Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravitsemusterapeutin epärealistiset ohjeet

Vierailija
03.01.2023 |

Olen käynyt muutaman kerran ravitsemusterapeutilla, lähetteellä. Ylipainoa on lähes 20 kiloa ja ravitsemusterapeutti on alkukartoituksen jälkeen koettanut rakentaa minulle ihanteellista ruokavaliota. Ongelmana on juuri se, ettei terapeutti ymmärrä, että on viikkoja, jolloin syön sitä, mitä ruokajaosta satun saamaan. Jos se on kalakukko, niin hyvä, jos taas nakkikastike muussilla ala atria, niin sitten se on niin.
Vaikka kuinka koetan kertoa realiteetteja, ravitsemusterapeutti edellyttää avokadoja, öljyjä, pähkinöitä, kalaa, marjoja jne. että saan lähetteen erikoissairaanhoitoon.
Turhauttavaa.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan ettei ole varaa moiseen ruokaan. Jos nikottelee jotain "mut kun" toista sanomasi.

Vierailija
2/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle rehellisesti ruokabudjettisi, esim. 150 eur/kk.

Osaa sitten ehdottaa avokaadon sijaan edullista lanttua yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajaosta saat nakkikastiketta ja majoneesia. Avokaadot my ass.

Vierailija
4/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten ylläpidät ylipainoa, jos ruokaa on niukasti? Kalakukko ja nakkikastike ei lihota, jos syö sellaisia 400 kcal aterioita. Ei tarvi mättää.

Vierailija
5/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle rehellisesti ruokabudjettisi, esim. 150 eur/kk.

Osaa sitten ehdottaa avokaadon sijaan edullista lanttua yms.

Avokaado ja lanttu eivät vastaa toisiaan.

Ja kalliita sydäntuotteita..

Vierailija
6/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ärsyttävää.

Eipä itselläkään kummoisia kokemuksia. Minä kävin IBS:n takia kolme kertaa. Ekalla kertaa terapeutti oli sitä mieltä, että olen lisäksi ehdottomasti liian lihava, ja viimeisellä kerralla katsotaan minulle laihdutusruokavalio, sitten kun IBS:n eliminointitestaukset yms on tehty. No viimeisellä kerralla hänellä oli joku opiskelija seuraamassa, olin muuttunut liian laihaksi ja pitää katsoa että saan tarpeeksi energiaa. 

Vierailija
7/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että syöt juuri kuten hän neuvoo.

Vierailija
8/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa henkilöä? Tehdä muistutusta?

Vierailija
9/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadoja? Toiselta puolelta maapalloa tänne roudattua paskaa. Ihme puoskari tuo sinun ravintoterapeuttisi, kiinnitä huomiota annoskokoon ja se siitä.

Vierailija
10/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten ylläpidät ylipainoa, jos ruokaa on niukasti? Kalakukko ja nakkikastike ei lihota, jos syö sellaisia 400 kcal aterioita. Ei tarvi mättää.

Lääkkeillä onnistuu.

Sivusta

Vierailija
11/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin alkanut kyrsii seuraavat sanat: avocado, pähkinät, lohi, kylmäpuristettu ja painonpudotus.

Itse laihduin syömättä mitään noista. Ehkä juuri sen takia.

Vierailija
12/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin alkanut kyrsii seuraavat sanat: avocado, pähkinät, lohi, kylmäpuristettu ja painonpudotus.

Itse laihduin syömättä mitään noista. Ehkä juuri sen takia.

Ei nuo ruoka-aineet laihduta. Sen sijaan hermostolle, verisuonille ja iholle ne tekevät hyvää.

Pienituloisen lihavan henkilön terveyden kannalta keskeisintä olisi fyysisen aktiivisuuden lisääminen ja kokonaiskalorimäärän pienentäminen.

Vierailija
13/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös kuukauden ajan mitä tuotteita on käytössä ja pyydä laatimaan niistä terveellinen ruokavalio. Jos ostat itse osan, ne kannattaa ilmoittaa erikseen, nehän on vaihdettavissa.

Totuus on, että terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin epäterveellinen.

Omenoita syön itse paljon, niitä saa edullisesti ja ovat terveellisiä.

Pähkinät jätän suosiolla linnuille.

Vierailija
14/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut muutaman ravitsemusterapeutin. Hyvittavin oli syömishäiriököinikan rt, joka mieti että miten rakentaa terveellinen ruokavalio ilman viljoja, kun varsinkin pyhä ruisleipä olisi niin ihanteellista. Joo, kyllä kivuliaiden kramppien kanssa onkin kiva yrittää ehtiä vessaan, ettei voimalla pihalle syöksyvä ripuli tahraa housuja.

Yhden hyvän olen tavannut. Harmillisesti oli työterveyden kautta, ja tapaamiskertoja sai 2 / vuosi.

Vierailija
15/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle ole ehdotettu klassikkoa vaihda kevytmaito rasvattomaan, niin taivaan portit avautuvat?

Vierailija
16/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle ole ehdotettu klassikkoa vaihda kevytmaito rasvattomaan, niin taivaan portit avautuvat?

Tietysti kaikki tuotteet rasvattomina!

Vierailija
17/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti. Itse käytän ihan raatorehellisesti voita ja kermaa, enkä ole ikinä ostanut mitään kevyttuotteita. Veriarvot kohdallaan, eikä muutakaan kremppaa ole. Annoskoot ratkaisee, ei mikään muu.

T. 172cm/59kg

Vierailija
18/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskaali,, porkkanat, perunat, rypsiöljy, soijarouhe, seiti, kotimaiset omenat, kaurahiutaleet , kananmunat, ovat halpoja. Jauhot, joista voi itse leipoa leipää on halpaa. Tuohon lisäksi broilerin kopireisiä ja kotimaisia marjoja sekä pakastevihanneksia, niin saat terveellisen ruokavalion, jolla laihtuu. Eikä maksa paljon.

Ole hyvä.

Vierailija
19/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti. Itse käytän ihan raatorehellisesti voita ja kermaa, enkä ole ikinä ostanut mitään kevyttuotteita. Veriarvot kohdallaan, eikä muutakaan kremppaa ole. Annoskoot ratkaisee, ei mikään muu.

T. 172cm/59kg

Ravitsemusterapeutit opetetaan Suomessa vihaamaan oikeaa rasvaa ja ihannoimaan sokeria. Ja mammat uskoo ja lihovat vain.

Vierailija
20/161 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että rt on ehdottanut avokadoja, ap provoilee. On taas joku ketokarppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä