**HUHTIKUUNhelmet** vko 35
Hejssan
Aloittelen minä vuorostani nyt uuden viikkopinon kun täällä näin aikasin jo seilailen.. Aamuvuoroon meno olisi..
Tuparit oli juu sitten lauantaina ja sitä ennnehän valittelin kun kaik oireet hävis ja niinhän siin sit kävi et kaik oireet tuli takaisin juuri tupareihin. Mies kertoi sitten veljelleen meidän salaisuuden niin mun ei tarvinnut ns pidätellä itseäni mut koko loppu ilta menikin sit siinä et esitti hyvävointista.. Ja edelleen on päivästä ihan järkyttävä väsymys :( .. Ei töihinkä huvittaisi mennä, peiton alle vain..
Päätin eilen, että menen yksityiselle ultraan tuossa ens tai seuraavalla viikolla, kun turussa menee se ensimmäinen ultra tuonne lokakuulle niin mie niin kauaa ala odottamaan tietoa että tuolla varmasti joku on =) Pulssiin varmaan soittelen.. Ilmoittelen sitten hinnastakin kun tiiän..
Mutta nyt pittää lähtiä heittää miestä töihin ja sitten itse aamuvuoroon =/
Verticia & työnimetön Rv 6+3
Kommentit (87)
Enpäs olekkaan hetkeen kirjoitellut, on ollut kiireistä. Aina sillon tällön pompsaa ajatus että ai niin olen raskaana :D. Yöunet ovat varsin vilkkaita ja mahalleen ei voi olla sillä pahoinvointi lisääntyy välittömästi. Neuvola on varattu ensi viikon perjantaiksi. Mulla on niin paljon ylipainoa jo valmiiksi että itse raskaus tuskin näkyy ennen viimeisiä viikkoja,mietinkin jo miten neuvolantäti alkaa kohdunkorkeutta mittaamaan
Omalle äidille on kerrottu,siskolle ja kälylle samoin.Muille ei ole vielä hiiskattu asiasta eikä ainakaan hetkeen tulla puhumaankaan.Lapsille vasta sitten kun ultrat ja muut ovat takana. Mies on heitellyt muutamia tragikoomisia kommentteja tilanteesta,se taitaa olla hieman innostunut asiasta. Mutta nyt on mentävä uimaan pienimmän ja keskimäisen kanssa.
rv 8+5
Moikka kaikille!
En ole kirjautunut aikoihin enkä myöskään uskaltanut esittäytyä. Tätä palstaa lukee oikeasti tosi monet naiset, ja itse tunnistin kerran erään läheisen tutun täältä juuri noiden tietojen perusteella, mitä esittelypinossa on. Fun. Lukee nyt sitten heidän parisuhdeongelmista sun muusta netistä!!!
Joten en aio kertoa enempää kuin tähänkään asti omista tiedoista ja asuinpaikasta jne.
Tupakka: onko jossain vielä tuota propagandaa liikkeellä stressistä, että se on pahempaa kuin vetää henkeen ja vereen n.40 syöpää aiheuttavaa kemikaalia? Itse koin elämäni kauheimmat stressit esikoisen aikaan, en tosin tupakan takia, ja olin varma, että synnyttämäni lapsi ei osaisi nauraa. Mutta iloinenhan tiitiäinen siitä tulikin. Poltin itse joskus satunnaisesti, mutta lopetin sen yhden päivässäkin ku tuli plussa testiin. Jossain vaiheessa tuntui, et on koukussa ja s motivoi voimakkaasti irti. En halunnut olla valkean patukan orja...
Väsymys ja huono olo rassaa täälläkin. Väsyttää kahta enemmän, jos käy jumpalla tms, mutta ulkoilu kyllä vähentää pahoinvointiakin. Paljon väsyneempi ja huonovointisempi olen kuin esikon aikaan. On kyllä jo hiukan hellittänyt, viikko 6-7 oli karmeaa yökötystä aamusta iltaan. Nyt olo pahenee kunnolla vasta iltapäivästä ja iltaseiskalta onkin kuin haamu, kalpeana, viluisena ja yökkivänä.
Mies neuvoi laittamaan korvatulpat nenänreikiin kun huokailin hajuja. :-) Siis, KAIKKI, aivan kaikki haisee metrien päähän. Ruokahalu meni yksikin päivä, kun kahvilassa oli yksi mies, joka haisi siltä ettei ole suihkussa visiteerannut hetkeen. Jakkkk!!!
Nyt pitäisi varmaan ottaa niskasta kiinni ja tehdä jotain hyödyllistä,. Mutta toisaalta, en ole osannut laiskotella ikinä, jospa nyt oppisin :-)))))))
Haleja kaikille!!
Oi ihanaa lukea noista vaunuista ja vaipoista! Hiukka konkretisoituu tuo tulevaisuus ja oon ihan pihalla noista asioista... Meillä on suunnitelmissa kestoilla ja oon nyt alkanut katselemaan uutta pyykkikonetta. Vanha hajoo päivänä minä hyvänsä eikä oikein pese enää hyvin. On sit yks hankinta vähemmän tulevaisuudessa.
Verticia: älä turhaan pelkää alakautta ultraa! Mun mies tapitti ruutua niin ihmeissään, että varmasti unohti miten homma toimii. Niinkuin Putri mainitsi, lääkäri tosissaan osasi sijoittaa miehen mun pääpuolelle, niin ettei toimenpide hänelle näkynyt, vaikka paikat on tietty nähty moneen kertaan kun tässä tilanteessa ollaan ... =P
Ajattelin yrittää lähteä rientoihin kun olen kekkassut miten juomattomuuttani ei ihmetellä: menen autolla! Ilmastonmuutoksen torjuminen taitaa jäädä nyt toiseksi... Ei muuta kuin mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
t.tsili&"gertrud" 9+5
Eilen oltiin taas agilitykisoissa päivä ja täksi päiväksi olikin sitten tilattuna 3 kakkua ja 50 mokkaleipää niin melkein koko yö meni leipoessa. Neljältä pääsin nukkumaan ja puoli kahdeksalta heräsin viimeistelemään kakkujen koristelut... Nyt on ihan krapulainen olo, kun ei ole nukkunut, mutta pojan kanssa päikkäreille sitten. :)
Mua on alkanut öklöttää oikein urakalla, kerran vaan oon halaillut pönttöä, mutta jatkuvasti oon yökkimässä. Pelkästään ajatus esim. vaipanvaihdosta tai jostain muusta hajuisasta saa mahalaukun kouristelemaan... Syöminen kestää hirveän kauan, kova on nälkä, mutta syöminen ällöttää...
Ja sit iloisia uutisia! Mä olin laihtunut kahdessa viikossa reilun kilon! Eli terveellisemmät elämäntavat vaikuttaa heti. Tavoitteena olisi nyt odotuksen alussa saada sen kummemmin laihduttamatta vain tarkkailemalla mitä syö vähän painoa pois, niin ei ole sitten niin tukalaa kun se 15 vauvakiloa tulee rasittamaan tota risaa polvea...
Nyt etsimään jääkaapista jotain nieltäväksi kelpaavaa, aurinkoista sunnuntaita kaikille!
ps. Jos jollekin agilitykisat on vieras juttu niin meidän viikon takainen kisarata löytyy täältä:
[http://www.youtube.com/watch?v=lqIOx6ZzDPY]
Hei Karasan,
Kiitokset agilityvideosta! Kiva kun laitoit sen. Ja onnea hyvin menneestä kisasta!
Mekin käytiin viime viikonloppuna toko-kisoissa, ja koira voitti siellä erikoisvoittajaluokan hienolla ykköstuloksella. Sai palkinnoksi 15 kg ruokasäkin, harvinaista herkkua nykyään :) Hmm.. minullakin olisi videolla tuo kisa, mutta en saa sitä laitettua nettiin, kun pitäisi ensin pystyä sitä editoimaan, se on muuten liian pitkä ja sitä hommaa en oikein taas osaa...
Hienoa, jos jollakin painonpudotuskin on onnistunut. Minullakin on muutama ylimääräinen kilo. Karkin syönnin olen lopettanut nyt kokonaan, mutta ei vielä mainittavia tuloksia. Ei haittaisi vaikka tässä alussa muutama kilo karisisi pois.
Mukavaa viikon alkua kaikille odottajille ja hyviä vointeja!
Shinon 8+2
kedr05 - tervetuloa onnellisten odottajien joukkoon!
Viikko on tainnut vierähtää etten ole tänne kirjoitellut. Mut eipä kait kovin moni voi moista huomatakaan, on meitä täällä sen verran monta!
Kävin sit ultrassa torstaina ja sikiöllinen raskaus löytyi ja ihan oikeasta paikasta. Helpotti kovasti tuo tieto. Kovin oli pikkuinen alkio vasta, lääkärini arveli että viikolla 5 mennään kun ruskuaispussi oli vielä iso. Näin aikaisin ei vielä sykettä näykään, joten varattiin heti uusi ultra reilun viikon päähän. Jos sit nähtäis se sykekin ja sit tietäisi, että kaikki on siltäkin osin kunnossa. Laskettu aika nyt sit varppina siirtyy. Kuukautisten mukaan ois 18.4. mut menee tod.näk. loppukuuhun. Ovis on nyt ollut sitten ehkä 1-2 viikkoa ennakoitua myöhemmin - luojan kiitos ollaan oltu petipuuhissa silloin! Ihan mieletön säkä siis.
Eka neuvola oli perjantaina ja ihania matskuja sain mukaani! Odotus-kirja ja CD oli tosi nameja - kiva kun niistä voi nyt käydä lueskelemassa miten raskaus etenee. Muuten oli sitä rutiinia mitä esikoisenkin kanssa odottaessa oli. Kiellettyjen ruokien lista oli hirmu pitkä - jotenkin tuntu et se on 5:ssä vuodessa vaan kasvanut.
Vaunuja oon jo alkanut katseleen. Edellliset ostettiin käytettynä ja niin päätettiin miehen kanssa tehdä nytkin. Esikoisen vaunut on varmaan jotain 10v vanhat, joten haluan uusia ne. Ihkauusia en raaski ostaa kun saa hyviä vähänkäytettyjäkin.
Kestovaippailu kiinnostaa. Tosin niitä maitokakkalällyjä en tosiaankaan ala ruveta kerään kestovaippihin. Sit kun aletaan syömään kiinteitä ja kakkakin kiinteytyy niin sit aattelin, et vois ottaa kestovaipat käyttöön.
Nyt on muutama päivä ollut raskausoireissa helpompaa. Mitä nyt vilua ja pientä närästystä välillä, mut toooosiiii lievää. Mä haluan kunnon oireita! On tää niin kaksjakosta - jos on kamala olo niin ei oo hauskaa, mut sit kun on tälläsiä eipäs-juupas-onkos oireita niin sitä vaan miettii et onx se pieni vielä matkassa mukana!
Mukavaa raskausoireilua kaikille!
Dole & hentohippunen (rv 5 + ??)
Tuntuu ihanalta, oudolta, pelottavalta ja sekavalta samaan aikaan. Reilun kahden vuoden haaveilun jälkeen positiivinen testi tehtiin keskiviikkona. Apua. Esikoinen syntynyt 4/05, ettei ihan ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa olla. Mutta esikon kanssa jotenkin ei osannut ajatella mikä voi mennä vikaan. Nyt tuntuu, ettei meinaa uskoa, että kaikki kunnossa. Joten eilen illalla varasin yksityiselle ajan, että nähdään varmasti, onko siellä masuasukki, ja kaikki niin kuin pitääkin.
Tällä kerralla olossa ei ole ollut mitään valittamista. Ei pahoinvointia, etomista, väsymystä. Ei sinänsä että niitä kaipaisin :). Mutta viimeksikin oksennin rv 10-17, että vielähän tässä ennättää.
Ja tietty eilen sattui olemaan tyttöjen ilta, ja kun en ottanut tipan tippaa kaikki arvasivat mistä oli kysymys...
Mutta nyt saatava jotain muuta ajateltavaa. En jaksa pohtia vaunuja, vaippoja tms. asioita vielä -hih.
kedr05