Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19521/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset osaavat nämä euroviisuhommat paremmin kuin me. Ne miettii siellä mistä biisistä ja minkälaisesta esityksestä muut maat pitävät. Suomella nyt harvinaisen hyvä biisi ja persoonallinen esittäjä mutta se live-esitys ei ollut hyvä. Se voi olla suomalaisten makuun possujunineen ja eurolavoineen mutta tykkääkö muut siitä ?

Katsele vähän ulkomaalaisten reaktiovideoita ja palaa asiaan sitten.

Käärijän esityksestä voi silti hioa paremman ja näin ollaan varmaan tekemässä.

Varmaankin se pistetään täysin uusiksi, jos Baptiste tekee lavaylöspanon.

Vierailija
19522/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset osaavat nämä euroviisuhommat paremmin kuin me. Ne miettii siellä mistä biisistä ja minkälaisesta esityksestä muut maat pitävät. Suomella nyt harvinaisen hyvä biisi ja persoonallinen esittäjä mutta se live-esitys ei ollut hyvä. Se voi olla suomalaisten makuun possujunineen ja eurolavoineen mutta tykkääkö muut siitä ?

Katsele vähän ulkomaalaisten reaktiovideoita ja palaa asiaan sitten.

Käärijän esityksestä voi silti hioa paremman ja näin ollaan varmaan tekemässä.

En itse näe siinä juuri mitään hiottavaa ja huom.olin aluksi hyvin kriittinen videoon verrattuna.

Käärijän asu on jo niin ikoninen että toivon että ei muuteta.

Myöskin ystäväni aluksi ei lämmennyt Cha Cha Cha tanssijoille mutta jälkikäteen kumpikin tykkää kohtauksesta jossa Käärijä vetelee naruista ja Cha Cha Cha tanssijat vetää tanssia pinkeissä asuissaan.

Lopun kohtauksen missä näyttää kun Kärtsä vetäisi tanssijoita turpaan voisi ehkä miettiä uudelleen :D mutta sekin menis sellaisenaan, samaten kaipaan jotain isompaa muutosta esim valoilla tai muilla tehosteilla biisin muutoksen kohdalla mutta en näe tarpeen esim sille että Käärijä laittaisi peruukin päähän a la video.

Suurin ongelma olisi liiallinen esitykseen asioiden ämppäys tehden esityksestä sekavan mitä on tehty useita kertoja.

Käärijän esitys on crazy ja party sananmukaisesti. Rakastan sen euron lavoja Loreenin kalliin lavan sijaan, siinä on semmonen rento huumorimeininki sortumatta siihen että esitys olis pelkkä läppäveto.

Koreografiat joita voi tanssia mukana on hauskoja ja pointsit koreografille.

Mikä tässä muka on niin paskaa, monet kehuu esitystä reaktiovideoillaan...

Tämä se ongelma juuri onkin. Esityksen pitää sytyttää heti. Se että ystäväsi ei tykännyt heti siitä vaan vasta myöhemmin, ei ole hyvä asia. Esityksestä pitää hioa sellainen, että se vetoaa aivan heti, muuten porukka saattaa lähteä jääkaapille.

No ei varmana kukaan lähde Käärijän aikana jääkaapille :D Kaikilla on suut loksahtaneet auki heti esityksen alussa reaktiovideoillakin.

Toivottavasti esityksestä saadaan niin hyvä, että Moldovan mummotkin jäävät TV:n eteen istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19523/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenki niinku kuuntelis lasten kinastelua. Täällä vain astetta lapsellisempaa vielä.

Joku kiukuttelee, kun oma suosikkinsa ei voittanut.

Kyllä se on tuo Kärtsän ns. tosi fani, joka täällä kiukuttelee. Ei kestä sitä, kun kaikki eivät tykkää livevedosta. Itse olen Kärtsän fani, mutta kestän myös hänen kohdistuvan kritiikin ja muunlaiset mielipiteet. Kärtsä on aivan ihana ja kappale todella koukuttava, mutta osa hänen faneistaan on jo liian fanaattisia.

Sinusta joku silmäpussien ja möhömahaksi haukkuminen on asiallista?

Mikä iltakiukku sinua vaivaa? Livevedon asiallinen arvostelu on aivan eri asia kuin toisten ulkonäön solvaaminen. Ihmeellistä tulkintaa taas Käärijään muka tosi fanilta, pilaat meidän muiden fanien maineen.

Vierailija
19524/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...

Vierailija
19525/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenki niinku kuuntelis lasten kinastelua. Täällä vain astetta lapsellisempaa vielä.

Joku kiukuttelee, kun oma suosikkinsa ei voittanut.

Kyllä se on tuo Kärtsän ns. tosi fani, joka täällä kiukuttelee. Ei kestä sitä, kun kaikki eivät tykkää livevedosta. Itse olen Kärtsän fani, mutta kestän myös hänen kohdistuvan kritiikin ja muunlaiset mielipiteet. Kärtsä on aivan ihana ja kappale todella koukuttava, mutta osa hänen faneistaan on jo liian fanaattisia.

Sinusta joku silmäpussien ja möhömahaksi haukkuminen on asiallista?

Sun kannattaisi vaikka googlata mitä kritiikki tarkoittaa vai onko tuo sinusta muka kritiikkiä?

Vierailija
19526/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.

Olen samaa mieltä kanssasi. Käärijän UMK esitys tuntui kiireessä tehdyltä kompromissilta, lopputulos ei ollut kauhean hyvä. Toivon, että se videon loppupään asu ja peruukki otettaisiin mukaan. Asujen vaihto on toki ongelma, mutta siinä kohtaa voisi käyttää tanssijoita apuna ja esteenä. Vai onko niin, ettei live esitystä saa enää niin radikaalisti muuttaa?! En muista sääntöjä. Ylellä on aina ollut (ei millään pahalla) ongelmia äänen kanssa, mutta luotan siihen, että Liverpoolissa se toimii.

Sä voit pistää sen peruukin vaikka omaan päähäsi!

Vaikea uskoa, että kukaan kirjoittelee tosissaan mistään vaatteiden vaihdoista ja peruukeista muka vaihtoehtoina.

Olen itse puvustaja ja tiedän, että asun vaihto käy vaikka 5 sekunnissa, jos tarve. Käärijän asusteet tuo haasteita, mutta ei ole mahdottomuus.

Eiköhän kaikki viisuja katsoneet ole moneen kertaan nähneet, kuinka nopeasti se onnistuu. Valtaosa täällä ei vaan taida nähdä, että mitä lisäarvoa joku asun vaihto tuohon nykyiseen esitykseen toisi. Sama juttu peruukin kanssa, mikä peruste sillä olisi? Eivät selvennä mitään, vaan ainoastaan ihmetyttävät katsojaa, että miksi noin tehtiin.

Mun on edelleen hankala hahmottaa, että mitä siinä videosa ihan tarkalleen tapahtuu, mutta livessä ymmärrän homman ihan täysin, kun Käärijä "siirtyy" taitekohdassa tanssilattialle lavojen siirtyessä pois edestä ja alkaa tehdä selvästi iloisia tanssiliikkeitä. Jos sinne showhun aletaan tunkea lisää asuja ja peruukkeja vain siksi, että se on "cool" ja niin voi tehdä, jo nyt melko sirkusmainen esitys menee jo ihan överiksi eikä Suomi oli siten oppinut mitään vanhoista virheistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19527/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.

Olen samaa mieltä kanssasi. Käärijän UMK esitys tuntui kiireessä tehdyltä kompromissilta, lopputulos ei ollut kauhean hyvä. Toivon, että se videon loppupään asu ja peruukki otettaisiin mukaan. Asujen vaihto on toki ongelma, mutta siinä kohtaa voisi käyttää tanssijoita apuna ja esteenä. Vai onko niin, ettei live esitystä saa enää niin radikaalisti muuttaa?! En muista sääntöjä. Ylellä on aina ollut (ei millään pahalla) ongelmia äänen kanssa, mutta luotan siihen, että Liverpoolissa se toimii.

Sä voit pistää sen peruukin vaikka omaan päähäsi!

Vaikea uskoa, että kukaan kirjoittelee tosissaan mistään vaatteiden vaihdoista ja peruukeista muka vaihtoehtoina.

Käärijä fani taas lempi puuhissaan eli vinoilemassa muiden kommenteille. Hauku nyt vielä PB faniksi tuon lisäksi.

No sä et kyllä ole tässä itsekään yhtään parempi, jos yhden ta muutaman käytöksestä menet yleistämään, että kaikki Käärijän kannattajat täällä dissaa muita tai että se on meille jotain lempipuuhaa. Ei ole, se on typerää ja lapsellista.

Vierailija
19528/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenki niinku kuuntelis lasten kinastelua. Täällä vain astetta lapsellisempaa vielä.

Joku kiukuttelee, kun oma suosikkinsa ei voittanut.

Kyllä se on tuo Kärtsän ns. tosi fani, joka täällä kiukuttelee. Ei kestä sitä, kun kaikki eivät tykkää livevedosta. Itse olen Kärtsän fani, mutta kestän myös hänen kohdistuvan kritiikin ja muunlaiset mielipiteet. Kärtsä on aivan ihana ja kappale todella koukuttava, mutta osa hänen faneistaan on jo liian fanaattisia.

Sinusta joku silmäpussien ja möhömahaksi haukkuminen on asiallista?

Mikä iltakiukku sinua vaivaa? Livevedon asiallinen arvostelu on aivan eri asia kuin toisten ulkonäön solvaaminen. Ihmeellistä tulkintaa taas Käärijään muka tosi fanilta, pilaat meidän muiden fanien maineen.

Juu juu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19529/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se PB-fani esittää täällä Käärijän fania ja kiukuttelee 😂😂

Vierailija
19530/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenki niinku kuuntelis lasten kinastelua. Täällä vain astetta lapsellisempaa vielä.

Joku kiukuttelee, kun oma suosikkinsa ei voittanut.

Kyllä se on tuo Kärtsän ns. tosi fani, joka täällä kiukuttelee. Ei kestä sitä, kun kaikki eivät tykkää livevedosta. Itse olen Kärtsän fani, mutta kestän myös hänen kohdistuvan kritiikin ja muunlaiset mielipiteet. Kärtsä on aivan ihana ja kappale todella koukuttava, mutta osa hänen faneistaan on jo liian fanaattisia.

Sinusta joku silmäpussien ja möhömahaksi haukkuminen on asiallista?

Sun kannattaisi vaikka googlata mitä kritiikki tarkoittaa vai onko tuo sinusta muka kritiikkiä?

Eihän täällä kukaan mistään rakentavasta kritiikistä olekaan suuttunut. Ihmetyttää vaan yhden tyypin tarve haukkua ulkonäköä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19531/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se PB-fani esittää täällä Käärijän fania ja kiukuttelee 😂😂

Pistää niin vihaksi koko pb. Olisivat pysyneet pois umk:sta. Tai että yle ei olisi kelpuuttanut kun biisikin pelkkä huono vitsi.

Vierailija
19532/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö kaalimadosta sellainen versio, missä on kieli mukana.

Minkäs mittainen se olisi?

Nyt joku valmistaja voisi ottaa Kärtsyyn yhteyttä ja tehdä näköisversion, tietenkin neonvihreän🐛

Rammsteinistakin tehtiin näköisversiot ja Kärtsä kovana fanina olisi takuulla otettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19533/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on elähtänyt, väsyneen ja vanhannäköinen. Aina.

Hävettää kun menee mustine silmäpusseineen ja juonteineen edustamaan. 🙈

Mä en ymmärrä, kuinka joillain on niin kova tarve päästä aktiivisesti häpeämään kaikkea mahdollista, jos ei tykkää edustajasta. Saatteko te jotain kieroutunutta mielihyvää siitä? Jos ette, niin eikö kannattaisi jättää tyypin seuraaminen mahdollisimman vähälle? Itse oon huonoimpina vuosina jättänyt jopa koko viisut katsomatta, kun myötähäpeän riski on ollut niin valtava edustajan selvittyä. Ihan vaan vinkkinä sulle.

Vierailija
19534/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liverpoolin lava on aika oudonnäköinen. Ellei sitten tuo eteen työntyvä pallukka ole oikeasti se lava käytännössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19535/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset osaavat nämä euroviisuhommat paremmin kuin me. Ne miettii siellä mistä biisistä ja minkälaisesta esityksestä muut maat pitävät. Suomella nyt harvinaisen hyvä biisi ja persoonallinen esittäjä mutta se live-esitys ei ollut hyvä. Se voi olla suomalaisten makuun possujunineen ja eurolavoineen mutta tykkääkö muut siitä ?

Katsele vähän ulkomaalaisten reaktiovideoita ja palaa asiaan sitten.

Käärijän esityksestä voi silti hioa paremman ja näin ollaan varmaan tekemässä.

Varmaankin se pistetään täysin uusiksi, jos Baptiste tekee lavaylöspanon.

Mulle tulee Baptistesta vain J.Kastaja mieleen.

Vierailija
19536/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpäs teen kokeellisen luupin tosta Kärtsän Rammstain lipomisstoorista...lopputulos saattaa olla "mielenkiintoinen"....🔥

Huhhuh..tästä tulee eeppistä....🔥🔥löysin sopivampaakin sopivamman taustabiisinkin luuppiin

Vierailija
19537/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies äsken raivosi, että meidän 6-vuotias laulaa, että pidän juomista kii cha cha chq chaa. Olen pitänyt itse kuulokkeita, joten minults lapsi ei ole voinut oppia sanoja. Positiivista, 6-vuotias laulaa erittäin nuotilleen tämän. Mitä olemme mieltä?

Miehesi on kireä. Rankka viikko ja pitkii päivii takana?

Ihan hito KIREE

Vierailija
19538/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...

No siis arvostan tätä koreografia suuresti, koska hän on mm. tehnyt koreografioita Britneyn videoihin. Ne näytti maailmanluokan koreografioilta. Mistä sitä tietää jos siitä esityksestä tuli sellainen sekamelska kun oli liikaa tyyppejä , ties mitä kaikkea artistikin halusi ja kokonaisuus sitten vain oli liian sekava ja kusi.

Toivottavasti Kärtsällä on arvostelukykyä niin, että toppuuttelee jos ideoita tulee liikaa niin että esityksestä tulee liian ahdas tai sekava. Simppeli monesti parempi.

Vierailija
19539/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset osaavat nämä euroviisuhommat paremmin kuin me. Ne miettii siellä mistä biisistä ja minkälaisesta esityksestä muut maat pitävät. Suomella nyt harvinaisen hyvä biisi ja persoonallinen esittäjä mutta se live-esitys ei ollut hyvä. Se voi olla suomalaisten makuun possujunineen ja eurolavoineen mutta tykkääkö muut siitä ?

Katsele vähän ulkomaalaisten reaktiovideoita ja palaa asiaan sitten.

Käärijän esityksestä voi silti hioa paremman ja näin ollaan varmaan tekemässä.

Varmaankin se pistetään täysin uusiksi, jos Baptiste tekee lavaylöspanon.

Kääk, pelottaa tämä vähän.

Vierailija
19540/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.

Olen samaa mieltä kanssasi. Käärijän UMK esitys tuntui kiireessä tehdyltä kompromissilta, lopputulos ei ollut kauhean hyvä. Toivon, että se videon loppupään asu ja peruukki otettaisiin mukaan. Asujen vaihto on toki ongelma, mutta siinä kohtaa voisi käyttää tanssijoita apuna ja esteenä. Vai onko niin, ettei live esitystä saa enää niin radikaalisti muuttaa?! En muista sääntöjä. Ylellä on aina ollut (ei millään pahalla) ongelmia äänen kanssa, mutta luotan siihen, että Liverpoolissa se toimii.

Sä voit pistää sen peruukin vaikka omaan päähäsi!

Vaikea uskoa, että kukaan kirjoittelee tosissaan mistään vaatteiden vaihdoista ja peruukeista muka vaihtoehtoina.

Olen itse puvustaja ja tiedän, että asun vaihto käy vaikka 5 sekunnissa, jos tarve. Käärijän asusteet tuo haasteita, mutta ei ole mahdottomuus.

Nuo pukutemput ovat todella vanhanaikaisia viisuissa. Ei kiitos pukutempulle tai peruukille. Niistä kumpikaan ei korosta biisin merkitystä. Rohkeuden voittaessa ja maailmanpelon häipyessä parasta korostusta on se, että Käärijä alkaa tanssia ensin omaa tanssiaan ja sitten uskaltautuu muiden mukaan.

Kilpailun teema on united by music. Sehän on Käärijän kappaleen yksi sanomista.

Ketju on lukittu.