Pitääkö miehen osata vaihtaa renkaat?
Kommentit (110)
Ei tarvitse, tietenkään. Monella tuntemallani ihmisellä ei edes ole autoa, joten se olisi yhtä hyödyllinen taito kuin vaikka hevosten valjastaminen.
Ei. Mä en halua jaotella mitään tehtäviä sukupuolen mukaan. Jos on taipumusta haluta ja osata jotain, niin siitä vaan. Toki, jos jotain ei saa helposti ja järkevästi ulkoistettua, niin sellaiset jokaisen pitäisi opetella. Renkaanvaihdon saa helposti ulkoistettua.
N42
Osata? Ei siihen tarvitse mitään taitoa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tarvitsee, ettei riko autoa tai telo itseään.
Ei ole pakko.
Mut olishan se hyvä.
nYKYAIKAISIA renkaita ei käytännössä ole mahdollista vaihtaa kotikonstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa myös tankkaaminen vaatii taitoa. Ja vaikkapa kananmunan paisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa myös tankkaaminen vaatii taitoa. Ja vaikkapa kananmunan paisto.
Autoa tankatessa ei ole vaaraa tiputtaa autoa päälleen, ihan hippasen eri juttu.
Osaan vaihtaa mutta ei vaihda kun ei tarvitse. Ammattilainen hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaat on mahdollista vaihtaa niin, että luulee tehneensä kaiken oikein. Ja sitten joku rengas irtoaa muutaman sadan ensimmäisen kilometrin aikana. Että silleen.
Ei tarvitse. Itse osaan vaikka en ole koskaan omistanut autoa. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoa tankatessa ei ole vaaraa tiputtaa autoa päälleen, ihan hippasen eri juttu.
Tosin autoa tankatessa on mahdollisuus räjäyttää huoltoasema.
Ja missä asennossa sinä vaihdat renkaita? Ei ihme että tuntuu hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itse osaan vaikka en ole koskaan omistanut autoa. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Oletetaan, että sinulla on teini-ikäinen lapsi, joka ei ole seurannut tai vaihtanut auton renkaita ikinä. Laittaisitko kylmiltään vaihtamaan ilman opastusta?
Vierailija kirjoitti:
nYKYAIKAISIA renkaita ei käytännössä ole mahdollista vaihtaa kotikonstein.
Taas on jotain höynäytetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaat on mahdollista vaihtaa niin, että luulee tehneensä kaiken oikein. Ja sitten joku rengas irtoaa muutaman sadan ensimmäisen kilometrin aikana. Että silleen.
Myös suihkussa on mahdollista käydä niin, että katkaisee niskansa ja polttaa talon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin autoa tankatessa on mahdollisuus räjäyttää huoltoasema.
Ja missä asennossa sinä vaihdat renkaita? Ei ihme että tuntuu hankalalta.
Et taida olla sukusi älykkäämmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että sinulla on teini-ikäinen lapsi, joka ei ole seurannut tai vaihtanut auton renkaita ikinä. Laittaisitko kylmiltään vaihtamaan ilman opastusta?
Saattaisin laittaakin. Tarkistaisin sen jälkeen että on tehnyt sen kunnolla.
Ei tarvi. Hätätilanteessa minä osaan, kausivaihdot hoituu rengasliikkeessä missä renkaat säilytyksessä (vaihto kuuluu hintaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin laittaakin. Tarkistaisin sen jälkeen että on tehnyt sen kunnolla.
Eikä laisinkaan tulisi mieleen, että saattaa pudottaa auton päälleen?
Ei tarvitse. Jos ei omaa kykyä, mutta on rahaa, niin mikseipä siitä maksaisi niille, jotka osaavat. Itse osaan, koska vanha pieru.
M56