UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista Käärijän kehumisista miten on mahdollista että musta ei täällä ole vielä mainittu ollenkaan sitä että Käärijällä on verhoilijan tms. koulutus. Siis mies jolla on silmää sisustusjutuille (ja osaa ommella), olen myyty. Käärijä on täykky
Varmaan siksi, että ei liity kauheasti musiikin tekoon. Olen aika varma, että hän on opiskellut sisustussuunnittelua peruskoulun jälkeen, ei verhoilua. Töitä tehnyt kuitenkin sittemmin mm. valokuvaamalla autoja myynti-ilmoituksiin.
Joo, paitsi että yleensä tällaiset ihmiset ovat itsekin kiinnostuneita kehittämään lavashown visua, brändiään ym. Mutta toki ihanaa että hän päätti ryhtyä tekemään musiikkia 😊
Av-Mamma ei ole haukkumasana. Tarkoittaa aikuista vahvaa naista joka tietää mitä tekee. Kirjoittajat ei täällä ole tyypillisiä av-mammoja tai voi ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin taitaa Käärijä kääriä sitä mitä sen on koko ajan pitänytkin :D
Ei se Käärijä ihan taitamaton sokkolottoaja ollu ennenkään.
Löysi ylikertoimia monivedossa ja kääräisi 14 000e kuuden euron panoksella.....
Mistä (haastattelusta?) tää tieto on? Mä tarviin joka päivä vaan enemmän ja enemmän käärylekontenttia, olen koukussa 😅 miten sitä nyt enää jaksaa toukokuuhin odottaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Eipä kestä. Helpostihan se löytyi lopulta, kun älysin mennä Loreenin videon kommentteihin katsomaan, mitä siellä on. Toistuvasti siellä mainitaan ABBAn "The Winner Takes It All", tuo biisii ja Pon Aerin "Flying Free". Itseäni häiritsee noista eniten ehkä kuitenkin edelleen tuo viimeisin, on jotenkin niin kovin samanlainen kuin Loreenin biisin alku (siitä videon n. 24 s kohdasta alkaen).
Vierailija kirjoitti:
Kaikista Käärijän kehumisista miten on mahdollista että musta ei täällä ole vielä mainittu ollenkaan sitä että Käärijällä on verhoilijan tms. koulutus. Siis mies jolla on silmää sisustusjutuille (ja osaa ommella), olen myyty. Käärijä on täykky
On sulla vähäiset vaatimukset...em. lisäksi kuvannut autoja myynti-ilmoituksiin.
Nyt ymmärrän miksi hän vaikuttaa siltä kuin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Av-Mamma ei ole haukkumasana. Tarkoittaa aikuista vahvaa naista joka tietää mitä tekee. Kirjoittajat ei täällä ole tyypillisiä av-mammoja tai voi ollakin.
Häh? Tarkoittaa ihan vain (oletettua) äiti-ihmistä, joka kirjoittaa Vauva.fi-sivuston Aihe Vapaa -palstalla. Mutta joo, todellisuudessahan täällä on paljon muunkinlaista porukkaa, mutta huumorilla ympätään täällä kirjoittelevat ihmiset aina tilaisuuden tullen vain av-mammoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Samaa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Samaa on
Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista Käärijän kehumisista miten on mahdollista että musta ei täällä ole vielä mainittu ollenkaan sitä että Käärijällä on verhoilijan tms. koulutus. Siis mies jolla on silmää sisustusjutuille (ja osaa ommella), olen myyty. Käärijä on täykky
On sulla vähäiset vaatimukset...em. lisäksi kuvannut autoja myynti-ilmoituksiin.
Nyt ymmärrän miksi hän vaikuttaa siltä kuin vaikuttaa.
Täytyykö kaikilla olla jotain erityisiä vaatimuksia miehelle, tai ennakkovaatimuksia ylipäänsä? Ihmisiä sytyttää erilaiset asiat. Toisille se on tietynlainen ulkonäkö, toisille paksu lompakko, joku taas saattaa syttyä taiteellisista ominaisuuksista tai siitä, että miestykkää siivta tai osaa kunnostaa kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Samaa on
Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.
Paitsi että Loreenin tapauksessa melodia on sama, Käärijän tapauksessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Eipä kestä. Helpostihan se löytyi lopulta, kun älysin mennä Loreenin videon kommentteihin katsomaan, mitä siellä on. Toistuvasti siellä mainitaan ABBAn "The Winner Takes It All", tuo biisii ja Pon Aerin "Flying Free". Itseäni häiritsee noista eniten ehkä kuitenkin edelleen tuo viimeisin, on jotenkin niin kovin samanlainen kuin Loreenin biisin alku (siitä videon n. 24 s kohdasta alkaen).
Aivan selvästi Loreenin biisin melodia on kopioitu tuosta Flying Freen alusta.
Käärijähän on sanonut, että on aiemmissa suhteissa enemmän esim. tiskannut ja kumppanit hoitaneet autoasiat. Vaikuttaa mieheltä, jolla löytyy silmää sisutukselle ja halua hoitaa kotia. Tuo on yksi osa hänen viehätystään, kun yhdistyy itsevarma maskuliinisuus ja feminiinisempi puoli olematta siis kuitenkaan naisellinen. Mutta löytyy herkkyyttä, ja tunteellisuutta. Hänelle myös sopii hyvin kynsilakka, vaikka ennen en ole miehillä siitä välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin taitaa Käärijä kääriä sitä mitä sen on koko ajan pitänytkin :D
Ei se Käärijä ihan taitamaton sokkolottoaja ollu ennenkään.
Löysi ylikertoimia monivedossa ja kääräisi 14 000e kuuden euron panoksella.....
Mistä (haastattelusta?) tää tieto on? Mä tarviin joka päivä vaan enemmän ja enemmän käärylekontenttia, olen koukussa 😅 miten sitä nyt enää jaksaa toukokuuhin odottaa 😅
tää oli joku podcasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista Käärijän kehumisista miten on mahdollista että musta ei täällä ole vielä mainittu ollenkaan sitä että Käärijällä on verhoilijan tms. koulutus. Siis mies jolla on silmää sisustusjutuille (ja osaa ommella), olen myyty. Käärijä on täykky
Varmaan siksi, että ei liity kauheasti musiikin tekoon. Olen aika varma, että hän on opiskellut sisustussuunnittelua peruskoulun jälkeen, ei verhoilua. Töitä tehnyt kuitenkin sittemmin mm. valokuvaamalla autoja myynti-ilmoituksiin.
Joo, paitsi että yleensä tällaiset ihmiset ovat itsekin kiinnostuneita kehittämään lavashown visua, brändiään ym. Mutta toki ihanaa että hän päätti ryhtyä tekemään musiikkia 😊
Kyllä, itsekin olen Käärijän CCC-videoita ja showta katsoessani ajatellut, että hänellä varmasti on keskimääräistä aloittelevaa artistia enemmän silmää tuollaisille asioille, kuvakulmille jne. Mutta en silti ole jaksanut ottaa asiaa isommin puheeksi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Käärijähän on sanonut, että on aiemmissa suhteissa enemmän esim. tiskannut ja kumppanit hoitaneet autoasiat. Vaikuttaa mieheltä, jolla löytyy silmää sisutukselle ja halua hoitaa kotia. Tuo on yksi osa hänen viehätystään, kun yhdistyy itsevarma maskuliinisuus ja feminiinisempi puoli olematta siis kuitenkaan naisellinen. Mutta löytyy herkkyyttä, ja tunteellisuutta. Hänelle myös sopii hyvin kynsilakka, vaikka ennen en ole miehillä siitä välittänyt.
Oikeesti nyt.. .😄 Totuus taitaa kuitenkin olla se, että Käärijä on sellainen mies, joka on tottunut vaan ostamaan lähikaupasta pizzapalan ja kömpimään formula-lakanoihin (ainakin itse niin sanoi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Ei ole mitään syytä. Siellä se on mainittu jo vaikka kuinka monta kertaa, kuten muutkin samankaltaiset biisit.
Puukorvat linkkaa jotain Winner Takes It Allia...huohhhhh....sitten kun höpöjä linkataan, niin oikeat plagiaattibiisiehdotukset hukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):
Kiiitos!!!🙏🙏🙏
Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)
Samaa on
Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.
Mä kyllä väittäisin, että yhteistä on hieman enemmän, koska ihan melodiakin on osin vastaava (ja varsinkin Pont Aerin biisi on hetken aikaa kuin 1:1). En kuitenkaan ihan plagiaatiksi sanoisi silti. WGTM ei ole musta sillä tavalla samanlainen, edustaa vain samaa genreä, rytmi ja dynamiikka on samantapainen kuin CCC:ssä, samoin basson soundi, mutta ei se kyllä vielä riitä. Samankaltainen tunnelma ei tee biisistä kopiota.
Et tiedä ketään sisustussuunnittelijaa tai verhoilijaa? Hassua, minä tiedän useita. Pelkällä ammattikoulutuksella vaan on vielä hyvin vaikea työllistyä kunnolla alalle, ja ylipäänsä tässä maassa tuolla alalla itsensä elättäminen on vaikeaa. Moni vaihtaa alaa. En myöskään tiedä, onko Käärijä tehnyt opintonsa loppuun asti. Jostain luin vain sen, että lähti tuota opiskelemaan, kun kaverit menivät lukioon tms.