Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö miehen osata vaihtaa renkaat?

Vierailija
03.01.2023 |

Mielestäni pitää.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osata? Ei siihen tarvitse mitään taitoa.

No kyllä tarvitsee, ettei riko autoa tai telo itseään.

Siinä tapauksessa myös tankkaaminen vaatii taitoa. Ja vaikkapa kananmunan paisto.

Autoa tankatessa ei ole vaaraa tiputtaa autoa päälleen, ihan hippasen eri juttu.

Tosin autoa tankatessa on mahdollisuus räjäyttää huoltoasema.

Ja missä asennossa sinä vaihdat renkaita? Ei ihme että tuntuu hankalalta.

Et taida olla sukusi älykkäämmästä päästä.

Mikäli tuollainen ajatus päivääsi piristää, ole hyvä.

Renkaidenvaihtoon ei silti taitoa liity.

Vierailija
22/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää osata vaihtaa renkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nYKYAIKAISIA renkaita ei käytännössä ole mahdollista vaihtaa kotikonstein.

Mitä tällaset renkaat on? Tutuilla on ihan uusia autoja (omakin 3 v vanha) ja ainakin kaikissa niissä on vaihdon voinu hoitaa ite.

Vierailija
24/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Itse osaan vaikka en ole koskaan omistanut autoa. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Oletetaan, että sinulla on teini-ikäinen lapsi, joka ei ole seurannut tai vaihtanut auton renkaita ikinä. Laittaisitko kylmiltään vaihtamaan ilman opastusta?

Saattaisin laittaakin. Tarkistaisin sen jälkeen että on tehnyt sen kunnolla.

Eikä laisinkaan tulisi mieleen, että saattaa pudottaa auton päälleen?

Ei lapseni olisi niin tollo.

Vierailija
25/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä jokaisen autoilevan ihmisen sukupuolesta riippumatta tulisi osata vaihtaa rengas. Hätätilanteessa taidosta on hyötyä, jos rengas puhkee tien päällä, osaa vaihtaa vararenkaan. Nopeemmin sen hoitaa itse kuin jäisi odottamaan "pelastajaa". Ja mitä korvemmassa sattuu rengaspuhki niin sen pas kempi odotella. Se toki edellyttää että pitää autossa renkaidenvahtoon tarvittavat välineet sekä renkaan.

Se on ihan sama sitten viitsiikö itse kesä/talvi renkaat vaihtaa vai viekö liikkeeseen, sillä nyt ei ole vit unkaan väliä.

Itse sain kokea yhden rengasepisodin tien päällä ja itte se piti fiksata, eipä tuo mieskään olisi voinut auttaa kotoa käsin.

Vierailija
26/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI naisen eikä miehen pidä osata vaihtaa renkaita, mutta autonomistajalle se on tietenkin suotava taito. Mutta ilmankin pärjää.

Vierailija
27/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei omista autoo tai edes ajokorttia? Ihan hyödyllinen taito toki on. Kerran oltiin siskon kanssa vähän syrjäsemmässä paikassa, kun rengas hajos. Apua ois jouduttu odottaan kauemmin mitä meni renkaan vaihtoon.

Vierailija
28/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Itse osaan vaikka en ole koskaan omistanut autoa. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Oletetaan, että sinulla on teini-ikäinen lapsi, joka ei ole seurannut tai vaihtanut auton renkaita ikinä. Laittaisitko kylmiltään vaihtamaan ilman opastusta?

Saattaisin laittaakin. Tarkistaisin sen jälkeen että on tehnyt sen kunnolla.

Eikä laisinkaan tulisi mieleen, että saattaa pudottaa auton päälleen?

Ei lapseni olisi niin tollo.

Lisäksi, hirveän vaikea hahmottaa millä tavalla se auto voisi tippua päälle. Pitäisi todella yrittää hakeutua oikeanlaiseen asentoon ja muutenkin tehdä kaikki päin helwettiä.

Vierailija
29/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei omista autoo tai edes ajokorttia? Ihan hyödyllinen taito toki on. Kerran oltiin siskon kanssa vähän syrjäsemmässä paikassa, kun rengas hajos. Apua ois jouduttu odottaan kauemmin mitä meni renkaan vaihtoon.

Pätee kaikkialla paitsi näköetäisyydellä huoltsikasta.

Vierailija
30/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kätevä taito, mutta mielestäni ei "pidä". Osaa jos osaa ja haluaa säästää rahaa. Itselläni ei ole autoa, mutta miesystävällä on ja minäkin osaan vaihtaa kun halusi opettaa ja mielelläni opin, pidän uuden oppimisesta.

Vierailija
31/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä jokaisen autoilevan ihmisen sukupuolesta riippumatta tulisi osata vaihtaa rengas. Hätätilanteessa taidosta on hyötyä, jos rengas puhkee tien päällä, osaa vaihtaa vararenkaan. Nopeemmin sen hoitaa itse kuin jäisi odottamaan "pelastajaa". Ja mitä korvemmassa sattuu rengaspuhki niin sen pas kempi odotella. Se toki edellyttää että pitää autossa renkaidenvahtoon tarvittavat välineet sekä renkaan.

Se on ihan sama sitten viitsiikö itse kesä/talvi renkaat vaihtaa vai viekö liikkeeseen, sillä nyt ei ole vit unkaan väliä.

Itse sain kokea yhden rengasepisodin tien päällä ja itte se piti fiksata, eipä tuo mieskään olisi voinut auttaa kotoa käsin.

Nykyäänhän autoissa ei ole vararenkaita vaan pikapaikkaussarja. 

Vierailija
32/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällaset renkaat on? Tutuilla on ihan uusia autoja (omakin 3 v vanha) ja ainakin kaikissa niissä on vaihdon voinu hoitaa ite.

Ihan uusissa, vain valtuutettu mekaanikko saa ne vaihtaa ja vaihto pitää kuitata testerillä autolle.

Vierailija
33/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyautoissa ei enää ole vararengasta.

Vierailija
34/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osata? Ei siihen tarvitse mitään taitoa.

No kyllä tarvitsee, ettei riko autoa tai telo itseään.

Oikeasti? Autossa on manuaali, jossa renkaanvaihto kyllä neuvotaan. Sama kuin sanoisit että vessanpöntön pesu vaatii taitoa, tai hernekeiton lämmitys. Ja olen kyllä vaihtanut, vaikka nainen olenkin. Tosin nykyisin vien mieluummin liikkeeseen. 

Vierailija
35/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Hän maksaa muille renkaidenvaihdosta.

Vierailija
36/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen joutunut ensimmäisen kerran renkaan vaihtamaan auton ohjekirjan ohjeilla (jos YouTube oli olemassa ei ollut niin iso juttu mitä on nykyään, puhelinkin oli näppäinpuhelin). Kortti oli ihan tuore eikä ollut sitä ennen tullut mieleen opetella taitoa. Sen jälkeen monta vuotta tein itse kausivaihdot siskon kanssa. Nykyään käytän ostopalvelua.

Vierailija
37/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netissä on ohjeet jos se rengas ihan jossain älyttömässä paikassa on pakko vaihtaa. Muuten on fiksuinta vaihdattaa rengashallissa.

Vierailija
38/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uusissa, vain valtuutettu mekaanikko saa ne vaihtaa ja vaihto pitää kuitata testerillä autolle.

Periaatteessa en olisi yllättynyt jos jossain ihan uudessa teslassa näin olisikin,mutta tuskin siinäkään.

Vierailija
39/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän autoissa ei ole vararenkaita vaan pikapaikkaussarja. 

Minun vanhassa ruoskassa oli vararengas 2012 ja tässä nykyisessäkin vanhassa ruoskassa on takana vararengas kiinni takakontin alla. En tiedä miten muut paikkailee.

Vierailija
40/110 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on ammattilaiset jotka tekee ne hommat. Minä vain ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi