Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19861/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukorvat linkkaa jotain Winner Takes It Allia...huohhhhh....sitten kun höpöjä linkataan, niin oikeat plagiaattibiisiehdotukset hukkuu.

Siinä ei ole melodia sama enkä ole nähnyt kenenkään näin väittävän, mutta muuta yhteistä on paljonkin. Koska kyseessä on oman maan kansainvälinen superhitti, ymmärrän kyllä syyllistyksen siitä, että on käytetty ikään kuin "samaa kaavaa" uudelleen. Varsinainen plagiaattihan tuo ei siitä tietenkään ole.

Vierailija
19862/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijähän on sanonut, että on aiemmissa suhteissa enemmän esim. tiskannut ja kumppanit hoitaneet autoasiat. Vaikuttaa mieheltä, jolla löytyy silmää sisutukselle ja halua hoitaa kotia. Tuo on yksi osa hänen viehätystään, kun yhdistyy itsevarma maskuliinisuus ja feminiinisempi puoli olematta siis kuitenkaan naisellinen. Mutta löytyy herkkyyttä, ja tunteellisuutta. Hänelle myös sopii hyvin kynsilakka, vaikka ennen en ole miehillä siitä välittänyt.

Oikeesti nyt.. .😄 Totuus taitaa kuitenkin olla se, että Käärijä on sellainen mies, joka on tottunut vaan ostamaan lähikaupasta pizzapalan ja kömpimään formula-lakanoihin (ainakin itse niin sanoi)

No mitä vikaa tässä nyt on? Minun ammattini liittyy sisustukseen, en minä todellakaan mene töistä kotiin ja joka ikinen ilta vaihda järjestystä ja leikkaa täydellisiä sisustuslehteen sopivia porkkanakukkia [kyllä, tätä teen töissä välillä 🤪]. Pizza tekee hyvää kaikille 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19863/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Loreen ja siinä toisessa biisissä oli tismalleen sama melodia joissain kohdissa. Kuulostaa siltä osin plagiaatilta. EC:n ja Käärijän biisissä ei ole samaa melodiaa vaikka rytmillisesti ja genreltä biiseissä on samaa. Kyllähän tuon erottaa jos yhtään on musiikinteorian ja melodioiden ymmärrystä

Vierailija
19864/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.

Mä kyllä väittäisin, että yhteistä on hieman enemmän, koska ihan melodiakin on osin vastaava (ja varsinkin Pont Aerin biisi on hetken aikaa kuin 1:1). En kuitenkaan ihan plagiaatiksi sanoisi silti. WGTM ei ole musta sillä tavalla samanlainen, edustaa vain samaa genreä, rytmi ja dynamiikka on samantapainen kuin CCC:ssä, samoin basson soundi, mutta ei se kyllä vielä riitä. Samankaltainen tunnelma ei tee biisistä kopiota.

Ei se biisi ole plagiaatti mutta täysin samantyyppinen melodiakohta on

Vierailija
19865/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Vierailija
19866/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19867/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukorvat linkkaa jotain Winner Takes It Allia...huohhhhh....sitten kun höpöjä linkataan, niin oikeat plagiaattibiisiehdotukset hukkuu.

Tai sitten tuo on Loreenin tiimin taktikointia.

Selvää on, että melodia on pöllitty suoraan siitä Flying-biisin alusta.

Vierailija
19868/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.

Mä kyllä väittäisin, että yhteistä on hieman enemmän, koska ihan melodiakin on osin vastaava (ja varsinkin Pont Aerin biisi on hetken aikaa kuin 1:1). En kuitenkaan ihan plagiaatiksi sanoisi silti. WGTM ei ole musta sillä tavalla samanlainen, edustaa vain samaa genreä, rytmi ja dynamiikka on samantapainen kuin CCC:ssä, samoin basson soundi, mutta ei se kyllä vielä riitä. Samankaltainen tunnelma ei tee biisistä kopiota.

Cha Cha Chan ja WGTM: alun biitit ovat ihan yksyhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19869/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Koska pitää olla suora kopiointi ja tahallinen teko. Ei se riitä että muistuttaa toista melodiaa tai osuu kolmen nuotin verran yhteen. Mitäs ala-asteikäisenä oikein ootte?

Vierailija
19870/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Koska pitää olla suora kopiointi ja tahallinen teko. Ei se riitä että muistuttaa toista melodiaa tai osuu kolmen nuotin verran yhteen. Mitäs ala-asteikäisenä oikein ootte?

Loreenin kohdalla aivan selvästi on tahallista ja huomattavasti enemmän kuin kolme nuottia osuu täysin yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19871/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Koska pitää olla suora kopiointi ja tahallinen teko. Ei se riitä että muistuttaa toista melodiaa tai osuu kolmen nuotin verran yhteen. Mitäs ala-asteikäisenä oikein ootte?

Loreenin kohdalla aivan selvästi on tahallista ja huomattavasti enemmän kuin kolme nuottia osuu täysin yhteen.

Plagiointiepäilyjä tulee ja menee. On harvinaista, että niistä saa syytteen. Maailmassa on miljoonia musiikkikappaleita ja nuotteja on rajattu määrä. On mahdotonta välttää samankaltaisuutta jonkin toisen kappaleen kanssa.

Vierailija
19872/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Ihan on yhtä paljon samaa kuin Cha Cha Cha:ssa ja EC:n We got the moves-biisissä.

Mä kyllä väittäisin, että yhteistä on hieman enemmän, koska ihan melodiakin on osin vastaava (ja varsinkin Pont Aerin biisi on hetken aikaa kuin 1:1). En kuitenkaan ihan plagiaatiksi sanoisi silti. WGTM ei ole musta sillä tavalla samanlainen, edustaa vain samaa genreä, rytmi ja dynamiikka on samantapainen kuin CCC:ssä, samoin basson soundi, mutta ei se kyllä vielä riitä. Samankaltainen tunnelma ei tee biisistä kopiota.

Cha Cha Chan ja WGTM: alun biitit ovat ihan yksyhteen.

No eikä ole. CCC on hieman nopeampi eikä soinnutkaan matchaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19873/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Koska pitää olla suora kopiointi ja tahallinen teko. Ei se riitä että muistuttaa toista melodiaa tai osuu kolmen nuotin verran yhteen. Mitäs ala-asteikäisenä oikein ootte?

Loreenin kohdalla aivan selvästi on tahallista ja huomattavasti enemmän kuin kolme nuottia osuu täysin yhteen.

Jos niin sanot, liimakorva

Vierailija
19874/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Kiiitos!!!🙏🙏🙏

Oikeasti, tuo biisi!! Eikö teillä muka soi kellot? Tuo on syytä linkittää Loreenin Youtubelle. (Älkää huoliko, mun nicistä ei paljastu, että oon suomalainen)

Samaa on

Itse linkittäisin ennemmin vaikka sitä Flying Free -biisiä ja niin, että alkaa soida "oikeasta" kohdasta. Moni kuuntelee biisistä vain alkua hetken aikaa eikä edes huomaa sitä isointa yhtäläisyyttä noissa. Mut en silti jaksa alkaa mitään mustamaalauskampanjaa alkaa somessa harrastamaan. Ei se kuitenkaan johda mihinkään, kun valtaosa finaalin äänestäjistä ei hae tietoa artisteista mistään YouTuben kommenteista,

Lisäyksenä vielä, että ennemmin tekisin vaikka itse videon, joka havainnollistaa mshd. plagioinnin. Joku olikin jo CCC:sta tällaisen tehnyt (huoh), mutta eipä ollut ottanut oikein tulta alle.

Koska pitää olla suora kopiointi ja tahallinen teko. Ei se riitä että muistuttaa toista melodiaa tai osuu kolmen nuotin verran yhteen. Mitäs ala-asteikäisenä oikein ootte?

Meneekö sulla tässä nyt jokin tunteisiin kun pitää ala-asteikäiseksi nimitellä, vaikka itselläsi on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Tuossa on nimeen omaan haettu takaa sitä, että on ihan turhaa alkaa alkaa tehdä noista asioista isompaa haloota, koska ei johda mihinkään eikä perusteet riitä. Esim. tuo Käärijästä tehty videokaan ei ottanut tulta alleen nimenomaan siksi, että valtaosa ymmärtää, ettei tuossa ole mitään perusteita syytöksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19875/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Loreen ja siinä toisessa biisissä oli tismalleen sama melodia joissain kohdissa. Kuulostaa siltä osin plagiaatilta. EC:n ja Käärijän biisissä ei ole samaa melodiaa vaikka rytmillisesti ja genreltä biiseissä on samaa. Kyllähän tuon erottaa jos yhtään on musiikinteorian ja melodioiden ymmärrystä

Flying free n. kohdasta 0:24 ja Loreen heti alusta alkaen menee niin yksi yhteen, ettei kyse enää ole mistään sattumasta vaan tietoisesta varkaudesta.

Vierailija
19876/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ainakin puhuu siitä kun voitti tuon summan ja paljon puhuvat vedonlyönnistä muutenkin. Oli hyvä haastattelu, suosittelen. Alusta pitää kelata jonkun matkaa että Käärijä tulee.

Vierailija
19877/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Tuo kohtahan on täysin identtinen Loreenin biisin kanssa! Voi himpura sentään.

Vierailija
19878/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Tuo kohtahan on täysin identtinen Loreenin biisin kanssa! Voi himpura sentään.

Luulisi, että kappaleen alkuperäinen säveltäjä/oikeuksien omistaja olisi ollut jo yhteydessä artistin taustajoukkoihin. Onko joku määritelmä, milloin kyse on plagioinnista? Eli kuinka pitkä pätkä saa olla nuotilleen samaa melodiaa?

Vierailija
19879/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puukorvat linkkaa jotain Winner Takes It Allia...huohhhhh....sitten kun höpöjä linkataan, niin oikeat plagiaattibiisiehdotukset hukkuu.

Siinä ei ole melodia sama enkä ole nähnyt kenenkään näin väittävän, mutta muuta yhteistä on paljonkin. Koska kyseessä on oman maan kansainvälinen superhitti, ymmärrän kyllä syyllistyksen siitä, että on käytetty ikään kuin "samaa kaavaa" uudelleen. Varsinainen plagiaattihan tuo ei siitä tietenkään ole.

"Siinä ei ole sama melodia, mutta muuta yhteistä on paljonkin" Huohhh x 100......Höpöjä ei kannata spämmätä Loreenin kommentteihin, siellä on sitten syyståkin mainittu oikeat biisit, mistä pitäisi kellojen soida

Vierailija
19880/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin täällä yritettiin muistella sitä puolalaista biisiä, jonka on yhtenä sanottu muistuttavan kovasti Loreenin Tattoota. Yritin asiasta kiinnostuneena löytää sitä tuloksetta, syynä taisi olla, että ko. biisi ei ole puolalainen vaan ukrainalainen. Tässä linkki (kannattaa kuunnella hieman pidemmälle kuin ihan alkua):

Tuo kohtahan on täysin identtinen Loreenin biisin kanssa! Voi himpura sentään.

Varmasti on monta muutakin kappaletta, jotka muistuttavat Tattoota paljon, muttei se välttämättä ole tahallista. Kappale vaan on todella tavanomainen ja kuulostaa tosiaan siltä, että sen on kuullut sata kertaa aiemminkin.

Ketju on lukittu.