihmeellinen nykyään. On edes liikkumatilaa etsiä halpaa vuokra-asuntoa ja mihin itse päädyin muuttaa kokoaan suomesta. Ei ole varaa työttömälle olla suomessa kun korvaus on taskurahan luokkaa.

Vierailija
5/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää näitä !

Vierailija
6/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen varallisuus mitä ei voi myydä?

Vierailija
7/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin myymään asunnon. Halvempi asua vuokralla, kuin maksaa vastiketta.

Vierailija
8/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se varallisuusraja on 10t ja on tulossa parin kuukauden päästä. 10t ei ole iso raha omaisuutta nykyaikana.

Mikäs vasemmistoliiton ja demareiden  bottiarmeija täällä on valehtelemassa kela ketjut täyteen.

Vierailija
9/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen varallisuus mitä ei voi myydä?

Riippuu varmaan kansalaisuudesta niin ettei 50 tonnin bemaria katsota varallisuudeksi.

Vierailija
10/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Saan vain työmarkkinatukea. Mies kuukausipalkalla. Torppaa ei myydä mutta pian taitaa olla aika muuttaa kokonaan sinne kaupungin vuokra-asunnosta. Laskisi asumiskuluja hurjasti. Arvo alle 30.000.

Vierailija
11/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaa nostaa nyt etukäteen kaikki tililtä ulos ja sijottaa vaikka kultaan. Sitten voi hakea tukia kun tilillä nolla euroa

Vierailija
12/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

Ei Suomessa kannata säästää. Turhaa puuhaa

Vierailija
13/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin myymään asunnon. Halvempi asua vuokralla, kuin maksaa vastiketta.

Samansuuruisia monesti nykyään, ei mitään hyötyä omistusasumisessa.

Vierailija
14/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleen, se 10 k€ EI VIELÄ kokonaan lakkauta asumistukea vaan sen jälkeen aletaan laskemaan omaisuudelle laskennallista tuloja, joka PIENENTÄÄ, EI POISTA KOKONAAN tukea, vasta 50 k€ varallisuus LOPETTAA asumistuen.

Vierailija
15/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta varallisuudesta on kyse ja minkälaisia summia? 100000 e tilillä ja vieläkin tulee asumistukea?

Vierailija
16/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksella saattaa nippa nappa pärjätä jos ei omista autoa tai ainakin on seisonnassa. Yhtiövastikkeet tai pienen omakotitalon kulut jos on pienet ja pääsee sähkömopolla tai polkupyörällä kauppaan nin saattaa kituuttaa. Metsästys, kalastus ja marjastus mahdollisuuksia ja taitoja olisi hyvä olla.

Vierailija
17/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

Ellei sitten aio eläkkeelle mennä tai muuttaa suomesta esim työnhaun merkeissä..Siihen tarvitaan rahaa.

Vierailija
18/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos myy varallisuutta, niin se katsotaan tuloksi ja pian ollaan samassa tilanteessa :D Ja myyntivoitosta joutuu vielä maksamaan verot. 

Vierailija
19/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

Vähäisiä korkotulojakin verotetaan.

Vierailija
20/120 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus pitää vaan muuttaa käteiseksi, sitten saa taas asumistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme