Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
27541/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UMK:ssa ilmeisesti tuomaripisteet annettiin niin, että kriteerinä käytettiin esityksen mieleenpainuvuutta vocal capacityn sijaan. Se selittää Käärijän voiton jurypisteissä ja sen, että Benjamin sai Ruotsista 12 p. Mistähän UMK on saanut tiedon, että äänestyskriteerit mukamas muuttuvat? Ihmettelin tätä kyllä aikamoisesti, sillä onhan vocal capacity selkein ja tuomareille ilmeisen keskeinen kriteeri.

Jos UMK:ssa tuomaripisteet olisi annettu vocal capasityn perusteella, voittaja olisi ollut PB.

Haluaisin tietää, miksi UMK:ssa kriteereitä päätettiinkin muuttaa`?

Vierailija
27542/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne tuomariäänien säännöt muuttuneet, vocal capacity korvattiin esityksen mieleenjäävyydellä 🤨

Säännöt eivät ole muuttuneet. Ei ole kriteeriä esityksen mieleenjäävyys, vaan edelleen vocal capasity.

Tässä kriteerit:

- composition and originality of the song,

- quality of the performance on stage,

- vocal capacity of the performer(s),

- overall impression of the act.

Kaikki asioita, joita ei voi mitata millään mittarilla eli jokainen tuomari antaa pisteitä samalla mutulla kuin katsojat?

Arvostelulajissa ei ole tietenkään mitään mittaria, mutta peilaten siihen, millaisia biisejä ja esityksiä tuomaristot ovat menneinä vuosina arvostaneet, voi päätellä paljon.

Kai tuomaristot vaihtuvat vuosittain? Onko tuomareilla jotkin valintakriteerit? Ymmärtääkseni joissakin maissa katsojat saavat päättää, keitä juryhin valitaan.

Käsittääkseni Tuomaristot vaihtuvat vuosittain. Jäsenet ovat musiikin ammattilaisia eli biisinkirjoittajia, laulajia, tuottajia, musiikkitoimittajia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27543/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon tyytyväinen jo nyt. Käärijän on piristänyt mun rankkaa kevättä huomattavasti.

Käärijä on vienyt mun keskittymiskyvyn tältä keväältä, joten en ole tyytyväinen , kuin ensimmäiseen sijaan!! 🔥

Vierailija
27544/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän K Amsterdamiin vasta huomenna? En malta odottaa esiintyjien jälleennäkemistä 😍[/quote

Ensimmäiset ovat jo paikalla. Blanca Paloman ujellus kuuluu käytävillä tuttuun tapaan.

Mistä seuraat? Youtube?

Vierailija
27545/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon tyytyväinen jo nyt. Käärijän on piristänyt mun rankkaa kevättä huomattavasti.

Käärijä on vienyt mun keskittymiskyvyn tältä keväältä, joten en ole tyytyväinen , kuin ensimmäiseen sijaan!! 🔥

Sama. Olin mielestäni järkevä ihminen, ja aivan liian vanha mihinkään fanitukseen, mutta tällä mennään

Vierailija
27546/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK:ssa ilmeisesti tuomaripisteet annettiin niin, että kriteerinä käytettiin esityksen mieleenpainuvuutta vocal capacityn sijaan. Se selittää Käärijän voiton jurypisteissä ja sen, että Benjamin sai Ruotsista 12 p. Mistähän UMK on saanut tiedon, että äänestyskriteerit mukamas muuttuvat? Ihmettelin tätä kyllä aikamoisesti, sillä onhan vocal capacity selkein ja tuomareille ilmeisen keskeinen kriteeri.

Jos UMK:ssa tuomaripisteet olisi annettu vocal capasityn perusteella, voittaja olisi ollut PB.

Vaikuttaa joltakin sekaannukselta. Vaikea kuitenkin sanoa, kuka olisi voittanut tuomaripisteissä, jos vocal capacity olisi ollut mukana arviointikriteereissä, kun kuitenkin muutkin kriteerit vaikuttavat. Kisassa oli mukana muitakin kovia laajan äänialan omaavia laulajia. Kokonaislopputulokseen voittajan osalta tuo kriteerisekoilu ei kuitenkaan vaikuttanut, koska tuomaripisteiden osuus oli vain 25 % ja Käärijä oli niin ylivoimainen yleisöäänissä.

Vierailija
27547/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän K Amsterdamiin vasta huomenna? En malta odottaa esiintyjien jälleennäkemistä 😍[/quote

Ensimmäiset ovat jo paikalla. Blanca Paloman ujellus kuuluu käytävillä tuttuun tapaan.

Mistä seuraat? Youtube?

Ei täällä mitään linkkejä jaeta vahingossakaan

Vierailija
27548/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Benjamin sai 12 p sekä Ruotsista että Puolasta.

Vierailija
27549/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa kannattaa seurata. Tässä Amsterdamin virallinen tili: https://instagram.com/eurovisioninconcert?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Vierailija
27550/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä seuraat? Youtube?

Itse ainakin seuraan lähes kaikkia viisuedustajia instassa, sieltäpä heidän liikkeitään voi stalkata. Loreenkin oli jo matkalla, Sveitsin ja Slovenian edustajat myös.

Vierailija
27551/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa kannattaa seurata. Tässä Amsterdamin virallinen tili: https://instagram.com/eurovisioninconcert?igshid=YmMyMTA2M2Y=

🙏🙏

Vierailija
27552/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on varmaan pakkaamassa nuuskatornia mukaan

Vierailija
27553/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa joltakin sekaannukselta. Vaikea kuitenkin sanoa, kuka olisi voittanut tuomaripisteissä, jos vocal capacity olisi ollut mukana arviointikriteereissä, kun kuitenkin muutkin kriteerit vaikuttavat. Kisassa oli mukana muitakin kovia laajan äänialan omaavia laulajia. Kokonaislopputulokseen voittajan osalta tuo kriteerisekoilu ei kuitenkaan vaikuttanut, koska tuomaripisteiden osuus oli vain 25 % ja Käärijä oli niin ylivoimainen yleisöäänissä.

Äänestyksessä eivät kaikki äänet edes rekisteröityneet. 30 000-40 000 jäi rekisteröitymättä ja onko tuokaan oikea luku.

Jälkeenpäin UMK selitti ettei noilla äänillä ollut lopputuloksen kannalta merkitystä, mutta olisi ollut hyvä tietää miten ne todellisuudessa jakautuivat koska äänestäjät kuitenkin maksoivat äänestämisestä.

Jäi paskan maku UMK:sta sen sekoilun sekä äänestyshässäkän vuoksi. Osoittivat myös välinpitämättömyyttä katsojia, äänestäjiä kohtaan. Maksetaanhan me myös YLE-veroa. Meidänkin perheessä yhteensä lähes 500 e vuodessa.

Vierailija
27554/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä seuraat? Youtube?

Itse ainakin seuraan lähes kaikkia viisuedustajia instassa, sieltäpä heidän liikkeitään voi stalkata. Loreenkin oli jo matkalla, Sveitsin ja Slovenian edustajat myös.

Azerien ja Romanian edustajat lähtivät matkaan jo aamulla. Myös Australian bändi ajeli autolla Haagista kohti Amsterdamia. Maltan edustajat olivat kerinneet jo perille.

Vierailija
27555/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27556/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä tekolystiä hupailua luvassa.

Tsaijjaijaaaa!

Vierailija
27557/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsaijjaijaaaa!

Onneksi sen seuraaminen on täysin vapaaehtoista😘. Somet ja palsta vaan kiinni.

(Itsenhän en varmaan taas muuta teekään)

Vierailija
27558/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olin mielestäni järkevä ihminen, ja aivan liian vanha mihinkään fanitukseen, mutta tällä mennään

Piti ihan perustaa feikki-insta että saa seurata. Oma nuorimmainen on syntynyt samana vuonna, on hyvä vuosikerta nuo -93

Vierailija
27559/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsaijjaijaaaa!

Onneksi sen seuraaminen on täysin vapaaehtoista😘. Somet ja palsta vaan kiinni.

(Itsenhän en varmaan taas muuta teekään)

Miltähän tuntuisi jos ei jokaista vapaa hetkeä etsisi lisää euroviisusisältöä? Nauttikaa vapaudestanne te jotka ette ole koukussa.

Vierailija
27560/34469 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan perustaa feikki-insta että saa seurata. Oma nuorimmainen on syntynyt samana vuonna, on hyvä vuosikerta nuo -93

😁

Ketju on lukittu.