Pitääkö miehen osata vaihtaa renkaat?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Osata? Ei siihen tarvitse mitään taitoa.
No kyllä vaan. Pitää tietää mistä kohdasta nostetaan. Kannattaa myös avata pultit valmiiksi, ettei sitten noston jälkeen ilmassa huomaa, että ovatkin liian kireellä, eikä aukea. YM.
Olen itse vaihtanut yli 35 vuotta.
HannuKarpo kirjoitti:
Miksi pitäisi, kun kaikkien ajokortin omaavien ei tarvitse osata edes ajaa!
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen sankariteko on Suomessa tää myyttinen renkaidenvaihto? Sillä kun ainakin palstamiesten mukaan saa kaksi kertaa vuodessa tehtynä kuitattua totaalisen osallistumattomuuden kaikkiin muihin kodin töihin. Koska "kukas vaihto autoon renkaat, häh?"
Ja toisekseen - miksi kukaan jolla nyt on jonkunlaista rahaa tilillä ja huoltamo kohtuullisen lähellä alkaisi resuamaan joittenkin renkaiten vaihtojen kanssa alun perinkään. Huoltamoilla on kunnon tilat, pelit ja vehkeet ja tekevät homman nopsaan.
En tunne itse ketään - en miestä enkä naista- joka könyäisi auton ympärillä pihalla itse renkaita vaihtamassa. No ne ei olekaan niin pa ettei olisi varaa teettää hommaa huoltamolla. Ymmärrän siinä tapauksessa jos sen tekee pakon edessä koska rahaa ei ole tai asuu niin korvessa että huoltamot on satojen kilometrien päässä.
Meillä on rengasliikkeeseen matkaa alle kilsa, silti vaihdetaan ite renkaat, koska meillä on kunnon tunkki ja mutterinväännin. Mun mielestä ei oo niin iso vaiva pari kertaa vuodessa vaihtaa ne renkaat, lisäksi meillä on hyvin tilaa myös säilyttää renkaita kotona. Tämä ei ehkä ole niin rahakysymys, vaan mukavuus ja helppouskysymys, meille on siis iisimpää hoitaa vaihtaminen itse.
Ei se ainakaan huonoakaan tekisi. Koskee sekä miehiä että naisia. Mitä jos rengas hajoaa matkan aikana jossain syrjäisellä seudulla? Käytättäisitkö mieluummin 5 minuuttia elämästäsi vararenkaan vaihtamiseen vai odottaisitko että hinausauto löytää sinut?
No jos renkaan vaihdossa rikkoo auton tai teloo itteensä niin kyllä pitää olla tosi pääsiäiskäsi.
Vähän aikaa sit jeesailin rautakaupan pihassa sellaista kohta 80v miestä vaihtamaan puhjenneen renkaan.
Olis se sen itekin vaihtanu mut pääsi vähän helpommalla.
-m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen sankariteko on Suomessa tää myyttinen renkaidenvaihto? Sillä kun ainakin palstamiesten mukaan saa kaksi kertaa vuodessa tehtynä kuitattua totaalisen osallistumattomuuden kaikkiin muihin kodin töihin. Koska "kukas vaihto autoon renkaat, häh?"
Ja toisekseen - miksi kukaan jolla nyt on jonkunlaista rahaa tilillä ja huoltamo kohtuullisen lähellä alkaisi resuamaan joittenkin renkaiten vaihtojen kanssa alun perinkään. Huoltamoilla on kunnon tilat, pelit ja vehkeet ja tekevät homman nopsaan.
En tunne itse ketään - en miestä enkä naista- joka könyäisi auton ympärillä pihalla itse renkaita vaihtamassa. No ne ei olekaan niin pa ettei olisi varaa teettää hommaa huoltamolla. Ymmärrän siinä tapauksessa jos sen tekee pakon edessä koska rahaa ei ole tai asuu niin korvessa että huoltamot on satojen kilometrien päässä.
Meillä on rengasliikkeeseen matkaa alle kilsa, silti vaihdetaan ite renkaat, koska meillä on kunnon tunkki ja mutterinväännin. Mun mielestä ei oo niin iso vaiva pari kertaa vuodessa vaihtaa ne renkaat, lisäksi meillä on hyvin tilaa myös säilyttää renkaita kotona. Tämä ei ehkä ole niin rahakysymys, vaan mukavuus ja helppouskysymys, meille on siis iisimpää hoitaa vaihtaminen itse.
Nastarenkaiden vaihdon voi myös ajoittaa viimeiseen sopivaan hetkeen, kun vaihtaa itse.
Ei tarvitse osata, mutta jos on niin uusavuton, saattaa moni asia vaikeutua muillakin elämän osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, tietenkään. Monella tuntemallani ihmisellä ei edes ole autoa, joten se olisi yhtä hyödyllinen taito kuin vaikka hevosten valjastaminen.
Sivusta; osaan valjastaa hevosen vaikka minulla ei hevosta olekaan. Osaan myös vaihtaa renkaat mutta jätän se homman ammattilaiselle.
Kenenkään ei pidä osata, mutta hyvä taito se on kaiken varalta. Se ettei osaa, ei tee kenestäkään huonompaa. Itse tykkään kaikenlaisesta remonttihommasta ja auton huollosta yms.
En kuitenkaan ole parempi kuin muutkaan enkä huonompi naisena koska en pidä lastenhoidosta ja ruokaresepteistä.
Typerät edellytykset ja vaatimukset luo turhia paineita. Se tekee joka osaa ja jota kiinnostaa.
Jep, nopeammin ne vaihtaa itse hallissa kuin jos lähtis jonnekin vaihdattamaan.