**HUHTIKUUNhelmet** vko 35
Hejssan
Aloittelen minä vuorostani nyt uuden viikkopinon kun täällä näin aikasin jo seilailen.. Aamuvuoroon meno olisi..
Tuparit oli juu sitten lauantaina ja sitä ennnehän valittelin kun kaik oireet hävis ja niinhän siin sit kävi et kaik oireet tuli takaisin juuri tupareihin. Mies kertoi sitten veljelleen meidän salaisuuden niin mun ei tarvinnut ns pidätellä itseäni mut koko loppu ilta menikin sit siinä et esitti hyvävointista.. Ja edelleen on päivästä ihan järkyttävä väsymys :( .. Ei töihinkä huvittaisi mennä, peiton alle vain..
Päätin eilen, että menen yksityiselle ultraan tuossa ens tai seuraavalla viikolla, kun turussa menee se ensimmäinen ultra tuonne lokakuulle niin mie niin kauaa ala odottamaan tietoa että tuolla varmasti joku on =) Pulssiin varmaan soittelen.. Ilmoittelen sitten hinnastakin kun tiiän..
Mutta nyt pittää lähtiä heittää miestä töihin ja sitten itse aamuvuoroon =/
Verticia & työnimetön Rv 6+3
Kommentit (87)
hei vaan kaikille!
meille ei kummempii väsymys on kaikonnu aivan ihanaa... tosin ällötyksen vuoksi ei ole voinut salilla käydä tänään pitäis aamujumppaan lähtee..
Vaunuista sen verran että ostettiin jo nytten, koska pojan vaunut myytiin ja tällä hetkellä on käytösssä vain sateenvarjorattaat ja kun nyt tulee tätä vettä niin ovat aika huonokäyttöiset... lastentarvikkeessa oli sopivasti pikku aleet joten uudet vaunut sitten käytiin jo hakemassa.. liian aikasta ehkä mutta eka käyttää niitä siihen saakka kun vauva tulee...(lastentarvikkeen myyjä kertoi myös että hinnat tulee nytten nousemaan... johtuen joistain verotushässäköistä....?)
no maanantaina vihdoin eka neuvola ja sen jälkeen parin viikon päästä on eka ultra ja vihdoin sais nähdä että on kaikki kunnossa....
myöhemmin lisää nyt pitää mennä :)
mikumamma ja pikkuhippu 8+4
Olen selvinnyt kolmen päivän uuvuttavasta ulkomaan matkapäivästä ja käsittämättömistä noin 12 tunnin työpäivistä. Edelleen vielä mielen sopukoissa hieman vaivaa se, ettei ekassa ultrassa näkynyt asukkia lainkaan. Viikko on tosin ollut niin kiireinen että onneksi se ei ole ollut vaivaamassa joka hetki.
Vatsa on aivan käsittämättömän iso. En tosiaan voi ymmärtää sitä. Mulla on jo se sellainen ruskea viivakin masussa. Oli pakko ostaa muutamat uudet vaatteet. On kyllä aika outoa jos työkaveri ei ala jo ihmettelemään. Ja joku jo tuossa puhuinkin, että oli pakko ottaa skumppa lasi käteen muodon vuoksi. Ihan sama juttu mullakin. Lasiin ei ole ollut tapana sylkeä ja oli kyllä reissusa vaikea selitellä miksi nyt yhtäkkiä punaviini ei enää maistunutkaan illallisella.
Turbotissien ja megamahan lisäksi on tullut jatkoksi melkein täyspäivänen kuvotus. Pönttöä ei ole onneksi vielä tarttenut halailla. Kyllä tuo kuvotus kummasti näihin ruokaan liittyviin mielihaluihin vaikuttaa. Se mihin se ei mulla vaikuta on kahvin juonti. En kyllä keksi missään olosuhteisessa mitään syytä ettei kahvi maistuisi. Nytkin on höyryävä kuppi edessä. Mutta jostain hyvin oudosta syystä makean himo on kadonnut aivan täysin.
Mulla on aivan loistava anoppi. Se täytti keväällä jo 70 joten ei varmaan uuden pikkusen kanssa jaksa enään kauheasti touhuta. Se hoiti aikoinaan lapsia työkseen ja myös erityislapsia. Meidän tyttö viettää mummin kanssa tosi paljon aikaa ja ne ei varmaan voisi elää ilman toisiaan. Onhan tuo anoppi välillä hössö ja niin edelleen, mutta aivan ihana. Me kuljetaan kaikki lomamatkatkin yhdessä. Eläkkeellä ei kauheasti ole varaa matkustaa niinpä me otetaan se mukaan aina kun lähdetään lomalle ulkomaille tai kotimaahan. Nytkin se laittoi tekstarin heti kun tulin matkalta kotiin ja kyseli, että onhan kaikki kunnossa.
Tänään oli pakko ottaa vapaapäivä. Päätin eilen että nyt riitti minun osuus töistä tällä viikolla. Kotihommat on rästissä ja olen huomannut että on tosi vaikee rentoutua kun joka paikka on ylösalaisin. Neuvola on vasta ensi viikolla torstaina. Olen kovasti miettinyt, että pitäisikö mennä ensi viikolla toiseen ultraan yksityisellä ja katsoa, että kaikki on kunnossa. Mies on sitä mieltä että mennään ekaks neuvolaan ja katsotaan vasta sitten. No, mä on vaan varma etten ole sen jälkeen hullua hurskaampi. Odottavan aika on pitkä!
Tsemppiä kaikille ja jaksamista loppuviikolle!
Päkkänä (joka ei nyt pysy taas viikoissa mukana)
Hellurei
Koskahan ne lastentarvikkeiden hinnat mahtaa nousta.. ? Onko mitään käsitystä? Et onko se kk sisään vai kahden, kolmen..
Joseliina: En oiken tajunnut tuota etikkavedes säilömistä?? Valaisisikko hieman :D
Eilen väsäilin kortteihin runot, aion korteilla ilmoittaa tulevil mummuil ja pappoil ja isomummuil sit vauvelista.. Laitan siihen ultrasta kuvan ja sit sen siihen ja.. =)
Ja enoi, sedil, tädeil kerrotaan sitten viestitse. Niille jotka ei vielä tiedä =)
Mutta pitää mennä nyt tyhjäämään tiskikone ja täyttää ja valmistautuu iltavuoroon ja kuuden päivän työputkeen :/
Verticia & Työnimetön Rv 7+0
Vaikka oon ekaa kertaa raskaana enkä tiedä vaipoista juuri mitään, on nyt jo selvää että kestovaippoihin päädytään. Se ei mun mielestä ole ollenkaan pelkkää ekoäitien hippihörhöilyä vaan yksinkertaisesti järkevin vaihtoehto. Rahaa ei ole tuhlattavaksi asti, eikä ainakaan mulla ole halua ehdoin tahdoin pilata ympäristöä. Tietty kertiksiä voi joissain tilanteissa olla järkevämpää käyttää, enkä lähde niiden vakikäyttäjiäkään tuomitsemaan.
Täällä sivuilla oli aiemmin linkki nettilehtijuttuun, ja kaivoin sen esiin:
[http://www.vihrealanka.fi/uutiset/ekovaippa-kil...|http://www.vihrealanka.fi/uutiset/ekovaippa-kilpailee-paikasta-aitiyspa…]
Kestovaipoilla voi tehdä siis muutakin hyvää kun pelkästään vähentää jätevuoria.
Kivaa paasausta tästä tuli. Turhamaisena täytyy vielä lisätä, että kestovaipat on myös nätimpiä kun kertikset...
Aika yllättävää toi vaunujuttu, että niiden saamisessa kestää noin kauan. Ei olis tullut mieleenkään. Onkohan käytettyjä vaunuja mitään järkeä ostaa? Kuluuko ne yhdellä lapsella ihan käyttökelvottomaksi? Ne tuntuu niin hirveen kalliilta, vaikka tartteehan niitä päivittäin, eli mieluummin hyvät kun huonot. En osaa ollenkaan ajatella mitä kaikkea kamaa vauvalle edes tarvitsee.
Mahassa taas kipristelee ja vihloo. Toivottavasti se on mun kohtu mikä siellä kasvaa eikä mitään vaarallista. Nään painajaisia keskenmenosta ja pelkään sitä valveillakin. Pitäis yrittää rauhottua mutta ei vaan pysty.
Sonja rv8+?
Hyviä ultrakuulumisia:
Siellähän se pikkukaveri köllötteli edelleen, ja pituutta oli jo vähän päälle 2,5 senttiä. Vilkutteli jopa äidille. Tuntui tosi mahtavalta, en ole aikaisemmin nähnyt sikiön liikkeitä. :)
Mä olen myös ajatellut käyttää kestovaippoja. Tosin ekaa odotan, eikä tässä vaiheessa voi tietää, jaksaako sitä pyykinpesurumbaa oikeasti. Mutta suunnitelmissa ainakin on. :)
Mulla odottaa tuolla varastossa käytetyt vaunut, siskon kahden lapsen käytössä olleet. Eivät ole mitkään maailman moderneimmat, mutta ihan toimivat. Vaunujen käyttöikä on kuitenkin sen verran lyhyt, etten mä ajatellut sijoittaa uusiin vaunuihin. Opiskelija kun vielä olen...
Amena 9+2 (ultran mukaan 9+3)
Mie aion ostaa uuet vaunut.. ja kestovaippo.. kestovaipois säästää niin voi ostaa uuet vaunut..
Tosin tiedä onko täs varaa mihinkään. Tuli palkka ja laskut maksoin niin 600e piti viel laskui pystyy maksaa. Ensin lyhentää luottokorttia, sitten ottaa sielt rahat et saa maksettua loput laskut..
Oravanpyörä joka ei koskaan lopu. Tarkoitus olis saaha raha-asiat kuntoon vauvan tuloon mennes, mut tuntuu mahdottomalta. Pitäis painaa kahta duunii putkeen.. Mut ei jaksa.
Onko kukaan muu vastaavassa tilanteessa? Velkakierre ja vauva tulos..?
Ja nyt iltavuoroon :/
Verticia & Työnimetön Rv 7+0
Että niitä voi ostaa käytettyinäkin ja testailla, sopivatko ja tuleeko käytettyä. Hyväkuntoisilla on yleensä ollut hyvä jälleenmyyntiarvo eli jos jää käyttämättä, niin ainakin osan rahoista saa takaisin jollain vauvakirpparilla.
Vaikka käyttäisi vain vähän (me ei esikoisen kanssa ainakaan jaksettu käyttää kestoja kodin ulkopuolella eli osa-aika meni kertiksillä), niin sitten on hyväkuntoiset vaipat odottamassa mahdollista seuraavaa lasta. Mutta onhan siinä pesemisessä oma hommansa.
Omien havaintojeni mukaan niillä kavereilla, joilla lapset käyttää vain kestovaippoja, ovat oppineet myös päiväkuivaksi nopeammin. Siitäkin tulee säästöä ja helpotusta arkeen, kun vaippaikä jää lyhyemmäksi. Mutta me siis aiomme jatkaa "sekalinjalla", jos vauva saadaan taloon. En muutenkaan ole sellainen, että jaksaisin pohtia vaippamerkkejä kovin tarkkaan.
Vaunuista toteaisin, että rahasummat, joita niihin laitetaan suhteessa käyttöikään ovat järkyttävän suuria! Jos mielessä ei ole just joku tietty malli, jonka tietää menevän mahdollisesti vielä useammalla pikkusisarella, niin minusta ilman muuta kannattaa miettiä hyväkuntoisten käytettyjen ostamista.
Aika monella on yleensä jo hieman reilu vuoden iässä uudet rattaat käytössä, kun yhdistelmät varmaan turhan kömpelöt vilkkaan ja kovaa vauhtia kasvavan taaperon käyttöön. Vai onko jollain toisenlaista kokemusta, niin että olisi käyttänyt yksiä ja samoja vaunuja rattaiden koko käyttöiän?
Vauvantavaramyyjät osaa kyllä myydä vanhemille yhtä ja toista ehdottoman tarpeellisena, mutta loppujenlopuksi vauvavuodesta voi selvitä mainiosti melko vähillä satsauksilla (ja kaupat ovat auki myös keväällä vauvan synnyttyä). Toista se on sitten, kun lapsi menee hoitoon ja pitää olla jokaista sataa eri säätä varten kunnon ulkoiluvaatteet + kengät ehkä vielä varaversioineen ja lapsi kasvaa sitä vauhtia, että syksyn kamppeet eivät enää keväällä mahdu. Kannattaa säästää paukkuja sinne, jos yhtään hirvittää rahameno.
Itse aion tällä kertaa satsata kivoihin äitiysvaatteisiin ja vaikka myydä ne sitten eteenpäin. Mutta sekään ei näytä olevan ajankohtaista vielä aikoihin. Ihme kyllä paino ei ole noussut, vaikka syön KOKO ajan. Herään myös öisin syömään, kun on niin nälkä. Onko muilla tätä?
-Putri
Kysymykseeni, siis onko joku selvinnyt koko sen ajan, kun rattaat ovat käytössä yksillä ja samoilla (yhdistelmä)vaunuilla?
Perjantaita!
Pakko kertoa oma mielipiteeni noista vaunun hankinnoista. Itse olin ensin kovasti katsomassa esikoiselle käytettyjä vaunuja. Onneksi päädyimme mieheni kanssa kuitenkin uusiin. Vaunut ovat esine joita vauvan/taaperon/leikki-ikäisen kanssa tulee käytettyä todella paljon (ainakin meidän perheessä). Ja käytössähän ne kuluu. Onneksi ainakin meidän vaunuihin (Emmaljungan city crosseri yhdistelmät) saa myös hankittua noita varaosia eli uusia pyöriä jne.. tosin vielä ei kyllä olla jouduttu hankkimaan mitään, mutta saas nähdä joutuuko sitä tämän uuden pienokaisen kanssa jo hankkimaan vai meneekö pyörät vielä silloinkin. Jos käytetyt hankkii kannattaa myös olla varma, että ovat sisätiloissa säilytetyt, ettei hometta ainakaan ole päässyt pesiytymään kankaisiin. meillä siis esikoinen nyt 2 vuotta ja hänenkin kanssaan käytetään vielä paljon rattaita vaikka itse kävelee jo paljon vai pitäisikö sanoa juoksee. lenkkeilemme kuitenkin koiran kanssa sen verran sekä kaupungilla myös käytössä. Monilla tuttavillamme ovat samat vaunut kuin meillä ja ovat kaikki olleet erittäin tyytyväisiä niihin. Sopivat hyvin myös perheisiin joissa äidillä ja isällä saattaa olla suurikin pituus ero ja silti pitkät miehet voivat niitä työntää kunnon askelia ottaen. No tulipahan mainostettua ja kehuttua vaunuja, mutta teki mieli kertoa omia ajatuksiaan. Niin ja sitä vielä, että meillä ei kyllä mennyt vaunujen tilaukseen kuin kk, mutta jätettiin ne silti lastentarvikkeeseen säilöön lähemmäksi LA. Tosin meillä vaunut ostettu jo reilut 2 vuotta sitten!
Omasta olosta sen verran, että kovaa vilutusta edelleen. Pahoinvointi esiintyy oikeastaan huimauksena ja syödä pitää muistaa usein. Ei oikeen tiedä aina mitä tekis mieli, mutta välillä ei kyllä tekis oikeen mitään mieli, vaikeeta. Yksikin ilta teki mieli jotain tosi raikasta juotavaa, onneksi jääkaapista löytyi kaverin jättämä alkoholiton päärynä siideri ja ei että kun maistui hyvälle. Se oli kyllä juuri oikea juoma siihen tilanteeseen. Minä siis harvemmin otan edes alkoholia, juon mieluummin vaikka limppaa, hassu minä. Pitää varmaan ostaa lisää noita alkoholittomia siidereitä jääkaappiin kun teki niin eetvarttia silloin. Minulla esikoista odottaessa pahoivointi kesti rv 6-n. 8, olin siis kirjoittanut ettei pahoivoinnista enää tietoakaan rv 8+4.
Mutta mukavee vkoloppua ja voikaa hyvin!
Terkkuloin Miia56
Niin unohdin sanomani, että ilman muuta jos saa joltain käytetyt vaunut kannattaa ne ottaa jos moitteettomassa kunnossa, koska voihan sitä ostaa myös myöhemminkin uudet esim. juuri rahatilanteesta johtuen tms. ja meillä pärjätty vallan mainiosti yksillä ja samoilla yhdistelmillä. Ostin tosin käytettynä yhdet matkarattaan, mutten suosittele niitäkään välttämättä käytettynä ostettavan, kun meillä ainakin pyörät jo aika huonossa kunnossa. Ja niissäkin kannattaisi olla yhtenäinen työntöaisa, jolloin olisi mahdollista työntää yhdellä kädellä. Meidän matkarattaita ei voi yhdellä kädellä työntää kun on kaksi erillistä työntöaisaa. ja käytössä aika epäkäytännölliset.
sama Miia56
Putri04 kyseli onko jokuselvinnyt samoilla vaunuilla koko vaunuajan.Meille odotetaan nyt pikkuseiskaa, ja edelleen on käytössä eka lapselle hankitut teutonia yhdistelmävaunut.Ovat olleet kestävät,kankaat vieläkin ehjät kuomussa,istuinosan olen jossain vaiheessa päälystänyt uudellen.2 vuotiasta varten olemme hankkineet kevyemmät istumarattaat ja niitä onkin menossa jo toinen versio.
sauanne rv9
Me ostettiin esikoiselle uudet vaunut, Hartanit. Ovat oikein hyvät ja kestävät, ei valittamista... Melko tilavina olivat meillä kyllä käytössä taaperollakin. Vaihdettiin rattaisiin vasta lähempänä 2-vuotiaana, kun kierrätin vaunumme siskolleni. Hänellä ovat nyt käytössä kohta toisella lapsella ja edelleen hyväkuntoiset... Kun hän ei niitä enää tarvitse siirtyvät ne veljeni perheelle =) Eli ovat maksaneet melko korkean hintansa takaisin hyvin...
Niin ja minä ahneena ja turhamaisena aion ostaa Brion Hapyt, koska olen niitä kuolannut siitä lähtien kun tulivat markkinoille =D Jos löydän oikean värin käytettynä, voin ostaa nekin....
Kestovaippoja käytettiin myös esikoisella. Mies niistä meillä lähinnä innostui ja niiden pesemiset hoiti =) Kierrätin vaipatkin siskolleni, jolla ne nyt käytössä.... Katsotaan nyt sitten otanko niitä häneltä takaisin minkä verran. Varmaan uusiakin ostan... Meillä oli kertis ainoastaan yökäytössä ja viikonloppureissuilla.
Esikoisella kyllä meni iho välillä aika huonoks niistä, kun vaihtovälit hyvien unien takia venyi... Että jos nyt suodaan yhtä hyvä nukkuja niin täytynee sitten miettiä uudelleen asiaa :)
Muuten ei kai ihmeitä... Neuvolassa kävin tänään ja siitä se sitten taas lähtee.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
maaly, rv 9+1
Moi, meillä on kans käytössä edelleen yhdistelmät, jotka ostin esikoiselle. Jotkut Emmaljungat, mallia en muista. Kakkonen on nyt kaks v ja mahtuu vielä hyvin, hätätapauksessa mahtuu isovelikin kyytiin, jos ei jaksa kävellä. Emmaljungissa vaan on ihan tuhottoman huono seisomalauta, eikä jarrun takia mahdu kaikki mallit kiinni, eli nyt ehkä ostaisin briot tai teutoniat. Tai mistä mä tiedän vaikka olis toikin niisä kehittynyt. Ainoa härveli turvaistuimen lisäksi mihin mun mielestä on tärkeää satsata on hyvät vaunut, koska ens vuoden marraskuussa kun tiellä on 15 cm loskaa ja olette olleet kolme päivää neljän seinän sisällä on vaan pakko päästä ulos ja puolivuotiasta ei jaksa millään muulla kuin kunnon rattailla työntää. Tietty jos on kaks autoo niín se auttaa kummasti, mutta meillä ainakaan ei ole mitään järkeä hankkia toista autoa, kun asutaan pääkaupunkiseudulla julkinen liikenne on ilmaista vaunujen kanssa matkustavalle. Sit lisäksi on hankittu n 50 eur matkarattaat auton perässä pidettäväksi. Sit on aina tarvittaessa rattaat mukana esim kauppakeskuksessa. Kaverien vinkistä ostin vielä sellaiset, joissa on iso kori alla, niin ostokset ja hoitolaukun saa tungettua sinne koriin niin on kiva shoppailla. Kahden lapsen kanssa se ei ole enää niin kivaa, kun jompi kumpi on aina karkaamassa tms, mutta sehän ei tietty liity noihin vaunuihin...
Vaipoista: Ykkösen kanssa käytettiin kertiksiä, kun oli kaikkea iho-ongelmaa yms ja kun se vihdoin saatiin kuntoon, en uskaltanut muuttaa MITÄÄN rasva- vaippamerkki-pyykkipulveri-kylpyöljy-päivittäiset pesutavat -listasta. Kakkosen kanssa osakestoiltiin ja kotona toimi oikein hyvin. Öisin käytimme kertiksiä samoin jos oltiin menossa vaikka kylään ja "päivän kakka" ei ollut vielä tullut. Mummolaan laitettiin aina kertikset mukaan. Ja kun pojat aloitti päivähoidossa, niin tarjosin sinne kestoja, mutta eivät innostuneet, joten olen ostanut sinne kertiksiä. Nyt kun kestot on jääneet pieniksi, kertiksillä mennään. Kesällä oli jo kova yritys saada ukko kuivaksi, mutta ilkeä vatsatauti pilasi yrityksen. Vauva-aikana siis kestot toimi loistavasti, mutta kun olen itse töissä ja arkisin ei tule pestyä pyykkiä, alkavat haisemaan etikkavedestä ja teepuuöljystä huolimatta. Eli se etikkavesi on vaippojen liotukseen, tappaa pöpöt jne. Ihan pienen pissavaippoja ei tarvi liottaa ja jos on tuuri ja lapsi kakkaa kerran päivässä kuten meidän kakkonen, niin ennen yks vuotissynttäreitä vaipat voi säilyttää pyykkikaapissa ilman mitään ongelmaa, kun vaan laittaa aina jotain pyykkiä pyörimään kakan tultua. Pysyy muuten pyykkikaappikin kivasti tyhjänä. Yks vuotiaan pissa alkaa haista sen verran, että tarvii sit tota hajun poistoa.
Huh, nyt pitää mennä, juoruan lisää ens kerralla
tuuti, rv ei mitään tietoa, kolmosen kanssa osaa näköjään ottaa lunkisti...
Huomenia!
on se vaan niin vaikea piilotella sitä että on raskaana. Siis mähän oon ihan rättiväsynyt ja en muuta ku haukottele töissä ja palelen kaulahuivin alla. Sit ilmeisesti kasvava kohtu, vaikka vasta tässä rv 5-6 mennään ei ollenkaan tykkää tiukoista farkuista tai liian suorasta selästä istuessa. Hengaan sitten puolimakaavassa asennossa siinä päätteen edessä:-/ kun muuten tuntuu että painaa.
Varasin tossa pari päivää sitten ajan varhaisraskauden ultraan (rv 7), ajattelin että rauhoittaisi mieltä tietää että onko oikeassa paikassa jne. Sisko käynnyt jokaisen raskauden kanssa ja sen mielestä oli hyvä juttu, kun se varsinainen eka ultra rv 12 kieppeillä.
Sää näyttää ulkona aika mukavalta, taidan lähteä vähän kaupoilla pyörimään! Ihanaa syyslauantaita kaikille =)
Kiitos kestovaippakokemuksien jakamisesta!
Mua kiinnostaisi vielä tietää, millaiset kestovaipat olette havainneet toimivimmiksi? Niitä on niin tuhottoman monta eri merkkiä ja mallia että en tiedä mistä alkaisin.
Hellou
Soitin äsken pulssiin varatakseni aikaa ultraan.. ja viikkoja kun vasta tuo 7+1 tänään niin se olis sit varhaisraskauden ultra mikä tehtäisiin ja se pitää tehä ennen 9 viikkoa.. No ei siin mittää..
Sain ajan tuonne 3pvä illalle ja ihan hyväl hinnallakin 60e plus lekuripalkkiost joku 20e. Kuvanki saa mukaan ja naislekuri..
Ensin kauhistuin kun se sano et se tekkee sisätutkimuksen samalla ja ultra otetaa mahan päältä.. Mie ku en tykkää et minnuu sörkitää etenkää ku mieskin on viel silloin mukana..
No ehk siihen tottuu mut sit se san et joo se ultraki otetaa sisäteitse.. No way.. Nyt vaan aattelen et perun tuon ajan sitten.. Mie haluan et se otettais mahan päältä *huokaus* .Mie oon niin ujo et en halua toisen näkevän kaikkee sörkkimistä....
Mites teillä onko ultrat otettu päältä vai sisältä ja millä viikolla ootte mennyt?
Tämä kun alkoi vänkää et ei voi sitten ottaa 9 viikon jälkee ku jo 12 on kunnallisel puolel! Mut helv jos mie haluan sen 9 viikon jälkeen tai et just alkais 9 viikko ja mahan päältä niin miksen mie saa?!?
Pitäskö soittaa viel vaik mehiläiseen..
Tuli huono olo ku alko tätä stressaan.. :/
Verticia & Työnimetön Rv 7+1
Luultavasti sun mies sijoitetaan istumaan siellä niin, että ei tule tietämään, miten se ultra sulle tehdään. Mies istuu luultavasti sun vieressä, ei voi nähdä mitenkään, mitä lääkäri tarkalleen tekee ja miten ultrakuva tarkalleen otetaan. Luultavasti hän tuijottelee kumeksuen sitä monitoria, missä ultrakuva näkyy eikä muista mitään muuta käynnistä.
-Putri
Juups.. Näin se kait on.. Systerin kanssa kun juttelin niin tämä vaan sano et kannattaa totutel siihen et mies näkkee ja kuulee kaikkee ku sit kun synnytys tullee niin päästelee eläimellisii äänii, kiroo, hikoo, pissaa jne niin siin ei oo paljoo varaa enää ujostel :D
Kaitpa tässä pitäis alkaa iloittee sitten et keskiviikkon on ultra =) ..viimein!! Onhan sitä odotettukkin. =)
Iltavuoroon pitää taasen matkata tästä..
Verticia
Ultra otetaan kyllä yleensä emättimen kautta vielä viikolla 13, ainakin Helsingissä. Ei se meillä ainakaan ole miestä haitannut, nauratti vain eka kerran Naistenklinikalla, kun kätilö veti kondomin suojaksi ultralaitteen päälle :D Mieshän voi sitäpaitsi varsinaisen sisätutkimuksen ajan odotella oven takana ja tulla vasta ultraan. Tuijottelette molemmat kuitenkin vain sitä ruutua, jossa juniori uiskentelee.
Vaunuista... Meillä on ollut kolmella lapsella Emmaljungat, jotka hankittiin esikoiselle uutena. Nyt ovat olleet naapurilla käytössä ja taidan hommata pikkuneloselle uudemman malliset käytetyt vaunut. Taaperolle sopivat istumarattaat ovat vielä varastossa.
Vaipoista... En ole vielä kokeillut kestoja, mutta ajattelin nyt ostaa joltakin tutulta, kun valikoima on niin hirveästi kasvanut ja käyttö helpottunut. Meidän kakkosella olisivat kestot olleet omiaan, kun kakkasi vain kerran viikossa :O
Napa... Olo on ollut karsea taas viimeiset kaksi päivää. Nyt on vähän parempi, kun sain torkuttua. Miesparka joutuu tekemään kaiken ja viemään lapsia pihalle. Toivottavasti näin kova pahoinvointi ei enää kestäisi monta viikkoa... Mielestäni tämä on pahempaa kuin koskaan, vai onkohan aika kullannut muistot...
adelia rv 8+
Ja terveisiä ensimmäisestä neuvolalääkäristä! Nyt se on nähty omin silmin, siellä se neponen kölli ja sydän löi nätisti. Pituus oli 18 mm ja vastasi viikkoja=) Tosi ihana oli lääkäri, ei natkuttanut mulle yhtään painosta vaan päinvastoin sanoi että mä en voi sille mitään jos ne kilpirauhaslääkkeet lihottaa, täytyy vaan yrittää syödä terveellisesti tämän neposen takia, ja välttämään turhaa suolaa ja sokeria! Ihanaa kun joku vihdoinkin sanoi että nämä läsät ei ole pelkästään mun hillittömän mässäilyn tulosta (kun ne ei oikeasti ole) Sisätautilääkäri väitti kivenkovaan että lääkkeet ei lihota vaan että mun elintavoissani on jotain mätää. (jee right, kummasti mun elintavat repsahtaa aina vaan silloin kun olen thyrazol-kuurilla...)
Sori oma napa, jatkan myöhemmin lisää => nyt heräsi lapset!
helmielina + neponen 9+0