Naisten hyväksikäyttämät maksueunukit
Oletko mies, joka maksaa kaiken tai suuremman osan asumis- ja muista kuluista sillä verukkeella että naisellasi on pienemmät tulot tai että hän on kotona hoitamassa lapsia? Miksi olet alistunut maksueunukiksi ja annat käyttää itseäsi hyväksi? Kiinnostaisi kuulla näiden eunukkien omat perustelut.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista, jos joku näkee perheen pelkkänä kulueränä ja painolastina, joka vain jotenkin ilmestyy miehen nilkkaan imemään miehen rahoja. Useimmat miehet hankkivat perheen ihan omasta halustaan ja suunnitellusti. Meilläkin lasten hankinta oli nimenomaan miehen projekti ja mies halusi, että olen kotona silloin kun lapsi oli vielä kotihoidossa.
Tämä. Ei se lapsi mitään halunnut eikä saanut päättää. Pakotettiin kuolemaan koska joku muu halusi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista, jos joku näkee perheen pelkkänä kulueränä ja painolastina, joka vain jotenkin ilmestyy miehen nilkkaan imemään miehen rahoja. Useimmat miehet hankkivat perheen ihan omasta halustaan ja suunnitellusti. Meilläkin lasten hankinta oli nimenomaan miehen projekti ja mies halusi, että olen kotona silloin kun lapsi oli vielä kotihoidossa.
Tämä. Valtaosassa perheistä lapset ovat naisen mankumia ja mies maksaa yli puolet yhteisistä menoista.
Vierailija kirjoitti:
Eunukki on kastraatti, jolla ei voi olla lapsia.
Osa ihmisistä on sellaisia, ettei kannattaisikaan lisääntyä. Harkitkaa tarkkaan. Ei ole pakko.
Kypsät ja kehityskelpoiset ihmiset voivat perheytyä ja jatkaa sukuaan.
Valitettavasti älykkyys ja lisääntyminen ovat ristiriidassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei muuten ikinä toimi toisinpäin, että hyvätuloinen nainen maksaisi 70 prosenttia talouden ylläpidosta ja mies vain 30 prosenttia.
Meillä minä (nainen) tienasin v. 2022 97 000e ja mies tienasi n. 20 000e. Mies remontoi asuntomme jonka arvo on noussut n. 100 000e. Kumpikin kartaa korren kekoon. Mies tekee suurimman osan kotitöistä kun töiden luonne sellainen että ehtii paremmin. Nyt laittaa mulle aamupalaa tuolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei muuten ikinä toimi toisinpäin, että hyvätuloinen nainen maksaisi 70 prosenttia talouden ylläpidosta ja mies vain 30 prosenttia.
Meillä minä (nainen) tienasin v. 2022 97 000e ja mies tienasi n. 20 000e. Mies remontoi asuntomme jonka arvo on noussut n. 100 000e. Kumpikin kartaa korren kekoon. Mies tekee suurimman osan kotitöistä kun töiden luonne sellainen että ehtii paremmin. Nyt laittaa mulle aamupalaa tuolla <3 Rahasta ei meillä riidellä, eikä kyllä paljon muustakaan.
Näin se keskimäärin menee. Naiset tienaavat miehiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se nimike on sitten vastaavalle naiselle? Tienaan 2,5 x enemmän kuin mieheni ja maksan likipitäen kaiken.
T. Naisjohtaja
Tilastopoikkeama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eunukki on kastraatti, jolla ei voi olla lapsia.
Osa ihmisistä on sellaisia, ettei kannattaisikaan lisääntyä. Harkitkaa tarkkaan. Ei ole pakko.
Kypsät ja kehityskelpoiset ihmiset voivat perheytyä ja jatkaa sukuaan.
Valitettavasti älykkyys ja lisääntyminen ovat ristiriidassa keskenään.
Tyhmä ihminen ei edes ymmärrä ettei "suvun jatkaminen" tarkoita mitään. Aurinko sammuu ja maapallo katoaa sen romahduksesta syntyvään mustaan aukkoon, kuten kaikki aikaisemmat ja tulevatkin maapallot.
Vaatii jonkun verran älyä jo tajuta että on tyhmä, ja maapallolla mahdollisesti älykkäämmän lajin tuotantoeläimenä kuten lehmät navetassa. Syö, panee, lisääntyy ja kuolee kuten hyödyntäjä haluaakin. Ei meidän lajin aivoilla ole kapasiteettia tajuta rajojaan enemmän vaikka kuinka yrität sitä pohtia ja vääräksi osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku palstan katkerista u l e i s t a täällä trol laamassa heti aamusta? Varmasti harmittaa katsoa sivusta, kun toisilla on nainen ja itse ei tule ikinä sellaista saamaan...Sitten haukutaan kaikki naiset, varsinkin kotiäidit :D Kannattaa miehet varmistaa, että toteutuu se kunnon tasa-arvo kehitys ja naisetkin pääsesvät joukoittain johtamaan työelämässä niin sitten on vähemmäin näitä teidän mielestänne miesten lompakolla eläjiä...Miehet voi jäädä joukolla kotiin lapsia hoitamaan kun naiset menee kunnon johtajaduuneihin ja pystyy elättämään miehensä
Ai se olisi miesten tehtävä varmistaa että naiset pääsee johtajiksi? Nainen kun on jotenkin huonompi ja avuton itse sellaiseen, joten taas hän tarvitsee sen prinssin ratsullaan antamaan hänelle hyvä elämä.
Nimetkää hyviä naispuolisia elokuvasäveltäjiä vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Nimetkää hyviä naispuolisia elokuvasäveltäjiä vaikka.
Jos niitä ei ole, se on misogyniaa.
Muutama kymmenen vuotta sitten esim. kansakoulun opettajatar joutui eroamaan virastaan mentyään naimisiin.
Ja naimisiin oli pakko mennä, jos halusi seksiä.
Sitten niitä lapsia vaan putkahteli. Mies elätti, nainen hoiti.
Miettikää, siskot, ennenkuin panette päänne tähän ikiaikaiseen liekaan. Tästä työnjaosta on vieläkin muistumia. Pitäkää puolenne ja vaikka perhedynamiikan kehityskeskustelut pari kertaa vuodessa, ettei niitä harhoja ala tulla.
Jos mies haluaa jostain syystä perheen, niin mieti, mitä maksaa ostopalveluna huolto ja hoiva: lasten-ja kodinhoito, ruoanlaitto, kasvatus jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan siitä että kotiutuessa on piha kolattu, ruoka valmiina, muksut hoidettuna, siisti koti, vaatehuolto pelaa ja halut tyydytetään.
Joka euron arvoinen pitokalu tuo rouva.Millä rouva maksaa halujensa tyydyttämisestä jos ei rahalla?
hyh oletko paviaani koskaan kuullut rakkaudesta, kiintymyksestä tueasta ja turvasta?
Mikset vastannut tuolle ensimmäiselle, joka sanoi muijansa maksavan aukoillaan?
Oli kerännyt paljon tykkäyksiä kun naiseen viitattiin rahalla hankittavana esineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan siitä että kotiutuessa on piha kolattu, ruoka valmiina, muksut hoidettuna, siisti koti, vaatehuolto pelaa ja halut tyydytetään.
Joka euron arvoinen pitokalu tuo rouva.Millä rouva maksaa halujensa tyydyttämisestä jos ei rahalla?
Näköjään työllä. Sillä että piha on kelattu, ruoka valmiina, muksut hoidettuna, koti siistinä ja vaatehuolto pelaa. Halvallahan tuossa rahalla maksava tosiaan pääsee jos vertaa siihen, mitä ulkoistetut kotityöpalvelut maksaisivat.
Tulen lestayhteisöstä. Juurikin nuoria miehiä ei enää kiinnosta pitää kotona perhettä. 30v. lesta naisissa on huomattava määrä sinkkuja. Kuulemma 18-25 miehistä et oikein tahdo saada miestä. Tytöille opetettiin pienestä pitäen lasten kaitsemista, siivousta, kokkausta jne jne. Nuorin serkku muutti kaupunkiin eikä kaipaa perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten olette enemmän kuin valmiita maksamaan ja kustantamaan vaikka mitä kunhan vain sen naisen saisitte? Sitten itkette omaa typeryyttänne, ei kai se tyhmä ole joka ottaa, se on tyhmä joka suostuu maksamaan!
Kyllä melkoisen typerä törppö pitää olla joka tuohon lähtee. Takuuvarmasti löytyy heitä jotka helpon elämän takia typeryksen ottavat, kunhan se vaan maksaa ja kustantaa.
Ja sitten nämä itkee ja ulisee! Anna mun kaikki kestää.
Vain mies voi olla niin yksinkertainen että on jalkovälin takia maksamaan. Sitten ei pidä itkeä, oma valinta.
Christiiina kirjoitti:
Mulla on nelikymppinen miesserkku, joka asuu yhdessä naisen kanssa, jolla on kaksi isoa lasta kotona vuoroviikoin. Serkkuni on sanonut mutsilleni, eli tädillleen, että häntä kyrsii se, että esim. Ruokakaupassa käydessä aina hän maksaa kaikki ostokset, joten hänestä tuntuu siltä, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Serkkuasi käytetään taloudellisesti hyväksi, piste. Ei tuollaiseen kannata alistua, vaan laatia selkeät pelisäännöt jotta nainen saa kantaa oman ja lastensa osuudet kustannuksista. Aina voi puhaltaa pilliin ja sanoa että stop, tämä ei ole oikein.
Uusioperhekuvioissa tällainen hyväksikäyttöhän on valitettavan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mulla on nelikymppinen miesserkku, joka asuu yhdessä naisen kanssa, jolla on kaksi isoa lasta kotona vuoroviikoin. Serkkuni on sanonut mutsilleni, eli tädillleen, että häntä kyrsii se, että esim. Ruokakaupassa käydessä aina hän maksaa kaikki ostokset, joten hänestä tuntuu siltä, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Serkkuasi käytetään taloudellisesti hyväksi, piste. Ei tuollaiseen kannata alistua, vaan laatia selkeät pelisäännöt jotta nainen saa kantaa oman ja lastensa osuudet kustannuksista. Aina voi puhaltaa pilliin ja sanoa että stop, tämä ei ole oikein.
Kyllähän se nyt pitää tiedostaa kun suhteeseen lähtee, että siinä tulee se koko paketti! On se perhemuoto mikä tahansa niintulot ja menot ovat yhteiset.
Miten esim tuossa tapauksessa, jos ruokakulutkin jyvitetään, sitten toteutetaan se, että kukakin syö sen mistä on maksettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kyllähän se nyt pitää tiedostaa kun suhteeseen lähtee, että siinä tulee se koko paketti! On se perhemuoto mikä tahansa niintulot ja menot ovat yhteiset.
Miten esim tuossa tapauksessa, jos ruokakulutkin jyvitetään, sitten toteutetaan se, että kukakin syö sen mistä on maksettu?
En nyt tuon serkun sanomisiin absoluuttisena totuutena pitäisi. Ajatteliko serkku, että lapsettomilla viikoilla ruoka maksetaan 50/50, vaikka serkkumies söisi 70% ruuasta? Ja sitten lapsiviikoilla miehen osuus olisi vain 25%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Olen eri mutta mulla on kaksi lasta vuoroviikoin, mun kumppanilla ei ole omia lapsia. Minä maksan kaikki ruokaostokset aina kun lapset on kotona tai lapsia varten kaupassa käydään ja mies maksaa kun olemme kahdestaan. Sopimuskysymyshän se on. Näistä asioista kannattaa keskustella sen kumppanin kanssa eikä tätien tai edes mutsien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
En nyt tuon serkun sanomisiin absoluuttisena totuutena pitäisi. Ajatteliko serkku, että lapsettomilla viikoilla ruoka maksetaan 50/50, vaikka serkkumies söisi 70% ruuasta? Ja sitten lapsiviikoilla miehen osuus olisi vain 25%?
Ilmeisesti hän ei ajatellut maksavansa 100 % 4 hengen ruokaostoksista. Tosin tarina ei kerro kuinka usein hän käy ruokakaupassa vai käykö puoliso välillä yksinään.
Tämä. Kokemuksesi kumoaa kaikki tilastot. Hyvä kun kerroit.