Sinä 30-v. tai yli, miten suhtaudut kun kaupan kassa pyytää henkilöllisyystodistusta?
Kommentit (38)
Haah, en muuten tajunnutkaan mutta toi henkkareiden kysyminen koskee ylivoimaisesti enemmän naisia kuin miehiä.
Oon 56 ja multa kysyttiin viime kesänä. Vaikea uskoa, että olisi oikeasti luullut mua ala-ikäiseksi. Mitähän mahtoi juippi juonia?
Olen 30v, yleensä otan henkkarit valmiiksi käteen jos menen muuhun kuin lähikauppaan koska joskus niitä kysytään. Ihan neutraali juttu, ei haittaa eikä imartele.
Vierailija kirjoitti:
Oon 56 ja multa kysyttiin viime kesänä. Vaikea uskoa, että olisi oikeasti luullut mua ala-ikäiseksi. Mitähän mahtoi juippi juonia?
Halusi tietää sun nimen jotta voi soittaa sulle illalla ujosti puhelun.
Se haluaa tietää nimeni ja ikäni, koska ostin vain maidon ja leivän.
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa tietää nimeni ja ikäni, koska ostin vain maidon ja leivän.
Halusi tarkistaa miksi ostat yli 80-vuotiaan ruokia.
Kaupan kassajonossa heti perässäni nuorehko mies osri muutaman oluttölkin. Joutui näyttämään henkkarinsa. Sai oluet. Omia ostoksiani sullotessani reppuun, kysäisin vielä häneltä. Sanoi olevansa 43v. 😀
Jos on nuori ja ihana neito joka kysyy niin kysyn puhelinnumeroa vuorostani.
Ei haittaa ja seuraan tarkkaan kassatytyn ilmettä, joka on usein hämmentynyt ja joskus tulee punastuminen. Sellaiset 30v+ eivät ole koskaan papereita kyseneet. Nuoret eivät oikein hahmota vielä, että kuka on minkäkin ikäinen.
M41
Vierailija kirjoitti:
Haah, en muuten tajunnutkaan mutta toi henkkareiden kysyminen koskee ylivoimaisesti enemmän naisia kuin miehiä.
Naiset uskaltavat helpommin kysyä naiselta.
En kanna henkkareita mukana. Joten k18 tuotteet jäisi kassalle. Ei kyllä pelkoa että edes kysyttäisiin. N48
Olen pitkälti yli 60 mies, ja yhä pyydetään henkkareita. En pidä itseäni mitenkään erityisen nuorekaana mutta naiskassat etenkin nuoret ilmeisesti näkevät jonkun piirteen väärin?
No en ole kylläkään rupsahtanutkaan ja vanhemmat on siunannut ajattomilla kasvonpiirteillä ja rypistymättömällä iholla, ei ole tarvinnut ryppyvoiteita,
Johtuneeko sit siitä etten ole antanut kenenkään rengastaa sormea, en suostunut siihen perheellisten onneen, en käyttänyt naisia mielestäni hyväksi kun tein selväksi etten ole aviomies ainesta heti alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkälti yli 60 mies, ja yhä pyydetään henkkareita. En pidä itseäni mitenkään erityisen nuorekaana mutta naiskassat etenkin nuoret ilmeisesti näkevät jonkun piirteen väärin?
No en ole kylläkään rupsahtanutkaan ja vanhemmat on siunannut ajattomilla kasvonpiirteillä ja rypistymättömällä iholla, ei ole tarvinnut ryppyvoiteita,
Johtuneeko sit siitä etten ole antanut kenenkään rengastaa sormea, en suostunut siihen perheellisten onneen, en käyttänyt naisia mielestäni hyväksi kun tein selväksi etten ole aviomies ainesta heti alusta alkaen.
Just tollasen miehen haluaisin aikuiseen suhteeseen!
-N35
Kysyisin, että koska olet viimeksi käynyt näöntarkastuksessa. :D
Näytän tietysti henkkarin, miksi siihen pitäisi suhtautua jollakin tavalla???
Miten suhtaudun? OTan henkilöllisyystodistukseni esille ja näytän sitä kassalle. Sen jälkeen maksan ostokseni ja siirryn pakkaamaan niitä.
Kiusaannun ja punastun, kun kassa aloittaa äimistelyn "ei ikinä uskoisi!". En halua mitään ylimääräistä huomiota.
N42
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän halusi paritella kanssasi.
Miksi sen pitäisi haitata??