Pitääkö miehen osata vaihtaa renkaat?
Kommentit (110)
Jokaisen autoilijan kannattaisi osata vaihtaa rengas. Tai vähintään jokaisen autonomistajan. Sama se, onko mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tubeless-renkaita ei kukaan kotiasentaja pysty vaihtamaan. Vanne ja rengas vaurioituu irrotukseesa, täyttö kotikonstein ei onnistu. Ennenkuin länkytät, ota selvää persuasioista. Mikä on rengas, mikä on vanne ja mikä on pyörä.
Nyt on puheet jo paksua puuroa. Tuleppa sedän luo niin setä näyttää. Kompressori on ainoa kone mitä siinä tarvitsee täyttöön. Ilman kompuraakin onnistuu kotikonstein ihan jarru cleanerin avulla.
Joten länkky suuta soukemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten joku rengas irtoaa muutaman sadan ensimmäisen kilometrin aikana.
Pyörä irtoaa, ei rengas. Jotain pitää mennä pahemmin pieleen, että pelkkä rengas irtoaa (vanteelta).
Tämä tympii toimittelijoiden onnettomuusuutisissakin. Ihaneriluokan onnettomuuksia.
Renkaiden vaihto on osaamattomalle vaikeaa rengaskoneellakin. Käsipelillä jopa mahdoton tehtävä. Jos aloittaja tarkoittaa jo valmiiksi vanteilla olevien pyörien vaihtoa auton alle, niin sen osaa tehdä opetettu simpanssikin jos vain työkalut l. tunkki ja rengasavain pulteille löytyy. Simpansseja tyhmemmän ei kannata siihen ryhtyä. Tuhoaa vain sekä auton, että oman terveytensä tunaroidessaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä renkaanvaihdosta on tullut kuin joku maskuliinisuuden mitta?
Varmaan alkavat taas kyetä keskustelupalstalle ne kotityösaavutuksestaan juuri ja juuri toipuneet työn sankarit, ja keräävät uhoa taas kevään koitokseen.
Jokainen tarkoittaa pyörän vaihtoa. Älkää viitsikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osata? Ei siihen tarvitse mitään taitoa.
No kyllä tarvitsee, ettei riko autoa tai telo itseään.
Renkaat on mahdollista vaihtaa niin, että luulee tehneensä kaiken oikein. Ja sitten joku rengas irtoaa muutaman sadan ensimmäisen kilometrin aikana. Että silleen.
Jos ei osaa kiristää pultteja eikä tehdä jälkikiristystä, niin ei sitten varmaan osaa avata ja sulkea kierrekorkkiakaan.
Autossa on monta ihmellistä asiaa.
Rengas ja vanne muodostavat ihmeellisen PYÖRÄn.
Pyöriä vaihdetaan usein itse. Renkaita ei käytännössä kukaan.
Sama kuin esim. sylinterinkannen oikaisu ;-)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tarkoittaa pyörän vaihtoa. Älkää viitsikö.
Noh noh pitäähän autistiburgereidenkin joskus kommentoida
Mielestäni jokaisen autoilijan olisi hyvä osata renkaanvaihto. Vaikka voihan sitä apuakin saada esim rengasrikko tilanteessa.
En tarkasta autossa kuin ilmanpaineet sekä lisään tarvittaessa pissapojan nestettä. Kaiken muun jätän ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
nYKYAIKAISIA renkaita ei käytännössä ole mahdollista vaihtaa kotikonstein.
Vaihdoin vuosikaudet kumitkin vanteille kotikonstein, ja vaikka reissussa.
Nokkahihnat vaihdan myös itse. Ecujen ohjelmointiin ei ole vehkeitä, ihan vielä.
t Mies
Viimeiset 40 vuotta itse vaihtanut ja alkutaival oli nysväämistä ennen kun tuli hommattua hallitunkki ja mutteripyssy.
Joopa joo. Näyttää renkaan ja pyörän erolla viisastelijoita riittävän. No, selvyyden vuoksi: PYÖRÄN vaihdon hallitseminen on hyödyllistä kaikille auton omistajille ja haltijoille (ei niinkään 100% metron matkustajille), eikä suinkaan siksi, että vaihtaisi aina talviPYÖRÄT ja kesäPYÖRÄT itse, vaan siksi, että tällöin pystyy omin voimin jatkamaan matkaa, kun RENGAS hajoaa jossain Jumalan selän takana...
Vierailija kirjoitti:
Autossa on monta ihmellistä asiaa.
Rengas ja vanne muodostavat ihmeellisen PYÖRÄn.
Pyöriä vaihdetaan usein itse. Renkaita ei käytännössä kukaan.
Sama kuin esim. sylinterinkannen oikaisu ;-)
Renkaat voi kyllä vaihtaa itse, kunhan on vaan rengasrautoja ja sisua. Olen vaihtanut.
Sylinterinkantta en ole itse oikaissut, mutta pakosarjan oikaisin pari päivää sitten, ensimmäistä kertaa, improvisoiduilla vehkeillä. Elämäntyöni olen tehnyt näppäimistöllä.
t Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nYKYAIKAISIA renkaita ei käytännössä ole mahdollista vaihtaa kotikonstein.
Vaihdoin vuosikaudet kumitkin vanteille kotikonstein, ja vaikka reissussa.
Nokkahihnat vaihdan myös itse. Ecujen ohjelmointiin ei ole vehkeitä, ihan vielä.
t Mies
Näin myös tehnyt. Ja nykyrenkaat olisi vielä helpompi vaihtaa vanteille kun eivät niin jäykkiä.
Ennen joskus joutui cleanerin kanssa räjäyttämään vanteelle kun ei kompuran litramäärät riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
En tarkasta autossa kuin ilmanpaineet sekä lisään tarvittaessa pissapojan nestettä. Kaiken muun jätän ammattilaisille.
Mikäs siinä. Miehet tosin hoitavat itse kaiken tarpeelliseksi katsomansa, myös sen että naisensa kokevat emotionaalista turvallisuutta.
t Mies
Kyllä ihan jokaisen pitäisi osata vaihtaa rengas vanteelle. Mielellään myös osata tasapainottaa se.