Miesystävän eksä aiheuttaa mussa riittämättömyyden tunteita...mikä avuksi?
Ahdistaa kun olen löytänyt miesystäväni ensiten vaimon instan ja sitä kautta saanut jokseenkin kattavan kuvan siitä millainen hän on...yllätyksekseni meillä on tämän eksän kanssa todella paljon yhteistä, lähes samat harrastukset ja kiinnostuksenkohteet ja ulkoisestikin olemme saman tyylisiä!
Pahinta kuitenkin on, että koska olemme kovin samanlaisia en voi olla vertaamatta itsäni häneen ja kaikki nuo jutut mitä itsessäni pitäisin positiivisena, niin se eksä on parempi jokaisessa! Hän on mua nuorempi, kauniimpi, isorintaisempi, parempi samoissa harrastuksissa jne. Auttaisi edes hitusen jos tietäisin että eksä jätti tämän naisen, mutta ikävä kyllä asia oli juuri päinvastoin.
Tuntuu ihan painajaiselta koko juttu, en mitenkään voi välttyä siltä ajatukselta että miesystävä on varmasti verrannut meitä toisiimme ja aikaisemmat asiat joista ajattelin että juuri ne tekevät minusta kiinnostavan ja erikoisen, niin eivät enää tunnu siltä. Olen jopa miettinyt pääsenkö asiasta yli vai pitäisikö vain sanoa miehelle ettei juttumme toimi ja erota.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Aaaa, sä olet sen vaimoni teki - kerroin, että exäni - tyypin nyksä.
En tajua mitä tässä sanotaan
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Olin juuri tulossa kirjoittamaan tämän.
Nyksä osti minulle 2 kg käsipainot.
Ex teki minulle suuliin punttisalin. 🤣🤣
Tietysti ihmiset etsii saman tapaista seuraa, ne ominaisuudet mitä sinulla on 8n niitä mitä hän arvostaa ja niitä samoja ominaisuuksia on muillakin ihmisillä, sä oot kuitenkin se ihminen kenen kanssa hän haluaa elämänsä jakaa, se on tärkeintä.
Tuo on oikeasti aika paha...rehellisesti sanottuna oma itsetuntoni ei ainakaan kestäisi tuollaista. Onkohan mies valikoinut sut juuri sen vuosi että muistutat sitä eksää? Se olisi tosi julmaa
Mä stalkkaan exän exää somessa. Yhdessä ollessa mulle kävi niinkun sulle, tunsin riittämättömyyttä. Nytkun ei enää olla yhdessä olen huomannut kuinka paljon tuo nainen muistuttaa minua ja hänellä on todella samanlainen huumorintaju kun minulla :D
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ihmiset etsii saman tapaista seuraa, ne ominaisuudet mitä sinulla on 8n niitä mitä hän arvostaa ja niitä samoja ominaisuuksia on muillakin ihmisillä, sä oot kuitenkin se ihminen kenen kanssa hän haluaa elämänsä jakaa, se on tärkeintä.
Niin, ehkä. Mutta tuossa ei vain voi välttyä nyt siltä ajatukselta että olen ikäänkuin se toiseksi paras vaihtoehto, koska eksä ei halunnut jatkaa. Tuntuu nyt niinkuin olisin tahtomattani joutunut kilpailuun tuon eksän kanssa, koska olemme todella monissa asioissa niin samankaltaisia ettei vertailulta voi välttyä. Tunnen vain itseni täysin riittämättömäksi, enkä tiedä pääsenkö tunteesta eroon, mutta sen ainakin tiedän etten halua kokoe tällaista olotilaa pidemmän päälle.
-ap
Jokainen tyylillään. Voi olla että saat siitä pienen kiihokkeen, ja sen takia katselet niitä
Mitä jos tutuisit exään? Voisi löytyä niitä huonojakin puolia ja toisaalta, et ehkä enää kokisi mustasukkaisuutta...
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tyylillään. Voi olla että saat siitä pienen kiihokkeen, ja sen takia katselet niitä
Katselen mitä? Miksi tänne ei nykyään tule enää yhtään kunnollisia kommenteja.
Siis en seuraa miehen eksää instassa tai katsele häntä siellä, mutta olen nähnyt hänen instatilin ja sitä kautta nähnyt miltä hän näyttää, kiinnostuksenkohteita yms.
-ap
1st world problems-ketju taas.. Jätä se sika, kuten joku jo ehdotti tai puhu asiasta kumppanisi kanssa. Vai etkö uskalla? Ehkä olisi aika hakea boostia itsetuntoosi jostain muualta kuin lapsellisista someleikeistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tutuisit exään? Voisi löytyä niitä huonojakin puolia ja toisaalta, et ehkä enää kokisi mustasukkaisuutta...
No en todellakaan ala kaveeraamaan miehen eksän kanssa, sitä paitsi asumme ihan eri paikkakunnillakin...kuulostaa jotenkin liian aikaa vievältä asialta, varsinkin kun mies its ei ole missään yhteyksissä tähän entiseensä, niin miksi ihmeessä minäkään yrittäisin olla?! vai ihanko ajattelit että sanoisin haluavani tutustua häneen lievittääkseni omaa mustasukkaisuuttani.
Ja tottakai hänessä on varmasti jotain huonojakin puoli ja itsessäni jotain piirteitä jotka ovat taas parempia verrattaen häneen, mutta tuo vertailu ja tunne siitä että en riitä sellaisena kuin olen tai että ne asiat missä olen hyvä, niin eksä onkin ollut niissä vielä parempi...en vain tiedä miten päästä asiasta yli. Tai onko se edes oman mielenterveyteni kannalta järkevää yrittää.
-ap
Heh, noin se menee. Jämät jää varavaihtoehdoille. Sitä on elämä.
Treenaa itsesi tikkiin ja hommaa silarit. Grade up.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti aika paha...rehellisesti sanottuna oma itsetuntoni ei ainakaan kestäisi tuollaista. Onkohan mies valikoinut sut juuri sen vuosi että muistutat sitä eksää? Se olisi tosi julmaa
mitä julmaa siinä on, että otti mieleisensä mamman. tai ainakin melkein, kun parempi jätti. ei kaikkea voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ala kaveeraamaan miehen eksän kanssa, sitä paitsi asumme ihan eri paikkakunnillakin...kuulostaa jotenkin liian aikaa vievältä asialta, varsinkin kun mies its ei ole missään yhteyksissä tähän entiseensä, niin miksi ihmeessä minäkään yrittäisin olla?! vai ihanko ajattelit että sanoisin haluavani tutustua häneen lievittääkseni omaa mustasukkaisuuttani.
Ja tottakai hänessä on varmasti jotain huonojakin puoli ja itsessäni jotain piirteitä jotka ovat taas parempia verrattaen häneen, mutta tuo vertailu ja tunne siitä että en riitä sellaisena kuin olen tai että ne asiat missä olen hyvä, niin eksä onkin ollut niissä vielä parempi...en vain tiedä miten päästä asiasta yli. Tai onko se edes oman mielenterveyteni kannalta järkevää yrittää.
-ap
ei siinä mitään vikoja ole. luota vaan siihen mitä filtteröityjen somekuvien kylkeen se on kirjoittanut
Teillä on tuore juttu, normaaleja tuntemuksia. Jos viihdytte hyvin yhdessä yritä unohtaa. Sitten kun olet pessyt sen likaisia kalsareita parikymmentä vuotta ja tunnette toisenne läpikotaisin, ei tuollaiset jutut käy enää mielessäkään. Lähinnä toivot että pääsisit eroon.
Eroa ja työstä itsetuntoasi. Et ole valmis patisuhteeseen.