**HUHTIKUUNhelmet** vko 35
Hejssan
Aloittelen minä vuorostani nyt uuden viikkopinon kun täällä näin aikasin jo seilailen.. Aamuvuoroon meno olisi..
Tuparit oli juu sitten lauantaina ja sitä ennnehän valittelin kun kaik oireet hävis ja niinhän siin sit kävi et kaik oireet tuli takaisin juuri tupareihin. Mies kertoi sitten veljelleen meidän salaisuuden niin mun ei tarvinnut ns pidätellä itseäni mut koko loppu ilta menikin sit siinä et esitti hyvävointista.. Ja edelleen on päivästä ihan järkyttävä väsymys :( .. Ei töihinkä huvittaisi mennä, peiton alle vain..
Päätin eilen, että menen yksityiselle ultraan tuossa ens tai seuraavalla viikolla, kun turussa menee se ensimmäinen ultra tuonne lokakuulle niin mie niin kauaa ala odottamaan tietoa että tuolla varmasti joku on =) Pulssiin varmaan soittelen.. Ilmoittelen sitten hinnastakin kun tiiän..
Mutta nyt pittää lähtiä heittää miestä töihin ja sitten itse aamuvuoroon =/
Verticia & työnimetön Rv 6+3
Kommentit (87)
Tervehdys kaikille!
Sunnuntaina sain plussan testiin ja nyt on tullut alkuviikko ihmeteltyä, että mitäs tässä oikein tapahtui! :) Ekasta kierrosta tärppäsi, vaikka kierrot on ollut viimeisen puolen vuoden aikana kaikkea mahdollista 16 ja 42 väliltä ja tjottailulla lähdettiin liikenteeseen!! Kolmonen olisi sitten tulossa. Ennestään on 04 ja 06 syntyneet lapsukaiset.
Kova väsymys on koko ajan päällä, ei jaksaisi lähteä edes ulos lasten kanssa (kotiäitinä siis olen). Pari päivää sitten tuntui, että öklötysolot olisivat hiipineet esille, mutta ihmeen hyvä olo on ollut eilen ja tänään! Kohta ne sieltä kumminkin rytinällä tulevat... nyt täytyy nauttia täysillä normaalista ja hyvästä olosta ilman öklötyspöklötyksiä!! :) Maanantaina olen menossa ultraan, jotta saisi tietää millä raskausviikoilla ollaan menossa ja että pikkuinen on hyvissä lähtöasemissa. Sitten voikin jo vähäsen huoahtaa helpotuksesta! :)
PikkuKeiju rv 5-6 ja jotain
Täältä ilmoittautuu mukaan huhtimasu:) Raskauviikkoja omien laskujeni mukaan 7. Huomenna ois eka neuvola:) jänskättää hulluna. Mutta onneksi mies tulee mukaan. Mulla ei oo ollu oikein mitään oireita! Paitsi rinnat ovat ollut kipeänä ja turvoksissa. Mahakin on ollut turvoksissa. Olen muuten laiha mutta nyt ihmetyttää tuon mahan kamala pömpötys:D vaikka eihän se vielä näy oikeasti. :D Harmittaa kun ei silleen enempää oo nuita oireita, koska ei osaa oikein kuvitella sitä että olisi raskaana. Tupakan lopettaminen on hyvällä mallilla. Heti vähensin 1-2 kun plussasin, sitä ennen 5-10 savuketta päivässä. Eilen oli eka savuton päivä. Välillä vaan tekee hirmu tiukkaa mutta eiköhän tämä tästä:)
Niin tosiaan, pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Hyvä vaan, koska jos olisi niin töissä olisi tuskaa olla. (Asiakaspalvelutyö ja vuorotyö). Töissä en aio vielä pitkään aikaan sanoa mitään. Mutta perheelle ja ystäville ollaan jo kerrottu.
Oho, tulipas kirjoteltua, mutta kai se on tarkoituskin:D
Jospa innostuisi joka päivä kirjottelemaan kuulumisia!
PS: olin sitten tyhmyyksissäni ensin laittanut viestini tuonne yleiselle "palstalle" vaikka oli tarkoitus tänne kirjoittaa.. noh mokia sattuu ;)
Minä myötäelän niin teidän kirjoituksissa, että mietin, etten viitsi TAAS olla äänessä. Kunnes tajusin, että en ole kirjoittanut tällä viikolla vielä mitään. Olen vain lukenut muiden jutustelua sitäkin ahkerammin sairaslomalla kun olen.
Yksi pino/viikko on varmaan hyvä. Uskoisin, että kun alkupahoinvointi ja hämmennys vähenee, niin pinot eivät kasva viikossa aivan mahdottomiksi. Mutta tosiaan, kiva lukea, miten teillä muilla menee ja aina ilostuu, kun on uusia viestejä.
Anopista. Arvostan häntä todella paljon, jo yksistään siitä syystä, että on kasvattanut minulle niin hienon miehen. Mutta on tosi läheinen poikansa kanssa ja välillä on pientä valtataistelua, että kumman mies se nyt sitten onkaan. Ilmenee esim. niin, että ei oikein vieläkään tahdo uskoa, että olemme naimisissa. Lisäksi perheenlisäysuutiset ovat aina hänelle jonkinlainen sokki. Mutta pakko sanoa, että on aivan huikea mummi myös!
Meillä on naapuri (kerrostalossa), jolla aina välillä on selvästi vähän ongelmia ja silloin polttaa yötä päivää aivan ketjussa. Normaalia tupakointia naapuriasunnossa tuskin huomaa, mutta nyt katku leviää rappukäytävän kautta meillekin ja saa minut voimaa niin pahoin. No, kostoksi esikoiselle tuli tänään piano, mitä jo hieman kilkuttelikin.
Voikaa hyvin!
-Putri04
minulla on siis viime viikolta jatkunut sitkeää flunssaa, jonka takia sain vielä loppuviikon saikkua.
-Putri
Lisäänpä itseni tänne huhtikuisten pinoon, tänään sain tietää raskaudesta. Minä ja mies täytetään molemmat loppuvuodesta 25. Meillä on ennestään 07/07 syntynyt poika. Poikaa yritettiin joskus 5.5 vuotta ennen plussaa, nyt meni vuosi esikon syntymästä. Laskureitten mukaan la olis 25.4
Neuvolaan en vielä ole soittanut, ehkä ens viikolla. Miten te muut jotka odottavat toista tai kolmatta jne. otatteko saman terkkarin neuvolasta kuin aiemmissa raskauksissa? Ite mietin tätä jo joskus aikoja sitten ku mietin että jos joskus vielä raskaaksi tullaan. Tavallaan olis kiva et olis sama, varsinkin jos on vähän aikaa edellisestä raskaudesta, mut toisaalta sitten mun mielestä edellinen terkkari, joka oli kuitenkin kiva niin oli jotenkin semmonen ylimielinen, niin sillä mietin että mites nyt teen.
Esikoista odottaessa ei ollut raskausoireita, muutakuin ekat 1.5kk hirveät kivut. Jälkeenpäin voin sanoa että oli ihan yhtä kivuliaat kuin synnytyssupistukset. Tässäkään raskaudessa ei ole vielä ainakaan ollut mitään oireita. Toivottavasti jatkuu samaa rataa, miten sitä edes ehtisi vessassa käymään jos olis huono olo, kun 1v1kk juoksee jaloissa koko ajan, ja on pahanteossa jatkuvasti.
jbaby ja vielä nimetön rv5+4
Noista lehdistä: Mä olen ihan addiktoitunut kaikkiin lehtiin, niin että mulle on tullut esikoisen odotuksesta lähtien kaksplus, meidän perhe tuli tossa välissä ja valehtelematta ainakin vuoden oon ostanut vauva-lehden irtonumeroita :p Nyt sitten tilasin sen, sillä ystävätilauksella, kun sain Jamie Oliverin Starter Setin B-) Eli paistinpannuja... ;)
TUPAKASTA vielä... Mä olen myös käyttänyt inhalaattoria lopetuksessa, varsinkin ekan kohdalla se autto ymmärtään miten typerää koko röökin polto on, kun istuin talvella kylmällä parvekkeella toppatakki päällä, imemässä muoviputkea :) Ei sitä kovin kauaa jaksanut... Sama oli nytkin, menin tuohon terassille lehteä lukemaan ja sitä imin. Kyllä se vähän helpotti...
Uskaltaudun nyt itsekin lopettaneena kuitenkin sanomaan jotakin negatiivista ja "tuomitsevaa". Työnikin puolesta oon sitä mieltä, ettei se vähänenkään ole hyväksi... Kun yks tupakka vaikuttaa n. 8 tuntia sikiön hapensaantiin. Ja mitä siihen stressiin tulee, niin se ei kuitenkaan kestä kuin hetken, ei 9 kuukautta, joten sillä ei mun mielestä yksikään pätevä lääkäri voi enää nykyaikana perustella tupakoinnin "sallimista". Mutta tietenkään tupakka ei ole "päihteistä" pahin ja vaurioittavin, mutta ei sitä silti voi mitenkään hyväksyä. Ymmärrän ettei lopettaminen ole helppoa, ei se ollut mullekaan vaikka tuntuu että tiedän kaiken mahdollisen tupakan haitoista ja silti poltin!!! Enkä tarkoita näitä kommentteja tuomitsevina ketään kohtaan, vaan toivon niiden motivoivan.; tupakoinnille raskausaikana ei mielestäni tule keksiä hyväksyttäviä "tekosyitä". Ne jotka polttavat tekevät mielestäni silloin tietoisen päätöksen jatkaa tupakointia sen aiheuttamista riskeistä huolimatta ja se on sitten ihan asia erikseen.Toivon kovasti tsemppiä ja tahdonvoimaa kaikille lopettamiseen!!!!
Anopista; no joo... Meillä periaatteessa ihan hyvät välit, mut toisaalta taas ei... Pitkä historia ja paljon ehtinyt tapahtua, myös niitä huonoja juttuja! Mut ihan siis korrektit välit ja toisinaan jopa hyvät... Apua saadaan kun pyydetään.
Mulla on perjantaina neuvola, piti olla jo viime viikolla, mutta terkka oli sairastunut.. Mä menen sinne varmaan ihan yksikseni, mies saa viedä meidän neidin hoitoon. Ei se ollut viimekskään mukana, kun ei päässyt tuleen... Mutta ei kyl mitään menetäkään, ultraan sitten =)
Aurinkoista loppuviikkoa!
maaly rv 8+5
Yahoo!ssa on siis myös suljettu sähköpostilista huhtikuulle haikaraa vartoileville :)
http://groups.yahoo.com/group/huhtikuu2009
Tervetuloa!
Iltoja kaikille!
Ollaan taas taidettu lisääntyä, siis huhtikuiset, ONNEA MEILLE!! Olen ollut hieman taustalla tässä: en oo jaksanu paljon koneella istua.
Sen verran lueskelin tuossa alkuviikon viestejä että lehdistä ja anopista oli ainakin puhetta. Tuohon tupakkaasiaan en haluis kommentoida kovin. Itse en ole elämäni aikana polttanut yhtään tupakkaa, joten joku voi sanoa minuu seuraavan jälkeen moralisoijaksi, mut en oo koskaan ymmärtänyt miksi sellainen tapa kenenkään on aloitettava elämässään. Mut se siitä.. Tsemppiä kaikille asian kanssa ponnisteleville!
Mulle tuli vuoden ajan nyt vauva-lehti. Oli huipputarjous miusta, 39e vuosi, ja kaupan päälle kantoliina (josta joku tais täällä mainitakin). Lopetin kuitenkin nyt sen tilauksen sillä miusta se on aika kallis oikealla hinnalla tilattuna. Itse oon enemmän tykänny vauva-lehdestä kuin esimerkiksi kaks+:sta. 2+ tuntuu jotenkin liian modernilta meikäläisen makuun.
Anopista.. meillä on aika "normaalit" välit. Mikä sitten kellekin on normaalia. Tullaan toimeen hyvin ja saadaan juttua aikaseksi kahdestaankin. Mutta jotain lämmintä toivoisin kuitenkin lisää väleihin. En jotenkin uskalla täysin luottaa, että voisin puhua kaikesta. Mutta tyytyväinen kyllä olen. On ollut mukava seurata anoppiroolia miehen ja siskojen miesten kannalta, nimittäin suhdetta miun äitiin. Ehkä miesten kanssa ei myöskään helppo ole aivan läheisiä välejä luoda, mutta äidin ja heidän välejä voi sanoa lämpöisiksi ja äidillisiksi.
Tänään oli se eka neuvola. Papereita täyteltiin ja lappusia sain. Ei ruvennut kuuntelemaan sydänääniä, kun viikkoja vasta vähän. Laskettu aika on 11.4. Ei ottanu neuvolatäti huomioon sitä että kierto on lyhyempi. Eipähän tuo haittaakaan, kun tietää että joskus huhtikuun alku-keskivaiheilla syntyy. 15.9. olis sit neuvolalääkäri (joudun kyl siirtää tuota) ja ensimmäinen ultra 29.9. Paha olo on taas jotenkin lisääntynyt, myös päivällä ja illalla..ja väsymys. Se olikin jo pari päivää poissa, olin tosi energinen, mut nyt on kuin laho lahna.
Otatin miehellä ensimmäisen masukuvan. Oisin lisänny sen tänne, mut mies ottikin reissulleen sen kameran mukaan. Mahan koko kyl vaihtelee suuresti siitä onko kuinka syöny. "Onko teillä jo mahat erottuvissa??"
Terv. Sivri ja Masukki 7+4
Masu ei ainakaan mulla vielä näy. Ehkä kohdun kasvu on tunkenut mahamakkaroita vähän ylemmäksi (tai ylävatsaa turvottaa muuten vaan), mutta varsinaista vauvapömppää ei vielä ole. Odotan kovasti että maha alkaisi näkyä.
Amena 9+1
Menen huomenna ultraan, jännittää kamalasti. ?:|
Sivri: Moi! Taas tunkeudun teidän pinoonne. Ku oon miettiny sitä sähköpostihommaa jota ehotit ja oisihan se kyllä ihan kiva juttu vaihtaa kuulumisia sitä kautta...täytyy myöntää että tätä teidänkin pinoa olen kyllä ahkerasti myös käynyt lukemassa :) Vieläkö kiinnostaisi mailailu?! Voisihan sitä kokeilla, eihän joka päivä tarvitse olla kirjoittelemassa vaan oman jaksun mukaan...
AngelEye
En tiedä johtuuko se ihan perus lihomisesta, ummetuksesta vai raskaudesta. Pitää mennä ostamaan pari paitaa lisää jotka peittävät tarpeeksi hyvin housujen etupuolta, että voi pitää nappia auki. Mitään äitiyshousuja en halua vielä ostaa, eihän sitä voi tietää vaikka ultrassa paljastuisi mitä ikävää. (Ei pitäisi ajatella näin, mutta ei sille mitään voi.)
Ummetus on oikeesti aivan kauheeta. Kävin eilen hakemassa apteekista siihen lääkettäkin (onneksi sopii myös raskaana olevalle), mutta ei ole vielä auttanut.
Anopista sen verran, että ihan hyvät on välit, nähdään ehkä turhan usein. Se johtaa välillä mun hermojen menetykseen, koska anoppi on järkyttävä hössö ja muutenkin vähän hörhö. Hävettää myöntää, että arveluttaisi antaa lasta sen hoitoon, pelkäisin että se opettaisi lapselle jotain ihme hippitapoja.. anopissa on tosin paljon hyviäkin puolia, ja verrattuna edellisten poikaystävien äiteihin se on loistotyyppi. Ja kyllä kai siitä hyvä mummokin tulee, mutta silti luulen että mun omasta äidistä tulee vielä parempi. Toivottavasti mies ei lue näitä ja tunnista mua...
Kertokaa kaikki ultrakokemuksista sitten kun sinne meette. Itsehän kävin sen alku-ultran viikolla 6, mutta kiinnostaisi tietää mitä tuossa seuraavassa tarkalleen ottaen tehdään ja miten. Mitä kaikkea siinä tutkitaan ja mitä kaikkea siinä saa tietää.
Sonja rv8+?
heipat kaikille....tosiaan eka neuvola takana....laskettu aika olisi 28.4 09 ja viikkoja nyt siis 5+2alussa mennään......tämäon minun neljäs lapsi. mutta ensimmäinen nykyisen mieheni kanssa. muut lapset ovat 9v, 6v ja 2v ja miehen poika 5v, joka viettää aikaa myös meillä keskiviikkoisin ja 2x viikonloppuna kuussa.
vilsettä riittää.
nykyään täällä kymenlaakson alueella saa näköjään 2 ultraa, vielä 2v sitten eisaanut...joten seuraavan kerran pääsenkin joultraan ja se on hyvä....!!!!! kkoska enne 2v tyttöäni mulla oli keskenmeno jossa sikiö oli 5viik elottomana mahassani ja sai kyllä näissä seuraavissa raskauksissa olon aika turvattomaksi. (keskenmeno viik 14)
mutta kovasti odotan sinne pääsyä niin näkee pienen elämän alun sitten.
tervetuloa uusille minunkin puolestani.
minna ja cabriel 5+2
Heipä hei kaikille,
päätin sitten itsekin kirjoittaa tänne, kun jonkin aikaa teidän juttujanne olen lueskellut. Ja olihan tuolla pinossa pari tuttua haaveilupuoleltakin. Vilkuttaa. Meille on tulossa kolmas nappula huhtikuussa, ennestään siis pojat 2 & 4 v. Oireena on jatkuva lievä kuvotus joka pysyy kurissa b-vitamiinilla ja syömisellä. Paino ei silti ollut vielä juuri noussut, vaikka koko ajan olenkin jääkaapilla. Kai se elämän rakentaminen kuluttaa energiaa. Maha ei vielä tosiaankaan näy, mutta laitanpa tähän housuvinkin, mikä toimi mulla molemmissa raskauksissa lähes puoleenväliin asti (olen siis itse hoikka/normaalivartaloinen). Eli ostin muutamaa kokoa isompia MATALAvyötäröisiä strech-housuja parit kappaleet, niin ei painaneet mahasta. Sit vaan pitkä paita/villatakki päälle ja kukaan ei huomautellut mahan kasvusta ennenkuin joskus rv 20+
Mulla ei ole anoppia, niin omalta osaltani en voi kehua/valittaa suhteesta. Oma äitini on riittävän rasittava kahden edestä, ja varmaan järkyttyy, kun poikkeamme "radikaalisti" suomalaisesta keskiarvosta 1,7 lasta (vai mitä se nyt oli). Kamalasti rahan menoa ja pitää hankkia isompi auto ja miten te nyt silleen... Mutta eiköhän se tuosta tokene.
Tupakoinnin ymmärsin "Thank God" lopettaa jo lukiossa, ja baaritupakointia ei tee mieli harrastaa, kun ei tuo bissekään oikein houkuttele. ;-) Neuvolaan olen menossa vasta 22.9, mutta eipä siellä meikäläiselle ole mitään uutta, hB on kuiteskin hyvä ja verenpaine alhaalla. Kun vain muistais olla käymättä aamulla vessassa, ettei tarttis sen purkkiin pissimisen kanssa temppuilla. Itse olen kokenut neuvolaseurannan raskauden aikana lähinnä turhauttavaksi, kun ei ole ollut mitään ongelmia. Ultraan tietty menen innolla! Ja vauvan kanssa neuvolassa on ihan kiva käydä, kun on niin paljon analysoitavaa ja ihmeteltävää.
Iloista odotusta kaikille
Tuuti ja nappula 5+6
Minäkin kävin kerran teidän pinoa katselemassa, ja lukemassa kuulumisia. Nyt en muutamaan päivään tosiaan oo jaksanu oikein olla koneella.
En itsekään oo mikään hirvittävä kirjoittelemaan, joten ei huolta. Ja kun saattaa mennä aikaa ettei mitään uutta ja ihmeellistä meille kuulu.. Joten ei haittaa vaikka parikin kertaa kuussa tulis vaihdettua kuulumisia...
Onko sulla sellasta sähköposti osoitetta jonka voisit laittaa tänne mulle? Kun itsellä on vain oikealla nimellä oleva osoite.
Muuten viel omaa napaa tästä päivästä.. Tänään kävin ensin aamulla halimassa vessanpönttöä, onneks aamupala ei kuitenkaan tullu ylös. Sitten äsken tulin töistä ja meillä tehtiin tässä kalamureketta, niin rupesin pesemään käsimyllyä jolla se kala jauhettiin. Eihän siitä tullu mitään vaan jouduin juoksee vessaan taas halimaan :( Mietinkin tässä että kuinkahan saan sen pestyä kun oon yksin kotona pari päivää..saattaa tulla pesemättömänä lievää katkua :(
Sivri ja Masukki 7+5
No kiva juttu...ei paineita siis kirjoittelusta :D Tässä olis mun s-posti: stars_of_angels@hotmail.com Varmaankin sit vaihdan sen myös omalla nimellä olevaan postiini...mut en nyt kaikkien nähden sitä kehtaa antaa...:)
Mutta ollaanpas yhteyksissä!!! :D
AngelEye
Sonja tuossa aikaisemmin kertoi, että epäilyttäisi antaa lasta hoitoon anoppilaan ja mulla valitettavasti vähän sama vika. Tosin ihan eri syistä.
Appivanhemmat on aika konservatiivisia ja toisaalta lepsuja tapojen suhteen: heillä on esimerkiksi telkkari AINA päällä, myös syömisen aikana ja karkkia, jätskiä ja muita herkkuja saatetaan vetää vaikka aamupalaksi.
En ihan haluaisi opettaa pientä lasta siihen, että telkkari on ainoa ajanviete eikä karkkia tarvitsisi mielestäni lapselle syöttää ennen kuin edes tajuaa sitä itse haluta. Luulisin, että anoppi taas pitäisi esim. kestovaippailua hörhöilynä. Eli voi olla hieman hankalaa luoda yhteisiä pelisääntöjä. Noh, onneksi se ei ole vielä ihan ajankohtaista. ;-)
Muuten appivanhemmat ovat kyllä ihan mukavia ja tulevat varmaan olemaan innoissaan lapsesta, kun heillä ei vielä lapsenlapsia ole. (Mies ei siis vielä ole kertonut raskaudestani vanhemmilleen.)
Kivaa että meitä on tullut vielä lisää, tervetuloa uudet!
Mä oon lueskellut teidän viestejä päivittäin, mut oon ollut niin väsynyt etten oo jaksanut kirjoitella. Mut aivan ihanaa vertaistukea olette kaikki varsinkin kun olen edelleen pidätellyt salaisuuden kertomista ystäville. Mun lähimmät ystävät ovat lapsettomia (eikä projektia vireillä tietääkseni), lapselliset ovat ehkä hieman etäämpiä. Kai toi kuvio tulee kevään myötä muuttumaan... Mut jotenkin tuntuisi oudolta kertoa mun kohdunkasvukivuista ja etomisista jollekin, joka miettii mihin baariin mennä viikonloppuna, vaikka muuten puhutaankin hyvin avoimesti kaikesta. Teidän kuulumiset, myös kaikki vähemmän mukava, kiinnostaa nyt kummasti enemmän kuin baareissa käyminen!
Hah, kuntosalin vastaanottopojalle piti kertoa kun kyselin miten jäsenyyden saa katkolle. Ei poika edes osannut onnitella...hiukka huvitti se tilanne mut eipä tainnut vielä olla vauvantekoiässä, noin henkisesti siis. =) En vieläkään ole kyennyt liikkumaan tän etovan olon vuoksi. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä, mut heikotti heti jos meinasi mennä reippaammin. Pilatekseen piti just mennä, mutta oli niin oksu olo, että inkivääriteekään ei meinannut mennä alas. Milloin teillä, joilla esikoinen on jo tullut maailmaan, loppui alkuraskauden pahoinvointi? Ääh, kaipaan niin sitä toista kolmannesta, jolloin pitäisi olla energinen olo!! Nytkin vaan nukun jatkuvasti, töistä tullessa kaadun sohvalle päikkäröimään. Kavereitakaan ei oikein jaksa nähdä kun on tää jatkuva krapulaolo.
Hassua kuinka asiat kuvottavat. Duunin hississä meinasin oksentaa kolmen puku-ukon tultua tupakalta, olisi niillä ollut ihmettelemistä :p ! Koitin yhdessä iltatilaisuudessa siemailla puolikkaan lasin skumppaa (en oo ikinä jättänyt alkoholia juomatta, joten piti ottaa lasi käteen ettei kaverit ihmettele) muttei mennyt yhtään alas. Viimeisin etomisen kohde oli ruokareseptien katsominen jossain lehdessä, piti hypätä sivujen yli...
Anopeista vielä: jännää nähdä miten noi sukupolvierot tulevat ilmi. Mun anopilla on 36 vuotta siitä kun on viimeksi ollut raskaana ja aika paljon on ehtinyt maailma ja lastenhoito muuttua sinä aikana. No 70-luvun alussa ei tainnut olla hienoja kertisvaippoja, vaan kamalia harso/muovipussi-yhdistelmiä. Rajoja on varmasti vaikea asettaa lapsenlapselle kun mummu haluaa kuitenkin olla tulokkaalle supermukava. Itse muistan mummolan lapsuuden paratiisina, jossa sai aina herkkuja hieman salaa vanhemmilta. Toisaalta tulen itse varmasti raivostumaan heti kun ollaan jostakin kasvatuksellisesta asiasta eri mieltä, mut totta, sitä ei tarvi vielä miettiä! Kun tää kuvotus nyt ensin tästä...
t.Tsili & Gertrud 9+3
Mitähän minun piti sanomani :D .. On sitten muisti huonontunut ihan kiitettävästi :D raskauden myötä. Tänäänkin esim mun teki ihan mielettömästi hillomunkkia aamulla mieli ja pakotin sitten miehen lähtee metsästämään minulle tuollaista ja olin onnesta soikeena kun sellaisen sain. Tarkoitus oli, että syön aamupalan jälkeen sen jälkiruuaksi. Söin aamupalan ja nousin pöydästä ja mies totee: et sit aiokkaa syyä tota vai :D . Mie aloin nauraa kun olin ihan unohtanut sen vaikka se oli nenän edessä :D .. Joo..
Tänään käytiin leffassa =) .. Uskalsin vaikka koko päivän on ollut todella huono olo. Oli hyvä leffa tuo avaruusapinat..
Mutta mitähän minun oikeasti piti sanoa.. Niin masusta. Ei mullakaan masu näy, ei sen pitäisikään vielä tässä vaiheessa mut kyllä on ylä ja ala maha niin turvoksissa, että mieskin sen huomaa. Ja housut kiristää, etenkin illalla. Mammahousuja en kanssa viitsi vielä ostaa kun tiedä sitten mitä ultrassa tullee näkymään.. Yksityiselle varailen aikaa het maanantaina kun saan työvuorot. =)
Mieskin ilmoitti tänään sittenkin tulevansa ekalle neuvola käynnille tasan viikon päästä mukaan =) Mikäs siinä =)
Saatiin miehen asuntokin myydyksi, ei olla enää kahden asunnon loukussa joten saadaan laitettuu rahaakin säästöön nytten =) viimein.
Mites muuten milloinkas te aiotte ostaa vaunut ja kaukalot ym? Luin, että vaunujakin joutuu odottamaan puoli vuotta että ne saa itselle :o .. Ihan mielettömän kauan. Eli marraskuussa pitäis vaunut jo ostaa :/ .. Kaukalossa kuulemma vähemmän. Pinnasängyn saan siskoltani mutta haluan maalauttaa sen ensin. Tylsän valkoisen tilalle joku ruskeampi sävy =) .. Urakka siinäkin.
Huomenna alkaa töissä kuuden päivän putki. En yksinkertaisesti tajua miten jaksan sen. =( Ja etenkin näillä pahoinvoinneilla. Töissä kun kukaan ei tiedä niin pitäisi yrittää vaan skarpata ja hoitaa hommat niinkuin ennenkin huonossa ilmapiirissä.. Onneksi helpottaa aina ruokatauolla kun saa paasata työkaverille joka ymmärtää tilannetta :D
Tuossa luin taas tuota vauvalehteä ja siinä oli hyvä! juttu kestovaipoista! Mitenkäs te, oletteko kestovaipan vai kerttisvaipan kannalla? Ihan mieletön säästö jos käyttää kestovaippoja!! Monta sataa, useaa sataa vuodessa! Ensin minäkin olen ajatellut että kerttisvaippoi mut tuolla säästöllä niin i don't think so. Mutta silti vähän mietityttää se likaisuus sitten. Jotenkin ajattelee et kestovaipat olisi sitten tosi likaisia etenkin kakkavaipat :/ Että millä niitä sitten huuhtelee.. Noo, mutta kokeilla varmaan kannattaa. Ja ainakin tämän vuoden äitiyspakkauksessa on mukana kestovaippoja.
Että semmottia. Mutta lähden tästä nukkumaan tätä väsymystä taasen vähäsen poies =) ja tervetuloa uusille tulokkaille =)
Verticia & Työnimetön Rv 6+6
Hei kaikki! Kiva oli lueskella juttuja taas pitkästä aikaa, kun ei enää pyöri ainoastaan aiheissa: milloin LA ja pitäiskö mennä varhaisultraan....jne
Mulla siis nyt rv 9+1 ja toinen tulossa. Norjassa asutaan ja kestovaipat hankittiin, pääosin suomesta (yhdenkoon taskuja enimmäkseen). Helpoksi se osoittautu kakkojenkin kanssa ja etikkavedessä ämpärissä säilöin ja ei hajuhaittoja eikä tarttunu tahrat...
Mutta, ensiksikin kesälomalla suomessa jouduin kertiksiin turvautumaan ja tajusin niiden TAJUTTOMAN HINNAN!!! Ja myös sen että täällä ne maksaa noin kolmanneksen siitä tai vähemmänkin. Joten suurta säästöä ei saavutettu kuin luonnolle....
paitsi että meidän riesana ovat kakkaa rakastavat sokerituokat! Vähintään kerran viikossa jouduin viemäriin kaataan putkimiestä, sitä myrkkyä, sillä minä ja ne ötökät ei mahduta saman katon alle!!! ;)
No se on vähän niin ja näin kumpi on pahempaa ympäristölle putkimies -myrkky vai vaipat...
mutta nyt siis katkolla se homma ja pojun pyllykin on siivottava kosteuspyyhkeillä aina kun mahd... ja ötökät pysyy poissa!!!
no tämä pitkä tarina lähti nyt vähän rönsyilemään... sori!
Mutta ne äitiyspakkauksen vaipat oli pienelle tosi hyviä, tosin se kuori ihan kauhea (jos edes oli se minkä ite ostin) joten yhdistin ne ihanaan NB-koon loveybums merinovillakuoreen!! Aivan mahtava vaippa, hengittää ja istuu jo ihan pienelle mitä monet muut eivät tehneet vaikka Newborn-kooksi väitettiin.
Niin...
Maha alkaa pikkuhiljaa paisua, entiset mammahousut kului puhki, täytyy hankkia uudet. H&M:ltä löysin sellasia alkuraskauden housuja jotka siis ihan pienelle mahalle. Hyvät oli, kun mulla maha niin alhaalla että housut, vaikka miten matalat, niin puristaa.
Pahoinvoinnit pysyny hyvin kurissa kun syön tasasen usein kylmiä hedelmiä. Ekalle oli silloin aivan kauheat, mutta nyt aika harvoin tulee etova olo. Vaikuttaa varmaan tuo hormonitilanne ennen raskautta kun meillä ikäeroks tulee vain reilu vuosi, niin keho on ikäänkuin juuri palautunut edellisestä raskaudesta ja uusi raskaus menee kevyemmin, siis vähemmillä oireilla.
Siis tuota olen kuullut joltain muultakin, mutta mulla ainakin on käyny toteen.
Hauskaa perjantaita kaikille, pitäs tehä viel miehelle eväät ja painua petiin, meillä onneks kello hiukan vähemmän ku mitä suomes...
terv. Joseliina ja tokatoukka 9+1
eipä mulla muuta kun joku kyseli tosta pinosta nii minun mielstä parempi näin et yksiviikko pino vaan eika kahta, kun ei noita päiviä aina muista mikä on menossa!
Ainii ja noista lehdistä on puhuttu, itse olen tilannu vauva lehden kaksi vuotta, nytten lähti kolmas vuosikerta käyntiin. Olen ollut kyllä tyytyväinen lehteen, tosin mulla melkein vuoden lehdet lukematta, mutta nytten kiritään kiinni:)
oireista: rinnat on yöllä ihan älyttömän kipeet ja tänään kun olisin näyttänyt hoitolapsille miten hyppynarulla hypitään, niin se jäi ensimmäiseen hyppyyn. Koska rinnat olivat niin arat eittei pystynyt hyppimään:( Muuten olo on ihan hyvä, mies sanoi et oon virkeempi kun normaalisti. Oksennus tulee ehkä kerran tai kaksi viikossa ja yleensä viikonloppusin.
tulipahan tuota tekstiä kuitenkin:D
hentsu86 ja masuasukki 8+4