H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???
Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.
Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.
Kommentit (178)
myyjä kirjoitti:
Meillä on kiireinen myymälä jossa kassalla olon lisäksi riittää kyllä työtä sovituksessa ja osastolla siivoillessa. Ip kassojen perimmäinen ajatus on nopeuttaa ruuhka-aikana palvelua ja vapauttaa kassatyöntekijä muihinkin tehtäviin. Ruuhka-aikana ip kassalle menevät voivat tulla jonon ohi maksamaan ostoksensa, joten jono lyhenee koko ajan. Jos ostaa vaikka paketin sukkia niin ip kassalla maksaminen sujuu melkoisen helposti. ;) Ketään ei tahdota pakottaa ip kassalle ja itse ainakin otan mieluusti asiakkaat normikassalle vastaan.
No ennen niitä myyjiäkin oli sen verran enemmän, että vaikka joka kassalla seisoi tyyppi, niin silti niitä oli siellä lattiallakin. Nyt kuvitellaan ip kassojen hoitavan kassan ja muutama hassu myyjä yrittää hiki hatussa saada kaiken sen tehtyä, mihin ennen oli useampi tekijä. Toisin sanoen kun ei haluta maksaa palkkaa, niin maksetaan mielummin laitteista (jotka tuskin nekään, niin kovin halpoja kaikkine päivityksineen on). Työttömyysluvut sen kun jatkaa nousuaan Suomessa.
Täytyykin käydä katsomassa joko tännekin olisi saatu automaattikassat. Inhoan asiakaspalvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D
Vai sellaista? En ole käynyt HM:ssä varmaan 10 vuoteen, ja jos tämä ketju pitää paikkansa, en varmaan käy vastedeskaan tai ostan käteisellä!
Eikös monissa vaatteissa ole hälytin kiinni? Pitääkö asiakkaan sekin itse irrottaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös monissa vaatteissa ole hälytin kiinni? Pitääkö asiakkaan sekin itse irrottaa?
Zarassa pitää. Poika oli ostanut jotain ja ei ollut huomannut ottaa sitä irti. Pitää ostajan käydä vissiin myyjäkoulurus? Saaka tuotteesta alea jos käyttää kassaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsepalvelukassalla, sanoohan tämän järkikin. Voi mennä myös myyjän luokse kassalle jos ei halua itse tehdä töitä. Ihan kaikissa vaatteissa ei ole hälyttimiä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zarassa pitää. Poika oli ostanut jotain ja ei ollut huomannut ottaa sitä irti. Pitää ostajan käydä vissiin myyjäkoulurus? Saaka tuotteesta alea jos käyttää kassaa itse?
Siinähän sitä kouluttautuu, ottakaa positiivisen kautta näitä asioita. Toiseenkin kerrokseen voi mennä maksamaan jos kyseisessä kerroksessa ei ole myyjää avoimella kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aleen en huomannutkaan vastata. Liikkeiden kassoilla lukee ohjeet, joskus aletuotteet voi maksaa vain kassalla myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin käydä katsomassa joko tännekin olisi saatu automaattikassat. Inhoan asiakaspalvelijoita.
Harjoittelun kautta näihin tottuu.
Ihan kaikkea ei aina kuitenkaan voi maksaa itsepalvelukassalla joten katsokaa ne ohjeet tarkkaan. Tämä on tietysti pieni ikävä asia vielä ainakin.
No älkää ostako niistä halpaliikkeistä! Saatte siellä tasan sen, mistä maksatte.
Minä käytän usein itsepalvelukassoja ruokakaupassa*, koska minusta on ihan kivaa kun voin ostaa suht rauhassa ostokseni ilman että kassajono kyttäilee, mutta nyt toistaiseksi tilaan isot ostokset kuun alussa ovelle ja käyn hakemassa pieniä täydennyksiä itse. Tämä on väliaikaista kunnes ostan uuden auton.
Kärrykaupalla en ala itse piippailemaan, paitsi jos saan vähintään 30 % alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän usein itsepalvelukassoja ruokakaupassa*, koska minusta on ihan kivaa kun voin ostaa suht rauhassa ostokseni ilman että kassajono kyttäilee, mutta nyt toistaiseksi tilaan isot ostokset kuun alussa ovelle ja käyn hakemassa pieniä täydennyksiä itse. Tämä on väliaikaista kunnes ostan uuden auton.
Kärrykaupalla en ala itse piippailemaan, paitsi jos saan vähintään 30 % alennusta.
*Niin piti laittaa tähti tuohon tarkennukseen. Että minulle ei tuota ongelmaa piippailla itse korillista tavaraa (olen tehnyt myyjän työtä ja se menee yleensä rutiinilla), mutta tämä vain siksi, että ostan niin pieniä määriä ettei se minua rasita. Mutta sitten kun ostan uuden auton ja alan taas käymään itse isommilla ostoksilla, en todellakaan piippaile mitään jättiostoksia itse (varmaan tulevaisuudessa yritetään sitäkin, että asiakas piippailee myös isot ostosvuoret itse.) Nythän itsepalvelukassa on tarkoitettu vain pienelle määrälle ostoksia.
Tuossa lähikaupassa käytän itsepalvelukassaa myös siksi, että silloin kun siellä ei ole ruuhkaa, voin rauhassa jumittaa siinä ja tehdä ihan rauhassa. En vie keneltäkään aikaa, kassaa enkä tilaa, kun kauppa ok tyhjillään. Siinä on kiva omaan tahtiin asioida ja samalla mietiskellä, että pitäisikö vielä hakea jokin pikkujuttu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
No älkää ostako niistä halpaliikkeistä! Saatte siellä tasan sen, mistä maksatte.
Ei pidä paikkaansa.
Oletko myös sitä mieltä että köyhällä on rahaa ostaa kalliita tuotteita? No ei todellakaan ole ja lopettakaa tämä mustamaalaaminen.
Idiootit, jotka selittävät täällä että jos haluaa palvelua, pitää mennä kunnon kauppoihin, ovat kyllä uskomattomia 😂😂😂 Tiedoksenne, että ei ole olemassa mitään kauppoja, joissa asiakas ei ansaitse palvelua😂😂 ei kukaan voi olla noin helvetin tyhmä. Asiakkaalle kuuluu palvelu JOKA IKISESSÄ PALVELUALAN PAIKASSA, täysin itsestäänselvyys. Myös siellä halparättikaupassa on täysin itsestäänselvyys, että asiakas saa palvelua halutessaan. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Niin piti laittaa tähti tuohon tarkennukseen. Että minulle ei tuota ongelmaa piippailla itse korillista tavaraa (olen tehnyt myyjän työtä ja se menee yleensä rutiinilla), mutta tämä vain siksi, että ostan niin pieniä määriä ettei se minua rasita. Mutta sitten kun ostan uuden auton ja alan taas käymään itse isommilla ostoksilla, en todellakaan piippaile mitään jättiostoksia itse (varmaan tulevaisuudessa yritetään sitäkin, että asiakas piippailee myös isot ostosvuoret itse.) Ny
Kauppa on tyhjillään.
Espanjassa on itsepalvelukassoja joissa voi maksaa käteiselläkin 😬
Taas yksi hyvä syy lisää olla ostamatta pikamuotia!
Mitä ihmettä. Valitsen itsepalvelukassan aina kun se on mahdollista. Saa rauhassa piippailla ostoksensa, eikä kukaan olen niskassa hengittämässä.
Ei osaa. Kävin tällä viikolla h&m:n myymälässä. En tiennyt etukäteen, että siellä on nykyään itsepalvelupakotus. Ostin tuotteen, jonka piti olla jäsenille tarjouksessa. Kuittia ei saanut. Kotona näin sähköpostikuitista, että oli veloitettu normaalihinta, vaikka olin skannannut sovelluksesta jäsentunnuksen ja vaikka se tunnus näkyi kuitissakin. Soitin asiakaspalveluun. Kieltäytyi oikaisemasta virhettä. Käski mennä myymälään sen virheettömän tuotteen ja kuitin kanssa. Myymälässä minulle vastattiin "anteex?" eli ei ymmärretty millään, mitä pitää tehdä, ja vaadittiin että olisin kertonut syntymäaikani, jne.
Myyjä ei lain mukaan voi vaatia menemään virheettömän tuotteen kanssa myymälään. Virhe pitää tällaisessa tapauksessa, jossa on kyse vain liikaveloituksesta, oikaista ihan kuitin perusteella. Jos ei oikaista, voi tehdä rikosilmoituksen. Kyllä ne rahat sitten jossain vaiheessa ilmestyvät maksukortille ilman että pitäisi mennä takaisin myymälään virheettömän tuotteen kanssa.
Haksahdin jotenkin, kun puhelinpalvelun tyyppi kusetti että pitää mennä myymälään. Enpä mene toiste. En edes ostoksille.