Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19661/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te Käärijän vihaajat kuinka manaatte tappiota ja epäonnea Käärijä-kullalle, hän on jo saavuttanut tavoitteensa. Te sössöttätte jostain enkun taidoista, haastatteluista ja partyistä joilla oli jotain merkitystä jollekin blind channelille, muttei Käärijälle koska hän esittää Suomi räppiä. Isot keikat, Vuoden tulokkaan emma sun muut jo takuuvarma!

Käärijähän saa kaikki Emmat! Vuoden tulokas, vuoden artisti, vuoden video, vuoden biisi, vienti emma, mitäs niitä vielä on? Jazz-emma ei ehkä saa.

Vierailija
19662/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19663/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Vierailija
19664/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te Käärijän vihaajat kuinka manaatte tappiota ja epäonnea Käärijä-kullalle, hän on jo saavuttanut tavoitteensa. Te sössöttätte jostain enkun taidoista, haastatteluista ja partyistä joilla oli jotain merkitystä jollekin blind channelille, muttei Käärijälle koska hän esittää Suomi räppiä. Isot keikat, Vuoden tulokkaan emma sun muut jo takuuvarma!

Käärijähän saa kaikki Emmat! Vuoden tulokas, vuoden artisti, vuoden video, vuoden biisi, vienti emma, mitäs niitä vielä on? Jazz-emma ei ehkä saa.

Äläs sano! Vielä ehtii tehdä jonkun modernin jazzbiisin.

Vierailija
19665/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te Käärijän vihaajat kuinka manaatte tappiota ja epäonnea Käärijä-kullalle, hän on jo saavuttanut tavoitteensa. Te sössöttätte jostain enkun taidoista, haastatteluista ja partyistä joilla oli jotain merkitystä jollekin blind channelille, muttei Käärijälle koska hän esittää Suomi räppiä. Isot keikat, Vuoden tulokkaan emma sun muut jo takuuvarma!

Käärijähän saa kaikki Emmat! Vuoden tulokas, vuoden artisti, vuoden video, vuoden biisi, vienti emma, mitäs niitä vielä on? Jazz-emma ei ehkä saa.

Unohdit, että saa myös vuoden Iskelmäpalkinnon.

Vierailija
19666/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19667/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Gaala oli kuukausi sitten. Siellä palkituista ja juhlituista artisteista tai bändeistä ei ole kuulunut gaalan jälkeen pihahdustakaan, ei kuulu enää kuin cha cha cha.

Vierailija
19668/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Mikä siinä oli niin vaikeaa ja taidokasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19669/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Ne muutamat akrobatiatemput näyttivät päälleliimatuilta, koska eiväthän ne oikein liittyneet biisiin mitenkään. Robin teki ne tietenkin hyvin, ei kahta sanaa.

Vierailija
19670/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Mikä siinä oli niin vaikeaa ja taidokasta?

No, katsohan uudelleen ja mieti. Jos et sittenkään keksi, niin sitten voin selittää sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19671/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Vierailija
19672/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Nyt on infoa kerrakseen. Ihmettelen ihan että miksi olen pystynyt vähentämään intoa tähän ketjuun. Tämän päivän lukemiset taisi jäädä tähän yhteen sivuun. Iski kumma väsymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19673/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Ne muutamat akrobatiatemput näyttivät päälleliimatuilta, koska eiväthän ne oikein liittyneet biisiin mitenkään. Robin teki ne tietenkin hyvin, ei kahta sanaa.

Tuostakin voidaan olla monta mieltä ja väitellä loputtomiin, miten minkäkin esityksen koreografia liittyy biisiin. Joka tapauksessa aika kauan saa etsiä artistia, joka pystyy tuollaiseen akrobatiaan ja laulamaan samaan aikaan täysin puhtaasti ja varmasti ja rohkenee tehdä sen live-yleisön edessä suorassa tv-lähetyksessä.

Vierailija
19674/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Todistaa että miehesi työkaveri on homo joka lähetti nakukuvansa Käärijälle ja kyrpiintyi kun ei saanut vastakaikua. Noin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19675/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Vai nyt on oikein mies puhunut ja miehen työkaveri. Nyt pitää uskoa kun perheen pää välittää tietoa vauva-palstalle. Kai sulla oli ruoka valmiina ja toit bissen avattuna sohvapöydälle? Muista käyttää villasukkia ettei tepastelusi häiritse leivän tuojaa

Vierailija
19676/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Todistaa että miehesi työkaveri on homo joka lähetti nakukuvansa Käärijälle ja kyrpiintyi kun ei saanut vastakaikua. Noin se menee.

Noinhan se menee. Olisin tuona hiukka huolissani kun äijä lähtee seuraavaan työpaikan poikien saunailtaan. ;D

Vierailija
19677/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Theozin Melloesitys on hyvin perinteinen popesitys tanssijoineen. Kyllä Robiniltakin noita on hänen uransa aikana nähty ihan yhtä luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti. Hänen UMK-esityksensä oli vain erilainen. Se oli huikea, mielettömän vaikea ja mielettömän taidokkaasti vedetty show, mutta ei minulle ole tullut sellaista vaikutelmaa, että esittämässä olisi ollut yhtään vähemmän luonteva, aito tai läsnäoleva Robin kuin ennenkään tai verrattuna Benjaminiin tai Käärijään. Jos ruvetaan miettimään tarkemmin, niin Käärijähän on hahmo, jonka takana on muusikko nimeltä Jere Pöyhönen. Voiko kehitelty hahmo olla

aidompi kuin omana itsenään esiintyvä artisti?

Miten aitoa mikään esiintyminen on? Jotkut esiintyjät vaan ovat parempia rentoutumaan siinä hetkessä, ja antamaan esityksellä kaikupohjaa omasta persoonastaan. Ja sitten on enemmän ja vähemmän pökkelömäisiä näytöksiä. Minusta Robinin esitys oli tällä kertaa vähän hengetön, mutta eipä kappalekaan paljon auttanut - hyvin tavanomaisen vaisu oli sisällöltään niin musiikin kuin sanojen osalta. En tiedä olisiko tuota kukaan voinut kovin mieleenpainuvasti esittää.

Mitähän esitystä olet katsonut, jos kuvailet Robinin esitystä hengettömäksi tai että se ei olisi mieleenpainuva? Laulusta voi olla montaa mieltä, koska musiikkimaku on aina yksilöllinen, mutta esitys oli UMK-historian vaikein ja taidokkain sekä yksi mieleenpainuvimmista.

Ne muutamat akrobatiatemput näyttivät päälleliimatuilta, koska eiväthän ne oikein liittyneet biisiin mitenkään. Robin teki ne tietenkin hyvin, ei kahta sanaa.

Tuostakin voidaan olla monta mieltä ja väitellä loputtomiin, miten minkäkin esityksen koreografia liittyy biisiin. Joka tapauksessa aika kauan saa etsiä artistia, joka pystyy tuollaiseen akrobatiaan ja laulamaan samaan aikaan täysin puhtaasti ja varmasti ja rohkenee tehdä sen live-yleisön edessä suorassa tv-lähetyksessä.

Robinin esitystä kuvaa hyvin nämä Dj Orkidean eli UMK-raadin puheenjohtaja ja YleX:n musiikkipäällikkö Tapio Hakasen sanat Robinille:

Sinun lavakarisma, laulu-skillit ja tapa liikkua sekä liikuttaa ovat kaikki upeita. Logomon lavalla nähty show oli kokonaisuudessaan puhdasta pop-kultaa ja sait jäätävän vaikean esityksen vaikuttamaan niin vaivattomalta, että siihen pystyy harva tässä maassa ja koko maailmassa. Jätit UMK:n historiaan lähtemättömän jäljen ja kohotit tekemiselläsi kaikkien meidän rimaa nyt ja tulevaisuuteen.

Vierailija
19678/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli äsken töistä ja sanoi aiemmin Käärijää hehkuttanut työkaveri oli nyt sanonut että väärä voitti.

Että Käärijän ja biisi ei olekaan mitään. Ei saa edes sanoista selvää.

Todistaa että miehesi työkaveri on homo joka lähetti nakukuvansa Käärijälle ja kyrpiintyi kun ei saanut vastakaikua. Noin se menee.

Omakohtainen kokemus?

Vierailija
19679/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että se on mitenkään mahdotonta että robin olisi oikeasti niin hajuton ja mauton mitä jotkut väittää ja samaan aikaan olisi kyennyt vetämään areenankin täyteen. Aivan turhaa haukkumista.

Vierailija
19680/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Non niin eurovision betting oddseissa ollaan taas tasan Ukrainan kanssa 15 % voittotodennäköisyydellä. Ehditiin jo olla parin prosentin johdossa

Ettei vaan nää viime aikojen mediaöyhötykset ois maksanu sijoituksen tippumista....

Ketju on lukittu.