UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri maiden euroviisubiisejä olen käynyt läpi. Musiikkivideoissa on hyviä, loistavia ja vähemmän hyviä. Ja siinä porukassa Käärijänkin musiikkivideo on ok.
Mutta - Liverpoolissa ovat kaikki samalla viivalla.
Musiikkivideot on silloin menneen talven lumia.
Live ratkaisee. Se voi joko kohottaa esityksen musiikkivideon tasoiseksi tai vielä ylemmäs.
Tai olla pettymys, jos odotti musiikkivideon kaltaista esitystä.
Käärijän live ei ollut mikään vahva esitys.
Ne, jotka häntä äänestivät antoivat äänensä musiikkivideon perusteella
Liverpoolissa ollaankin sitten 100% liven varassa.
Kerro nyt vielä miten hyvin pb:n keikat vetää ja käyt niistä jokaisessa. Luoja että jaksaa olla rasittavaa jankkausta.
Jopa sulla on hermo pinnassa.
Noin huono häviäjä ottaa hermoon.
Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.
Ei Käärijän esitys kannusta dokaamiseen.Pikemminkin päinvastoin.
Ylen toimittajan kuvaamissa reaktiovideoissa Moldovassa ihmiset ei olleet superinnoissaan Käärijästä. Ennakkohypetys taas... 😄
Pelkällä vihreällä puolihihalla ei kyllä enää soisi mentåvän koko esitystä. Se turkoosi puku oli hitsin tyylikäs videolla, Kärtsäkin näytti linjakkaammalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri maiden euroviisubiisejä olen käynyt läpi. Musiikkivideoissa on hyviä, loistavia ja vähemmän hyviä. Ja siinä porukassa Käärijänkin musiikkivideo on ok.
Mutta - Liverpoolissa ovat kaikki samalla viivalla.
Musiikkivideot on silloin menneen talven lumia.
Live ratkaisee. Se voi joko kohottaa esityksen musiikkivideon tasoiseksi tai vielä ylemmäs.
Tai olla pettymys, jos odotti musiikkivideon kaltaista esitystä.
Käärijän live ei ollut mikään vahva esitys.
Ne, jotka häntä äänestivät antoivat äänensä musiikkivideon perusteella
Liverpoolissa ollaankin sitten 100% liven varassa.
Kerro nyt vielä miten hyvin pb:n keikat vetää ja käyt niistä jokaisessa. Luoja että jaksaa olla rasittavaa jankkausta.
Jopa sulla on hermo pinnassa.
Olen eri, mutta onhan tuo nyt rasittavaa, kun yksi fanaattinen PB-trolli yrittää koko ajan ankeuttaa Käärijää. Miksei voi viisuissa vaan tsempata Käärijää ja vapaa-ajallaan käydä tyytyväisenä siellä PB-keikoilla?
Turkoosille matolle turkoosi puku ja Pertsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri maiden euroviisubiisejä olen käynyt läpi. Musiikkivideoissa on hyviä, loistavia ja vähemmän hyviä. Ja siinä porukassa Käärijänkin musiikkivideo on ok.
Mutta - Liverpoolissa ovat kaikki samalla viivalla.
Musiikkivideot on silloin menneen talven lumia.
Live ratkaisee. Se voi joko kohottaa esityksen musiikkivideon tasoiseksi tai vielä ylemmäs.
Tai olla pettymys, jos odotti musiikkivideon kaltaista esitystä.
Käärijän live ei ollut mikään vahva esitys.
Ne, jotka häntä äänestivät antoivat äänensä musiikkivideon perusteella
Liverpoolissa ollaankin sitten 100% liven varassa.
Kerro nyt vielä miten hyvin pb:n keikat vetää ja käyt niistä jokaisessa. Luoja että jaksaa olla rasittavaa jankkausta.
Jopa sulla on hermo pinnassa.
Noin huono häviäjä ottaa hermoon.
Etkö oikeasti näe mitään muuta kuin PB:n? Tuo on jo sairasta. Se ettei tykkää ihan kaikesta, mitä Käärijä tekee, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että on PB fani. En ole PB fani, eikä minusta heidän kappale olisi sopinut euroviisuihin. On kuitenkin tosi rasittavaa, että vedätte heti esille jonkin kateus ja huono häviäjä kortin, koska siitä ei ole kyse. Käärijä oli ehdottomasti UMK ehdokkaista paras, mutta minusta live esitystä pitää silti parantaa. Jos mun mielipide tekee minusta PB fanin, niin selvä sitten. Mielummin kuulun heihin, kuin sun joukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että bändi jota fanitin ihan yli kaiken teininä, teki uransa alkupuolella todella paljon biisejä, joissa laulettiin joko ihan suoraan tai vähän piilotellummin sanankääntein h**meista. No ei tullut minusta niiden käyttäjää kuitenkaan. Bändi on edelleen loistava, itse asiassa paranee vanhetessaan. Lyriikat ovat kehittyneet niiden kirjoittajan mukana. Sinänsä ihan hauskaa näin "aikuisena", kun biisit seurailevat omaakin kehityskaarta.
Juomalauluja on täällä ja muualla tehty maailman sivu, ja kyllähän ne esim. aikoinaan opiskelijabileissä oli kovaa valuuttaa. Meidän tiedekunnalla oli oma laulukirja, jossa oli melkoinen liuta tuttuja kappaleita väännetty enemmän tai vähemmän viinasta ja sen juomisesta kertovaksi.
Sanottakoon vielä, että ko. bändi on Suede. Varmaan aika monelle tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri maiden euroviisubiisejä olen käynyt läpi. Musiikkivideoissa on hyviä, loistavia ja vähemmän hyviä. Ja siinä porukassa Käärijänkin musiikkivideo on ok.
Mutta - Liverpoolissa ovat kaikki samalla viivalla.
Musiikkivideot on silloin menneen talven lumia.
Live ratkaisee. Se voi joko kohottaa esityksen musiikkivideon tasoiseksi tai vielä ylemmäs.
Tai olla pettymys, jos odotti musiikkivideon kaltaista esitystä.
Käärijän live ei ollut mikään vahva esitys.
Ne, jotka häntä äänestivät antoivat äänensä musiikkivideon perusteella
Liverpoolissa ollaankin sitten 100% liven varassa.
Kerro nyt vielä miten hyvin pb:n keikat vetää ja käyt niistä jokaisessa. Luoja että jaksaa olla rasittavaa jankkausta.
Jopa sulla on hermo pinnassa.
Olen eri, mutta onhan tuo nyt rasittavaa, kun yksi fanaattinen PB-trolli yrittää koko ajan ankeuttaa Käärijää. Miksei voi viisuissa vaan tsempata Käärijää ja vapaa-ajallaan käydä tyytyväisenä siellä PB-keikoilla?
Koska ei kiinnosta mikään PB:n musiikki. Usko jo.
Kyllä siellä viisuissa kunnon kisa tulee ja Loreenin kappalekin tulee saamaan paljon pisteitä. Kuulin tänään autossa sen Tattoon ja tulihan siitä kylmät väreet. Varsinkin alku on mahtava. Tosin Tattoo vaati useamman kuuntelun mulle kuten Cha cha chakin, ennen kuin iski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri maiden euroviisubiisejä olen käynyt läpi. Musiikkivideoissa on hyviä, loistavia ja vähemmän hyviä. Ja siinä porukassa Käärijänkin musiikkivideo on ok.
Mutta - Liverpoolissa ovat kaikki samalla viivalla.
Musiikkivideot on silloin menneen talven lumia.
Live ratkaisee. Se voi joko kohottaa esityksen musiikkivideon tasoiseksi tai vielä ylemmäs.
Tai olla pettymys, jos odotti musiikkivideon kaltaista esitystä.
Käärijän live ei ollut mikään vahva esitys.
Ne, jotka häntä äänestivät antoivat äänensä musiikkivideon perusteella
Liverpoolissa ollaankin sitten 100% liven varassa.
Kerro nyt vielä miten hyvin pb:n keikat vetää ja käyt niistä jokaisessa. Luoja että jaksaa olla rasittavaa jankkausta.
Jopa sulla on hermo pinnassa.
Olen eri, mutta onhan tuo nyt rasittavaa, kun yksi fanaattinen PB-trolli yrittää koko ajan ankeuttaa Käärijää. Miksei voi viisuissa vaan tsempata Käärijää ja vapaa-ajallaan käydä tyytyväisenä siellä PB-keikoilla?
Jep, kun kehtaakin sanoa pienen poikkipuolisen sanan Käärijästä, niin on automaattisesti PB fani.😂 Eihän maailmaan mahdu muita kuin Käärijän ja PB:n faneja.
Vierailija kirjoitti:
Turkoosille matolle turkoosi puku ja Pertsa!
Minkähän värinen matto mahtaa olla tänä vuonna. Veikkaan, että joko sininen tai keltainen. Kahtena viime vuonna se on ollut turkoosi. V. 2019 oranssi, v. 2018 sininen ja v. 2017 punainen.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.
Sori, kyllä live-esitys on energisempi videon rinnalla. Liveen on saatu käsittämätön määrä tapahtumaa mahdutettua muutamaan minuuttiin. Onko yhdelläkään toisella maalla tarjota vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.
Olen samaa mieltä kanssasi. Käärijän UMK esitys tuntui kiireessä tehdyltä kompromissilta, lopputulos ei ollut kauhean hyvä. Toivon, että se videon loppupään asu ja peruukki otettaisiin mukaan. Asujen vaihto on toki ongelma, mutta siinä kohtaa voisi käyttää tanssijoita apuna ja esteenä. Vai onko niin, ettei live esitystä saa enää niin radikaalisti muuttaa?! En muista sääntöjä. Ylellä on aina ollut (ei millään pahalla) ongelmia äänen kanssa, mutta luotan siihen, että Liverpoolissa se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö kaalimadosta sellainen versio, missä on kieli mukana.
Minkäs mittainen se olisi?
Nyt joku valmistaja voisi ottaa Kärtsyyn yhteyttä ja tehdä näköisversion, tietenkin neonvihreän🐛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti,että Käärijä sai pisteet musiikkivideon perusteella. Se on kyllä totta vaikkei innokkaimmat Käärijäfanit halua uskoa. Video oli huippuhyvä. Umk esitys hieman tyylitön eikä teknisestikään erityisen hyvä. Käärijän ääni ei kuulunut tarpeeksi hyvin. Ja olihan siinä muitakin puutteita tai parantamisen varaa. Uskon että parantavat esitystä Liverpoolissa. Kappale itsessään on viisujen parhaita.
Olen samaa mieltä kanssasi. Käärijän UMK esitys tuntui kiireessä tehdyltä kompromissilta, lopputulos ei ollut kauhean hyvä. Toivon, että se videon loppupään asu ja peruukki otettaisiin mukaan. Asujen vaihto on toki ongelma, mutta siinä kohtaa voisi käyttää tanssijoita apuna ja esteenä. Vai onko niin, ettei live esitystä saa enää niin radikaalisti muuttaa?! En muista sääntöjä. Ylellä on aina ollut (ei millään pahalla) ongelmia äänen kanssa, mutta luotan siihen, että Liverpoolissa se toimii.
Sä voit pistää sen peruukin vaikka omaan päähäsi!
Vaikea uskoa, että kukaan kirjoittelee tosissaan mistään vaatteiden vaihdoista ja peruukeista muka vaihtoehtoina.
Mulla on nyt jo muutaman päivän soinut Loreenin melodia päässä ja olen sitä hyräillyt. Ehkä tietää hyvää Ruotsille, koska jääkin mieleen.
Käärijän esitys tosiaan kaipaa parantelua, sen verran kuin sitä nyt pystyy muuttamaan paremmaksi. Olihan se mielenkiintoinen ja erottuva, mutta vähän amatöörimäinen. Pitäisi olla enemmän maailmanluokan tasoa viisulavalla. Kun itse näin sen, oli ensireaktio vähän huono ja jopa ajattelin, pitäisikö sittenkin äänestää Robinia, jolla tylsä biisi mutta hieno esitys. Nyt jälkikäteen olen sitä mieltä, että tietysti Käärijä oli oikea valinta viisuihin, mutta moni näkee esitykset vain 1-2 kertaa eikä siinä ole esityksellä aikaa kypsyä paremmaksi.
Minkäs mittainen se olisi?