Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIKUUNhelmet** vko 35

25.08.2008 |

Hejssan

Aloittelen minä vuorostani nyt uuden viikkopinon kun täällä näin aikasin jo seilailen.. Aamuvuoroon meno olisi..

Tuparit oli juu sitten lauantaina ja sitä ennnehän valittelin kun kaik oireet hävis ja niinhän siin sit kävi et kaik oireet tuli takaisin juuri tupareihin. Mies kertoi sitten veljelleen meidän salaisuuden niin mun ei tarvinnut ns pidätellä itseäni mut koko loppu ilta menikin sit siinä et esitti hyvävointista.. Ja edelleen on päivästä ihan järkyttävä väsymys :( .. Ei töihinkä huvittaisi mennä, peiton alle vain..

Päätin eilen, että menen yksityiselle ultraan tuossa ens tai seuraavalla viikolla, kun turussa menee se ensimmäinen ultra tuonne lokakuulle niin mie niin kauaa ala odottamaan tietoa että tuolla varmasti joku on =) Pulssiin varmaan soittelen.. Ilmoittelen sitten hinnastakin kun tiiän..

Mutta nyt pittää lähtiä heittää miestä töihin ja sitten itse aamuvuoroon =/

Verticia & työnimetön Rv 6+3

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille=)

Nyt pitäisi jaksaa kolmen vapaapäivän jälkeen raahautua töihin...=( Olo on edelleenkin "krapulainen", eli väsyttää ja ällöttää, tekis mieli syödä koko ajan että olo paranisi, muttei kuitenkaan pysty.

Muruzille ja muille jotka kamppailevat tupakan kanssa tsempit. Minä olen täällä vähän niinkuin samassa veneessä. Edellisissä raskauksissa lopetin polttamisen laakista, mutta nyt se ei onnistunutkaan. Olen kuitenkin vähentänyt pikkuhiljaa ja yrittänyt välttää tilanteita joissa on luonnollista napata nortti huuleen, mulla tuo riippuvaisuus tupakasta kun ehkä enemmän henkistä laatua. Kun ympärillä kaikki polttaa niin on luonnollista polttaa itsekin. Mutta nyt olen polttanut viimeksi perjantaina yhden ja sitä ennen tiistai-iltana, niin että ehkä se tästä. =) Enkä kyllä ottaisi kauheita paineita siitä vaikken kokonaan pystyisi lopettamaan, tiedän äitejä joille on oikein neuvolassa sanottu että lapsen kannalta on parempi että äiti polttaa ne pari savuketta päivässä kuin on hermoraunio ja "vierotusoireissa". Ja tiedän myös monta jotka polttaneet koko odotusajan (äitini ja anoppini mukaanlukien) eikä lapsista ole tullut yhtään sen "hullumpia".

Perjantaina oli eka neuvola, ei ollut paljon laput muuttuneet siitä kun siellä ekan kerran kävin 9,5 vuotta sitten. Suurin osa oli ihan samoja, joihinkin oli vaihtunut kannet. En ole vielä ehtinyt lappuihin tutustua, piti piilottaa ne tuonne kaapin perukoille ettei lapset nää ja ala ihmettelemään. Riittää kun mä joudun piilottelemaan tuota raskaus-vitamiini purnukkaa tuossa keittiön hyllyssä....=)

Neuvolan vaaka on ollut perinteisesti tosi masentava, mutta nyt se oli sitä jotenkin tuplasti. Sitä varten mä sen tupakankin poltin kun iski niin valtaisa vitutus. En ollut koko kesässä käynyt vaa'alla mutta tiesin että painoa on tullut sen jälkeen kun aloin niitä kilpparilääkkeitä kesäkuun alussa taas syömään mutta että KYMMENEN kiloa. vajaassa kolmessa kuussa. Tästä sitä onkin sitten mukava lähteä vielä ylöspäin...=(

Nyt on pakko alkaa herättelemään mukuloita että ehditää kouluun/päiväkotiin/töihin

helmielina + neponen 8+3

Vierailija
2/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitetty lista

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4

Shinon, Länsi-Lappi, la 10.4.

Toukka80, Espoo, la 4.4.

Marjapensas, Pk-seutu, la 22.4.

Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4.

Kevätperhonen, Oulu, la 10.4.

Sonja80, HKI, la 9.4

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Mimmu-85, Helsinki, la 8.4

Maaly, Espoo, la 3.4.

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Putri04, Hki,

Prinsessan_äiti, Turku, la 10.4.

Dole, Espoo, la 18.4.

Papu-78, la 18.4.

Miia56, Karkkila, la 21.4.

Esmeralda, Varsinais-Suomi, la 22.4.

Juanin, Savo, la 17.4.

Luckygirl, Tampere, la 25.4.

Päkkänä, Hki, la 16.4.

PäärynäSmurffi, Vantaa, la 11.4.

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

Tinsku78, Keski-Pohjanmaa, la 4.4.

Barbamama, Uusimaa, la 24.4.

Sihteeri79, Jyväskylä, la 19.4.

Mirulii, koulvola, la 26.4.

Candelafi, Pk-seutu,

Magictrick, Satakunta, la 15.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

m@su, Uusimaa la 12.4

Tuulikello, Etelä-Pohjanmaa, la 11.4.

Mani, Pirkanmaa,

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Sauanne, Rovaniemi, la 4.4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökin poltto on päivittäin mielessä, mutta onneksi en ole repsahtanut. Tuntuu hullulta, että tosi harva mun kavereista on edes huomannut etten enää polta! Vaikka siis ennen poltin koko ajan.

Mun lopettamiseen ei niinkään auttanut mitkään kauhujutut huulihalkioista tai muusta, ne lähinnä ärsytti. Oikeastaan kaikki vähänkin saarnaavaan sävyyn kirjoitettu sai lopettamisen kiinnostamaan entistä vähemmän. Paras kannustin on oman vauvan (tai mikä kirppu se nyt onkaan) näkeminen. Luulen että aika moni lopettaa ultrassa käytyään. Sitä ennen koko raskaus tuntuu niin epätodelliselta, ettei lopettamiseen löydä tarpeeksi syytä.

Voin viime viikolla huonosti 2 päivää. Sitten se hävisi. Tietenkin sitä hermostuu kun oireet katoaa, onneksi tissit sentään on todella kipeet. Ja eilen oksensin keittiön lattialle. Siksi lattialle, ettei ollut tippaakaan paha olo enkä mitenkään ehtinyt vessaan. En tajua.

Kahvista sen verran, että itse en sen juomista lopettanut. Juon ehkä 1,5 kupillista päivässä jaettuna kolmeen kertaan. Neuvolassa sanoivat, ettei niin pienestä määrästä ole mitään haittaa. 3 kuppia oli neuvolatädin mielestä rajana. Eli tuskin kahvista kannattaa mitään paniikkia ottaa, itse muutenkin olen sitä mieltä, ettei tässä koko elämää tarvitse remonttiin laittaa. Musta tulee varmasti hyvä äiti vaikka olenkin polttanut alkuviikoilla, juon kahvia ja syön karkkia ja muuta roskaruokaa. Ja teistä kaikista muista tulee myös hyviä äitejä, vaikka ihan kaikki ei menisikään kaikkien ohjeiden mukaan. Ei stressata turhasta!

Sonja rv 8+?

Vierailija
4/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis ensimmäinen työpäivä piiiitkästä aikaa. Kuinkahan sitä jaksaa, kun on tottunut vetämään päikkärit joka päivä, vaikka on saanut maata muutenkin kotona.

Toisaalta on ihan kiva mennä töihin. Täällä kun on yksin kotona vähän liikaa aikaa miettiä...ja sitten ahdistua ja kiukutella. Tupakkaakin on helpompi olla polttamatta, kun töissä ei saisi polttaa. Huomenna menen sinne työterveyshoitajalle juttelemaan. Voin sitten kertoa, oliko siitä apua.

Soitin tänään hammaslääkäriin, koska kaksi viisaudenhammastani pitäisi leikata. No, nyt alkuraskaudesta ei kuitenkaan voi tehdä mitään, ei voi ottaa röntgeniä, eikä mielellään puudutetakaan, joten voin mennä vasta, kun viikkoja on jotain 12+.

Eilen oli valtavan huono olo. Syömisen aikana olo on ok, mutta kaikki muu aika yhtä etomista. Eilen se alkoi joskus päivällä kahden aikaan ja loppui varmaan kahdeksan aikaan illalla. Jännityksellä odotan, toistuuko tänään sama kuvio.

Hauskaa maanantaipäivää kaikille!

-Muruz ja Tiiti 6+6

Vierailija
5/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varasin ensimmäisen neuvola-ajan, josko tämä raskaus tulisi vähän todemmaksi!

Ajan sain 10.9. jolloin viikkoja on 9+4 tai jotain sinne päin. Tuolloin myös kokeillaan ultrata. Neuvolassa sanoivat lasketunajan olevan 10.4. kun vauvalehden laskuri näyttäis 11.4. mutta kyllä se taitaa joka tapauksessa mennä huhtikuun loppupuolelle!

Toisaalta vähän jännittää kun tuntuu niin oireettomalta tämä raskaus toisinaan! Mutta kun ei ole vuotoja tai epämääräisiä kipuja niin kai sitä täytyy uskoa, että masussa elämää on??!!

Tuosta tupakanpoltosta vielä; Itse olen sitä mieltä että se on jokaisen oma valinta ja vaikka odotusaikana muutamat sauhut vetäisee niin ihan yhtä hyvä äiti on kuin muutkin!

Samoin nuo ruoka- ja kahvijutut. Totta kai kunnioitan jokaisen omaa päätöstä ja toimintatapaa! :) Toiset juo kahvia, toiset ei ja toiset syö maksamakkaraa ja toiset ei.

Tänään meidän "vauva" täyttää kaksi vee. Miten ihmeessä se aika menee noin nopeaa... :D

Minulta pitäs kans vielä yks viisaudenhammas leikata mutta nyt saan sitä asiaa taas siirrettyä! ;D Pelkään enemmän hammaslääkäriä kuin synnytystä!

Eipä tässä taaskaan mitään sen kummempia.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Töissäkäyville jaksamista! Samoin pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Tuulikello ja Tirriäinen 7+2

Vierailija
6/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hiljainen taustailijakin laittaa välillä muutaman rivin :)

Raskaudessa ei mitään uutta: ainoa oire on nyt rintojen arkuus ja valtava koko :o

Ultrasta: viime raskaudessa -06 minulle tehtiin uä kerran kuukaudessa rvkolle 30 asti ja sen jälkeen kahden viikon välein. On tainnut mein poika sitten saada rautaisannoksen säteilyä :o

Kahvista: hyvää on ja juon edelleen kolme toopillista päivässä, muuten ei tämä mamma tolpillaan pysy :))

Tupakka: juu, vielä menee muutama päivässä - yleensä olen lopettanut eka ultran jälkeen, saas nähä kuinka nyt käy :o

Täällä ultria on vkolla 12 ja sitte 20. Siis jos normaali raskaus :) Äitipolilla kun viime raskaudessa lamppasin niin ultrasivat joka kerta.

Neuvolaan en ole vielä soittanut - sinne kun mennään vasta viikolla 10 niin ei kovasti kiirutta kannata pitää.

Äh, tuli asiakas... mentävä on, mennä mun täytyy....

RauPotar ja Schrimp 6+4

Vierailija
7/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivää täällä viettelen ylhäidessa yksinäisyydessä....

Ajattelin kysellä, että miten teille sujuu anoppienne kanssa? Millaset välit teillä on?? Oman anoppini kanssa välit on asialliset... En minä paljoakaan puhumista hänen seurassaan keksi.. jotenki elämän arvot on niin erilaiset... Mietin vaan miten he suhtautuvat aviottomaan lapseen, vaikkakin anoppi on jo kauan toivonut tulevansa mummoksi... Joku minua tässä anoppiasiassa kaihertaa, en vaan sitä nyt osaa kirjaimiksi pukea...

Sitten ajattelin kysäistä teidän mielipidettä näistä vauva/odotus/perhelehdistä, esim. vauva, kaksplus jne. Meinaatteko tilata?? Mitä suosittelisitte? Kannattaako ylipäätään laittaa rahaa moiseen??

Eipäs tässä tämän kummempia....

KevätPerhonen 7+3

Vierailija
8/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu samaa kuin lauantaina ;). Kyselin silloin niistä kofeinitableteista, ja tänään otin aamulla puolikkaan tabletin (vastannee normi kupillista kahvia), kun ei vieläkään voi kuvotuksen takia oikeaa kahvia ottaa. Tutkin asiaa ja järkeilin, että parempi tuo tabletti kuin migreeni, joka tekee pahaa sekä minulle että varmaan alustavalle tapauksellekin. Mulla on myös migreenilääkitys, joka on ihan ehdoton ei raskausaikana. Joten valitsen hyvällä omalla tunnolla kahdesta pahasta pienemmän. Ehkä jossain kohti pystyn jättämään tuon tabletinkin, kun kofeiniin saanti kahvinjuonnin lopetuksen myötä vähentynyt puolikkasta tabletistakin huolimatta hurjasti. Voinhan yrittää vaihtaa myös kahvin teehen, sitä luulen pystyväni juomaan. ''

Mutta juu, hyvin krapulainen olo jatkuu täälläkin. Ja paha olo tosiaan hellittää vain syödessä - kuitenkaan ei koko aikaa voi syödä... Ei mahdu muuten ovista ei akkunoista eikä työpaikalla muutenkaan pysty koko ajan mässyttelemään.

Viime viikko oli kiireinen ja väsynyt, ja ulkoilut jäi minimiin. Kohta ulso kävelylle, jospa se helpottaisi vähän oloa. Huomenna yritän puistojumppaa :). Harrastan yleensä reilusti liikuntaa, mutta nyt on vaan töihinpaluukiireet loman jälkeen, väsymys ja olo rajoittanut sitä. Jospas taas pääsisi liikunnalliseen arkeen <3.

Ihanaa viikkoa teille kaikille!

emoko2009 7+0

9/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille

lisään itsenikin listaan, toivottavasti menee oikein:D

Päivitetty lista

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4

Shinon, Länsi-Lappi, la 10.4.

Toukka80, Espoo, la 4.4.

Marjapensas, Pk-seutu, la 22.4.

Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4.

Kevätperhonen, Oulu, la 10.4.

Sonja80, HKI, la 9.4

Iza80, HKI, KE 29.4.

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Mimmu-85, Helsinki, la 8.4

Maaly, Espoo, la 3.4.

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Putri04, Hki,

Prinsessan_äiti, Turku, la 10.4.

Dole, Espoo, la 18.4.

Papu-78, la 18.4.

Miia56, Karkkila, la 21.4.

Esmeralda, Varsinais-Suomi, la 22.4.

Juanin, Savo, la 17.4.

Luckygirl, Tampere, la 25.4.

Päkkänä, Hki, la 16.4.

PäärynäSmurffi, Vantaa, la 11.4.

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

Tinsku78, Keski-Pohjanmaa, la 4.4.

Barbamama, Uusimaa, la 24.4.

Sihteeri79, Jyväskylä, la 19.4.

Mirulii, koulvola, la 26.4.

Candelafi, Pk-seutu,

Magictrick, Satakunta, la 15.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

m@su, Uusimaa la 12.4

Tuulikello, Etelä-Pohjanmaa, la 11.4.

Mani, Pirkanmaa,

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Sauanne, Rovaniemi, la 4.4.

Vierailija
10/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi.. Mie rakastan anoppiani :D :D .. No en nyt ihan mut on ihan mahtava tyyppi! Ollaan aina tultu toimeen ja juur tänään pyysi laivalle hänen kanssaan. On mahtava tyyppi ja uskon että kun saa kuulla raskaudestani niin tulee vaan mahtavemmaksi :D ..Joo.. Vaikia selittää mut <3

Itse tilasin kaksplussan.. Ihan sen takia kun oli hyvä tarjous eli paljon halvempi kuin vauva lehti ja olen tyytyväinen tilaukseeni. Aiemmin olen ostellut irtonumeroita aikas paljonkin ja aina olen lukenut kannesta kanteen ja paljon hyviä juttuja ollut!! Suosittelen! Siis ihan kumpaakin lehteä =)

Verticia & työnimetön Rv 6+3

Vierailija
11/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti minäkin kirjoittelen kuulumiset...

Väsyttää... Siis välillä aivan tajuttomasti. Hyvä että päivän saan itseni hereillä pysymään ja illalla torkun töiden jälkeen sohvalla ja yleensä kymmeneltä sänky kutsuu. Ennen nukuin hiemen levottomasti, nyt kuin tukki.

Tissit ovat kipeät ja varsinkin illalla aika turvoksissa, mies tykkäis...

Välillä lievää kuvotusta ja voimattomuutta, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Vatsaa nipistelee ja se on myös illasta aika pulleana.

Kahvia minä en enää juo, se ei maistu, eikä tuoksu tällä hetkellä kovin hyvälle, niin olen siirtynyt suosiolla tee:n juontiin. Syömisten kanssa en ole ruvennut vauhkoilemaan. Ilokseni aika kovana karkki hiirenä, karkit eivät enää järin maistu, mutta hedelmiä ja marjoja kuluu senkin edestä.

Tsemppiä kaikille tupakanpolton lopettamisen kanssa taisteleville! Itse en polta, mutta kannustan mielelläni:))

Täällä olisi viikko vielä ekaan neuvolaan, jännityksellä odotellaan.

Itse en osaa iloita tästä raskaudesta vielä, vaikka tätä onkin piiiitkäään toivottu, mutta kai sitä pelkää keskenmenoa ja ettei kaikki ole hyvin... Mutta ehkä ekan ultran jälkeen rupeaa jo hymyilyttämään.

Täytyy varmaan lähteä valmistautumaan yöpuulle, olo on ihan tööt... Aivokäyrä juoksee varmaan suoraa viivaa...

Hyviä viikonalkuja kaikille, toivottavasti huonovointisten olo kohentuu kohta!

Terveisin Kristiina75 ja "Martti"7+6

12/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emoko 2009: en tiedä mitään kofeiinitableteista, mutta auttaisiko joku cola-juoma migreeniin (?)

Mun anoppi on huippukiva. Välittää ja on tukena, mutta ei puutu asioihin ja antaa tilaa.

No suurena ongelmana pienen ellotuksen lisäksi on järkyttävä finnihyökkäys: eilen aamuna heräsin ja naama täynnä finnejä/hormoninäppyjä. Valkopäisiä ja nyt vähän tulehtuneitakin. Tuli siis uusi murrosikä yhdessä yössä. Voi hel'''in per''le.

ihan kipiä naama. Täytyy varmaan käydä apteekista kysymässä, oisko jotain helpotusta.

Sande teinix + nyytti 7+6

Vierailija
13/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sitten käynyt sekä neuvolassa että yksityisellä ultrassa, kun hermo ei kerta kaikkiaan pitänyt ja huolestutti niin vietävästi. Kaikki oli kuitenkin onneksi ihan hyvin ja pikkuinen ihmisenalku löytyi reippaan sykkeen kera. Ihan on kuulemma viikkojen mukainen, joten LA on edelleenkin huhtikuun alussa.

Neuvolassa oli ihan samanlaiset jutut kuin ensimmäisessä raskaudessakin, tosin kun täti veti esiin silloiset neuvolapaperit, niin kävi ilmi että kyllä ovat muistikuvani homman etenemisestä aika hataralla pohjalla. En oikeasti muistanut mitä kaikkea pikku kremppaa minulla olikaan ollut, alkaen koko raskauden ajan olleesta lievästi kohonneesta verenpaineesta. Aika kultaa muistot...

Anopeista kun kyseltiin, niin minulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia välejä omaani. Nähdään ehkä kerran vuodessa (välimatkaa noin tuhat kilometriä) ja silloin juodaan kahvit ja kohteliaasti vaihdetaan kuulumiset. Ei ole osoittanut suurta kiinnostusta lapsenlapseensa, mutta toisaalta eivät ole välit omaan poikaansakaan kovin lämpimät ja läheiset. Onneksi oma äitini on tosi innokas mummo.

Elän nyt toivossa että väsymys ja paha olo alkaa pikku hiljaa helpottaa. Nyt on pakko painua pehkuihin että jaksan aamulla nousta!

T: Juliaana

Vierailija
14/87 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Kofeiinista: mun kahvinjuontihalut katosivat jo viikkoja sitten ja olen siirtynyt latkimaan teetä. Varmaan johtuu duunin automaattikahvista, joka ei ole oikeaa kahvia nähnytkään. Kofeiinitabuja olen kuitenkin napsinut joskus kun on väsyttänyt kunnolla. En usko et niistä on haittaa jos kofeiinin määrä pysyy kohtuullisena. Tää väsymys on valtava, pakko ottaa päikkärit aina kun tulee töistä.

Anopista: Meillä kans aika hailakat välit, ollaan ihan eri maailmoista. Mun tekis jo mieli kertoa raskaudesta vanhemmilleni, mutta pitää odotella vielä jokunen viikko että anopille uskaltaa kertoa ja kerrotaan sit molempien vanhemmille samoihin aikoihin. Ei muuten, mutta anoppi ei osaa pitää vauvauutista salassa ja pölöttää sen sisarelleen, joka on vielä pahempi. Tämä mieheni täti kyselee multa aina ensin viimeisimmät kolesteroliarvot kuulumisten sijaan ja jos jokin tuolla masussa sattuisi menemään mönkään niin voi että sitä hössötystä ja spekulaatiota mitä siitä joutuisi kuulemaan, en kestäisi sitä. Voi miksi ette tehneet vauvaa 10 v sitten kun olitte nuorempia (emmekä edes tavanneet) jne. Mut varmasti lapsenlasta odotetaan kovasti molemmin puolin!

Tupakasta: oon kans kuullut tapauksista, että lääkäri on sanonut et parempi polttaa kuin stressata. Eräs tuttavani poltti askin päivässä koko raskauden ajan ja terve tyttö tuli. Tottakai vähempi aina paljon parempi ja toivon kovasti teille polttajille voimia vähentämiseen ja lopettamiseen!

Mä pysyttelen tossa listalla LA 5.4. vaikka ultrassa annettiin hieman aikaisempi päivämäärä. Eiköhän se huhtikuun puolelle mene joka tapauksessa....

t. Tsili & Gertrud 9+0

Vierailija
15/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muita oireita ei ole juuri ollut muutakun tämä jumalaton väsymys. Rintoja hieman "kutitteli" yks päivä ja välillä saattaa alavattasta vihlasta esim. noustessa. Kuvotus tulee kehiin kun on nälkä ja sitten ruoan jälkeen samoin. eli söit tai olit syömättä niin sama juttu...

Yövuorot menossa ja päivät menee sitten kirjaimellisesti pedissä.. ei jaksa mitään mihinkään suuntaan..

Tässä vkl aikaan tuli pieniä kiukun puuskia niin mies totes että vielä on turha koittaa pistää raskauden piikkiin noita kiukutteluja että kokemusta kuulemma on jo sen verran mikä menee raskauden piikkiin ja mikä ei..

Kahvi: ennen aamu alkoi perinteisesti aamukahvilla ja töissä tuli juotua useampia kuppeja, mutta nyt ei pysty... haju alkaa jo ällöttää eli taitaa rv 8 lähestyä.. sillon yleensä alkanu kaikki oireet mulla.

Tupakka: tsemppiä sen kanssa pähkäileville. Itse poltin ensimmäiseen plussaan asti (joka meni kesken rv 10). Sain tavalla tai toisella (miehen kannustuksella ja komennuksella) lopetettua kerrasta. Sen jälkeen tässä poikien välissä on tullu poltettua, mutta joka kerta loppunut samaan flunssatautiin.

AnopPi: jaa-a mitähän tähän sanois.. välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Kaks vahvaa persoonaa ja anoppi vielä sellanen rääväsuu joka ei ajattele mitä suustaan laukoo niin ... loppu tulos on mitä on.. vaikee tapaus..

Sain viimein ittestäni irti neuvolan aika tilauksen.. 2.9.

voimia taisteluun unimatin kanssa kaikille...

mani & nimetön (vielä) rv 7 tai 8 (jotain)

Vierailija
16/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä raskaus oireet vaihtelevat, välillä ei tunnu mitään ja välillä onkin sitten kahtakauheampi olo.

Anopista: meillä on anopin kanssa mielestäni ihan hyvät välit, tosin olen ujo niin en hirveästi pälätä, mutta sitten kun sille päälle satutaan niin mennään kahdestaan juttelemaan henkeviä. Ollaan puhuttu niitä näitä, salaisuuksista turhuuksiin. Anoppikin jo varmaan oottelee vauva uutisia, mutta kerromme sitten ultran jälkeen vasta kaikille ketkä eivät tiedä.

Tupakoinnista: Itsekin olen polttanut, ja lopettanut vuosi sitten. Aina on tullut välillä sauhuteltua juhlissa ja sääntö meillä anopin kanssa meni et anopin kanssa saa polttaa:D En paheksu raskaana olevia jotka polttaa, kyllä niille ihan kunnon lapset syntyy, vaikka ainahan on parempi jos pystyy olla polttamatta ja tsemppaan kaikkia yrittämään etteivät polta, voi yrittää esim laittaa suuhun jotain syötävää silloin kun tekee mieli tupakkaa. Meillä ei koskaan olla käytetty nikotiinilaastareita eikä purkkia, se vaan jäi omasta halusta pois!

hyvää alkanutta viikkoa kaikille=)

Vierailija
17/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se vaan pitää taukoa... Väsymyskään ei ole enää joka päivä niin totaalista, tosin kolmivuorotyö kyllä syö voimia.

Varasin neuvolan viimein minäkin tuonne rv11 tuntumaan. Saatiin samalle aamulle esikoisen 6-vuotistarkastus ja tuo eka äitiysneuvolakäynti. Ultrista en vielä tiedä. Yhdistelmäseulan jätän ainakin väliin mutta olen miettinyt pitäiskö käydä kuitenkin jossain välissä yksityisellä tarkistuttamassa LA ja istukan paikka.

Tsemppiä täältäkin suunnalta kaikille tupakoinnin lopettajille! Itse lopetin aikoinaan kertalaakista, kun plussasin esikoisen raskaudessa. Hyvänä apuna oli aamupahoinvointi, tupakkaa ei voinut ajatellakaan. Nyt olen ollut pian seitsemän vuotta polttamatta ja tupakka ainoastaan kuvottaa edelleen. Vaikka se on totta, että äidin tupakointi ei yleensä vaurioita vauvaa kovin vakavasti, oon työni puolesta nähnyt äidin tupakoinnin takia alle kaksikiloisina syntyneitä täysaikaisia vauvoja. Ei niillä kovin hyvät eväät elämään aina ole. Yksikin tupakka päivässä aiheuttaa sikiölle jatkuvan hapenpuutteen. Joten vaihtakaa rööki mieluummin nikotiinivalmisteisiin, jos kokonaan lopettaminen ei onnistu! Häkä on pahempi sikiölle kuin itse nikotiini.

Jaksua kaikille!

Nokilintu rv 7+6

Vierailija
18/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa vapaa päivää aloittelen tosin ällötyksen merkeissä... eilen oli pakko oksentaa yöllä tietysti..... jännä kun toi paha olo vaivaa öisin ja tietty aamuisin mutta noi yöt on kyllä ärsyttävii...

Lehdistä sen verran että nytten tilasin sekä vauvan että kaksplussan osa syynä varmaan se että ne sai nytten 60% ja toisen 50% alennuksella ja tilaaja lahja oli toisessa kantoliina ja toisessa matkasyöttötuoli.... periaatteessa ei siis maksanut mitään :)

Anopeista... jaa asuu suurimman osan vuodesta 800km(hänellä kaksi asuntoa) päässä ja silloin kuin käy täällä päin on periaatteessa yhteydessä ja näkevät... soittelevat isänsä kanssa mammulle kyllä viikoittain kuulumisia ... oma äitini asuu kanssa kauempana joten hänen näkeminen kanssa vähäiselle jäänyt osaksi meidän työ kiireitten takia

ja stemppiä edelleen tupakan lopettamiseen!!! ja sitä mieltä olen edelleen että aina kannattaa lopettaa ja nytten siihen on tulplasti syytä!

mikumamma ja pikkuhippu8+1

Vierailija
19/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs mikumamma on noin hyvät tarjoukset lehdistä löytäny???? Mulla kiinnostais toi kantoliina...

Kauheeta, näin yöllä unta, että mulla alkoi verenvuoto... Pakkohan se oli tietenki sitten käydä tarkistamassa! Onneksi kuitenkaan mitään verenvuotoon viittaavaa ei ilmennyt!!! Kun se ukkokultakin on siellä reissussa niin joutuu yksin panikoimaan näitten asioiden kanssa täällä... Onneksi se tulee pian kotiin!!!

Yöllä tulli semmonen olo, että haluis mahd. pian tietää, että kaikki on kunnossa masuasukilla... Pitää miehen kanssa neuvotella yksityisestä ultrasta, kun se tulee kotia...

Tänään pitäis iltavuoroon mennä töihin.. Toivottavasti kuvotus pysyisi poissa...

Mukavaa päivää kaikille!!!!!!

KevätPerhonen 7+4

Vierailija
20/87 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoro on nyt sitten raskausaikana koettu. Menihän se, mutta illalla sammuin kuin saunalyhty ja aamulla en meinannut päästä sängystä ylös. Tänään vielä pitäis jaksaa ja sitten loppuviikko onkin hoitovapaata. Ens viikko tässä enemmän hirvittää, kun työvuoro on 6-14 ja olen normaalistikin aamuvuorossa kuoleman väsynyt ja kiukkuinen kun tupakki! Voi perhe parkaa...

Lehdistä: Mulle on tullut reilun vuoden Perhe-lehti. Siinä ei ole vauva-asiaa, vaan käsitellään kaikenlaisia perheitä ja perheisiin liittyviä juttuja. Mulle sis tosi hyvä lehti, kun lapset on 12-, 7- ja 5-vuotiaat. Nyt tilasin Vauva-lehden, jossa puolestaan käsitellään pääasiassa odotusta, ja vauva-aikaa. En tiedä, lopetanko siksi aikaa Perhe-lehden. Kaks`plus taitaa olla jotain näiden välistä..?

Anoppini kanssa tulen hyvin toimeen. Välillä hän osaa kuitenkin olla tosi ärsyttävä mielipiteineen. Hän myös loukkaantuu melko helposti, mitä en aina ymmärrä. Hänelle kertominen lapsesta pelottaa eniten. Ei yhtään voi tietää, miten hän suhtautuu, kun näitä nyt kuitenkin on jo niin monta. Varmasti tuntuu tosi pahalta, jos suhtautuminen on negatiivista tai välinpitämätöntä, kun tätä lasta on kuitenkin vuosi yritetty ja itketty ja yritetty.

Tupakka on vilä jonkin verran kuvioissa ja aiheuttaa kamalia omantunnon tuskia. Pidän kuitenkin mielessäni tuon päivämäärän 7.9., jolloin on lopetettava kokonaan. Toivottavasti tämä henkinen valmistautuminen helpottaa lopettamista. Luulen myös, että kannustuksella, jota täältä olen saanut, on myös suuri merkitys, kiitos siitä!

On ollut positiivinen yllätys tämä "palsta". Ettei puhuta vaan siitä, kuinka ihanaa kaikki on ja kuinka elämä on yhtä ruusuilla tanssimista. Vaan puhutaan myös niistä "huonoistakin" asioista. Kuten tupakasta, anopeista, kiukuttelusta miehelle, ahdistuksesta, peloista, jne. On varmasti monelle tärkeää saada tukea erilaisissa tilanteissa ja usein myös huomata, ettei ole ainoa ongelmiensa kanssa. Siis lyhyesti: on ollut kiva huomata, ettei tämä ole mikään täydellisten ihmisten juttu.

Muruz ja Tiiti 7+0